Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 19 Stycznia 2021
 
 
 
Prezes PR krytykuje badanie słuchalności. Branża: taktyka jak u Kurskiego - zbić termometr z gorączką
 
Prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska skrytykowała badanie słuchalności Radio Track, zarzucając mu nierzetelność i faworyzowanie nadawców komercyjnych. Według menedżerów z branży radiowej i reklamowej to marne tłumaczenie spadku słuchalności Trójki. Oceniają, że Kamińska zaczęła stosować taktykę prezesa TVP Jacka Kurskiego, który od lat atakuje telemetrię Nielsena. - Domy mediowe już od dawna nie posługują się wynikami słuchalności radia jako kryterium podziału budżetów reklamowych. Zdajemy sobie sprawę, że to nie są wiarygodne badania - komentuje Wirtualnemedia.pl Jakub Bierzyński, szef grupy OMD. więcej
 
 
Poczta Polska ściga dłużników. Ponad 1,2 mld zł zaległości za niepłacenie abonamentu w 2020 r.
 
W 2020 roku Poczta Polska wysłała 279 545 upomnień w sprawie niepłacenia abonamentu. Zrealizowano 58 667 upomnień, a łączna suma zaległości abonamentowych wynosi ponad 1,23 mld zł - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
KRRiT: rynek stosuje się do samoregulacji w zakresie ochrony dzieci w tv i internecie
 
Rynek nadawców i dostawców usług medialnych stosuje się do postanowień dokumentów samoregulacyjnych, przyjętych w poprzednich latach - wynika z raportu Krajowej Radę Radiofonii i Telewizji. W 2020 roku stwierdzono jedynie pojedyncze naruszenia w zakresie emisji reklam pod kątem ich przeznaczenia dla dzieci. więcej
 
 
Zmiana w Kodeksie karnym ma ograniczyć dziennikarzom dostęp do akt umorzonych spraw. "To blokowanie prawa do informacji"
 
Do Sejmu trafiła propozycja zmiany w kodeksie karnym implementującej unijną dyrektywę w zakresie zwalczania terroryzmu. Jednak w projekcie znalazły się także zapisy, które mogą utrudnić dziennikarzom dostęp do akt spraw umorzonych przez prokuraturę. - Utrudnienia dotkną nie tylko reporterów, to kompletne pozbawianie obywateli prawa informacji - komentuje dziennikarz śledczy Piotr Pytlakowski z „Polityki”. więcej
 
 
Jerzy Brzęczek nagle zwolniony z funkcji trenera reprezentacji. Decyzja uzasadniona, dziwny moment i styl komunikacji (opinie)
 
W poniedziałek Polski Związek Piłki Nożnej nagle poinformował o odwołaniu Jerzego Brzęczka z funkcji trenera reprezentacji. O ile ekspertów od marketingu sportowego nie dziwi samo odwołanie trenera, o tyle krytykują sposób i styl komunikacji tej zmiany. -  Na pewno taka sytuacja doraźnie osłabia wizerunek PZPN i jednocześnie też chwilowo obniża wiarygodność władz tej organizacji - stwierdza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska przypominając, że jeszcze całkiem niedawno władze PZPN stawały murem ze polskim trenerem. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Prezes UOKiK: Agora nie prezentowała rzeczywistej gotowości do ustępstw więcej
 
Prezes Polskiego Radia najniższą słuchalność Trójki w historii tłumaczy metodologią badań. Eksperci: ramówka bez pomysłu i osobowości więcej
 
Użytkownicy emigrują z WhatsApp do aplikacji Signal i Telegram. ,,Większe bezpieczeństwo, ale trudno pokonać kolosa" więcej
 
Eksperci o bajce dla dzieci o mężczyźnie z długim penisem. "W Polsce takiej produkcji sobie nie wyobrażam" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Specjalista ds. Influencer Marketingu i Social Mediów 2 KOMA 7
Redaktor Wydań/Serwisant Radio ZET
Account manager Public Dialog
Senior Account Manager Multi Channel Network
Marketing Director Central Europe Fox Networks Group Poland
Inżynier Systemów Komputerowych TVN GRUPA DISCOVERY
Location Scout Production Services
TESTER PRODUKTÓW OTT CANAL+
Inżynier Systemów Komputerowych TVN GRUPA DISCOVERY
Junior Sales Executive BBC Studios
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
KRRiT: rynek stosuje się do samoregulacji w zakresie ochrony dzieci w tv i internecie

Rynek nadawców i dostawców usług medialnych stosuje się do postanowień dokumentów samoregulacyjnych, przyjętych w poprzednich latach - wynika z raportu Krajowej Radę Radiofonii i Telewizji. W 2020 roku stwierdzono jedynie pojedyncze naruszenia w zakresie emisji reklam pod kątem ich przeznaczenia dla dzieci. więcej

,,Sanatorium miłości" nadal hitem TVP1. Reality-show ogląda 3,13 mln widzów

Trzeci sezon „Sanatorium miłości” ogląda średnio 3,13 mln widzów, o 130 tys. osób mniej niż drugi sezon programu emitowany rok temu. Produkcja nadal daje TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Rady Etyki Mediów zarzuca ,,Wiadomościom" naruszenie etyki w relacji o zakażeniu Marty Lempart

Grudniowy materiał „Wiadomości” ujawniający, że Marta Lempart ma koronawirusa, naruszał kilka zasad Karty Etycznej Mediów - zasadę prawdy, oddzielania komentarza od informacji czy zasadę szacunku i tolerancji. Tak brzmi odpowiedź Rady Etyki Mediów na skargę, którą wniosła Agnieszka Kublik z „Gazety Wyborczej”. więcej

2,25 mln widzów ,,The Voice Senior 2". TVP2 zdecydowanym liderem

Drugą edycję edycję „The Voice Senior” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 2,25 mln osób, o 560 tys. widzów mniej niż pokazywaną ponad rok temu pierwszą odsłonę widowiska. TVP2 w czasie emisji programu jest zdecydowanym liderem rynku zarówno w grupie 4+, jak i komercyjnej 16-49 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Vectra wprowadza dostęp do Netflixa, dekoder Smart 4K dla wszystkich klientów tv cyfrowej

Sieć Vectra wprowadza do swojej oferty dostęp do Netflixa, w ramach promocji umożliwia korzystanie z niego przez rok bez dodatkowych opłat. Z kolei dekoder Smart 4K pojawił się także w pakietach Stalowym, Srebrnym, Złotym i Platynowym. więcej

TVP1 liderem, TVN wyprzedził Polsat w 16-49. ,,Teleexpress", PŚ i ,,M jak miłość" hitami tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły „Teleexpress”, PŚ w skokach narciarskich i „M jak miłość”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była Jedynka. W 16-49 na pierwsze miejsce awansował TVN, który wyprzedził Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Fundacja i spółki o. Rydzyka dostały z tarczy antykryzysowej 903 tys. zł dopłat do pensji

W ub.r. powiązane z o. Tadeuszem Rydzykiem Fundacja Lux Veritatis (to nadawca Telewizji Trwam) oraz spółki Nasz Przyszłość i Bonum uzyskały łącznie 903,2 tys. zł dopłat do wynagrodzeń z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych. Świadczenia wypłacano w ramach jednej z tzw. tarcz antykryzysowych. więcej

Nowy cykl w TV Trwam przybliży życiorysy Polaków ważnych dla naszej historii

Telewizja Trwam rusza z dokumentalnym cyklem „Poczet wielkich Polaków”. Blisko 5-minutowe filmy emitowane będą codziennie do końca 2021 roku, premierowe odcinki - o godz. 7.55, powtórki nadawane są o godz.17.55 na antenie, a także na facebookowym profilu stacji. więcej

UPC proponuje klientom odnowiony pakiet telewizyjny i Horizon GO od pakietu Start

Operator UPC Polska rusza z odświeżoną ofertą, w ramach której abonenci zyskują dostęp m.in. do nowego pakietu telewizyjnego oraz nielimitowanych usług komórkowych z aparatami Samsung. więcej

Comedy Central Polska z kampanią ,,Dekompozycja Teorii wielkiego podrywu"

Stacja Comedy Central Polska rozpoczęła kampanię promującą kultowy serial „Teoria wielkiego podrywu”. więcej

19. sezon ,,Ukrytej prawdy" w Playerze

W poniedziałek, 18 stycznia w Playerze pojawiły się premierowe odcinki 19. sezonu „Ukrytej prawdy”. więcej

"Putin: historia rosyjskiego szpiega" - dokumentalny cykl o życiu Władimira Putina w TVP1

W poniedziałek, 18 stycznia o godz. 22.30 Jedynka rozpocznie emisję dokumentalnego serialu „Putin: historia rosyjskiego szpiega” - o życiu Władimira Putina - jednego z najpotężniejszych polityków świata. Produkcja ma przedstawiać charyzmatyczną postać rosyjskiego przywódcy, jego bezwzględną walkę polityczną oraz ciemną stronę funkcjonowania jego imperium.   więcej

Ponad 90 tys. zł za reklamę przy "M jak miłość" i skokach narciarskich w TVP

Biuro Reklamy Telewizji Polskiej w ofercie reklamowej na luty br. najwyżej wyceniło spoty emitowane przy serialu "M jak miłość" w TVP2 i przy transmisji z Mistrzostw Świata w skokach narciarskich. To wydatek ponad 90 tys. zł. więcej

VOWOS wybrał Nevion Virtuoso jako platformę IP dla swojego rozwiązania playout

Transformcja IP w broadcastingu nabiera tempa. W ubiegłym roku warszawska firma software’owa VOWOS uruchomiła pierwszą w Polsce komercyjną emisję kanału TV w architekturze „software defined”, czyli bez dedykowanego sprzętu broadcast. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Prezes PR krytykuje badanie słuchalności. Branża: taktyka jak u Kurskiego - zbić termometr z gorączką

Prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska skrytykowała badanie słuchalności Radio Track, zarzucając mu nierzetelność i faworyzowanie nadawców komercyjnych. Według menedżerów z branży radiowej i reklamowej to marne tłumaczenie spadku słuchalności Trójki. Oceniają, że Kamińska zaczęła stosować taktykę prezesa TVP Jacka Kurskiego, który od lat atakuje telemetrię Nielsena. - Domy mediowe już od dawna nie posługują się wynikami słuchalności radia jako kryterium podziału budżetów reklamowych. Zdajemy sobie sprawę, że to nie są wiarygodne badania - komentuje Wirtualnemedia.pl Jakub Bierzyński, szef grupy OMD. więcej

 
Poczta Polska ściga dłużników. Ponad 1,2 mld zł zaległości za niepłacenie abonamentu w 2020 r.

W 2020 roku Poczta Polska wysłała 279 545 upomnień w sprawie niepłacenia abonamentu. Zrealizowano 58 667 upomnień, a łączna suma zaległości abonamentowych wynosi ponad 1,23 mld zł - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Powstał Krajowy Instytut Mediów przy KRRiT. Jego szefem Mirosław Kalinowski

Decyzją szefa Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji powstał Krajowy Instytut Mediów w ramach programu Telemetria Polska, skupiającego się na stworzeniu nowego, jednoźródłowego badania mediów. Jego celem ma być integracja rynku poprzez budowanie „partnerskich i merytorycznych relacji między rynkiem a regulatorem”. więcej

 
Nie żyje Maria Koterbska, królowa swingu, dama polskiej piosenki (sylwetka)

Maria Koterbska, dama polskiej piosenki, zmarła w poniedziałek w Bielsku-Białej. Królowa polskiego swingu zadebiutowała w sylwestra 1948/49. Jej największe przeboje to m.in. „Brzydula i rudzielec”, „Karuzela", „Serduszko puka w rytmie cza-cza”, Augustowskie noce” i „Parasolki”. więcej

 
KBR odpowiada prezes Polskiego Radia: od dwóch lat nie było zmian w metodologii Radio Track

Komitet Badań Radiowych w odpowiedzi na krytyczne wypowiedzi prezes Polskiego Radia o badaniu Radio Track, podkreślił, że przez ostatnie dwa lata nie wprowadzono w badaniu żadnych zmian metodologicznych, a przy realizacji ostatniej fali zadzwoniono do respondentów ze wszystkich powiatów. KBR zapewnia, że „nie ma żadnego wpływu na przebieg badania, a jedynie kontroluje, czy cały proces przebiega zgodnie z przyjętą metodologią”. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
KRRiT: rynek stosuje się do samoregulacji w zakresie ochrony dzieci w tv i internecie

Rynek nadawców i dostawców usług medialnych stosuje się do postanowień dokumentów samoregulacyjnych, przyjętych w poprzednich latach - wynika z raportu Krajowej Radę Radiofonii i Telewizji. W 2020 roku stwierdzono jedynie pojedyncze naruszenia w zakresie emisji reklam pod kątem ich przeznaczenia dla dzieci. więcej

Enea szuka w przetargu agencji od marketingu sportowego

Spółka Enea, dostawca energii prowadzi przetarg dotyczący wyboru agencji marketingu sportowego w zakresie aktywizacji obecności marki Enea przy sponsoringu projektów sportowych - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Z wybraną firmą będzie pracować przez 18 miesięcy. Wadium w postępowaniu wynosi 50 tys. zł. więcej

W grudniu taniej w sklepach. Najniższe ceny w Auchan, najdrożej w internecie

W grudniu 2020 roku za średnie zakupy w Auchan trzeba było zapłacić 204,02 zł, podczas gdy w Selgrosie 233,97 zł. Średni koszyk staniał o 4,3 proc. do poziomu do 306,08 zł - wynika z raportu ASM Sales Force Agency. więcej

Mateusz Rzetecki nowym SEO&CM directorem agencji K2 Precise

Do agencji K2 Precise dołączył Mateusz Rzetecki, który pokieruje działaniami content marketingowymi oraz SEO. Zastąpił dotychczasowego szefa działu Cezarego Glijera, który nie pracuje już w firmie. więcej

Tarczyński przenosi obsługę mediową z Havas Media do Starcomu

Agencja mediowa Starcom (Publicis Groupe) zajmie się obsługą mediową marki Tarczyński, producenta kabanosów i przekąsek białkowych. więcej

Animowane zwierzęta zamiast dowcipnego szefa w kampanii reklamowej Pracuj.pl

Od poniedziałku wystartowała pierwsza odsłona nowej, animowanej platformy komunikacyjnej serwisu rekrutacyjnego Pracuj.pl (Grupa Pracuj). Kampania pod hasłem „W środowisku Pracuj.pl” stworzona została we współpracy z agencją Brasil i domem produkcyjnym Televisor. Działania wspierają K2 Precise, More Bananas, MCS.agency i Linkleaders. więcej

Spada widoczność reklam display w Polsce. Najgorszy wynik w 2020 roku

Wskaźniki widoczności reklam display dalej spadły wraz ze wzrostem popytu na koniec roku. W międzyczasie średni współczynnik widoczności reklam wideo spadł o 2 punkty procentowe, osiągając najniższy poziom w 2020 roku. Tylko co druga reklama display trafia ze swoim komunikatem do użytkowników online w zabieganiu towarzyszącym końcowi roku - wynika z raportu "Viewability Benchmark" agencji Meetrics za IV kwartał 2020 roku. więcej

Durex namawia do spędzenia Walentynek w łóżku (wideo)

„Zostańcie w łóżku i odkryjcie rozkosz dopasowania” to hasło walentynkowej kampanii Durex (Reckitt Benckiser) będącej kontynuacją ubiegłorocznego projektu „Głośni w łóżku”. Akcję przygotowały DDB Warszawa, OMD, Zenith, Papaya Films, Rio de Post, Głośno, Tears Of Joy, Big Picture. więcej

SOS Wioski Dziecięce i NASK z kampanią społeczną o cyberprzemocy wśród nastolatków

Pod hasłem „Przemoc w internecie zostawia niewidzialne rany” ruszyła wspólna kampania społeczna organizacji SOS Wioski Dziecięce i Państwowego Instytutu Badawczego NASK. Akcję przygotowały VMLY&R Poland. Wavemaker, Papaya Films, Badi Badi, Głośno, Screen Network. więcej

Joanna Jędrzejczyk ambasadorką marki Puma. W spocie "Jesteś kotem" z Borkiem, Gilon i Radwańską

Joanna Jędrzejczyk, zawodniczka UFC została ambasadorką marki Puma. Wystąpiła w spocie "Jesteś kotem" razem z Mateuszem Borkiem, Karoliną Gilon i Urszulą Radwańską. więcej

Andrzej Czarnecki odpowiada za rozwój sieci detalicznej Neonet

Andrzej Czarnecki objął stanowisko dyrektora działu rozwoju sieci detalicznej w sieci elektromarketów Neonet. Wcześniej przez 24 lata była związany z Euro-net. więcej

PKN Orlen kolejne cztery lata sponsorem PKOL

PKN Orlen podpisał nową umowę z Polskim Komitetem Olimpijskim. Na jej mocy pozostanie sponsorem strategicznym PKOL i Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej przez kolejne cztery lata. więcej

Lechosław Kwiatkowski dyrektorem kreatywnym Agencji Warszawa

Lechosław Kwiatkowski objął stanowisko dyrektora kreatywnego w Agencji Warszawa. Zastąpił Emilię Ziółkowską, która rozstała się z firmą. więcej

Lebron James po 17 latach kończy współpracę z Coca-Colą. Wybrał PepsiCo

Koszykarz NBA Lebron James nie będzie już reklamował marek napojów należących do koncernu Coca-Cola. Zakończył właśnie współpracę, która trwała z tym koncernem od ponad 17 lat. Teraz ma zostać twarzą marki Mountain Dew, produkowanej przez konkurencyjny koncern PepsiCo. więcej

W Katowicach powstanie trzeci Primark w Polsce

Irlandzka sieć Primark zapowiedziała, że otworzy nowy sklep w Katowicach w 2023 roku. Firma podpisała umowę najmu na otwarcie sklepu w centrum handlowym Silesia City Center, którego właścicielem jest ECE Polska. więcej

The Digitals przygotowała kampanię Vectry promującą ofertę z Netfliksem

Wystartowała druga kampania agencji The Digitals (Grupa S/F) dla marki Vectra. Tym razem motywem przewodnim jest oferta dostępu do platformy Netflix u operatora. więcej

Po interwencji francuskiego rzędu Kanadyjczycy wycofują się z planu przejęcia Grupy Carrefour

Kanadyjska firma Alimentation Couche-Tard, do której należy sieć stacji benzynowych Circle K, wycofała swoje zainteresowanie przejęciem francuskiej sieci detalicznej Carrefour. To efekt działań francuskich władz, które zapowiadały blokadę akwizycji. więcej

Piotr Stobiński zarządza działem handlowym w Kia Motors Polska

Piotr Stobiński awansował w strukturach firmy Kia Motors Polska na stanowisko generalnego menedżera działu handlowego. Pracuje tu od 1998 roku. więcej

Milka wprowadza ciastka z kremem o smaku Oreo

Do portfolio Milka & Oreo dołączyły właśnie Milka Oreo Sensations, czyli pierwsze ciastka Milka z kremem o smaku Oreo. więcej

Comedy Central Polska z kampanią ,,Dekompozycja Teorii wielkiego podrywu"

Stacja Comedy Central Polska rozpoczęła kampanię promującą kultowy serial „Teoria wielkiego podrywu”. więcej

Netto kolejne 5 lat sponsorem tytularnym hali w Szczecinie

Przez kolejne 5 lat hala widowisko-sportowa w Szczecinie będzie nosiła nazwę Netto Arena. Duńska sieć sklepów przedłużyła umowę z władzami miasta. więcej

Ponad 90 tys. zł za reklamę przy "M jak miłość" i skokach narciarskich w TVP

Biuro Reklamy Telewizji Polskiej w ofercie reklamowej na luty br. najwyżej wyceniło spoty emitowane przy serialu "M jak miłość" w TVP2 i przy transmisji z Mistrzostw Świata w skokach narciarskich. To wydatek ponad 90 tys. zł. więcej

More Bananas kolejny rok z Pracuj.pl

Kolejny rok krakowska agencja More Bananas wspiera markę Pracuj.pl marketingowo w mediach społecznościowych. więcej

Gosia Turczyńska reprezentowana przez Gifted

Grono reprezentowanych przez impresariat Gifted twórców powiększa się o fotografkę Gosię Turczyńską. więcej

Sukcesy Storytel 2020

W minionym roku Storytel konsekwentnie poszerzał swoją ofertę oraz został laureatem wielu prestiżowych nagród, przyznanych za innowacyjne projekty. Oryginalne słuchowiska na wysokim poziomie tworzą nową jakość na rynku. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Zmiana w Kodeksie karnym ma ograniczyć dziennikarzom dostęp do akt umorzonych spraw. "To blokowanie prawa do informacji"

Do Sejmu trafiła propozycja zmiany w kodeksie karnym implementującej unijną dyrektywę w zakresie zwalczania terroryzmu. Jednak w projekcie znalazły się także zapisy, które mogą utrudnić dziennikarzom dostęp do akt spraw umorzonych przez prokuraturę. - Utrudnienia dotkną nie tylko reporterów, to kompletne pozbawianie obywateli prawa informacji - komentuje dziennikarz śledczy Piotr Pytlakowski z „Polityki”. więcej

,,Puls Biznesu" z internetową platformą Analizy PB dla subskrybentów. Jej szefem Ignacy Morawski

W ramach serwisu internetowego „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) uruchomiono platformę Analizy PB z danymi i prognozami dotyczącymi polskiej i światowej gospodarki. Jej szefem jest Ignacy Morawski. więcej

,,Gazeta Wyborcza" partnerem 29. Finału WOŚP. Będą licytacje pierwszych stron, aukcje i 100-letnia prenumerata

Po raz kolejny „Gazeta Wyborcza” (Agora) partneruje Finałowi WOŚP. Prócz medialnego wsparcia akcji redakcja przygotowała aukcje i zbiórki internetowe, z których dochód zostanie przeznaczony zakup sprzętu medycznego dla specjalistycznych szpitali dziecięcych. Licytacje potrwają do 31 stycznia 2021 r. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Dorota Bugajska-Marzec szefem wydawców strony głównej Interia.pl, Łukasz Noszczak odpowiada za Wydarzenia. W zespole Piotr Zaremba i Wiktor Świetlik

Od 1 lutego 2021 roku szefem wydawców strony głównej Interia.pl (Grupa Cyfrowy Polsat) zostanie Dorota Bugajska-Marzec, a kierownikiem serwisu Wydarzenia Łukasz Noszczak. Z początkiem lutego wystartuje też weekendowy magazyn „Tygodnik” z autorskimi treściami pochodzącymi od dziennikarzy Interii. więcej

W grudniu taniej w sklepach. Najniższe ceny w Auchan, najdrożej w internecie

W grudniu 2020 roku za średnie zakupy w Auchan trzeba było zapłacić 204,02 zł, podczas gdy w Selgrosie 233,97 zł. Średni koszyk staniał o 4,3 proc. do poziomu do 306,08 zł - wynika z raportu ASM Sales Force Agency. więcej

Zestadionu, WP SportoweFakty i Sport.pl ze spadkami - w górę działy o2 i Interii (TOP10 serwisów sportowych)

W grudniu ub.r. dziesięć czołowych serwisów sportowych miało 9,2 proc. użytkowników mniej niż w listopadzie. Zdecydowanie najwięcej straciło Zestadionu.pl, spadki zanotowały też Sport.pl i liderujące WP SportoweFakty. Natomiast duże wzrosty osiągnęły sekcje sportowe o2.pl i Interii oraz witryna TVP Sport. więcej

Allegro Biznes startuje w lutym 2021 roku. Zakupy firmowe mają być łatwiejsze

Allegro zapowiedziało, że na początku lutego 2021 roku wprowadzi u siebie platformę Allegro Biznes. Nowe rozwiązanie ma usprawniać zakupy firmowe. Według zapowiedzi sprzedający będą mogli wykorzystać potencjał kolejnego segmentu rynku handlu elektronicznego. Platforma będzie łączyć szeroki wybór produktów, atrakcyjne ceny, przyjazne metody płatności oraz wygodę dostaw z funkcjami i narzędziami pozwalającymi obniżyć koszty. więcej

Spada widoczność reklam display w Polsce. Najgorszy wynik w 2020 roku

Wskaźniki widoczności reklam display dalej spadły wraz ze wzrostem popytu na koniec roku. W międzyczasie średni współczynnik widoczności reklam wideo spadł o 2 punkty procentowe, osiągając najniższy poziom w 2020 roku. Tylko co druga reklama display trafia ze swoim komunikatem do użytkowników online w zabieganiu towarzyszącym końcowi roku - wynika z raportu "Viewability Benchmark" agencji Meetrics za IV kwartał 2020 roku. więcej

Szef Parlera: jestem pewien, że nasz serwis wróci przed końcem stycznia

Jestem pewien, że nasz serwis wróci do pracy przed końcem tego miesiąca - powiedział szef Parlera John Matze w rozmowie z telewizyjną stacją Fox News. Poinformował też o kolejnych krokach, które mają przyśpieszyć ten powrót. Już działa strona internetowa Parlera. więcej

Marek Suski kolejnym politykiem PiS zhakowanym na Twitterze. "Może szkolenie dla posłów, jak ustawia się hasła?"

Ktoś włamał się na twitterowy profil posła Prawa i Sprawiedliwości, Marka Suskiego - informuje rzeczniczka prasowa partii, Anita Czerwińska. Na profilu pojawiły się zdjęcia półnagiej kobiety z sugestią, że jest to lokalna polityczka PiS. To kolejne z serii włamań na konta twitterowe polityków partii rządzącej. - Może PiS powinien zrobić swoim posłom szkolenie jak ustawia się hasła? - skomentował publicysta Rafał Ziemkiewicz. więcej

VOWOS wybrał Nevion Virtuoso jako platformę IP dla swojego rozwiązania playout

Transformcja IP w broadcastingu nabiera tempa. W ubiegłym roku warszawska firma software’owa VOWOS uruchomiła pierwszą w Polsce komercyjną emisję kanału TV w architekturze „software defined”, czyli bez dedykowanego sprzętu broadcast. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Powstał Krajowy Instytut Mediów przy KRRiT. Jego szefem Mirosław Kalinowski

Decyzją szefa Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji powstał Krajowy Instytut Mediów w ramach programu Telemetria Polska, skupiającego się na stworzeniu nowego, jednoźródłowego badania mediów. Jego celem ma być integracja rynku poprzez budowanie „partnerskich i merytorycznych relacji między rynkiem a regulatorem”. więcej

Jarosław Tyc odchodzi z funkcji prezesa NASK, następcę wyłoni konkurs

Po niecałych dwóch latach sprawowania funkcji prezesa NASK SA (spółki zależnej NASK PIB) Jarosław Tyc odszedł w tego stanowiska. Rezygnacja została przyjęta przez radę nadzorczą instytutu, nowego prezesa ma wyłonić procedura konkursowa. Na razie obowiązki Tyca będą dzielić między sobą obecni wiceprezesi Igor Granosik i Robert Baranowski. więcej

W grudniu taniej w sklepach. Najniższe ceny w Auchan, najdrożej w internecie

W grudniu 2020 roku za średnie zakupy w Auchan trzeba było zapłacić 204,02 zł, podczas gdy w Selgrosie 233,97 zł. Średni koszyk staniał o 4,3 proc. do poziomu do 306,08 zł - wynika z raportu ASM Sales Force Agency. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Jerzy Brzęczek nagle zwolniony z funkcji trenera reprezentacji. Decyzja uzasadniona, dziwny moment i styl komunikacji (opinie)

W poniedziałek Polski Związek Piłki Nożnej nagle poinformował o odwołaniu Jerzego Brzęczka z funkcji trenera reprezentacji. O ile ekspertów od marketingu sportowego nie dziwi samo odwołanie trenera, o tyle krytykują sposób i styl komunikacji tej zmiany. -  Na pewno taka sytuacja doraźnie osłabia wizerunek PZPN i jednocześnie też chwilowo obniża wiarygodność władz tej organizacji - stwierdza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska przypominając, że jeszcze całkiem niedawno władze PZPN stawały murem ze polskim trenerem. więcej

Ilona Grzywińska-Lartigue head of communication w Lime

Ilona Grzywińska-Lartigue objęła stanowisko head of communications na region EMEA w platformie Lime, umożliwiającej wypożyczanie w miastach hulajnóg elektrycznych - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Havas PR Warsaw: wraca Canal+, nowy projekt dla marki Finish

Agencja Havas PR Warsaw poinformowała, że w styczniu br. do jej stałego grona klientów wrócił Canal+. Agencja zrealizuje także całoroczny projekt z obszaru CSR dla marki Finish, z którą współpracowała do tej pory projektowo. więcej

Piotr Murjas w Clue PR

Piotr Murjas dołącza do zespołu agencji Clue PR jako account manager.  więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Jarosław Tyc odchodzi z funkcji prezesa NASK, następcę wyłoni konkurs
Wiceprezes Samsunga prawomocnie skazany. 2,5 roku więzienia za korupcję
Adata zapowiada karty SD Express
T-Mobile rozszerza zasięg 5G. 40 nowych stacji bazowych w Trójmieście
Setki milionów dolarów na prezydencką inaugurację Joe Bidena
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj