|
|
|
|
|
|
|
Maciej Łopiński ponownie p.o. prezesem TVP
Maciej Łopiński został ponownie oddelegowany przez radę nadzorczą Telewizji Polskiej do pełnienia obowiązków prezesa publicznej telewizji. Według planu Jacek Kurski na stanowisko szefa ma wrócić dopiero po wyborach prezydenckich.
więcej
|
Rada Etyki Mediów: debata w TVP nie będzie bezstronna, jeden uczestnik może znać jej pytania
Członkowie Rady Etyki Mediów zaapelowali do Telewizji Polskiej, żeby zasada swobodnego przerywania wypowiedzi przez prowadzącego była wykreślona z regulaminu debaty wyborczej. TVN poinformował we wtorek kandydatów, że odwołuje swoją debatę.
więcej
|
KRRiT: nadal trzeba płacić abonament rtv, możliwe wstrzymanie egzekucji zadłużenia
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przypomniała, że nie został zniesiony obowiązek płacenia abonamentu radiowo-telewizyjnego. KRRiT może jedynie na podstawie indywidualnych decyzji umorzyć lub rozłożyć na raty opłaty abonamentowe.
więcej
|
Ósmy sezon ,,19+" jesienią w Siódemce. Wystartowały zdjęcia
Jesienią telewizyjna Siódemka pokaże ósmy sezon serialu „19+” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Prace na planie nowych odcinków rozpoczęły się w czerwcu.
więcej
|
Wdowa po Grzegorzu Ciechowskim nie pojawi się w "Szansie na sukces". Anna Skrobiszewska: Media publiczne propagują nienawiść
Anna Skrobiszewska, wdowa po Grzegorzu Ciechowskim, odmówiła udziału w programie "Szansa na sukces" TVP2, który miał być poświęcony twórczości jej zmarłego męża. - Grzegorzowi nie były obojętne takie wartości, jak tolerancja, dlatego jako spadkobierczyni praw po nim odmówiłam udziału w programie. To sprzeciw wobec tego, co dzieje się w mediach publicznych - powiedziała Wirtualnemedia.pl Skrobiszewska.
więcej
|
Satyryczny przegląd newsów w nowym programie Playera ,,Doniesienia". ,,Lżejsza perspektywa na dzisiejsze wydarzenia"
W niedzielę, 21 czerwca 2020 roku player.pl rozpocznie emisję nowego autorskiego programu „Doniesienia”, to cotygodniowy, fikcyjny program informacyjny, którego scenariusz powstaje w oparciu o aktualne wydarzenia.
więcej
|
Rośnie popyt na AVoD. Klienci coraz częściej chcą uniknąć pułapek stałej subskrypcji
Coraz więcej osób korzysta z platform streamingowych, ale rośnie też niezadowolenie z nich z powodu braku oczekiwanych treści lub wysokich kosztów subskrypcji. Badania wskazują, że 60 proc. konsumentów w Europie chętnie skorzystałoby z bezpłatnej platformy wideo z reklamami. Najbardziej skłonni do tego są Hiszpanie, z których aż 70 proc. chce zarejestrować się na platformie AVoD. 78 proc. uważa, że po pandemii koronawirusa wzrośnie wykorzystanie AVoD lub pozostanie takie jak do tej pory.
więcej
|
Gabriel Waliszko koordynatorem żużlowego projektu w Motowizji
Do Motowizji dołączył Gabriel Waliszko, który będzie koordynatorem projektu żużlowego, odpowiedzialnym za transmisje meczów i magazyn ligowy.
więcej
|
,,Nasz nowy dom 15" od września w Polsacie, ruszyły zdjęcia
We wrześniu Telewizja Polsat rozpocznie emisję 15. edycji programu „Nasz nowy dom”. Prace na planie nowych odcinków już trwają.
więcej
|
W TVP Kultura rusza letni cykl ,,Teatr na ten czas", pierwszym gościem Maja Komorowska
W czwartek 18 czerwca na antenie TVP Kultura zadebiutuje nowy cykl programowy: „Teatr na ten czas”. Przedstawiciele kultury będą w nim rekomendować spektakle teatralne i opowiadać o aktorskich kreacjach.
więcej
|
Druga seria ,,Doom Patrol" w HBO GO
Od piątku 26 czerwca HBO GO prezentować będzie drugi sezon serialu „Doom Patrol”, opartego na postaciach stworzonych dla DC. Serial wyprodukowany został przez Berlanti Productions we współpracy z Warner Bros Television.
więcej
|
nSport+ z sublicencją na transmitowanie koszykarskiej Ligi ACB
nSport+ nabył sublicencję na transmitowanie niektórych spotkań Ligi ACB. Telewizyjne prawa do relacjonowania imprezy posiada Sportklub.
więcej
|
Diego Bu?uel został nowym dyrektorem pogramowym France TV
Diego Buñuel - były szef filmów dokumentalnych w Netfliksie i Canal+ - został mianowany nowym dyrektorem ds. programów we France Télévisions. To znany dziennikarz, były korespondent wojenny i autor wielu dokumentów z rejonów dotkniętych konfliktami.
więcej
|
LG wprowadza ultrabooki LG gram w cenie od 5199 do 7299 zł. Rafał Sonik ambasadorem nowej serii Koncern LG wprowadził na polski rynek nowe ultrabooki z rodziny gram. Urządzenia zostały wyposażone w nowe wydajne procesory Intela i ekrany o rozmiarach 14, 15,6 i 17 cali. Ceny komputerów wynoszą od 5199 do 7299 złotych. Ambasadorem promującym nową serię ultrabooków jest znany rajdowiec Rafał Sonik. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stelmach i Darmetko, Margański oraz Wyszogrodzki z nowymi audycjami w Trójce
Od wtorku na antenie Trójki prezentowana jest nowa autorska audycja Gabrieli Darmetko i Piotra Stelmacha o roboczym tytule „Byle do trzynastej”. Co wtorek w Trójce będzie można też słuchać programu „Klucz do autostrady” Daniela Wyszogrodzkiego. W czwartek ze swoją audycją startuje Michał Margański.
więcej
|
|
KRRiT: nadal trzeba płacić abonament rtv, możliwe wstrzymanie egzekucji zadłużenia
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przypomniała, że nie został zniesiony obowiązek płacenia abonamentu radiowo-telewizyjnego. KRRiT może jedynie na podstawie indywidualnych decyzji umorzyć lub rozłożyć na raty opłaty abonamentowe.
więcej
|
|
Senat za podjęciem inicjatywy ustawodawczej dot. przywrócenia kompetencji KRRiT. ,,Nie ma takiej potrzeby"
Przywrócenie kompetencji KRRiT dot. powoływania i odwoływania zarządów i rad nadzorczych mediów publicznych oraz zniesienie RMN zakłada inicjatywa ustawodawcza, którą podjęła we wtorek senacka Komisja Kultury i Środków Przekazu. Wicepremier, minister kultury Piotr Gliński ocenił, że nie ma takiej potrzeby.
więcej
|
|
Prezes Polskiego Radia prosi Radę Mediów Narodowych o patronat nad albumem o Bitwie Warszawskiej
Z prośbą o objęcie patronatu nad wydaniem płyty „1920. Bitwa, która ocaliła Europę” do Rady Mediów Narodowych zwróciła się prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska. RMN po raz kolejny decyzję podejmie w głosowaniu korespondencyjnym.
więcej
|
|
RMF FM liderem słuchalności w Warszawie, TOK FM i Radio ZET na podium
Liderem rynku radiowego w Warszawie w okresie od grudnia ub.r. do maja br. było RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze TOK FM i Radio ZET - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
Marek Niedźwiecki o unieważnieniu Listy Przebojów Trójki: zadziałały ,,piramida strachu" i ,,piramida głupoty"
- Czy można zburzyć coś, co dawało radość tak wielu Słuchaczom przez wiele lat w jeden dzień? Teraz już wiem, że tak... - stwierdził na swoim blogu Marek Niedźwiecki o unieważnieniu wydania Listy Przebojów Trójki w połowie maja. Podkreślił, że za tę sytuację przeprasza współpracujących z nim przy liście Bartosza Gila i Halinę Wachowicz.
więcej
|
|
Minister kultury chce powołać członka rady nadzorczej Radia Olsztyn
Członkowie Rady Mediów Narodowych mają ponownie głosować korespondencyjnie, tym razem w sprawie powołania członka rady nadzorczej Radia Olsztyn. Pismo z propozycją kandydatury Adrianny Szubielskiej-Malińskiej z MKiDN wystosował minister kultury Piotr Gliński. Nie podoba się to Juliuszowi Braunowi, który zauważa, że nie istnieją żadne podstawy prawne, by to szef resortu rekomendował kandydata.
więcej
|
|
Katarzyna Kłosińska wraca do Trójki z cyklem ,,Co w mowie piszczy"
Językoznawczyni prof. Katarzyna Kłosińska po miesięcznej przerwie wznawia współpracę z radiową Trójką. Tak jak wcześniej będzie prowadziła cotygodniowy cykl „Co w mowie piszczy”.
więcej
|
|
|
|
Koszty RTB House zmalały dużo mocniej od wpływów, 77,2 mln zł zysku
W ub.r. zajmująca się marketingiem internetowym firma RTB House w związku ze zmianą profilu działalności zanotowała spadek wpływów o 17,8 proc. do 177,32 mln zł. Jej koszy operacyjne zmalały o 40,4 proc., dzięki czemu zysk netto poszedł w dół z 5,91 do 77,25 mln zł. Duże wzrosty przychodów osiągnęły natomiast jej spółki zależne RTB House Poland i RTB House Services - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Burza po zmianie logo przez CD Projekt Red. ,,Jesteśmy zwolennikami pełnej tolerancji światopoglądowej"
Studio CD Projekt Red zmieniło swoje profilowe logo na Facebooku dodając do niego element tęczy i okazując swoje wsparcie dla środowisk LGBT. Zmiana wywołała na stronie falę komentarzy internautów, z których część otwarcie skrytykowała taki ruch, a inna grupa stanęła w obronie firmy. - Zwalczamy wszelkie przejawy rasizmu, homofobii czy ksenofobii. Wierzymy, że tolerancja jest istotnym elementem wspierającym kreatywność i innowacje - podkreśla CD Projekt Red w oświadczeniu przesłanym Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Media Group zajmie się obsługą 3 mln zł budżetu mediowego BGK
Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął przetarg na obsługę mediową decydując się na współpracę z Media Group - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Oznacza to kontynuację dotychczasowej współpracy z tą agencją mediową.
więcej
|
Igor Kwiatkowski zamiast Szymona Majewskiego reklamuje wolność w Plusie na Kartę (wideo)
W nowej kampanii reklamowej oferty Plus na Kartę (świadczonej przez Polkomtel należący do grupy Cyfrowy Polsat) występuje artysta kabaretowy Igor Kwiatkowski. Promuje pakiet za 30 zł za 30 dni. To pierwsza kampania Plusa na Kartę przygotowana przez agencję Brain.
więcej
|
Adrianna Stępniewska head of Lego REEMEA w Initiative Junior
W strukturach grupy IPG Mediabrands utworzono nowe stanowisko szefa hubu obsługującego Lego, odpowiedzialnego za region REEMEA w agencji Initiative Junior. Funkcję tę objęła Adrianna Stępniewska.
więcej
|
T-Mobile reklamuje 5G (wideo)
W nowej kampanii reklamowej T-Mobile promuje sieć piątej generacji 5G oraz ofertę gigabajtów internetu, rozmów i SMS-ów bez limitu. Działania przygotowały departament zarządzania marką T-Mobile wraz z agencją DDB Warszawa, Mindshare, Digitas Poland oraz VMLY&R.
więcej
|
Zmienione gazetki reklamowe Lidla pokryte żelem antybakteryjnym
Lidl Polska testuje od czerwca we wszystkich swoich sklepach nowe gazetki reklamowe, pokryte na okładkach antybakteryjnym żelem. Zmieniła się też ich makieta.
więcej
|
Rossmann otworzył w Łodzi proekologiczny sklep z automatami do uzupełniania butelek wielokrotnego użytku
W połowie czerwca br. sieć Rossmann otworzyła w łódzkim centrum handlowym Manufaktura swoją flagową drogerię w nowym formacie. Sklep pełen jest nowoczesnych, a także proekologicznych rozwiązań - znajdziemy tam m.in. automaty, w których klienci mogą napełniać butelki wielokrotnego użytku np. szamponem, żelem pod prysznic, płynem do prania czy mycia naczyń.
więcej
|
Piotr Michalak i Maciej Wysocki w zespole MullenLowe MediaHub
Do zespołu domu mediowego MullenLowe MediaHub dołączyli Maciej Wysocki i Piotr Michalak. Pokierują działem client service w agencji.
więcej
|
Olga Robak awansowała na creative group heada w Schulz brand friendly
Olga Robak - związana z agencją Schulz brand friendly od 8 lat - awansowała na stanowisko creative group heada.
więcej
|
Qczaj ambasadorem nowej kampanii ,,Zacznij z dobrą nutą" promującej Żywiec Zdrój z nutą owoców Zero Cukru
Wystartowała kampania promująca nowość w ofercie produktów smakowych Żywiec Zdrój – Żywiec Zdrój z nutą owoców Zero Cukru. Ambasadorem działań prowadzonych pod hasłem „Zacznij z dobrą nutą” został Daniel Józek Qczaj.
więcej
|
Lavazza głosem Charliego Chaplina mówi ,,dzień dobry" nowej ludzkości
Przemówienie słynnego komika Charliego Chaplina z filmu "Wielki dyktator" posłużyło marce kawy Lavazza do przygotowania nowej, globalnej kampanii reklamowej „Good Morning Humanity”.
więcej
|
Andrzej Bargiel ponownie ambasadorem marki LOTTO. Kontrakt do 2022 roku i akcja #LOTTOBargielChallenge
Andrzej Bargiel, najbardziej utytułowany polski narciarz wysokogórski został ponownie ambasadorem marki LOTTO. Kontrakt z Totalizatorem Sportowym obowiązuje do 2022 roku, w ramach umowy sportowiec otrzyma wsparcie przy organizacji nowych wypraw, poprowadzi też akcje promujące LOTTO. Pierwszą z nich będzie #LOTTOBargielChallenge.
więcej
|
MSM Mońki odświeża logotyp
Moniecka Spółdzielnia Mleczarska w Mońkach zaprezentowała nową odsłonę swojego logotypu. Przygotowała go agencja Commplace.
więcej
|
Agencja Nie Do Ogarnięcia pracuje dla marek Prymat i Doradca Smaku
Agencja Nie Do Ogarnięcia zwyciężyła przetarg na strategię i obsługę digital marek Prymat i Doradca Smaku.
więcej
|
Maciej Orłoś partnerem zarządzającym w Kingsman Finance, będzie akcja społeczna o bezpieczeństwie na drogach
Wieloletni dziennikarz telewizyjny Maciej Orłoś zaczął pracę jako partner zarządzający w firmie Kingsman Finance zajmującej się m.in leasingiem samochodowym. Będzie odpowiadał za program „Młody Menedżer Zarzadzanie Przyszłością” i nowy serwis Leasingzwysokimwykupem.pl.
więcej
|
Publicis commerce udostępnia ARTool
Publicis Commerce (Publicis Groupe) udostępnia platformę wsparcia sprzedaży na Amazonie pod nazwą ARTool. Dzięki temu agencja może doradzać międzynarodowym klientom, jak efektywnie wspierać sprzedaż produktów za pomocą działań paid media i SEO na największej platformie sprzedażowej na świecie.
więcej
|
Paweł Kuczma: Bez transparentności nie ma efektywności (wywiad) Na polskim rynku reklamy internetowej luka nietransparentności w niektórych przypadkach sięga 80 proc. Często CMO czy szef działu zakupów nie wie, że większość ich budżetów mediowych nie trafia do mediów i nie pracuje dla ich marek. Dopóki reklamodawcy nie tupną nogą, nie uderzą w stół i nie zażądają zmian w kierunku transparentności, dopóty nic znacząco się nie zmieni. Bez transparentności nie ma efektywności w reklamie online - mówi Paweł Kuczma, założyciel i szef agencji mediowej Pure Play, wyspecjalizowanej w realizacji kampanii w internecie, z naciskiem na działania Programmatic. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Duży wzrost zaufania dla prasy regionalnej, koronawirus zmienia układ sił na rynku mediów
Serwis OKO.Press, który znalazł w tegorocznym zestawieniu Digital News Report ze sporym zasięgiem (13 procent) jest jedyną niespodzianką tego raportu - uważa Paweł Nowacki, ekspert rynku mediów. Z raportu wynika też, że bardzo blisko odbiorców są regionalne media. - Od lat media lokalne i regionalne zaspokajają codzienne potrzeby odbiorców - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Magdalena Chudzikiewicz, członek zarządu Polska Press.
więcej
|
Biedronka testuje sprzedaż wybranych gazet lokalnych
Sieć dyskontów Biedronka (Jeronimo Martins Polska) uruchamia pilotażową sprzedaż tygodników lokalnych w wybranych sklepach. Pierwsze wydania dostępne są od 16 czerwca. W ramach pilotażu w sklepach sieci Biedronka pojawią się: „Tygodnik Podhalański”, „Tygodnik Siedlecki”, „Tygodnik Zamojski” oraz „Nowiny Raciborskie”.
więcej
|
Wiceprezeski Heliosa w zestawieniu 50 najbardziej wpływowych kobiet światowej branży kinowej
Wiceprezes i dyrektor zarządzająca siecią kin Helios (Agora) Katarzyna Borkowska i Magdalena Gorzelniak, wiceprezes i dyrektor sprzedaży tej sieci znalazły się w rankingu „Top 50 Women In Global Cinema - 2020”. To jedyne Polki w tym zestawieniu, przygotowanym przez portal CelluloidJunkie.com.
więcej
|
|
|
Netflix ma w Polsce prawie 880 tysięcy użytkowników. W połowie roku ich liczba wzrośnie do 997 tysięcy. ,,Imponujący wynik"
Na koniec pierwszego kwartału 2020 roku Netflix miał w Polsce ponad 879 tysięcy użytkowników i osiągnął przychody przekraczające 27,4 mln dolarów – wynika z analiz firmy Comapritech. Według przewidywań przy obecnej dynamice wzrostów w końcu drugiego kwartału br. Netflix może mieć w Polsce ponad 997,1 tys. subskrybentów. - Jeśli dane są prawdziwe, to jest to wynik imponujący. Polska jest rynkiem w którym wciąż lwia część użytkowników nie chce płacić za legalne treści i korzysta z pirackich serwisów. Jednak ten trend zaczyna się zmieniać - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Dawid Muszyński, redaktor naczelny naEKRANIE.pl.
więcej
|
Koszty RTB House zmalały dużo mocniej od wpływów, 77,2 mln zł zysku
W ub.r. zajmująca się marketingiem internetowym firma RTB House w związku ze zmianą profilu działalności zanotowała spadek wpływów o 17,8 proc. do 177,32 mln zł. Jej koszy operacyjne zmalały o 40,4 proc., dzięki czemu zysk netto poszedł w dół z 5,91 do 77,25 mln zł. Duże wzrosty przychodów osiągnęły natomiast jej spółki zależne RTB House Poland i RTB House Services - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Filip Połoska (NOIZZ): actvertsing ma pokazać, że marki mogą zmieniać życie konsumentów (wywiad)
Na czym polega actvertsing? Dlaczego każda firma powinna włączyć tę strategię do swoich działań marketingowych? Czy marki mogą zmienić świat lepiej niż politycy? O tym rozmawiamy z Filipem Połoską, międzynarodowym redaktorem naczelnym lifestylowego portalu NOIZZ (Ringier Axel Springer Polska).
więcej
|
Instagram promuje zdjęcia roznegliżowanych modelek i modeli. Sposób na przyciągnięcie uwagi użytkowników
Algorytm platformy Instagram częściej wyświetla użytkownikom zdjęcia kobiet w bieliźnie lub kostiumach kąpielowych i mężczyzn z nagim torsem niż inne treści - wynika z badań organizacji Algorithm Watch. Według analiz tego typu zdjęcia pojawiają się w feedach internautów o 54 proc. częściej od innych wpisów pochodzących z obserwowanych kont. Facebook odrzuca wyniki badania twierdząc, że nie są miarodajne.
więcej
|
Onet, TVN i WP najpopularniejszymi źródłami newsów, najmniej wiarygodne TVP i ,,Gazeta Polska"
Polscy internauci najczęściej czerpią informacje z Onetu, WP.pl i TVN24, a spośród platform społecznościowych - z Facebooka. Najbardziej wiarygodne są RMF FM i Radio ZET, a najmniej - TVP, „Gazeta Polska”, „Super Express” i „Fakt”. Już 20 proc. użytkowników deklaruje, że płaci za treści internetowej w sieci.
więcej
|
Rośnie popyt na AVoD. Klienci coraz częściej chcą uniknąć pułapek stałej subskrypcji
Coraz więcej osób korzysta z platform streamingowych, ale rośnie też niezadowolenie z nich z powodu braku oczekiwanych treści lub wysokich kosztów subskrypcji. Badania wskazują, że 60 proc. konsumentów w Europie chętnie skorzystałoby z bezpłatnej platformy wideo z reklamami. Najbardziej skłonni do tego są Hiszpanie, z których aż 70 proc. chce zarejestrować się na platformie AVoD. 78 proc. uważa, że po pandemii koronawirusa wzrośnie wykorzystanie AVoD lub pozostanie takie jak do tej pory.
więcej
|
Serial ,,Selfie po polsku" w ofercie CDA Premium. Reżyserem Mariusz Pujszo
Platforma CDA Premium wprowadziła do oferty nowy serial zatytułowany „Selfie po polsku” w reżyserii Mariusza Pujszo. Satyryczna seria będąca połączeniem filmu fabularnego i dokumentu składa się z 12 odcinków.
więcej
|
Arnold Schwarzenegger inwestuje w branżę mediów
Aktor oraz były dwukrotny gubernator Kalifornii Arnold Schwarzenegger został strategicznym inwestorem Genius Brands International (GBI), amerykańskiej firmy zajmującej się produkcją treści wideo dla dzieci. Warunków finansowych umowy nie podano.
więcej
|
Magdalena Pasecka w gronie partnerów funduszu Innova Capital
Zarząd funduszu private equity Innova Capital awansował Magdalenę Pasecką na stanowisko partnera.
więcej
|
LG wprowadza ultrabooki LG gram w cenie od 5199 do 7299 zł. Rafał Sonik ambasadorem nowej serii Koncern LG wprowadził na polski rynek nowe ultrabooki z rodziny gram. Urządzenia zostały wyposażone w nowe wydajne procesory Intela i ekrany o rozmiarach 14, 15,6 i 17 cali. Ceny komputerów wynoszą od 5199 do 7299 złotych. Ambasadorem promującym nową serię ultrabooków jest znany rajdowiec Rafał Sonik. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Rośnie popyt na AVoD. Klienci coraz częściej chcą uniknąć pułapek stałej subskrypcji
Coraz więcej osób korzysta z platform streamingowych, ale rośnie też niezadowolenie z nich z powodu braku oczekiwanych treści lub wysokich kosztów subskrypcji. Badania wskazują, że 60 proc. konsumentów w Europie chętnie skorzystałoby z bezpłatnej platformy wideo z reklamami. Najbardziej skłonni do tego są Hiszpanie, z których aż 70 proc. chce zarejestrować się na platformie AVoD. 78 proc. uważa, że po pandemii koronawirusa wzrośnie wykorzystanie AVoD lub pozostanie takie jak do tej pory.
więcej
|
|
|