Telewizja 2024-09-18
118

W Republice wciąż nie przybywa reklam. Stacja zarabia dużo więcej

Liczba spotów emitowanych w telewizji Republika jest ok. 4 razy mniejsza niż przed rokiem, ale stacja zarabia na reklamach dużo więcej. Wśród jej największych reklamodawców są m.in. takie marki jak Lidl i Plus - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W sierpniu 2024 r. w Republika wyemitowano 3 874 reklam o łącznej wartości 26,6 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów, Nielsen Audience Measurement). Spotów było niemal cztery razy mniej niż rok wcześniej - wówczas stacja pokazał 13 161 reklam, ale zarobiła na nich jedynie 6,47 mln zł. 

Podobnie sytuacja wyglądała miesiąc wcześniej. W lipcu br. wyemitowano 3 741 spotów o łącznej wartości 20,1 mln zł, a przed rokiem - 13 990 reklam wartych w sumie 6,53 mln zł. 

Mniejsza liczba reklam to wciąż pokłosie bojkotu stacji przez reklamodawców, który był odpowiedzią na ksenofobiczne i rasistowskie wypowiedzi Jana Pietrzaka i Marka Króla na antenie tej stacji na początku roku. Mówili o obozach dla uchodźców i czipowaniu ich jak psy. Część reklamodawców wówczas natychmiast wstrzymała emisję zaplanowanych w TV Republika kampanii, inni przestali się w niej reklam po tym, jak zakończyły się zaplanowane wcześniej kampanie.

Czytaj także: Republika jak TVN

TV Republika zarabia obecnie więcej na reklamach, bo znacząco podwyższono ceny spotów - po tym jak jej oglądalność poszybowała w górę. W ub.r. 30 - sek. spot kosztował ok. 500 zł, obecnie najdroższa reklama to wydatek rzędu nawet 25,8 tys. zł. Brokerem stacji jest biuro reklamy Polsat Media.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w sierpniu br. wśród największych reklamodawców w Republice byli m.in. “Gazeta Polska”, “DoRzeczy+”, Mango, “Nowe Państwo” i marka telefonii komórkowej Plus (tak jak Polsat Media należy do Grupy Polsat Plus). 

Sporo było też spotów takich marek jak Finish (Reckitt Benckiser), Lidl, Prima i piwo Perła.

Wśród marek, które reklamowały się w sierpniu tego roku, ale nie było ich rok temu są m.in. Collaflex, De'Longhi, Instytut Pamięci Narodowej, piwo Łomża i Recigar. 

W sierpniu TV Republika zajmowała szóste miejsce w rankingu oglądalności - jej udział poszedł w górę o 3354 proc., względem sierpnia ub.r., gdy notowała minimalną widownię. Teraz wyniósł 3,80 proc. Kanał Tomasza Sakiewicza w grudniu ub.r. zyskał wielu nowych widzów po zmianach w TVP Info, a w lipcu br. dodatkowo zwiększył istotnie zasięg naziemny, wchodząc na MUX-8. 

 

Autor: bg

Więcej informacji: TV Republika, reklama, spoty, Lidl, Collaflex, Łomża

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (118) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas