SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

30 proc. więcej na reklamę radiową. RMF FM mocno w górę, w dół Eska (TOP 10)

W lipcu br. cennikowe wydatki reklamowe w radiu były o 30,4 proc. wyższe niż rok wcześniej. RMF FM zarobiło z reklam aż dwa razy więcej niż przed rokiem, natomiast Eska Rock i Eska Wrocław po kilka-kilkanaście procent mniej.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wydatki na reklamę radiową w lipcu br. wyniosły 288,8 mln zł. To o 30,4 proc. - czyli 67,3 mln zł - więcej niż rok wcześniej.

Faktyczny wzrost mógł być jednak niższy, ponieważ w I półroczu br. o ile cennikowe wydatki na reklamę radiową zwiększyły się w skali roku o 0,2 proc. (zobacz szczegóły), o tyle według szacunków Starlinka rzeczywiste inwestycje zmalały o 7,1 proc., do 262,1 mln zł (więcej na ten temat).

>>> Najgorszy w historii wynik Radia ZET - duży spadek Trójki

Zdecydowanie największy wzrost przychodów reklamowych zanotowało liderujące na rynku radiowym RMF FM. W lipcu cennikowo zarobiło z reklam o 100 proc. więcej niż rok wcześniej - to wzrost o 47,5 mln zł.

Z kolei Radio ZET zarobiło więcej o 15,8 proc. niż rok wcześniej (to wzrost o 7,6 mln zł), Trójka (Polskie Radio) - o 14,8 proc. (1,4 mln zł), Jedynka - o 8,1 proc. (560 tys. zł), a Tok FM - o 27,2 proc. (1,2 mln zł). Wpływy stacji Złote Przeboje Pogoda Warszawa urosły o 13 proc. (czyli 420 tys. zł), a Eski Poznań - o 3,1 proc. (108 tys. zł).

>>> Eska liderem sieci radiowych, kolejny rekord Radia Plus

Za to cennikowe wpływy reklamowe Eski Rock zmalały w skali roku o 6,8 proc. (czyli 309 tys. zł), Eski Wrocław - o 14 proc. (670 tys. zł), a Eski Warszawa - o 9,5 proc. (356 tys. zł).

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

VII.2013

VII.2012

RMF FM

95 118 115 zł

47 579 340 zł

Radio ZET

55 516 317 zł

47 943 200 zł

Program III Polskiego Radia

10 782 900 zł

9 392 670 zł

Program I Polskiego Radia

7 457 510 zł

6 898 440 zł

Tok FM

5 656 290 zł

4 445 420 zł

Eska Rock

4 213 520 zł

4 522 520 zł

Eska Wrocław

4 098 798 zł

4 767 508 zł

Złote Przeboje Pogoda Warszawa

3 637 329 zł

3 217 648 zł

Eska Poznań

3 549 536 zł

3 441 770 zł

Eska Warszawa

3 376 100 zł

3 732 280 zł

monitorowane stacje razem

288 795 489 zł

221 487 398 zł

 

Dołącz do dyskusji: 30 proc. więcej na reklamę radiową. RMF FM mocno w górę, w dół Eska (TOP 10)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
me
jak to możliwe że Trojaka ma 10 razy mniejsze wplywy niz rmf gdy ma taki sam zasieg a sluchalność mniejsza o polowe?...
odpowiedź
User
Kazia
Trójka ma 7% zasięgu, RMF 25%, to po pierwsze. Po drugie mało atrakcyjne reklamowo audytorium. Dalej nie chce mi się pisać.
odpowiedź