Telewizja 2024-09-24
57

Telewizja Polska zastrzega nowy logotyp TVP Info

W połowie września Telewizja Polska wystąpiła do Urzędu Patentowego RP z wnioskiem o zastrzeżenie nowego znaku słowno-graficznego TVP Info. Identyczny logotyp pojawił się kilka dni temu na kostce mikrofonu jednej z reporterek relacjonującej wydarzenia związane z powodzią.  

Obecny logotyp TVP Info jest utrzymany w biało-czerwonych barwach. W znaku słowno-graficznym zgłoszonym 13 września do Urzędu Patentowego RP można znaleźć kolory ciemnoniebieski i czerwony. Czerwony kolor ma pionowy zaokrąglony prostokąt, który oddziela słowo TVP od Info i poziomy za słowem Info.

O tym, że kanał TVP Info jesienią będzie mieć nowe logo i oprawę informowaliśmy w połowie sierpnia. Zmianę zapowiedział w rozmowie z „Gazetą Wyborczą” Tomasz Sygut, dyrektor generalny TVP. - Zostanie zmienione. Potrzebne są czas i pieniądze. Kurski doprowadził do tego, że ta cudowna firma stała się najmniej wiarygodną marką medialną w Polsce. Chcemy to zmienić. Nowe logo będzie również symbolem tych zmian, bo przecież musimy poznać się na nowo – mówił przed miesiącem.

Telewizja Polska nie komentuje informacji o przygotowywaniach do tej operacji, choć dyskusja na temat nowego logotypu jest już od kilku dni prowadzona na forach poświęconych tematyce medialnej. Nadawca publiczny nie zdradza też czy podobne zmiany obejmą logotypy innych anten.

W wykazie towarów, który podlega zastrzeżeniu w Urzędzie Patentowym RP umieszczono nie tylko dostarczanie informacji, produkcję programów telewizyjnych, ale także m.in. przenośne gry komputerowe, gry planszowe, artykuły sportowe, koncerty muzyczne, odzież, obuwie, nakrycia głowy, druki, wydawnictwa papierowe, czasopisma, książki, magnetyczne nośniki danych, albumy czy ozdoby choinkowe.

TVP odświeża wizerunek

Nowe logo pojawiło się w zeszłym tygodniu na antenie przy okazji relacji Natalii Bazler z terenów objętych powodzią. Ekipa prawdopodobnie przedwcześnie wymieniła kostkę do mikrofonu. Kilka dni wcześniej, jeszcze inne logo TVP Info można było oglądać w programie „19.30” przy okazji informacji o wysokiej oglądalności wydania dotyczącego powodzi.

W lipcu informowaliśmy, że na  profilu YouTube kanału informacyjnego TVP Info pojawił się materiał promujący portal tvp.info. Choć strona i stacja nie zmieniły szaty graficznej, to w spocie pojawiło się nowe logo. W czerwonej ramce widać w nim adres tvp.info. Z prawej strony umieszczono z kolei strzałkę do góry.

Wdrożenie nowego logotypu może być uwieńczeniem zmian, które w Telewizji Polskiej zaszły w ostatnich miesiącach i pewnym odcięciem się od przeszłości z czasów rządów Prawa i Sprawiedliwości. Choć TVP Info po grudniowych zmianach w TVP, doczekała się zmodyfikowanej oprawy graficznej (łączące się krople wody), to logotyp kanału znacząco się nie zmienił.

Wielu widzów zwraca uwagę, że logotypy Telewizji Polskiej wymagają uporządkowania. Pod koniec maja nadawca publiczny chwalił się nowym znakiem graficznym na flocie samochodowej. Napis TVP umieszczono na różowym tle, podobnym do tego używanego w logo Lewicy.  W 2021 roku TVP Sport otrzymał nowy logotyp. Ówczesne władze TVP tłumaczyły, że miała go wyróżniać prostota i minimalizm. Planowano wdrożenie analogicznych logotypów na pozostałych antenach. Po tym jak Jacka Kurskiego zastąpił Mateusz Matyszkowicz, zarzucono pomysł.

Autor: ag

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (57) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas