SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

56 nominacji do Effie 2012 - najwięcej dla MEC

W tegorocznej edycji konkursu Effie Awards przyznano 56 nominacji. Zdecydowanie najwięcej - 13 - otrzymał dom mediowy MEC. Łącznie wpłynęło 145 prac zgłoszonych przez 63 firmy komunikacji marketingowej i reklamodawców.

Od 20 lipca do 24 sierpnia 85-osobowe jury pod przewodnictwem Grzegorza Wójcika, dyrektora ds. korporacyjnych MIH Internet Europe oceniło te projekty w trybie online, a 6 września podczas wspólnej dyskusji odbyło się głosowanie na nominacje i nagrody w poszczególnych grupach. Przewodniczącymi poszczególnych grup jurorskich byli Anna Barabasz z Maspexu Wadowice (żywnosc, art. nieżywnosciowe, napoje, leki), Łukasz Lewandowski z K2 Internet (środki trwałe, usługi, retail, e-commerce/e-services/m-commerce), Malina Wieczorek z Telescope (pro bono, kampanie dot. edukacji społecznej i CSR, promocja miejsc i wydarzeń, sponsoring kultury i sportu), Maciej Szczechura z Getin Noble Banku (bankowość, ubezpieczenia i inwestycje, telekomunikacja) oraz Agnieszka Kwaśniewska z Saatchi & Saatchi Think Tank (longterm, limited budget, media idea, launch).

W efekcie przyznano 56 nominacji. Aż 13 otrzymały projekty zgłoszone przez MEC, w tym jeden zrealizowany samodzielnie przez firmę. Sześć nominacji (w tym jedną samodzielnie) otrzymał Mediacom Warszawa, a pięć (też jedną samodzielnie) - Carat. Po cztery nominacje uzyskały agencje DDB Warszawa i BBDO Warszawa, a po trzy - Ogilvy, Euro RSCG, Publicis i OMD.

KATEGORIA: ARTYKUŁY NIEŻYWNOŚCIOWE
zgłaszający klient tytuł kampanii nazwa produktu
MEC, DRAFTFCB + AD FABRIKA NIVEA Polska NIVEA Invisible NIVEA Invisible
BBDO Warszawa, MediaCom Warszawa MARS Polska Launch wariantu Whiskas Delice Whiskas
MediaCom Warszawa Procter and Gamble DS Polska  Jak brzmi prawdziwa męskość Dezodoranty Old Spice Bahamas
Euro RSCG Poland, ZenithOptimedia Group Reckitt Benckiser (Poland) Dzieci Vanish
KATEGORIA: BANKOWOŚĆ
DDB Warszawa, Universal McCann, OS3 multimedia PKO Bank Polski Kampania repozycjonująca markę  PKO Bank Polski
OMD, Addapter Polbank Zmienność Elastyczny Kredyt Hipoteczny
BRAIN, PanMedia Western, 180heartbeats + JUNG v. MATT ING Bank Śląski Szkoda życia na mieszkanie w złym miejscu  Kredyt Hipoteczny
PZL, Maxus Alior Bank Rachunki bez opłat Rachunki bez opłat
MEC Bank Pocztowy Skarpeta Konto Nestor i Konto Standard
BPN, KRUK KRUK Pomagamy spłacać długi KRUK
KATEGORIA: DIGITAL
Getin Noble Bank Getin Noble Bank Getin Online Getin Online
KATEGORIA: E-COMMERCE / E-SERVICES / M-COMMERCE
180heartbeats + JUNG v. MATT, Starcom Tablica  Sprzedawaj po sąsiedzku Tablica.pl
Performance Media MEGASTORE Kupuj w najniższej cenie! Sklep megastore.pl
KATEGORIA: KAMPANIE DOT. EDUKACJI SPOŁECZNEJ, KAMPANIE CSR
Saatchi & Saatchi/Saatchi & Saatchi Digital, Walk PR Polski Czerwony Krzyż Życie to nie facebook Edukacja i profilaktyka w zakresie zakażeń wirusem HIV
MEC, DRAFTFCB + AD FABRIKA NIVEA Polska 100 placów zabaw na 100 lat NIVEA 100 placów zabaw na 100 lat NIVEA
BBDO Warszawa, Media Direction OMD Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Zapnij Pasy. Włącz Myślenie. Bezpieczeństwo w Ruchu Drogowym
MEC, Legend Group Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Prędkość Zabija – Włącz Myślenie Włącz myślenie
KATEGORIA: LAUNCH
Publicis, Mindshare, Presspublica Presspublica Inaczej pisane Uważam Rze
Agencja Reklamowa S4, MEC PPF Hasco-Lek BluMAG jedyny z pełną dawką magnezu BluMAG jedyny
TIPPINGPOINT, Initiative Media BGŻOptima Lubię oszczędzać innym BGŻOptima
Carat, Socializer Mattel Poland Wprowadzenie na rynek marki Monster High Monster High
KATEGORIA: LEKI
MEC, Heads Advertising Hasco-Lek Ibum Forte - Fala Ibum Forte
Publicis, ZenithOptimedia Group Sanofi-Aventis Wzorki No-Spa 
Euro RSCG Poland, Media Concept Teva Pharmaceuticals Polska PUSTE  MIEJSCE PROSTALONG
G7, Polpharma Polpharma Bryły Pyralgina
Starcom USP Zdrowie ODERWANIE GRIPEX HOTACTIV
Easymedia Polfarmex Ceruvit Junior Żelki Ceruvit Junior Żelki
KATEGORIA: LIMITED BUDGET
OS3 multimedia, Universal McCann, OSTRYGA Hasbro Polska Narodowe głosowanie na planszę Monopoly Polska Monopoly
Initiative Media BMW Vertriebs GmbH Żyj MINI MINI
MEC, JWT Warszawa Nestlé Polska Jojo Kucharz Jojo Marshmallow
KATEGORIA: LONG TERM MARKETING EXCELLENCE
Red8 Advertising, PHD Media Direction Carlsberg Polska Najlepsza nagroda po robocie. Harnaś
PZL, Maxus Alior Bank Alior Bank. Wyższa kultura bankowości. Alior Bank
MediaCom Warszawa, Young & Rubicam Poland, Heureka Huge Idea, Los Mejores Żywiec Zdrój Moje silne drzewo/Po stronie natury Żywiec Zdrój
KATEGORIA: MEDIA
The Walt Disney Company Polska, Carat, Hypermedia Isobar The Walt Disney Company Polska Premiera filmu “Fineasz i Ferb: Podróż w 2-gim wymiarze” w Disney XD Fineasz i Ferb: Podróż w 2-gim wymiarze
MEC, Digit-Art Wydawnictwo Bauer Świat Wiedzy  Świat Wiedzy 
KATEGORIA: MEDIA IDEA
MEC Nestlé Polska Le Bobo – kot fotograf, kot jako medium! FRISKIES Dry Cat
MediaCom Warszawa, Young & Rubicam Poland  Danone Danio Kamuflaż Danio
KATEGORIA: NAPOJE
MEC, McCann Warsaw Nestlé Polska Rozmowy NESCAFÉ Sensazione Creme
Agencja 303 Grupa Maspex 75 lat Tymbark Tymbark
Up CEDC International sp. z o.o  Wódki takie jak kiedyś Wódki Soplica
KATEGORIA: PRO BONO
ZGŁASZAJĄCY KLIENT TYTUŁ KAMPANII NAZWA PRODUKTU
TELESCOPE, EURA 7 Fundacja Mamy i Taty Rozwód? Przemyśl to! Kampania społeczna zwracająca uwagę na negatywne skutki rozwodu dla dzieci
KATEGORIA: PROMOCJA MIEJSC I WYDARZEŃ ORAZ SPONSORING KULTURY I SPORTU
Carat Forum Film / Walt Disney Company Polska Auta 2 Film kinowy - Auta 2
V&P Fundacja Independent Badge OFF Festival Katowice
KATEGORIA: RETAIL
MEC, Ogilvy Biedronka Wszyscy Jesteśmy Drużyną Narodową Biedronka
Euro RSCG Poland, MEC IKEA Retail IKEA 50 lat w Polsce Wyposażenie wnętrz
KATEGORIA: ŚRODKI TRWAŁE
DDB Warszawa, Pride and Glory Huge Idea, Carat Philips Polska Pokochaj Swoje Włosy Philips Haircare
DDB Warszawa, Pride and Glory Huge Idea, Carat Philips Polska Pełna gotowość na każdym froncie Philips Grooming
BBDO Warszawa, MEC Mercedes-Benz Polska Sezon na Vany  Mercedes-Benz Vany
Publicis, OMD Renault Polska Lojalni klienci Renault
KATEGORIA: TELEKOMUNIKACJA
MediaCom Warszawa, Testardo Gram w ramach Grey Group Play Testuj Smartfona Play
KATEGORIA: UBEZPIECZENIA I INWESTYCJE
Ogilvy, Mindshare MetLife Amplico Dla nas żadna ludzka sprawa nie jest mała MetLife Amplico
K2, Starlink PZU Pakiet Młodzi Kierowcy PZU
KATEGORIA: USŁUGI
DDB Warszawa, OMD McDonald's Dociekliwi McDonald’s
FAT BABY , Starcom RAINBOW TOURS TARYFY 2011 Rainbow Tours
KATEGORIA: ŻYWNOŚĆ
BBDO Warszawa, Media Direction OMD Frito Lay Poland Wymyśl Nowy Smak Lay's! Lay's (podstawowa linia produktowa - Lay's płaskie)
Ogilvy, MediaCom Warszawa Bahlsen Polska HIT powoduje imprezy HIT


Wszystkie nagrody zostaną wręczone podczas uroczystej gali 8 października w Teatrze Wielkim w Warszawie.

Dołącz do dyskusji: 56 nominacji do Effie 2012 - najwięcej dla MEC

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
fan pmw
Co się dzieje z PMW? Tylko jedna nominacja?
0 0
odpowiedź
User
clamann
Czyżby Pan Maciej Szczechura stworzył osobna kategorie dla produktu swojego banku? Dlaczego w kategorii Digital nie ma wiecej nominowanych? Sam Getin się zgłosił ze swoim produktem? Żen...
0 0
odpowiedź
User
ew
kampania PZU nominowana? PZU to dla zasady nie powinno byc nominowane.....pitola w tych reklamach ze hej, pzu suks!!!!!!!!!!!!!!!
0 0
odpowiedź