|
|
|
|
|
|
|
KRRiT: rynek stosuje się do samoregulacji w zakresie ochrony dzieci w tv i internecie
Rynek nadawców i dostawców usług medialnych stosuje się do postanowień dokumentów samoregulacyjnych, przyjętych w poprzednich latach - wynika z raportu Krajowej Radę Radiofonii i Telewizji. W 2020 roku stwierdzono jedynie pojedyncze naruszenia w zakresie emisji reklam pod kątem ich przeznaczenia dla dzieci.
więcej
|
,,Sanatorium miłości" nadal hitem TVP1. Reality-show ogląda 3,13 mln widzów
Trzeci sezon „Sanatorium miłości” ogląda średnio 3,13 mln widzów, o 130 tys. osób mniej niż drugi sezon programu emitowany rok temu. Produkcja nadal daje TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Rady Etyki Mediów zarzuca ,,Wiadomościom" naruszenie etyki w relacji o zakażeniu Marty Lempart
Grudniowy materiał „Wiadomości” ujawniający, że Marta Lempart ma koronawirusa, naruszał kilka zasad Karty Etycznej Mediów - zasadę prawdy, oddzielania komentarza od informacji czy zasadę szacunku i tolerancji. Tak brzmi odpowiedź Rady Etyki Mediów na skargę, którą wniosła Agnieszka Kublik z „Gazety Wyborczej”.
więcej
|
2,25 mln widzów ,,The Voice Senior 2". TVP2 zdecydowanym liderem
Drugą edycję edycję „The Voice Senior” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 2,25 mln osób, o 560 tys. widzów mniej niż pokazywaną ponad rok temu pierwszą odsłonę widowiska. TVP2 w czasie emisji programu jest zdecydowanym liderem rynku zarówno w grupie 4+, jak i komercyjnej 16-49 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Vectra wprowadza dostęp do Netflixa, dekoder Smart 4K dla wszystkich klientów tv cyfrowej
Sieć Vectra wprowadza do swojej oferty dostęp do Netflixa, w ramach promocji umożliwia korzystanie z niego przez rok bez dodatkowych opłat. Z kolei dekoder Smart 4K pojawił się także w pakietach Stalowym, Srebrnym, Złotym i Platynowym.
więcej
|
TVP1 liderem, TVN wyprzedził Polsat w 16-49. ,,Teleexpress", PŚ i ,,M jak miłość" hitami tygodnia
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły „Teleexpress”, PŚ w skokach narciarskich i „M jak miłość”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była Jedynka. W 16-49 na pierwsze miejsce awansował TVN, który wyprzedził Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Fundacja i spółki o. Rydzyka dostały z tarczy antykryzysowej 903 tys. zł dopłat do pensji
W ub.r. powiązane z o. Tadeuszem Rydzykiem Fundacja Lux Veritatis (to nadawca Telewizji Trwam) oraz spółki Nasz Przyszłość i Bonum uzyskały łącznie 903,2 tys. zł dopłat do wynagrodzeń z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych. Świadczenia wypłacano w ramach jednej z tzw. tarcz antykryzysowych.
więcej
|
Nowy cykl w TV Trwam przybliży życiorysy Polaków ważnych dla naszej historii
Telewizja Trwam rusza z dokumentalnym cyklem „Poczet wielkich Polaków”. Blisko 5-minutowe filmy emitowane będą codziennie do końca 2021 roku, premierowe odcinki - o godz. 7.55, powtórki nadawane są o godz.17.55 na antenie, a także na facebookowym profilu stacji.
więcej
|
UPC proponuje klientom odnowiony pakiet telewizyjny i Horizon GO od pakietu Start
Operator UPC Polska rusza z odświeżoną ofertą, w ramach której abonenci zyskują dostęp m.in. do nowego pakietu telewizyjnego oraz nielimitowanych usług komórkowych z aparatami Samsung.
więcej
|
Comedy Central Polska z kampanią ,,Dekompozycja Teorii wielkiego podrywu"
Stacja Comedy Central Polska rozpoczęła kampanię promującą kultowy serial „Teoria wielkiego podrywu”.
więcej
|
19. sezon ,,Ukrytej prawdy" w Playerze
W poniedziałek, 18 stycznia w Playerze pojawiły się premierowe odcinki 19. sezonu „Ukrytej prawdy”.
więcej
|
"Putin: historia rosyjskiego szpiega" - dokumentalny cykl o życiu Władimira Putina w TVP1
W poniedziałek, 18 stycznia o godz. 22.30 Jedynka rozpocznie emisję dokumentalnego serialu „Putin: historia rosyjskiego szpiega” - o życiu Władimira Putina - jednego z najpotężniejszych polityków świata. Produkcja ma przedstawiać charyzmatyczną postać rosyjskiego przywódcy, jego bezwzględną walkę polityczną oraz ciemną stronę funkcjonowania jego imperium.
więcej
|
Ponad 90 tys. zł za reklamę przy "M jak miłość" i skokach narciarskich w TVP
Biuro Reklamy Telewizji Polskiej w ofercie reklamowej na luty br. najwyżej wyceniło spoty emitowane przy serialu "M jak miłość" w TVP2 i przy transmisji z Mistrzostw Świata w skokach narciarskich. To wydatek ponad 90 tys. zł.
więcej
|
VOWOS wybrał Nevion Virtuoso jako platformę IP dla swojego rozwiązania playout Transformcja IP w broadcastingu nabiera tempa. W ubiegłym roku warszawska firma software’owa VOWOS uruchomiła pierwszą w Polsce komercyjną emisję kanału TV w architekturze „software defined”, czyli bez dedykowanego sprzętu broadcast. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prezes PR krytykuje badanie słuchalności. Branża: taktyka jak u Kurskiego - zbić termometr z gorączką
Prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska skrytykowała badanie słuchalności Radio Track, zarzucając mu nierzetelność i faworyzowanie nadawców komercyjnych. Według menedżerów z branży radiowej i reklamowej to marne tłumaczenie spadku słuchalności Trójki. Oceniają, że Kamińska zaczęła stosować taktykę prezesa TVP Jacka Kurskiego, który od lat atakuje telemetrię Nielsena. - Domy mediowe już od dawna nie posługują się wynikami słuchalności radia jako kryterium podziału budżetów reklamowych. Zdajemy sobie sprawę, że to nie są wiarygodne badania - komentuje Wirtualnemedia.pl Jakub Bierzyński, szef grupy OMD.
więcej
|
|
Poczta Polska ściga dłużników. Ponad 1,2 mld zł zaległości za niepłacenie abonamentu w 2020 r.
W 2020 roku Poczta Polska wysłała 279 545 upomnień w sprawie niepłacenia abonamentu. Zrealizowano 58 667 upomnień, a łączna suma zaległości abonamentowych wynosi ponad 1,23 mld zł - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Powstał Krajowy Instytut Mediów przy KRRiT. Jego szefem Mirosław Kalinowski
Decyzją szefa Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji powstał Krajowy Instytut Mediów w ramach programu Telemetria Polska, skupiającego się na stworzeniu nowego, jednoźródłowego badania mediów. Jego celem ma być integracja rynku poprzez budowanie „partnerskich i merytorycznych relacji między rynkiem a regulatorem”.
więcej
|
|
Nie żyje Maria Koterbska, królowa swingu, dama polskiej piosenki (sylwetka)
Maria Koterbska, dama polskiej piosenki, zmarła w poniedziałek w Bielsku-Białej. Królowa polskiego swingu zadebiutowała w sylwestra 1948/49. Jej największe przeboje to m.in. „Brzydula i rudzielec”, „Karuzela", „Serduszko puka w rytmie cza-cza”, Augustowskie noce” i „Parasolki”.
więcej
|
|
KBR odpowiada prezes Polskiego Radia: od dwóch lat nie było zmian w metodologii Radio Track
Komitet Badań Radiowych w odpowiedzi na krytyczne wypowiedzi prezes Polskiego Radia o badaniu Radio Track, podkreślił, że przez ostatnie dwa lata nie wprowadzono w badaniu żadnych zmian metodologicznych, a przy realizacji ostatniej fali zadzwoniono do respondentów ze wszystkich powiatów. KBR zapewnia, że „nie ma żadnego wpływu na przebieg badania, a jedynie kontroluje, czy cały proces przebiega zgodnie z przyjętą metodologią”.
więcej
|
|
|
|
KRRiT: rynek stosuje się do samoregulacji w zakresie ochrony dzieci w tv i internecie
Rynek nadawców i dostawców usług medialnych stosuje się do postanowień dokumentów samoregulacyjnych, przyjętych w poprzednich latach - wynika z raportu Krajowej Radę Radiofonii i Telewizji. W 2020 roku stwierdzono jedynie pojedyncze naruszenia w zakresie emisji reklam pod kątem ich przeznaczenia dla dzieci.
więcej
|
Enea szuka w przetargu agencji od marketingu sportowego
Spółka Enea, dostawca energii prowadzi przetarg dotyczący wyboru agencji marketingu sportowego w zakresie aktywizacji obecności marki Enea przy sponsoringu projektów sportowych - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Z wybraną firmą będzie pracować przez 18 miesięcy. Wadium w postępowaniu wynosi 50 tys. zł.
więcej
|
W grudniu taniej w sklepach. Najniższe ceny w Auchan, najdrożej w internecie
W grudniu 2020 roku za średnie zakupy w Auchan trzeba było zapłacić 204,02 zł, podczas gdy w Selgrosie 233,97 zł. Średni koszyk staniał o 4,3 proc. do poziomu do 306,08 zł - wynika z raportu ASM Sales Force Agency.
więcej
|
Mateusz Rzetecki nowym SEO&CM directorem agencji K2 Precise
Do agencji K2 Precise dołączył Mateusz Rzetecki, który pokieruje działaniami content marketingowymi oraz SEO. Zastąpił dotychczasowego szefa działu Cezarego Glijera, który nie pracuje już w firmie.
więcej
|
Tarczyński przenosi obsługę mediową z Havas Media do Starcomu
Agencja mediowa Starcom (Publicis Groupe) zajmie się obsługą mediową marki Tarczyński, producenta kabanosów i przekąsek białkowych.
więcej
|
Animowane zwierzęta zamiast dowcipnego szefa w kampanii reklamowej Pracuj.pl
Od poniedziałku wystartowała pierwsza odsłona nowej, animowanej platformy komunikacyjnej serwisu rekrutacyjnego Pracuj.pl (Grupa Pracuj). Kampania pod hasłem „W środowisku Pracuj.pl” stworzona została we współpracy z agencją Brasil i domem produkcyjnym Televisor. Działania wspierają K2 Precise, More Bananas, MCS.agency i Linkleaders.
więcej
|
Spada widoczność reklam display w Polsce. Najgorszy wynik w 2020 roku
Wskaźniki widoczności reklam display dalej spadły wraz ze wzrostem popytu na koniec roku. W międzyczasie średni współczynnik widoczności reklam wideo spadł o 2 punkty procentowe, osiągając najniższy poziom w 2020 roku. Tylko co druga reklama display trafia ze swoim komunikatem do użytkowników online w zabieganiu towarzyszącym końcowi roku - wynika z raportu "Viewability Benchmark" agencji Meetrics za IV kwartał 2020 roku.
więcej
|
Durex namawia do spędzenia Walentynek w łóżku (wideo)
„Zostańcie w łóżku i odkryjcie rozkosz dopasowania” to hasło walentynkowej kampanii Durex (Reckitt Benckiser) będącej kontynuacją ubiegłorocznego projektu „Głośni w łóżku”. Akcję przygotowały DDB Warszawa, OMD, Zenith, Papaya Films, Rio de Post, Głośno, Tears Of Joy, Big Picture.
więcej
|
SOS Wioski Dziecięce i NASK z kampanią społeczną o cyberprzemocy wśród nastolatków
Pod hasłem „Przemoc w internecie zostawia niewidzialne rany” ruszyła wspólna kampania społeczna organizacji SOS Wioski Dziecięce i Państwowego Instytutu Badawczego NASK. Akcję przygotowały VMLY&R Poland. Wavemaker, Papaya Films, Badi Badi, Głośno, Screen Network.
więcej
|
Joanna Jędrzejczyk ambasadorką marki Puma. W spocie "Jesteś kotem" z Borkiem, Gilon i Radwańską
Joanna Jędrzejczyk, zawodniczka UFC została ambasadorką marki Puma. Wystąpiła w spocie "Jesteś kotem" razem z Mateuszem Borkiem, Karoliną Gilon i Urszulą Radwańską.
więcej
|
Andrzej Czarnecki odpowiada za rozwój sieci detalicznej Neonet
Andrzej Czarnecki objął stanowisko dyrektora działu rozwoju sieci detalicznej w sieci elektromarketów Neonet. Wcześniej przez 24 lata była związany z Euro-net.
więcej
|
PKN Orlen kolejne cztery lata sponsorem PKOL
PKN Orlen podpisał nową umowę z Polskim Komitetem Olimpijskim. Na jej mocy pozostanie sponsorem strategicznym PKOL i Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej przez kolejne cztery lata.
więcej
|
Lechosław Kwiatkowski dyrektorem kreatywnym Agencji Warszawa
Lechosław Kwiatkowski objął stanowisko dyrektora kreatywnego w Agencji Warszawa. Zastąpił Emilię Ziółkowską, która rozstała się z firmą.
więcej
|
Lebron James po 17 latach kończy współpracę z Coca-Colą. Wybrał PepsiCo
Koszykarz NBA Lebron James nie będzie już reklamował marek napojów należących do koncernu Coca-Cola. Zakończył właśnie współpracę, która trwała z tym koncernem od ponad 17 lat. Teraz ma zostać twarzą marki Mountain Dew, produkowanej przez konkurencyjny koncern PepsiCo.
więcej
|
W Katowicach powstanie trzeci Primark w Polsce
Irlandzka sieć Primark zapowiedziała, że otworzy nowy sklep w Katowicach w 2023 roku. Firma podpisała umowę najmu na otwarcie sklepu w centrum handlowym Silesia City Center, którego właścicielem jest ECE Polska.
więcej
|
The Digitals przygotowała kampanię Vectry promującą ofertę z Netfliksem
Wystartowała druga kampania agencji The Digitals (Grupa S/F) dla marki Vectra. Tym razem motywem przewodnim jest oferta dostępu do platformy Netflix u operatora.
więcej
|
Po interwencji francuskiego rzędu Kanadyjczycy wycofują się z planu przejęcia Grupy Carrefour
Kanadyjska firma Alimentation Couche-Tard, do której należy sieć stacji benzynowych Circle K, wycofała swoje zainteresowanie przejęciem francuskiej sieci detalicznej Carrefour. To efekt działań francuskich władz, które zapowiadały blokadę akwizycji.
więcej
|
Piotr Stobiński zarządza działem handlowym w Kia Motors Polska
Piotr Stobiński awansował w strukturach firmy Kia Motors Polska na stanowisko generalnego menedżera działu handlowego. Pracuje tu od 1998 roku.
więcej
|
Milka wprowadza ciastka z kremem o smaku Oreo
Do portfolio Milka & Oreo dołączyły właśnie Milka Oreo Sensations, czyli pierwsze ciastka Milka z kremem o smaku Oreo.
więcej
|
Comedy Central Polska z kampanią ,,Dekompozycja Teorii wielkiego podrywu"
Stacja Comedy Central Polska rozpoczęła kampanię promującą kultowy serial „Teoria wielkiego podrywu”.
więcej
|
Netto kolejne 5 lat sponsorem tytularnym hali w Szczecinie
Przez kolejne 5 lat hala widowisko-sportowa w Szczecinie będzie nosiła nazwę Netto Arena. Duńska sieć sklepów przedłużyła umowę z władzami miasta.
więcej
|
Ponad 90 tys. zł za reklamę przy "M jak miłość" i skokach narciarskich w TVP
Biuro Reklamy Telewizji Polskiej w ofercie reklamowej na luty br. najwyżej wyceniło spoty emitowane przy serialu "M jak miłość" w TVP2 i przy transmisji z Mistrzostw Świata w skokach narciarskich. To wydatek ponad 90 tys. zł.
więcej
|
More Bananas kolejny rok z Pracuj.pl
Kolejny rok krakowska agencja More Bananas wspiera markę Pracuj.pl marketingowo w mediach społecznościowych.
więcej
|
Gosia Turczyńska reprezentowana przez Gifted
Grono reprezentowanych przez impresariat Gifted twórców powiększa się o fotografkę Gosię Turczyńską.
więcej
|
Sukcesy Storytel 2020 W minionym roku Storytel konsekwentnie poszerzał swoją ofertę oraz został laureatem wielu prestiżowych nagród, przyznanych za innowacyjne projekty. Oryginalne słuchowiska na wysokim poziomie tworzą nową jakość na rynku. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Dorota Bugajska-Marzec szefem wydawców strony głównej Interia.pl, Łukasz Noszczak odpowiada za Wydarzenia. W zespole Piotr Zaremba i Wiktor Świetlik
Od 1 lutego 2021 roku szefem wydawców strony głównej Interia.pl (Grupa Cyfrowy Polsat) zostanie Dorota Bugajska-Marzec, a kierownikiem serwisu Wydarzenia Łukasz Noszczak. Z początkiem lutego wystartuje też weekendowy magazyn „Tygodnik” z autorskimi treściami pochodzącymi od dziennikarzy Interii.
więcej
|
W grudniu taniej w sklepach. Najniższe ceny w Auchan, najdrożej w internecie
W grudniu 2020 roku za średnie zakupy w Auchan trzeba było zapłacić 204,02 zł, podczas gdy w Selgrosie 233,97 zł. Średni koszyk staniał o 4,3 proc. do poziomu do 306,08 zł - wynika z raportu ASM Sales Force Agency.
więcej
|
Zestadionu, WP SportoweFakty i Sport.pl ze spadkami - w górę działy o2 i Interii (TOP10 serwisów sportowych)
W grudniu ub.r. dziesięć czołowych serwisów sportowych miało 9,2 proc. użytkowników mniej niż w listopadzie. Zdecydowanie najwięcej straciło Zestadionu.pl, spadki zanotowały też Sport.pl i liderujące WP SportoweFakty. Natomiast duże wzrosty osiągnęły sekcje sportowe o2.pl i Interii oraz witryna TVP Sport.
więcej
|
Allegro Biznes startuje w lutym 2021 roku. Zakupy firmowe mają być łatwiejsze
Allegro zapowiedziało, że na początku lutego 2021 roku wprowadzi u siebie platformę Allegro Biznes. Nowe rozwiązanie ma usprawniać zakupy firmowe. Według zapowiedzi sprzedający będą mogli wykorzystać potencjał kolejnego segmentu rynku handlu elektronicznego. Platforma będzie łączyć szeroki wybór produktów, atrakcyjne ceny, przyjazne metody płatności oraz wygodę dostaw z funkcjami i narzędziami pozwalającymi obniżyć koszty.
więcej
|
Spada widoczność reklam display w Polsce. Najgorszy wynik w 2020 roku
Wskaźniki widoczności reklam display dalej spadły wraz ze wzrostem popytu na koniec roku. W międzyczasie średni współczynnik widoczności reklam wideo spadł o 2 punkty procentowe, osiągając najniższy poziom w 2020 roku. Tylko co druga reklama display trafia ze swoim komunikatem do użytkowników online w zabieganiu towarzyszącym końcowi roku - wynika z raportu "Viewability Benchmark" agencji Meetrics za IV kwartał 2020 roku.
więcej
|
Szef Parlera: jestem pewien, że nasz serwis wróci przed końcem stycznia
Jestem pewien, że nasz serwis wróci do pracy przed końcem tego miesiąca - powiedział szef Parlera John Matze w rozmowie z telewizyjną stacją Fox News. Poinformował też o kolejnych krokach, które mają przyśpieszyć ten powrót. Już działa strona internetowa Parlera.
więcej
|
Marek Suski kolejnym politykiem PiS zhakowanym na Twitterze. "Może szkolenie dla posłów, jak ustawia się hasła?"
Ktoś włamał się na twitterowy profil posła Prawa i Sprawiedliwości, Marka Suskiego - informuje rzeczniczka prasowa partii, Anita Czerwińska. Na profilu pojawiły się zdjęcia półnagiej kobiety z sugestią, że jest to lokalna polityczka PiS. To kolejne z serii włamań na konta twitterowe polityków partii rządzącej. - Może PiS powinien zrobić swoim posłom szkolenie jak ustawia się hasła? - skomentował publicysta Rafał Ziemkiewicz.
więcej
|
VOWOS wybrał Nevion Virtuoso jako platformę IP dla swojego rozwiązania playout Transformcja IP w broadcastingu nabiera tempa. W ubiegłym roku warszawska firma software’owa VOWOS uruchomiła pierwszą w Polsce komercyjną emisję kanału TV w architekturze „software defined”, czyli bez dedykowanego sprzętu broadcast. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Powstał Krajowy Instytut Mediów przy KRRiT. Jego szefem Mirosław Kalinowski
Decyzją szefa Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji powstał Krajowy Instytut Mediów w ramach programu Telemetria Polska, skupiającego się na stworzeniu nowego, jednoźródłowego badania mediów. Jego celem ma być integracja rynku poprzez budowanie „partnerskich i merytorycznych relacji między rynkiem a regulatorem”.
więcej
|
Jarosław Tyc odchodzi z funkcji prezesa NASK, następcę wyłoni konkurs
Po niecałych dwóch latach sprawowania funkcji prezesa NASK SA (spółki zależnej NASK PIB) Jarosław Tyc odszedł w tego stanowiska. Rezygnacja została przyjęta przez radę nadzorczą instytutu, nowego prezesa ma wyłonić procedura konkursowa. Na razie obowiązki Tyca będą dzielić między sobą obecni wiceprezesi Igor Granosik i Robert Baranowski.
więcej
|
W grudniu taniej w sklepach. Najniższe ceny w Auchan, najdrożej w internecie
W grudniu 2020 roku za średnie zakupy w Auchan trzeba było zapłacić 204,02 zł, podczas gdy w Selgrosie 233,97 zł. Średni koszyk staniał o 4,3 proc. do poziomu do 306,08 zł - wynika z raportu ASM Sales Force Agency.
więcej
|
|
|