1,7 mld komórek sprzedanych w 2013 r., w tym 990 mln smartfonów. Samsung liderem - Nokia ostro w dół
W IV kwartale 2013 roku na świecie sprzedano 472,4 miliona telefonów komórkowych, w tym 290,2 milionów smartfonów. W całym minionym roku sprzedaż sięgnęła odpowiednio 1,66 miliarda i 990 milionów urządzeń. Liderem zarówno całego rynku, jak i segmentu zaawansowanych urządzeń, był Samsung - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.
W ostatnich trzech miesiącach 2013 roku całkowita sprzedaż telefonów komórkowych wzrosła w ujęciu rocznym o 7,3 proc., z 440,1 miliona do 472,4 miliona sztuk.
Na pozycji lidera umocnił się Samsung, który sprzedał 118 milionów swoich telefonów i zdobył 25 proc. udziału w rynku. Druga w rankingu Nokia zanotowała wyraźny spadek sprzedaży, z 86,3 miliona do 64,8 miliona sztuk (13,7 proc. rynku).
Kolejne miejsca zajęły Apple (51 mln - 10,8 proc. udziału w rynku), LG (18,7 mln - 4 proc.) oraz debiutująca w czołowej piątce rankingu chińska firma TCL-Alcatel (18,3 mln - 3,9 proc.).
W całym 2013 roku na świecie sprzedano 1,66 miliarda telefonów komórkowych - o 5,1 proc. więcej niż w roku 2012 (1.58 mld). Samsung miał 27,2 proc. rynkowego udziału (451,7 mln sprzedanych urządzeń), Nokia - 15,2 proc. (252,4 mln), Apple - 9,2 proc. (153,4 mln), LG - 4,3 proc. (71 mln), a TCL-Alcatel - 3,1 proc. (52 mln).
Globalna sprzedaż smartfonów sięgnęła w IV kwartale 290,2 miliona sztuk, co oznacza wzrost o 33,7 proc. wobec 217 milionów sztuk rok wcześniej.
29,6 proc. tego segmentu zdobył Samsung, który sprzedał 86 milionów smartfonów. Dzięki 51 milionom sprzedanych urządzeń 17,6 proc. udziału w rynku zdobyło Apple.
W całym 2013 roku na świecie sprzedano rekordowe 990 milionów smartfonów - o 41,4 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2012 (700,1 mln).
Samsung zanotował tutaj rekordowy wynik. 319,8 miliona sprzedanych przez koreańską firmę urządzeń (32,3 proc. udz. w ryn.) to najwięcej w historii w jednym roku.
Apple odnotowało wzrost o 13 proc., do 153,4 miliona urządzeń, co dało 15,5 proc. rynkowego udziału. Firma z Cupertino i Samsung odpowiadały za blisko połowę sprzedanych w 2013 roku smartfonów.
Pierwszą piątkę rankingu uzupełniły firmy Huawei, LG i Lenovo, które zanotowały ok. dwukrotnie szybsze tempo wzrostu niż cała branża, a ich łączny udział w rynku sięgnął ponad 14 proc.
Dołącz do dyskusji: 1,7 mld komórek sprzedanych w 2013 r., w tym 990 mln smartfonów. Samsung liderem - Nokia ostro w dół