Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 12 Grudnia 2024
 
 
 
TVN i Polsat firmami strategicznymi. Sprzedaż tylko za zgodą rządu
 
W przyszłym tygodniu TVN i Polsat mają trafić na listę firm strategicznych. Eksperci w rozmowie z Wirtualnemedia.pl pozytywnie oceniają zapowiedź premiera Donalda Tuska. - W infosferze trwają wrogie działania - podkreśla Jan Dworak.  więcej
 
 
Koniec jednego z biznesów Grupy ZPR Media. Będą zwolnienia
 
Grupa ZPR Media zamknęła projekt Targów Książki i Mediów VIVELO. To ma spowodować zwolnienia, choć jak tłumaczy nam biuro prasowe Grupy ,,części osób, które pracowały przy organizacji Targów zaproponowaliśmy pracę na innych stanowiskach".  więcej
 
 
KRRiT zgadza się na plan TVP. Pochwała za oszczędności
 
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji jednomyślnie zaakceptowała plany programowo-finansowe na 2025 rok ośmiu rozgłośni regionalnych Polskiego Radia i Telewizji Polskiej. Jak relacjonuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl członek KRRiT prof. Tadeusz Kowalski, podczas posiedzenia pochwalono TVP, która w realizacji misji wykazała się dużą oszczędnością, ograniczając koszty o prawie 0,5 mld zł.  więcej
 
 
FAQ: Z prawnego na ludzkie. Jak TVN i Polsat mogą zmienić właściciela
 
Premier Donald Tusk zapowiedział, że TVN i Polsat zostaną wpisane na listę firm strategicznych. Oznacza to, że zmiana ich właściciela będzie trudniejsza niż zwykłych spółek. Sebastian Urban, radca prawny z Kancelarii Prawnej Media wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że w praktyce zgodę musiałby wydać rząd po rekomendacjach m.in. Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego czy Agencji Wywiadu. więcej
 
 
Biedronka pierwszą komercyjną marką wykorzystującą nową platformę reklamową
 
GroupM i agencja Wavemaker, we współpracy z marką Biedronka (Jeronimo Martins Polska), przygotowały pierwszą komercyjną kampanię Advanced TV z wykorzystaniem platformy GPW DAI. Partnerami w tym testowym projekcie są także Telewizja Puls i sieć kablowa Korbank oraz Emitel.  więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Tempo zmian przyspiesza. Pobierz nasz Trendbook 2025 więcej
 
"Podróże 2024, edycja zima". Darmowy dodatek do pobrania więcej
 
XYZ nie zrobił rewolucji, choć sporo naobiecywał. Nawacki: świadomie "skazujemy" się na mniejszy zasięg więcej
 
Kolejna miss w programie śniadaniowym. Skąd ten fenomen? więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Dziennikarz/Dziennikarka z tematyki digital/media Wirtualnemedia.pl
Dziennikarz/Dziennikarka biznesowo-technologiczny Wirtualnemedia.pl
Stażysta/Stażystka Wirtualnemedia.pl
Redaktor portalu demagog.org.pl (dział przeciwdziałania dezinformacji) Stowarzyszenie Demagog
Inżynier Dyżurny Studia TVN Warner Bros. Discovery
DYREKTORA Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) z siedzibą w Chicago Polska Organizacja Turystyczna
Showrunner Ringier Axel Springer Polska
Realizator/Realizatorka Światła TVN Warner Bros. Discovery
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 3 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
TVN i Polsat firmami strategicznymi. Sprzedaż tylko za zgodą rządu

W przyszłym tygodniu TVN i Polsat mają trafić na listę firm strategicznych. Eksperci w rozmowie z Wirtualnemedia.pl pozytywnie oceniają zapowiedź premiera Donalda Tuska. - W infosferze trwają wrogie działania - podkreśla Jan Dworak.  więcej

