Do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wpłynęło 11 skarg na „Pytanie Dnia” TVP Info z 1 listopada. W programie tym Dorota Wysocka-Schnepf rozmawiała z wdową po Piotrze Szczęsnym, który w 2017 roku dokonał aktu samospalenia. Widzom nie spodobało się mówienie o samobójstwie.
W dzień Wszystkich Świętych gościem Doroty Wysockiej-Schnepf w „Pytaniu Dnia” była Ewa Negrusz-Szczęsna, wdowa po Piotrze Szczęsnym. Mężczyzna w 2017 roku dokonał samospalenia na warszawskim Placu Defilad, w proteście przeciwko polityce ówcześnie rządzącej Zjednoczonej Prawicy.
"Od samego początku było to dla mnie wiadome, że ten jego krzyk nie dotrze do dużej ilości osób. Musiało upłynąć więcej czasu, musiało nałożyć się więcej złych rzeczy, żeby ludzie się w końcu obudzili" – powiedziała w „Pytaniu Dnia” Ewa Negrusz-Szczęsna.
Wielu komentujących ten program krytykowało Wysocką-Schnepf za poruszanie 1 listopada tematu śmierci samobójczej. Media na całym świecie wiedzą, że nie wolno gloryfikować samobójstw, co więcej — część rezygnuje z relacjonowania takich tematów. Tymczasem neoTVP we Wszystkich Świętych…" — ocenił Wojciech Mucha z „Gazety Polskiej”.
Zobacz: Program Wysockiej-Schnepf i Nawrockiego w TVP Info ma ponad 110 tys. widzów
Skargi na program TVP Info do KRRiT
Dziennikarka TVP w dosadnym wpisie odniosła się do krytyków. „Widziałam krzywdę nękanych ludzi. Ich dzieci. Brutalnie tłumione protesty. Wy, moralne zera nadające jak kataryny, i wy, pseudo-obiektywni -też widzieliście. Byliście obojętni. Współodpowiedzialni. Teraz, w strachu, frustracji i wstydzie, razi was pamięć. Słuchajcie ich opowieści” - stwierdziła.
Jak przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl rzeczniczka KRRiT Teresa Brykczyńska, na wydanie „Pytania Dnia” z 1 listopada wpłynęło do regulatora już 11 skarg.
- Zarzuty dotyczą naruszenia etyki dziennikarskiej, ukazywania samobójstwa w pozytywnym świetle, co może być społecznie szkodliwe - informuje nas Teresa Brykczyńska.
We wrześniu br. kanał TVP Info miał 1,43 proc. udziału w rynku stacji informacyjnych, po TVN24 i Republice (dane Nielsen Audience Measurement). Udziały rok do roku nadawcy spadły o 75,84 proc. przez zmiany w linii narracyjnej i bardzo dużej roszadzie zespołu dziennikarskiego.