SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

22 proc. mniej z reklam TVN, mocno w górę TVN7 i TVN24 (TOP10)

W lutym br. cennikowe wydatki na reklamy w telewizji były o 8,3 proc. wyższe niż rok wcześniej. Wśród czołowych kanałów spadki wpływów reklamowych zanotowały tylko TVN i TV4, za to duże wzrosty osiągnęły TVN7 i TVN24.

Cennikowe wydatki na reklamy telewizyjne w lutym br. wyniosły 1,076 mld zł, o 82,1 mln zł więcej niż rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 8,3 proc. - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

W styczniu br. cennikowe budżety telewizyjne były o 9 proc. wyższe niż w styczniu ub.r. (zobacz szczegóły), natomiast w całym 2013 roku faktyczne wydatki, według estymacji Starlinka, zmalały o 3,5 proc., ale w czwartym kwartale już wzrosły, po raz pierwszy od 2,5 roku (więcej na ten temat). Pytani przez Wirtualnemedia.pl w styczniu analitycy z największych domów mediowych prognozowali, że w całym bieżącym roku te wydatki zwiększą się realnie o 1-2 proc. (przeczytaj więcej).

>>> Polsat wyprzedził TVN, TVP2 z jednocyfrowym wynikiem, TVP ABC traci widzów

Wśród czołowych stacji jedyną, która w lutym cennikowo zarobiła z reklam znacznie mniej niż rok wcześniej, był TVN. Jego wpływy zmalały z 218,3 mln zł do 170 mln zł, czyli o 22,1 proc. A ponieważ Polsat zanotował nieznaczny wzrost - z 200,9 mln zł do 203,9 mln zł - awansował na pozycję lidera.

Zwiększyły się również przychody głównych kanałów Telewizji Polskiej. TVP1 zarobiła o 8,9 mln zł więcej niż przed rokiem, a TVP2 o 3 mln zł więcej (to o 7,7 i 2,9 proc. w górę). Wpływy Discovery Channel wzrosły o 811 tys. zł (2,7 proc. w górę), a TV Puls - o 2,3 mln zł (10 proc. w górę).

Przychody AXN zwiększyły się w skali roku minimalnie, o 0,5 proc. Natomiast TV4 zanotowało spadek o 3,6 proc. - z 25,95 mln zł do 25 mln zł.

Zdecydowanie największe wzrosty osiągnęły TVN7 i TVN24. Wpływy pierwszej stacji podskoczyły o 69,5 proc. - z 17,1 mln zł do 29 mln zł, czyli o 11,9 mln zł. Druga zarobiła o 8,9 mln zł więcej niż przed rokiem (to 43,5 proc. w górę).

>>> Ranking stacji tematycznych w Polsce (Top 108)

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

II.2013

II.2014

POLSAT

200 893 932 zł

203 874 370 zł

TVN

218 299 545 zł

170 010 890 zł

TVP 1

115 255 924 zł

124 126 437 zł

TVP 2

103 353 931 zł

106 362 640 zł

DISCOVERY CHANNEL

30 291 020 zł

31 102 098 zł

TVN 24

20 417 828 zł

29 295 427 zł

TVN 7

17 136 050 zł

29 046 669 zł

AXN

25 684 085 zł

25 815 545 zł

TV PULS

23 430 079 zł

25 770 087 zł

TV 4

25 950 080 zł

25 016 939 zł

monitorowane stacje razem

993 910 308 zł

1 076 021 800 zł

Dołącz do dyskusji: 22 proc. mniej z reklam TVN, mocno w górę TVN7 i TVN24 (TOP10)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ken
Polsat rządzi!!!
0 0
odpowiedź
User
ja
juz nikt nie chce ogladac ogrzewanych kotletów a la TVN?
0 0
odpowiedź
User
ja
Juz nikt nie chce ogladac odgrzewanych kotletów a la TVN?
0 0
odpowiedź