Coca-Cola stworzyła wygenerowaną przez sztuczną inteligencję wersję klasycznego spotu reklamowego z 1995 r. „Coraz bliżej święta”, chcąc w ten sposób przenieść reklamę „na współczesne czasy”.
Nowa wersja świątecznej reklamy Coca-Coli będzie emitowana w telewizji zamiast oryginalnej reklamy z 1995 r. w świątecznym okresie. Reklama została wygenerowana przez sztuczną inteligencję.
Nowa reklama “Coraz bliżej święta” stworzona przez sztuczną inteligencję, pierwsza tego typu reklama firmy Coca-Cola, ma wiele charakterystycznych cech oryginału, ale została dostosowana „do współczesnych czasów”.
Słynna ścieżka dźwiękowa “Holidays Are Coming” jest zachowana, podobnie jak słynne zdjęcia czerwonych ciężarówek Coca-Coli poruszających się po zimowych drogach, gdy wokół nich włączają się świąteczne światła. Zmiany w stosunku do oryginalnej wersji obejmują bardziej zróżnicowany tłum zebrany, aby oglądać ciężarówki, niż przedstawiono w oryginale z 1995 r., a także samego Świętego Mikołaja wyskakującego z jednej z ciężarówek na końcu.
Coca-Cola jest bardzo świadoma roli, jaką nadchodzące święta odgrywają w życiu konsumentów, mówi Javier Meza, dyrektor marketingu Coca-Coli w Europie.
Firma na razie nie ujawnia nowego świątecznego spotu.
Tu reklama z 1995 roku: