|
|
|
|
|
|
|
Wpływy Discovery Polska zmalały o 6 proc. Nadawca Metro z 10,3 mln zł wpływów i 14,6 mln zł straty
W ub.r. Discovery Polska zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 6,2 proc. do 96,36 mln zł oraz zysku netto z 25,65 do 5,3 mln zł. Firma tłumaczy do spadkiem oglądalności jej stacji. Należąca do niej spółka Green Content, nadawca dostępnego naziemnie kanału Metro, przy wzroście przychodów o 36 proc. do 10,31 mln zł miała 14,64 mln zł straty netto.
więcej
|
,,Korona królów" zyskała widzów. TVP1 stacją trzeciego wyboru
Pierwsze odcinki trzeciego sezonu „Korony królów” oglądało średnio 1,13 mln widzów, o 90 tys. osób więcej niż początek drugiej serii. TVP1 w czasie emisji telenoweli zajmuje trzecie miejsce w rynku.
więcej
|
406 tys. widzów ,,Big Brothera" w TVN7. Hitem odcinek z Magdą Gessler
Główne emisje show „Big Brother 2” pokazywane w TVN7 codziennie o godz. 20.00 ogląda średnio 406 tys. widzów, o 352 tys. osób mniej względem całego poprzedniego sezonu reality-show. Największą widownię dotychczas zgromadził nadany na żywo specjalny odcinek z udziałem Magdy Gessler - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Orange z telewizją hybrydową od Emitela
Emitel, operator naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce dostarczył Orange Polska platformę telewizji hybrydowej, która łączy funkcję OTT i IPTV. Wdrożenie trwało osiem miesięcy.
więcej
|
Tylko 409 tys. widzów śledzi ,,Wkręconych w randkę". TVP2 przegrywa z konkurencją
Nowy program „Wkręceni w randkę” po trzech pierwszych odcinkach ogląda średnio 409 tys. widzów. Dwójka w czasie nadawania produkcji przegrywa walkę o widza w rynku telewizyjnym ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami.
więcej
|
2,16 mln abonentów platformy Canal+ na koniec I półrocza, wzrost o 44 tys.
W I połowie 2019 roku należąca do koncernu Vivendi grupa Canal+ zanotowała przychody w wysokości 2,52 mld euro, a globalna liczba subskrybentów nadawcy wyniosła 15,6 mln. Tymczasem działająca w Polsce platforma Canal+ zanotowała wzrost liczby użytkowników o 44 tys. do 2,16 mln.
więcej
|
760 tys. widzów nowego programu ,,Najgorszy kucharz", TVP2 przegrywa z konkurencją
Nowy program „Najgorszy kucharz” gromadzi średnio 760 tys. widzów, o 158 tys. osób więcej niż „Bake Off Junior” pokazywany w tym paśmie rok temu. TVP2 w czasie nadawania produkcji przegrywa walkę o widza w rynku telewizyjnym ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami.
więcej
|
Superstacja z nową ramówką od 30 września, trzy godziny dziennie premierowego programu
Od poniedziałku, 30 września o godzinie 14.00 Superstacja wystartuje z nową ramówką i wznowi nadawanie programów na żywo. Przynajmniej na razie będzie to trzygodzinny blok premierowych audycji, powtarzany cztery razy dziennie.
więcej
|
Polsat Film kończy 10 lat. Jubileusz promują dwa spoty (wideo)
W poniedziałek, 30 września Polsat Film rozpocznie emisję dwóch spotów - urodzinowego wizerunkowego oraz zapowiadającego premiery filmowe, które będzie można zobaczyć 2 października, czyli w 10 rocznicę uruchomienia stacji. Są to takie tytuły, jak: „Jak stracić chłopaka w 10 dni”, „Blade Runner 2049” oraz „Narzeczony na niby”.
więcej
|
Wiktoria Gabor reprezentantką Polski na Eurowizję Junior 2019
W niedzielę odbył się finał dziecięcej edycji „Szansy na sukces. Eurowizja Junior”, w którym widzowie Dwójki wraz z jury wybrali zwyciężczynię programu. Została nią Wiktoria Gabor, którabędzie reprezentować nasz kraj w Konkursie Piosenki Eurowizji Junior 2019.
więcej
|
Nowy serial ,,Szukając Alaski" w HBO GO i HBO
Od 19 października w HBO GO będzie można oglądać nowy serial „Szukając Alaski”, który powstał na podstawie bestsellerowej powieści Johna Greena. Produkcja od listopada będzie dostępna również w linearnym kanale HBO.
więcej
|
,,Żmijowisko" od 3 listopada w Canal+ (trailer)
W niedzielę, 3 listopada na antenie Canal+ odbędzie się premiera nowego kryminalnego serialu „Żmijowisko”, który powstaje na podstawie prozy Wojciecha Chmielarza. Właśnie udostępniony został trailer produkcji.
więcej
|
Duże spadki oglądalności czołowych stacji muzycznych
Najpopularniejszym kanałem muzycznym w sierpniu br. było Polo TV, a drugie miejsce zajęła Eska TV. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła stacja Eska Rock TV, a najwięcej ex aequo straciły kanał 4Fun.TV i TO!TV - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
1,9 mln widzów ,,MasterChefa 8". TVN zdecydowanym liderem w 16-49
Średnia oglądalność początku ósmej edycji „MasterChefa” wynosi 1,90 mln osób. W porównaniu do poprzedniej serii program stracił 230 tys. widzów. TVN w czasie jego emisji jest wiceliderem rynku telewizyjnego w 4+ i zdecydowanym liderem w 16-49.
więcej
|
Działacz Konfederacji znów zakłócił ,,Studio Polska" w TVP Info (wideo)
Przebieg programu „Studio Polska” w TVP Info kolejny raz został zakłócony przez działacza Konfederacji. Prowadzący Magdalena Ogórek i Jacek Łęski wyjaśnili, że przedstawiciele tego ugrupowania nie są już zapraszani wskutek wcześniejszych incydentów.
więcej
|
HBO GO tylko z 7-dniowym okresem próbnym
Od 21 października serwis streamingowy HBO GO będzie dostępny w okresie próbnym tylko przez siedem, a nie jak dotychczas 30 dni.
więcej
|
Zmarł aktor Jan Kobuszewski. Grał w serialach, programach tv i Kabarecie Olgi Lipińskiej
W wieku 85 lat zmarł Jan Kobuszewski. Oprócz ról w filmach i przedstawieniach teatralnych zagrał w kilkudziesięciu serialach i programach telewizyjnych oraz występował w kabaretach, m.in. telewizyjnym Kabarecie Olgi Lipińskiej.
więcej
|
Konfederacja zapowiedziała pozew wyborczy, ,,Wiadomości" dodały jej wynik w sondażu
W piątek w „Wiadomościach” jeszcze raz poinformowano o wynikach sondażu wyborczego Pollsteru dla „Super Expressu”. Tym razem uwzględniono poparcie dla Konfederacji, pominięte w czwartkowym wydaniu. Politycy ugrupowania zapowiedzieli pozwanie Telewizji Polskiej w trybie wyborczym.
więcej
|
Piotr Ferszka: marketer jest dzisiaj cyfrowym detektywem
Żyjemy w czasach dobrobytu a klienci nie mają sentymentu i coraz trudniej o ich uwagę oraz lojalność. Nic więc dziwnego, że szefowie marketingu, często pod presją, odchodzą ze stanowisk. Jednocześnie z roku na roku firmy gromadzą coraz więcej cennych danych o swoich klientach, z których nie korzystają. O rynkowych paradoksach, wyzwaniach, ale i o szansach płynących dla marketerów w erze cyfrowej opowiada Piotr Ferszka, Dyrektor sprzedaży aplikacji w Oracle Polska.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Radio Wnet ma szansę na częstotliwość także w Łodzi
Radio Wnet będzie mieć nie tylko szansę na uzyskanie częstotliwości w Lublinie i Bydgoszczy, ale również w Łodzi - na 106,1 MHz. W konkursie ogłoszonym przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji we wszystkich trzech postępowaniach określono takie same wymagania dla zainteresowanych nadawaniem.
więcej
|
|
Prix Italia dla Anny Kołodziejczyk z Polskiego Radia. ,,Inteligentny dokument muzyczny"
Reportaż Anny Kołodziejczyk z Polskiego Radia pt. „Ballada o pieśni” zdobył pierwszą nagrodę w konkursie Prix Italia w kategorii „Muzyka”. Materiał powstał w „Laboratorium reportażu radiowej Trójki, pod kierunkiem Janusza Deblessema.
więcej
|
|
Jesienna ramówka Czwórki od 1 października z nowymi prowadzącymi, dołączy m.in. raper Włodi
Od 1 października Czwórka Polskiego Radia wystartuje z jesienną ramówką. Pojawią się nowe audycje o tematyce sportowej, ekologii, trendów, kultury oraz nowi prowadzący – wśród nich raper Włodi. Na stronie internetowej rozgłośni będzie również więcej podcastów oraz materiałów wideo.
więcej
|
|
Dekoncentracja mediów to raczej straszak niż plan. Braun: media były w całości polskie za czasów Radiokomitetu
Politycy PiS od prawie czterech lat mówią o potrzebie dekoncentracji kapitałowej w mediach. W mijającej kadencji nie przedstawiono jednak żadnych konkretnych rozwiązań prawnych. Teraz w programie wyborczym partia rządząca nie wspomina już ani słowem o dekoncentracji. - Media były w całości polskie za czasów Radiokomitetu i RSW "Prasa" - przypomina Juliusz Braun, członek Rady Mediów Narodowych.
więcej
|
|
Juliusz Braun w książce "Rynek i katedra" o polskich sporach o media publiczne
Były prezes Telewizji Polskiej oraz członek Rady Mediów Narodowych w książce "Rynek i katedra. Polskie spory o media publiczne" na podstawie własnych doświadczeń przypomina najważniejsze wątki z historii radiofonii i telewizji, odwołuje się do sytuacji w Europie i USA, ale i ocenia obecną sytuację polskich mediów publicznych. Przedstawia również możliwe scenariusze zmian w TVP i Polskim Radiu.
więcej
|
|
|
|
94 nominacje do Effie Awards 2019, najwięcej dla Wavemaker i Starcomu
W tegorocznej edycji konkursu Effie Awards Poland przyznano 94 nominacje. Kilkanaście otrzymały agencje mediowe Wavemaker i Starcomu, z agencji reklamowych najwięcej szans na nagrody ma VMLY&R, a z reklamodawców - IKEA.
więcej
|
PiS nadaje rytm kampanii wyborczej. Jarosław Kaczyński wszechobecny, Koalicja Obywatelska spóźniona (opinie)
Ponad 57 proc. Polaków uważa, że najlepszą kampanię wyborczą prowadzi Prawo i Sprawiedliwość. Działania pozostałych komitetów nie przekroczyły 10 proc. progu poparcia, zaledwie po kilka proc. ankietowanych wskazało je, jako najlepsze kampanie. Wynik taki nie dziwi ekspertów od marketingu politycznego. Zdaniem rozmówców Wirtualnemedia.pl kampania wyborcza PiS to zaprogramowana porządnie, nastawiona na efekt machina: końcowe komunikaty kampanijne, eksploatujące rosnący dobrobyt i dobrą koniunkturę są konsekwentne i proste, a przekaz partii rządzącej jest rzeczywiście spójny, oparty solidnie na pewności siebie jej liderów, prosty i nastawiony na "konkrety". A to wyborcom się podoba.
więcej
|
Commerzbank planuje sprzedaż mBanku. "To jedna z najmocniejszych marek bankowych na rynku"
Commerzbank, właściciel mBanku, w przyjętej właśnie strategii właśnie zapowiedział jego sprzedaż. - To jedna z najmocniejszych marek bankowych na rynku. Stawiałbym mBank wśród trzech-czterech najsprawniej działających polskich banków - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Maciej Samcik, szef serwisu Subiektywniefinansach.pl.
więcej
|
Komiks dla dzieci o piramidzie żywienia w promocji Lidla (wideo)
W sklepach Lidl rusza promocja, w której do zdobycia jest komiks dla dzieci o zdrowym żywieniu. To kontynuacja działań prowadzonych od początku sierpnia, w ramach których firma promuje żywność z niższą zawartością soli i cukru.
więcej
|
,,Przyjemność smaku na co dzień" reklamuje batony Pawełek Duo (wideo)
Ruszyła kampania reklamowa nowego wariantu smakowego batonów Pawełek Duo (produkowanych przez Lotte Wedel). Jest realizowana pod hasłem „Przyjemność smaku na co dzień”.
więcej
|
,,Żyj jak chcesz" w kampanii Santander Bank Polska (wideo)
Santander Bank Polska rozpoczyna wizerunkową kampanię reklamową, w której promuje się jako „bank jaki chcesz”. Za jego obsługę marketingową odpowiadają Red8 Advertising, FCB Bridge2Fun i SMG Polska.
więcej
|
Deante po 30 latach zmienia logo i odświeża wizerunek opakowań
Deante, polska marka wyposażenia łazienek i kuchni wprowadza nową identyfikację wizualną. Po blisko 30 latach od założenia firmy zmieniono jej logo, a także odświeżono wygląd opakowań. Firma współpracowała przy zmianach ze studiem kreatywnym Baobaby i agencją Oxymoron.
więcej
|
Golden Drum w tym roku tylko dwa dni, nowa kategoria
Odbywający się co roku w Portoroż festiwal reklamowy Golden Drum w tym roku odbędzie się w lekko zmienionej formule i pod hasłem "Creativity 4 Change". Kampanie będą też walczyć w nowej, dodatkowej kategorii podkreślające aspekt ich lokalności.
więcej
|
Firmy technologiczne finansują fake newsy. Strony z dezinformacją dostają z reklam 235 mln dol.
Firmy technologiczne i znane marki pośrednio wspierają przemysł zajmujący się produkcją i szerzeniem fake newsów w sieci - wynika z danych Global Disinformation Index. Zgodnie z nimi każdego roku na stronach zawierających dezinformacje pojawiają się reklamy o łącznej wartości około 235 mln dolarów. Wśród reklamodawców są znane marki, a branża przyznaje że to coraz większy problem.
więcej
|
Dorota Bubka creative group head w Labcon
Dorota Bubka objęła stanowisko creative group head w agencji Labcon (GroupOne). Ostatnio pracowała w Grey Group Polska.
więcej
|
BNP Paribas w nowej kampanii obiecuje, że posadzi drzewa tlenowe (wideo)
Bank BNP Paribas rozpoczął nową odsłonę kampanii, w której promuje się jako „bank zielonych zmian”. Zachęca do przyłączenia się do akcji, w ramach której będzie – w zamian za każde nowe konto czy kredyt gotówkowy- sadzić jedno drzewo tlenowe oxytree. Akcję przygotowały i realizują Havas Media i Sales&More, Publicis Lion, VMLY&R, Point of View oraz Feeders.agency.
więcej
|
Nie tylko mężczyźni kibicują klubom Ekstraklasy. Co piąta osoba na meczu to kobieta
Średnio mecze Ekstraklasy przyciągają blisko 22 proc. kobiet. Najwięcej fanek gromadzi się na spotkaniach Legii Warszawa, Miedzi Legnica, Lechii Gdańsk i Zagłębia Lubin - pokazują badania agencji marketingowej Selectivv.
więcej
|
Kaufland wycofa ze sprzedaży plastikowe naczynia jednorazowe
Kaufland Polska planuje jeszcze w tym roku zakończyć sprzedaż naczyń jednorazowego użytku.
więcej
|
W spocie KO smutna rodzina skarży się Morawieckiemu. ,,Telewizja pokazuje, jak jest wspaniale"
Koalicja Obywatelska udostępniła spot wyborczy, w którym rodzina zwraca się do premiera Mateusza Morawieckiego, narzekając na negatywne zjawiska w czasie rządów PiS. Mówią m.in. o mediach publicznych. Natomiast w spocie PSL i Kukiz ’15 krytykowane są zarówno PiS, jak i PO.
więcej
|
Długi firm marketingowych przez 5 lat wzrosły trzykrotnie. 80 proc. przypada na małe agencje
Zadłużenie firm marketingowych wobec kontrahentów w Krajowym Rejestrze Długów wynosi obecnie 91,5 mln zł, wobec 32,1 mln zł w 2014 roku. Ma je 3,7 tys. podmiotów, głównie działalności jednoosobowe. - Małe agencje często przyjmują w ciemno każde zlecenie, bo pozyskanie klienta nie jest łatwe. W efekcie, gdy kontrahent ociąga się z płatnością, agencja zaczyna tonąć - komentuje Adam Łącki, prezes KRD.
więcej
|
,,Na zdravie, Poľsko!" w kampanii piwa Zlatý Bažant
Rozpoczęła się internetowa kampania reklamowa piwa Zlatý Bažant (produkowanego przez Grupę Żywiec). Za jej przygotowanie i realizację odpowiada agencja Twin .digital collective.
więcej
|
Piotr Ferszka: marketer jest dzisiaj cyfrowym detektywem
Żyjemy w czasach dobrobytu a klienci nie mają sentymentu i coraz trudniej o ich uwagę oraz lojalność. Nic więc dziwnego, że szefowie marketingu, często pod presją, odchodzą ze stanowisk. Jednocześnie z roku na roku firmy gromadzą coraz więcej cennych danych o swoich klientach, z których nie korzystają. O rynkowych paradoksach, wyzwaniach, ale i o szansach płynących dla marketerów w erze cyfrowej opowiada Piotr Ferszka, Dyrektor sprzedaży aplikacji w Oracle Polska.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Wrocław zaczął wydawać darmowy biuletyn. ,,Nie konkurujemy z gazetami"
Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej rozpoczęła wydawanie bezpłatnego biuletynu miejskiego „Wroclaw.pl”. Jest rozdawany w wielu miejscach w mieście, to drukowana wersja miejskiego serwisu internetowego.
więcej
|
,,Gazeta Wyborcza" z kolejnymi dwiema ,,Czarnymi księgami" o rządach PiS
W najbliższym tygodniu z „Gazetą Wyborczą” (Agora) ukażą się dwa kolejne dodatki z cyklu „Czarna Księga”, które w krytycznym opisują rządy Prawa i Sprawiedliwości. Są to „Czarna księga PiSancjum” i „Czarna księga niszczenia klimatu”.
więcej
|
IWP wobec deklaracji Google ws. dyrektywy o prawach autorskich: nadużywa swojej monopolistycznej pozycji
Google oświadczył, że nie będzie płacił wydawcom za wykorzystywanie materiałów prasowych zgodnie z przyjętym we Francji rozwiązaniem, które wejdzie w życie pod koniec października. Izba Wydawców Prasy podziela oburzenie Alliance de la presse i ocenia, że to nadużywanie monopolistycznej pozycji przez światowego giganta.
więcej
|
,,Logo" współpracuje z TVN: dodatek motoryzacyjny z TVN Turbo, kod do Player.pl
W poniedziałek 30 września ukaże się październikowy numer miesięcznika „Logo” (Agora), tym razem z dodatkiem o motoryzacji przygotowanym wspólnie z redakcją TVN Turbo. Czytelnicy otrzymają także 30-dniowy kod dostępu do Player.pl.
więcej
|
Polskie Wydawnictwo Rolnicze z 38,5 mln zł wpływów. Zysk zmalał do 260 tys. zł po aktualizacji aktywów finansowych
W ub.r. Polskie Wydawnictwo Rolnicze zanotowało wzrost przychodów o 1,1 proc. do 38,5 mln zł oraz 258,5 tys. zł zysku netto (wobec 2,52 mln zł rok wcześniej). Firma zarabia przede wszystkim ze sprzedaży prenumeratowej i reklam w swoich czasopismach, jej zysk zmalał wskutek prawie 2 mln zł kosztów aktualizacji aktywów finansowych.
więcej
|
Nowy magazyn Burdy "Zdrowie na talerzu" dostępny w kioskach
Od na rynku pojawił się nowy magazyn „Zdrowie na talerzu”, który wydaje Burda Media Polska. Ma prezentować zdrowe przepisy i porady, co jeść, by dieta była pełnowartościowa i zbilansowana.
więcej
|
,,Działkowiec" umacnia się na pozycji lidera. ,,Mój Ogródek" najbardziej w dół
W lipcu br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników o ogrodnictwie umocnił się „Działkowiec”, który jako jedyny w zestawieniu pochwalić się mógł wzrostem. Z kolei najwięcej stracił „Mój Ogródek” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
|
WP Finanse wyprzedziły Infor.pl i Rp.pl, w dół Gazetaprawna.pl (TOP10 serwisów biznesowych)
Wśród serwisów o tematyce gospodarczo-prawnej liderem jest bez zmian Money.pl przed Business Insider Polska. WP Finanse pod względem zasięgu wyprzedziły Rp.pl i Infor.pl, ta ostatnia witryna podobnie jak Gazetaprawna.pl zanotowała w skali miesiąca spory spadek odwiedzalności.
więcej
|
Commerzbank planuje sprzedaż mBanku. "To jedna z najmocniejszych marek bankowych na rynku"
Commerzbank, właściciel mBanku, w przyjętej właśnie strategii właśnie zapowiedział jego sprzedaż. - To jedna z najmocniejszych marek bankowych na rynku. Stawiałbym mBank wśród trzech-czterech najsprawniej działających polskich banków - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Maciej Samcik, szef serwisu Subiektywniefinansach.pl.
więcej
|
Platforma Obywatelska wydaje na reklamy na Facebooku więcej niż PiS. Małgorzata Kidawa-Błońska zapłaciła ponad 94 tys. złotych
W mediach społecznościowych trwa kampania wyborcza do sejmu i senatu. Od 25 sierpnia do 23 września 2019 roku Koalicja Obywatelska wydała na reklamy polityczne na Facebooku ponad 936 tys. złotych, Komitet Wyborczy Prawo i Sprawiedliwość mniej - z górą 45 tys. Wśród polityków liderem wydatków jest Małgorzata Kidawa-Błońska, która opłaciła reklamy na Facebooku na kwotę przekraczającą 94 tys. złotych.
więcej
|
Apple pokaże swoje oryginalne treści najpierw w kinach. Później trafią na platformę Apple TV+
Koncern Apple planuje, że jego oryginalne firmy fabularne będą w pierwszej kolejności dystrybuowane w kinach, zanim trafią do oferty zapowiedzianego serwisu VOD Apple TV+. W ten sposób Apple chce przede wszystkim przyciągnąć do swoich projektów znaczących twórców filmowych oraz znanych aktorów, a także zapewnić sobie możliwość zdobywania przez jego oryginalne produkcje znaczących nagród w branży.
więcej
|
YouTube Music w nowych urządzeniach z Androidem 10. Zastąpi platformę Google Play Music
Serwis streamingowy YouTube Music będzie podstawową usługą muzyczną pochodzącą od Google preinstalowaną w urządzeniach mobilnych działających w systemie Android 10. Platforma zastąpi Google Play Music, która pozostanie dostępna jako zewnętrzna aplikacja.
więcej
|
IWP wobec deklaracji Google ws. dyrektywy o prawach autorskich: nadużywa swojej monopolistycznej pozycji
Google oświadczył, że nie będzie płacił wydawcom za wykorzystywanie materiałów prasowych zgodnie z przyjętym we Francji rozwiązaniem, które wejdzie w życie pod koniec października. Izba Wydawców Prasy podziela oburzenie Alliance de la presse i ocenia, że to nadużywanie monopolistycznej pozycji przez światowego giganta.
więcej
|
Google partnerem strategicznym Operatora Chmury Krajowej. W Warszawie powstanie centrum regionalne Google Cloud
Państwowa spółka Operator Chmury Krajowej ogłosiła, że jej partnerem strategicznym zostało Google. W Warszawie uruchomione zostanie regionalne centrum infrastruktury technicznej Google Cloud.
więcej
|
Firmy technologiczne finansują fake newsy. Strony z dezinformacją dostają z reklam 235 mln dol.
Firmy technologiczne i znane marki pośrednio wspierają przemysł zajmujący się produkcją i szerzeniem fake newsów w sieci - wynika z danych Global Disinformation Index. Zgodnie z nimi każdego roku na stronach zawierających dezinformacje pojawiają się reklamy o łącznej wartości około 235 mln dolarów. Wśród reklamodawców są znane marki, a branża przyznaje że to coraz większy problem.
więcej
|
Demotywatory, Jbzdy i Jeja ze spadkami, mocno w górę Sadistic (TOP10 serwisów z humorem)
Wśród witryn z memami i innymi śmiesznymi treściami liderem zasięgowym są niezmiennie Demotywatory.pl, przy czym w skali miesiąca zanotowały spory spadek odwiedzalności, podobnie jak Jbzdy.net i Jeja.pl. Za to mocno w górę poszedł Sadistic.pl, wzrosty osiągnęły też Joemonster.org i Wiocha.pl.
więcej
|
Rynek twórców internetowych skonfliktowany o budżety reklamowe? (opinie)
Sylwester Wardęga, niegdyś popularny youtubowy twórca, ostro skrytykował polskie środowisko twórców internetowych i sieci partnerskie. Zdaniem youtubera trwa ostra, nie zawsze czysta gra o budżety reklamowe. Jednak inni przedstawiciele środowiska twórców internetowych uważają, że rynek rozwija się naturalnie i na równych dla wszystkich zasadach.
więcej
|
Akcje Netfliksa przez trzy miesiące w dół o 30 proc. ,,To dopiero początek problemów"
Utrata użytkowników w USA i zapowiedź rosnącej konkurencji w segmencie VOD spowodowała, że Netflix znajduje się w coraz trudniejszej sytuacji. Akcje najpopularniejszego serwisu streamingowego szybują w dół, w ciągu ostatnich miesięcy straciły na wartości około 30 procent. - Spadek ceny akcji Netfliksa jest ściśle związany z narastającymi wątpliwościami inwestorów co do przyszłości firmy. Utrata najbardziej popularnych seriali na rzecz nowych platform streamingowych to może być dopiero początek problemów dotychczasowego lidera - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marek Sowa, ekspert segmentu VOD.
więcej
|
Piotr Ferszka: marketer jest dzisiaj cyfrowym detektywem
Żyjemy w czasach dobrobytu a klienci nie mają sentymentu i coraz trudniej o ich uwagę oraz lojalność. Nic więc dziwnego, że szefowie marketingu, często pod presją, odchodzą ze stanowisk. Jednocześnie z roku na roku firmy gromadzą coraz więcej cennych danych o swoich klientach, z których nie korzystają. O rynkowych paradoksach, wyzwaniach, ale i o szansach płynących dla marketerów w erze cyfrowej opowiada Piotr Ferszka, Dyrektor sprzedaży aplikacji w Oracle Polska.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
PiS nadaje rytm kampanii wyborczej. Jarosław Kaczyński wszechobecny, Koalicja Obywatelska spóźniona (opinie)
Ponad 57 proc. Polaków uważa, że najlepszą kampanię wyborczą prowadzi Prawo i Sprawiedliwość. Działania pozostałych komitetów nie przekroczyły 10 proc. progu poparcia, zaledwie po kilka proc. ankietowanych wskazało je, jako najlepsze kampanie. Wynik taki nie dziwi ekspertów od marketingu politycznego. Zdaniem rozmówców Wirtualnemedia.pl kampania wyborcza PiS to zaprogramowana porządnie, nastawiona na efekt machina: końcowe komunikaty kampanijne, eksploatujące rosnący dobrobyt i dobrą koniunkturę są konsekwentne i proste, a przekaz partii rządzącej jest rzeczywiście spójny, oparty solidnie na pewności siebie jej liderów, prosty i nastawiony na "konkrety". A to wyborcom się podoba.
więcej
|
Rzecznik prasowa Agata Kupracz odchodzi z Portu Gdańsk
Rzecznik prasowa zarządu Morskiego Portu Gdańsk, Agata Kupracz, po ponad dwóch latach kończy współpracę ze spółką. Zajmie się własną działalnością.
więcej
|
|
|
,,Korona królów" zyskała widzów. TVP1 stacją trzeciego wyboru
|
Apple pokaże swoje oryginalne treści najpierw w kinach. Później trafią na platformę Apple TV+
|
Wiktoria Gabor reprezentantką Polski na Eurowizję Junior 2019
|
Nowy serial ,,Szukając Alaski" w HBO GO i HBO
|
,,Żmijowisko" od 3 listopada w Canal+ (trailer)
|
Céline Dion wystąpi w maju w Polsce. Koncerty w Łodzi i Krakowie
|
"The Last Duel" - nowy film Ridleya Scotta. Zagrają Jodie Comer, Matt Damon i Ben Affleck
|
Jennifer Lopez i Shakira gwiazdami Super Bowl 2020
|
Jason Bateman i Ryan Reynolds w komedii "Trop"
|
,,(Nie)znajomi" od tego weekendu w kinach. ,,Współczesny portret Polaków" (wideo)
|
|
|