KRRiT zgadza się na plan TVP. Pochwała za oszczędności

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji jednomyślnie zaakceptowała plany programowo-finansowe na 2025 rok ośmiu rozgłośni regionalnych Polskiego Radia i Telewizji Polskiej. Jak relacjonuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl członek KRRiT prof. Tadeusz Kowalski, podczas posiedzenia pochwalono TVP, która w realizacji misji wykazała się dużą oszczędnością, ograniczając koszty o prawie 0,5 mld zł.  więcej

FAQ: Z prawnego na ludzkie. Jak TVN i Polsat mogą zmienić właściciela

Premier Donald Tusk zapowiedział, że TVN i Polsat zostaną wpisane na listę firm strategicznych. Oznacza to, że zmiana ich właściciela będzie trudniejsza niż zwykłych spółek. Sebastian Urban, radca prawny z Kancelarii Prawnej Media wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że w praktyce zgodę musiałby wydać rząd po rekomendacjach m.in. Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego czy Agencji Wywiadu. więcej

W TV Republika cztery razy mniej reklam, ale siedem razy więcej pieniędzy

W listopadzie TV Republika wyemitowała czterokrotnie mniej reklam niż przed rokiem, ale zarobiła na nich 7 razy więcej. Liczba aktywnych reklamowo brandów w stacji spadła z 240 do 101 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.  więcej

Ruszyły zdjęcia do ,,Mam Talent!". Koniec plotek o zmianach w obsadzie

We wtorek rozpoczęły się nagrania odcinków castingowych do 16. edycji programu ,,Mam Talent!", które potrwają do połowy stycznia. Jurorzy i publiczność oglądali pierwsze występy uczestników, którym za kulisami towarzyszyli gospodarze programu: Agnieszka Woźniak-Starak i Jan Pirowski.  więcej

Wiadomo, kto zastąpi Ibisza na sylwestrze Polsatu

Polsat ujawnił wszystkich prowadzących tegorocznej Sylwestrowej Mocy Przebojów. Do influencerki Julii Żugaj dołączą na scenie dobrze znani prezenterzy stacji - Paulina Sykut-Jeżyna i Maciej Rock, jednak koncert Polsatu poprowadzą w sumie aż trzy duety.  więcej

Sygnał Canal+ Polska znów kradziony przez stację z Palestyny

Palestyńska telewizja Fajer TV1 znowu kradnie sygnał Canal+ Polska. Ostatnio był to mecz La Ligi Girona - Real Madryt. Na ekranie było widać część logotypu Canal+ Sport i napis ,,Na żywo". - Przekażemy pismo z wezwaniem do zaprzestania rozpowszechniania naszych treści - informuje Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ Polska. więcej

W ten weekend debiut kabaretowego programu TVP. Co przygotowali komicy?

W sobotę 14 grudnia na antenie Dwójki zadebiutuje program ,,Kabaret łączy pokolenia" z udziałem satyryków młodszego i starszego pokolenia. Stacja ujawniła szczegóły nowej audycji.  więcej

Stacje z Ligą Mistrzów za darmo. Wraca promocja Canal+

Nowi abonenci satelitarni platformy cyfrowej Canal+ znowu mogą zyskać do pięciu miesięcy darmowego dostępu do pakietu z Ligą Mistrzów. Obecni klienci, po aktywacji tej paczki zyskują cztery miesiące gratis. - Promocja cieszyła się tak dużym zainteresowaniem, ze wróciła - informuje Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ Polska. więcej

Dziennikarka przechodzi z Viaplay do Eleven Sports. Za transmisjami Formuły 1

Przy transmisjach w Eleven Sports z wyścigów Formuły 1 od najbliższego sezonu będzie pracować dziennikarka ,,Przeglądu Sportowego" i Onetu Aldona Marciniak. Przez ostatnie dwa lata była związana z Viaplay. więcej

Co najchętniej wybierali widzowie Max w tym roku? Król jest jeden

Wśród najczęściej oglądanych pozycji programowych w rankingu platformy Max znalazły się takie seriale, jak ,,Pingwin" czy ,,Stamtąd". Mocną stroną oferty były także polskie dokumenty, seriale i filmy. W zestawieniu są również wszystkie produkcje, których akcja rozgrywa się w uniwersum Diuny. więcej

Canal+ zapowiada nowy polski serial o żonach i partnerkach znanych sportowców

,,Na Pierwszym Planie" to czteroodcinkowa produkcja, która przybliża codzienne życie kobiet wspierających swoich partnerów, jednocześnie realizujących własne pasje i ambicje. Seria będzie miała premierę już 14 grudnia w serwisie streamingowym Canal+ online. więcej

Nie przegap "piątego kwartału" - jak zaplanować udaną kampanię marketingową w okresie poświątecznym?

Holiday season to marketingowy maraton, ale doświadczenie uczy, że wyścig nie kończy się na grudniowej mecie. Przed nami Q5, czyli tzw. piąty kwartał. Okres od końca grudnia do połowy stycznia kryje w sobie duży niewykorzystany potencjał. Niższe koszty mediów i utrzymujący się popyt konsumencki (aż 41% osób kontynuuje zakupy po świętach) tworzą idealne warunki do osiągnięcia sukcesu sprzedażowego. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
KRRiT zgadza się na plan TVP. Pochwała za oszczędności

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji jednomyślnie zaakceptowała plany programowo-finansowe na 2025 rok ośmiu rozgłośni regionalnych Polskiego Radia i Telewizji Polskiej. Jak relacjonuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl członek KRRiT prof. Tadeusz Kowalski, podczas posiedzenia pochwalono TVP, która w realizacji misji wykazała się dużą oszczędnością, ograniczając koszty o prawie 0,5 mld zł.  więcej

 
Regionalne stacje Polskiego Radia chcą więcej z reklam. "Reakcja wobec inflacji"

Spółka Audytorium17, zrzeszająca siedemnaście regionalnych rozgłośni Polskiego Radia, podniesie od stycznia 2025 roku ceny reklam średnio o 15 proc. - Korekta cennika jest wynikiem przyjętej przez spółkę nowej polityki handlowej oraz jest to reakcja wobec inflacji, która wymusza konieczność dostosowywania naszych cenników - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Bziuk, client service director w Audytorium17.  więcej

 
Rozbierają auta ,,Na części". Nowe odcinki podcastu Polskiego Radia Kierowców

Polskie Radio Kierowców zaprasza słuchaczy i internautów na nowe odcinki programu motoryzacyjnego ,,Na części", w którym Kuba Marcinowicz testuje interesujące modele samochodów. Jak zapewnia stacja, także w tym sezonie na widzów czeka wiele niespodzianek.  więcej

 
 
 
 
 
REKLAMA
 
Biedronka pierwszą komercyjną marką wykorzystującą nową platformę reklamową

GroupM i agencja Wavemaker, we współpracy z marką Biedronka (Jeronimo Martins Polska), przygotowały pierwszą komercyjną kampanię Advanced TV z wykorzystaniem platformy GPW DAI. Partnerami w tym testowym projekcie są także Telewizja Puls i sieć kablowa Korbank oraz Emitel.  więcej

W TV Republika cztery razy mniej reklam, ale siedem razy więcej pieniędzy

W listopadzie TV Republika wyemitowała czterokrotnie mniej reklam niż przed rokiem, ale zarobiła na nich 7 razy więcej. Liczba aktywnych reklamowo brandów w stacji spadła z 240 do 101 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.  więcej

Zaczynał jako kasjer, teraz wchodzi do zarządu Dino Polska

Z początkiem stycznia do zarządu spółki zarządzającej siecią sklepów Dino dołączy Marcin Jędraszak. Jest z nią związany od dwóch dekad, zaczynał jako magazynier/kasjer, a potem kierownik sklepu. więcej

Resort rolnictwa wybrał agencję do kampanii w internecie

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi rozstrzygnęło przetarg na prowadzenie kampanii w internecie i w social mediach. Zgłosiło się do niego 9 agencji.  więcej

Krzysztof Wąsowski szefem marketingu w RITS

Krzysztof Wąsowski objął stanowisko szefa marketingu w firmie RITS działającej w branży technologicznej.  więcej

Dawtona po ponad 30 latach zmienia wizerunek

Dawtona - polska, rodzinna firma produkująca m.in. koncentraty i soki - od ponad 33 lat obecna na rynku przetworów warzywnych, przechodzi proces rebrandingu marki, będącej parasolem dla 11 kategorii FMCG. Marka ma teraz nowe hasło ,,Prosto z naszego pola".  więcej

PKO BP szuka agencji do prowadzenia wirtualnego biura prasowego

PKO Bank Polski zaprasza agencje do składania ofert (w formie RFI - Request For Information) na platformę obsługi wirtualnego biura prasowego w internecie jako usługa samodzielna lub w połączeniu z monitoringiem mediów.  więcej

Clear Channel Poland obsłuży reklamowo nośniki w kilku galeriach

Firma reklamy zewnętrznje Clear Channel Poland wygrała przetarg na obsługę nośników digitalowych w centrach handlowych należących do Unibail-Rodamco-Westfield w Polsce (URW): Westfield Arkadia, Westfield Mokotów, Wroclavia oraz Galeria Wileńska. więcej

Komfort ma swój serial. Gwiazdami Herbuś i Bukowiecki

Marka Komfort debiutuje z serialem ,,Na Komfortowej". W rolach głównych występują Edyta Herbuś i Piotr Bukowiecki. więcej

PZPN bez ekspertki od social mediów

Ewelina Jasińska, social media specialist w Polskim Związku Piłki Nożnej, po trzech latach pracy odchodzi z organizacji. więcej

BMW Motorrad wybrało agencję do obsługi mediów społecznościowych

Agencja reklamowa Hand Made wygrała przetarg i zajmie się umocnieniem komunikacji w social mediach marki BMW Motorrad.  więcej

Drewniane gadżety reklamowe - kiedy warto je wykorzystać w biznesie?

Uwielbiamy gadżety. Darmowe upominki sprawiają, że marki wydają się bardziej przyjazne, jakby ludzkie. Dlatego tak ważne jest wdrożenie gadżetów do kampanii marketingowej firmy. Ale nie każdy prezent się sprawdzi. Najbardziej skuteczne są te cechujące się użytecznością oraz oryginalnością. I właśnie takie są drewniane gadżety reklamowe. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
Koniec jednego z biznesów Grupy ZPR Media. Będą zwolnienia

Grupa ZPR Media zamknęła projekt Targów Książki i Mediów VIVELO. To ma spowodować zwolnienia, choć jak tłumaczy nam biuro prasowe Grupy ,,części osób, które pracowały przy organizacji Targów zaproponowaliśmy pracę na innych stanowiskach".  więcej

Stanowski znów na papierze. Pieniądze z ,,Magazynu Zero" na cel charytatywny

Kanał Zero wydaje pierwszy numer swojego drukowanego ,,Magazynu Zero". - Jeśli okaże się, że i zainteresowanie będzie odpowiednie, i reakcje po lekturze zadowalające, to na stałe - chociaż raczej mówimy tu o rytmie kwartalnym lub półrocznym - wprowadzimy do sprzedaży coś, co treściowo znacznie różni się od tradycyjnej, dzisiejszej papki - zapowiada Krzysztof Stanowski. więcej

Monika Ceglińska-Maciak na nowym stanowisku w Burda Media Polska

Monika Ceglińska-Maciak objęła nowo utworzone stanowisko strategy, ad product and Content Studio director w strukturze biura reklamy Burda Media Polska. Odchodzi Michał Wojak.  więcej

Infor prezentuje nową wersję serwisu dla specjalistów

Infor, wydawca ,,Dziennika Gazety Prawnej" prezentuje najnowszą odsłonę Inforlex, fachowej bazy wiedzy dla specjalistów z firm i biur rachunkowych oraz sektora publicznego. Zmienia się design i funkcjonalności dla odbiorców.  więcej

 
 
 
INTERNET
 
Polski gigant odzieżowy sprzedaje więcej w internecie. Sinsay rośnie jak na drożdżach

W zeszłym kwartale finansowym koncern odzieżowy LPP zwiększył sprzedaż o 20 proc., przy czym w e-commerce dynamika sięgnęła 36 proc. Zdecydowanie najmocniej rośnie sieć Sinsay, która ma już ponad 1,2 tys. sklepów. Wyniki firmy okazały się niższe od oczekiwań rynku kapitałowego. więcej

Dziennikarz rozstaje się z Viaplay

Adam Drygalski rozstaje się z Viaplay, gdzie pracował jako szef wydawców. W przeszłości współpracował m.in. z Polsatem, Orange Sport i Weszło.  więcej

Wielka awaria Facebooka i Instagrama

W środę wieczorem tysiące polskich użytkowników Facebooka, Messengera i Instagrama zgłasza problemy z działaniem wymienionych platform. Awaria ma charakter globalny.  więcej

Nowa funkcjonalność na polskim Instagramie

Instagram wprowadza w Polsce funkcję kont dla nastolatków, globalnie działającą od czerwca.  więcej

Nie przegap "piątego kwartału" - jak zaplanować udaną kampanię marketingową w okresie poświątecznym?

Holiday season to marketingowy maraton, ale doświadczenie uczy, że wyścig nie kończy się na grudniowej mecie. Przed nami Q5, czyli tzw. piąty kwartał. Okres od końca grudnia do połowy stycznia kryje w sobie duży niewykorzystany potencjał. Niższe koszty mediów i utrzymujący się popyt konsumencki (aż 41% osób kontynuuje zakupy po świętach) tworzą idealne warunki do osiągnięcia sukcesu sprzedażowego. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Dziennikarka TV Republika przechodzi do sztabu kandydata PiS

Karol Nawrocki, wspierany przez PiS kandydat w wyborach prezydenckich, będzie miał rzeczniczkę prasową. Została nim Emilia Wierzbicki, przez wiele lat związana z Telewizją Republika. więcej

PKO BP szuka agencji do prowadzenia wirtualnego biura prasowego

PKO Bank Polski zaprasza agencje do składania ofert (w formie RFI - Request For Information) na platformę obsługi wirtualnego biura prasowego w internecie jako usługa samodzielna lub w połączeniu z monitoringiem mediów.  więcej

more communications agency to po rebrandingu more

Agencja more, wcześniej znana jako more communications agency, wprowadza nową identyfikację wizualną. Za projekt, wdrożenie nowej identyfikacji wizualnej oraz realizację strony internetowej odpowiada Leniva Studio. więcej

Luiza Jakubowska odpowiada za PR w Roborock

Do zespołu firmy Roborock, producenta inteligentnych odkurzaczy i rozwiązań do zarządzania domem, dołącza Luiza Jakubowska. Obejmuje nowo utworzone stanowisko PR managerki. więcej

Hubert Niedzielski przestanie się zajmować komunikacją Porsche

Hubert Niedzielski przestanie być z końcem 2024 kierownikiem ds. PR i eventów Porsche w Polsce. Pozostaje jednak w firmie Volkswagen Group Polska i od stycznia ma objąć nową funkcję - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.  więcej

Żona naczelnego PAP w Orlenie

Marta Tumidalska została dyrektorką ds. public relations w Orlenie. TV Republika, która jako pierwsza redakcja podała informację, podkreśliła, że prywatnie menadżerka to żona redaktora naczelnego PAP Wojciecha Tumidalskiego. - Zakresy naszych obowiązków służbowych nie nachodzą na siebie w żadnym stopniu - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Wojciech Tumidalski. więcej

 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Napisz do nas: redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj