W październiku do Telewizji Polskiej wpłynęło 300 mln zł rządowego dofinansowania. Polskie Radio otrzymało 25 mln zł. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl kolejna transza będzie wypłacana w środę. W sumie wszystkie spółki mediów publicznych mają otrzymać do końca roku 700 mln zł.
Organizacje medialne oraz inne zajmujące się ochroną wolności słowa oraz dostępem do informacji publicznej opublikowały apel do rządzących w Polsce. Postulują konkretne kierunki dla anty-SLAPPowych zmian prawnych w naszym kraju.
Radio Rock FM może rozpocząć emisję testową w Bydgoszczy jeszcze w listopadzie. Były prezes Radia Eska Leszek Kozioł, który jest właścicielem koncesji informuje Wirtualnemedia.pl, że otrzymał już stosowne pozwolenie na nadawanie od Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
W połowie października platforma z e-bookami i audiobookami Legimi zapowiedziała wprowadzenie dodatkowej opłaty, związanej z nowelizacją prawa autorskiego. Teraz podaje, o ile w ciągu prawie miesiąca zmalała liczba jej subskrybentów.
Prezenterka Olga Samsonowicz, która niedawno pożegnała się z widzami kanału informacyjnego TVN24, w połowie listopada rozpocznie pracę w Grupie PKP - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Play informuje dotychczasowych abonentów UPC Polska, którzy korzystają z dekodera TV 4K Box o konieczności jego wymiany na Play Box TV. Operator informuje, że operacja jest dla klientów bezpłatna. Zyskują sprzęt z systemem operacyjnym Android TV.
Zakończoną w piątek 21. edycję programu „Twoja Twarz Brzmi Znajomo” oglądało średnio 1,21 mln widzów – wynika z danych Nielsena. Muzyczne show Polsatu poprawiło wyniki w porównaniu do ubiegłego roku.
Polscy internauci prawie połowę czasu korzystania z platform streamingowych z wideo spędzają na Netfliksie. W październiku spore spadki zanotowały Disney+ i Player, obie platformy wyprzedził Prime Video. Mocno w górę poszła też odwiedzalność Canal+ online.
Kanał Republika w poniedziałek 11 listopada br. zanotował wyższy udział w rynku niż będący zwykle liderem stacji informacyjnych kanał TVN24. Z kolei stacja wPolsce24.pl zrównała się wynikiem z kanałem Wydarzenia24. Ponad 1,2 mln widzów obejrzało zaś specjalny koncert Telewizji Polskiej.
Meta obniża ceny za subskrypcje bez reklam o 40 proc. Tłumaczy to koniecznością dostosowania się do "dynamicznie zmieniających się przepisów UE". Niekorzystającym z subskrypcji serwowane będą niepomijalne przerwy reklamowe.
Polski serial „Grzechy sąsiadów” w Polsacie oglądało średnio 418 tys. widzów – wynika z danych Nielsena. Najchętniej oglądany odcinek przyciągnął przed ekrany 455 tys. odbiorców i nie był to wcale finał serialu.
Należące do Agory Gazeta.pl oraz "Gazeta Wyborcza" nawiązały współpracę z Politechniką Wrocławską przy projekcie Polish Large Language Model (PLLuM). Udostępnienie określonych treści w ramach zawartych umów licencyjnych umożliwi stworzenie polskiego modelu językowego.
Przedstawiciele świata kultury, nauki, sztuki i mediów dołączyli do grona publicystów „Dziennika Zachodniego”, należącego do Polska Press Grupy. Nowi autorzy mają wzbogacić ofertę tytułu o kolejne materiały, w tym wideo.
Aleksandra Pająk po ponad czterech latach wraca do agencji mediowej Zenith (Publicis Media). Obejmuje zarządzanie Growth Team - jednostki odpowiedzialnej m.in. za strategiczne wsparcie klientów agencji w najbardziej newralgicznych obszarach, takich jak: analityka i badania, transformacja cyfrowa, zarządzanie danymi, rozwój innowacyjności, strategia budowy treści.
Rola mediów społecznościowych w kształtowaniu zachowań konsumenckich jest coraz istotniejsza. Widać też wyraźnie, że by sprostać oczekiwaniom tej, coraz bardziej zaangażowanych użytkowników social mediów, potrzebne są innowacyjne i przemyślanie strategie marketingowe - wynika z raportu Publicis Groupe Central & Eastern Europe (CEE) oraz GWI na temat zwyczajów korzystania z mediów społecznościowych w regionie CEE.
Telewizja Polska ujawniła szczegóły transmisji z finałów Billie Jean King Cup z udziałem polskich tenisistek. Kto skomentuje spotkanie i o które ruszy pierwsza relacja?
„Liderzy wybierają zaufane źródło wiedzy” - takim hasłem "Rzeczpospolita” (Gremi Media) promuje swoją prenumeratę, która w nowej odsłonie oferuje czytelnikom jeszcze szerszy dostęp do swoich treści. W przyszłym roku prenumeratorzy ogólnopolskiego dziennika zyskają dostęp m.in. do pięciu specjalistycznych tygodników.
Firma Mattel, amerykański producent m.in. lalek Barbie, przeprosiła za błąd w adresie internetowym podanym na opakowaniu niedawno wydanej kolekcji lalek „Wicked”. Zamiast prawidłowego linku na pudełkach wydrukowano link do strony pornograficznej.
Mateusz Kusznierewicz, znany polski sportowiec, promotor zdrowego stylu życia i twórca inicjatywy „Power Walk”, rozpoczyna współpracę z platformą MultiLife – siostrzanym rozwiązaniem karty MultiSport. Wspólnie będą promować dbanie o dobrostan poprzez budowanie zdrowych nawyków i rozwój.
Marka sportowa Nike i klub piłkarski FC Barcelona zawarły nowy kontrakt sponsorski, który będzie obowiązywał do 2038 roku. Nowa umowa ma opiewać na kwotę 1,7 mld euro.