3,7 mln widzów na trzech filmach Next Film, Helios z 4,1 mln sprzedanych biletów i 5 kinami w budowie
W minionym kwartale trzy filmy dystrybuowane przez Next Film zgromadziły 3,7 mln widzów, a w kinach Helios (obie firmy należą do Agory) sprzedano 4,15 mln biletów, o 19 proc. więcej niż rok wcześniej. W br. Next Film wprowadzi do kin jeszcze pięć filmów, a Helios uruchomi dwa multipleksy.
W pierwszym kwartale br. Next Film zanotował 28,3 mln zł wpływów, ponad pięć razy więcej niż rok wcześniej (5,4 mln zł). Ten skok przychodów wynika z sukcesu frekwencyjnego trzech filmów, które spółka dystrybuowała od stycznia do marca br.
Jak podała Agora, „Miszmasz, czyli kogel mogel 3” obejrzało 2,38 mln widzów, „Underdoga” - 902,09 tys., a „Całe szczęście” - 461,4 tys. W przypadku tego drugiego Next Film był też koproducentem. Jednocześnie nadal było wyświetlanych kilka filmów wprowadzonych przez spółkę pod koniec ub.r.
W prezentacji wyników Agory zapowiedziano, że Next Film w br. będzie dystrybuować jeszcze pięć filmów. - Biorąc pod uwagę tegoroczny repertuar, będzie to najlepszy rok Next Film - podkreślił w zeszłym tygodniu na konferencji prasowej Tomasz Jagiełło, członek zarządu Agory odpowiadający za pion filmowy.
4,15 mln biletów w kinach Helios, będzie pięć nowych
W sieci kin Helios sprzedano w minionym kwartale prawie 4,15 mln biletów, o 19 proc. więcej niż rok wcześniej. Agora podkreśla, że w tym okresie łącznie w kinach w Polsce sprzedano 18,8 mln biletów, po wzroście o 8,8 proc. w skali roku. Ponad 1 mln widzów przyciągnęły aż cztery filmy, a całkowita frekwencja była tylko o 0,1 mln niższa niż w czwartym kwartale ub.r.
Wpływy Heliosa ze sprzedaży biletów zwiększyły się rok do roku o 16 proc. do 76,8 mln zł, a ze sprzedaży barowej - o 28,8 proc. do 30,9 mln zł. Natomiast przychody z reklam kinowych poszły w górę o 9,5 proc. do 6,9 mln zł.
Na koniec ub.r. do Heliosa należało 46 kin (w 40 miastach) z 261 salami mogącymi pomieścić 51,6 tys. widzów. W ub.r. uruchomiono dwa (w gdańskim centrum Forum i katowickim Libero) oraz rozbudowano to w Koninie, a w zeszłym kwartale otworzono pierwszy obiekt Heliosa w Warszawie - w centrum Blue City (z 8 salami na 850 widzów).
W br. firma planuje otworzyć jeszcze dwa kina, a w przyszłym roku - trzy. Każdy z tych obiektów będzie mieć cztery sale i mieścić łącznie 600-700 widzów.
7 nowych lokali Papa Diego i Van Dog, kilkanaście PasiBusów
Helios w ub.r. zainwestował w spółkę Foodio Concepts, która zaczęła uruchamiać lokale Papa Diego z potrawami meksykańskimi i Van Dog z hot-dogami. Obecnie działa 13 takich lokali w 7 miastach.
Agora w sprawozdaniu podała, że działalność tych lokali przyczyniła się do wzrostu przychodów z pozostałej sprzedaży, które w zeszłym kwartale wyniosły 13,9 mln zł, o 6,1 proc. więcej niż rok wcześniej.
W br. ma jeszcze zostać uruchomionych sześć lokali Papa Diego i jeden Van Dog, z czego trzy w Warszawie.
W kwietniu br. Helios uzyskał zgodę UOKiK-u na inwestycję w sieć burgerowni i foodtrucków PasiBus. Firma na razie podpisała list intencyjny w tej sprawie, poinformowała, że zamierza zainwestować 10 mln zł w otwarcie do 40 nowych lokali tej marki.
Anna Kryńska-Godlewska z zarządu Agory zapowiedziała w zeszłym tygodniu, że powołana w tym celu spółka Step Inside w br. otworzy kilkanaście lokali PasiBus.
- Zwrot z inwestycji punktów zakładamy w okresie 2-5 lat, w zależności od lokalizacji. Marżowość (marża EBITDA - przyp.) na poziomie 10-15 proc. - takie były założenia i tego się trzymamy - stwierdziła Kryńska-Godlewska. Zaznaczyła, że segment gastronomiczny Agory rentowność osiągnie najpóźniej po dwóch latach.
W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa Agora zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych netto o 10,9 proc. do 308,4 mln zł, 37,9 mln zł zysku EBITDA oraz 3,4 mln zł straty netto.
Dołącz do dyskusji: 3,7 mln widzów na trzech filmach Next Film, Helios z 4,1 mln sprzedanych biletów i 5 kinami w budowie