pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

Moni|a kserro@w@gazeta.pl Data ostatniej zmiany: 2011-09-30 10:56:56

pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-22 08:59:14 - Moni|a kserro@w@gazeta.pl

Jak sobie poradzic, gdy problem jest ze standardową nauką pamięciową.
Dziecko rozumie działanie/ zasadę jak powstaje wynik mnożenia liczb. Za
każdym razem wyobraża sobie obraz sytuacji np.
3*4 _ przychodze do ciebie 3 razy z 4 prezentami , i potrafi wyliczyc ilość
prezentów jaka dostanie ostatecznie.
Ale ten system sprawdza się przy możeniu do 30, dynamika liczenia też ok.
Ale problem jest z działaniami powyżej 30, a właściwie chodzi o
czas/szybkość, dokłada się stres bo na lekcji to trzeba się z tym liczeniem
streszczać, dochodzi też zniecierpliwienie.

Przygotowałam z dzieckiem zabawę coś w rodzaju Memo, działania i wyniki
zapisywaliśmy na 2 kolorach kartek, omawiałyśmy, było to robione na dużej
przestrzeni czasowej, dziecko nie było zarzucone na raz zbyt dużą ilością
informacji.
Ale ta zabawa sprawdzała mi sie przy małym zakresie kart, np. ćwiczymy
tabliczkę mnożenia na 2 , na 6, itd ... lub na 2 i na 7.
Przy wyłożeniu na stół działań mnożenia np. na 3 i 4 i 5 _lub _4 i 6 i 8
_lub _2 i 5 i 7 i 4
System sie sypał, było tak dużo informacji wyrwanych z kontekstu, że zabawa
traciła sen i nie była to już zabawa, a udręka a niechęć narastała. Tak czy
inaczej potrzebuję podpowiedzi, jak sobie radzicie, jak Wasze dzieci uczą
sie tabliczki mnożenia

Życzę miłego dnia

Monika






Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-22 16:30:01 - Ikselka



Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-22 19:59:55 - w_e



Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-22 20:51:57 - Stalker



Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-23 08:58:22 - gabcia

Witam,

jestem nauczycielem matematyki i powiem krótko:
kupowanie czegokolwiek to dla tych, co wydaje im się,
że czegoś można się cudownie nauczyć.
Tabliczkę mnożenia trzeba wykuć.
Rozumienie swoją drogą, ale to samej idei mnożenia/dzielenia.
Moja rada: codziennie dziecko przepytywać,
a samo do głowy wejdzie nawet nie wiadomo kiedy.
Ale pytać na wszystkie sposoby czyli np:
6 * 9
9 * 6
54 : 6
54 : 9
sukces murowany :)
Powodzenia!





Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-23 14:24:04 - mz


Użytkownik gabcia napisał w wiadomości
news:j5hapd$r6e$1@mx1.internetia.pl...
> Witam,
>
> jestem nauczycielem matematyki i powiem krótko:
> kupowanie czegokolwiek to dla tych, co wydaje im się,
> że czegoś można się cudownie nauczyć.
> Tabliczkę mnożenia trzeba wykuć.
> Rozumienie swoją drogą, ale to samej idei mnożenia/dzielenia.
> Moja rada: codziennie dziecko przepytywać,
> a samo do głowy wejdzie nawet nie wiadomo kiedy.
> Ale pytać na wszystkie sposoby czyli np:
> 6 * 9
> 9 * 6
> 54 : 6
> 54 : 9
> sukces murowany :)
> Powodzenia!

A mi sie wydaje, że lepiej aktywować dziecko w troche tez i inne sposoby niż
zwykłe wykuwanie. My stosowaliśmy zabawę na zasadzie kostek domina wydrukowanych
gdzie na jednym oczku jest np 6*4 a na innym 24 i tak graliśmy. Lub bieganie po
domu, mieszkaniu ogrodzie działce czy czym tylko jeszcze chcesz i ustawianie sie
tak, że: 1 osoba wskazuje pierwszą liczbą (np ja) 2 osoba wskazuje drugą liczbą
(np dziecko) i z powrotem 1 osoba wskazuje wynik a 2 osoba sprawdza czy dobry.
Cyfry narysowaliśmy sobie na kartkach papieru i rozmieściliśmy po domu. Dziecko
miało zabawę w bieganego po domu a przy okazji musiało myśleć.
>
>




Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-23 16:43:34 - Ikselka

Dnia Fri, 23 Sep 2011 14:24:04 +0200, mz napisał(a):

> Użytkownik gabcia napisał w wiadomości
> news:j5hapd$r6e$1@mx1.internetia.pl...
>> Witam,
>>
>> jestem nauczycielem matematyki i powiem krótko:
>> kupowanie czegokolwiek to dla tych, co wydaje im się,
>> że czegoś można się cudownie nauczyć.
>> Tabliczkę mnożenia trzeba wykuć.
>> Rozumienie swoją drogą, ale to samej idei mnożenia/dzielenia.
>> Moja rada: codziennie dziecko przepytywać,
>> a samo do głowy wejdzie nawet nie wiadomo kiedy.
>> Ale pytać na wszystkie sposoby czyli np:
>> 6 * 9
>> 9 * 6
>> 54 : 6
>> 54 : 9
>> sukces murowany :)
>> Powodzenia!
>
> A mi sie wydaje, że lepiej aktywować dziecko w troche tez i inne sposoby niż
> zwykłe wykuwanie. My stosowaliśmy zabawę na zasadzie kostek domina wydrukowanych
> gdzie na jednym oczku jest np 6*4 a na innym 24 i tak graliśmy. Lub bieganie po
> domu, mieszkaniu ogrodzie działce czy czym tylko jeszcze chcesz i ustawianie sie
> tak, że: 1 osoba wskazuje pierwszą liczbą (np ja) 2 osoba wskazuje drugą liczbą
> (np dziecko) i z powrotem 1 osoba wskazuje wynik a 2 osoba sprawdza czy dobry.
> Cyfry narysowaliśmy sobie na kartkach papieru i rozmieściliśmy po domu. Dziecko
> miało zabawę w bieganego po domu a przy okazji musiało myśleć.
>>
>>

A kiedy dziecku będzie natychmiast (w nocy o północy) potrzebny wynik
mnożenia np 7x8, będzie sobie przypominało, gdzie stała mama wskazujac
siódemkę i czy wynik 56 na pewno dotyczy ósemki, co leżała na stole, czy
może szóstki, którą wskazał tata...

--
XL



Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-26 07:15:27 - mz


Użytkownik Ikselka napisał w wiadomości
news:1381rvhqgjyye.1b4tot89xn78a$.dlg@40tude.net...
> Dnia Fri, 23 Sep 2011 14:24:04 +0200, mz napisał(a):


> A kiedy dziecku będzie natychmiast (w nocy o północy) potrzebny wynik
> mnożenia np 7x8, będzie sobie przypominało, gdzie stała mama wskazujac
> siódemkę i czy wynik 56 na pewno dotyczy ósemki, co leżała na stole, czy
> może szóstki, którą wskazał tata...


Nie rozumie twojej wypowiedzi. Moje dziecko w ten sposób sie nauczyło i to w
bardzo szybkim tempie. Kilka dni po kilka minut zabawy. Wynik np 56 był
wydrukowany na jednej kartce. I nie ma tu znaczenie gdzie on leżał. Wg mnie ma
tu znaczenie to, że dziecko uczy sie w inny (nowy) sposób czegoś, przez co
łatwiej mu to wchodzi go głowy.




Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-26 09:56:21 - medea

W dniu 2011-09-26 07:15, mz pisze:
>
> Nie rozumie twojej wypowiedzi. Moje dziecko w ten sposób sie nauczyło
> i to w bardzo szybkim tempie. Kilka dni po kilka minut zabawy. Wynik
> np 56 był wydrukowany na jednej kartce. I nie ma tu znaczenie gdzie on
> leżał. Wg mnie ma tu znaczenie to, że dziecko uczy sie w inny (nowy)
> sposób czegoś, przez co łatwiej mu to wchodzi go głowy.

I bardzo słusznie! Większość dzieci, a zwłaszcza te bardzo ruchliwe, to
tzw. kinestetycy - uczą się poprzez ruch i zabawę. Z ruchem kojarzą
informacje i w ten sposób je zapamiętują. Nabywane informacje wcale nie
muszą mieć z wykonywanym ruchem nic w sposób logiczny wspólnego. Warto
to wykorzystywać, dopóki można. A jeśli przynosi spodziewane efekty, to
tylko się cieszyć. :)

Pozdrawiam
Ewa




Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-26 20:43:10 - Ikselka

Dnia Mon, 26 Sep 2011 07:15:27 +0200, mz napisał(a):

> Użytkownik Ikselka napisał w wiadomości
> news:1381rvhqgjyye.1b4tot89xn78a$.dlg@40tude.net...
>> Dnia Fri, 23 Sep 2011 14:24:04 +0200, mz napisał(a):
>
>
>> A kiedy dziecku będzie natychmiast (w nocy o północy) potrzebny wynik
>> mnożenia np 7x8, będzie sobie przypominało, gdzie stała mama wskazujac
>> siódemkę i czy wynik 56 na pewno dotyczy ósemki, co leżała na stole, czy
>> może szóstki, którą wskazał tata...
>
>
> Nie rozumie twojej wypowiedzi. Moje dziecko w ten sposób sie nauczyło i to w
> bardzo szybkim tempie. Kilka dni po kilka minut zabawy. Wynik np 56 był
> wydrukowany na jednej kartce. I nie ma tu znaczenie gdzie on leżał. Wg mnie ma
> tu znaczenie to, że dziecko uczy sie w inny (nowy) sposób czegoś, przez co
> łatwiej mu to wchodzi go głowy.

Nie mam nic przeciwko zabawie jako formie nauki, ale ta forma, którą
przedstawiłaś, nie z każdym dzieckiem będzie efektywna. Tzn z typem
wzrokowca czy słuchowca - może tak, ale już z pamięciowcem niekoniecznie.
--
XL



Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-26 21:23:57 - Qrczak

Dnia 2011-09-26 20:43, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
> Dnia Mon, 26 Sep 2011 07:15:27 +0200, mz napisał(a):
>> Użytkownik Ikselka napisał w wiadomości
>> news:1381rvhqgjyye.1b4tot89xn78a$.dlg@40tude.net...
>>> Dnia Fri, 23 Sep 2011 14:24:04 +0200, mz napisał(a):
>>
>>> A kiedy dziecku będzie natychmiast (w nocy o północy) potrzebny wynik
>>> mnożenia np 7x8, będzie sobie przypominało, gdzie stała mama wskazujac
>>> siódemkę i czy wynik 56 na pewno dotyczy ósemki, co leżała na stole, czy
>>> może szóstki, którą wskazał tata...
>>
>>
>> Nie rozumie twojej wypowiedzi. Moje dziecko w ten sposób sie nauczyło i to w
>> bardzo szybkim tempie. Kilka dni po kilka minut zabawy. Wynik np 56 był
>> wydrukowany na jednej kartce. I nie ma tu znaczenie gdzie on leżał. Wg mnie ma
>> tu znaczenie to, że dziecko uczy sie w inny (nowy) sposób czegoś, przez co
>> łatwiej mu to wchodzi go głowy.
>
> Nie mam nic przeciwko zabawie jako formie nauki, ale ta forma, którą
> przedstawiłaś, nie z każdym dzieckiem będzie efektywna. Tzn z typem
> wzrokowca czy słuchowca - może tak, ale już z pamięciowcem niekoniecznie.

A kto zacz ten pamięciowiec?

Qra
--
Każdy facet myśli, że kobiety marzą o księciu. Gówno prawda.
One marzą o tym, żeby się nażreć i nie przytyć.



Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-26 21:37:13 - Iwon(K)a

Qrczak wrote in message news:j5qjgc$gld$1@news.onet.pl...
> Dnia 2011-09-26 20:43, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>> Dnia Mon, 26 Sep 2011 07:15:27 +0200, mz napisał(a):
>>> Użytkownik Ikselka napisał w wiadomości
>>> news:1381rvhqgjyye.1b4tot89xn78a$.dlg@40tude.net...
>>>> Dnia Fri, 23 Sep 2011 14:24:04 +0200, mz napisał(a):
>>>
>>>> A kiedy dziecku będzie natychmiast (w nocy o północy) potrzebny wynik
>>>> mnożenia np 7x8, będzie sobie przypominało, gdzie stała mama wskazujac
>>>> siódemkę i czy wynik 56 na pewno dotyczy ósemki, co leżała na stole,
>>>> czy
>>>> może szóstki, którą wskazał tata...
>>>
>>>
>>> Nie rozumie twojej wypowiedzi. Moje dziecko w ten sposób sie nauczyło i
>>> to w
>>> bardzo szybkim tempie. Kilka dni po kilka minut zabawy. Wynik np 56 był
>>> wydrukowany na jednej kartce. I nie ma tu znaczenie gdzie on leżał. Wg
>>> mnie ma
>>> tu znaczenie to, że dziecko uczy sie w inny (nowy) sposób czegoś, przez
>>> co
>>> łatwiej mu to wchodzi go głowy.
>>
>> Nie mam nic przeciwko zabawie jako formie nauki, ale ta forma, którą
>> przedstawiłaś, nie z każdym dzieckiem będzie efektywna. Tzn z typem
>> wzrokowca czy słuchowca - może tak, ale już z pamięciowcem niekoniecznie.
>
> A kto zacz ten pamięciowiec?

pamieta w glowie a nie w uchu czy oku... lol

i.





Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-26 21:53:32 - Ikselka

Dnia Mon, 26 Sep 2011 21:23:57 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2011-09-26 20:43, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>> Dnia Mon, 26 Sep 2011 07:15:27 +0200, mz napisał(a):
>>> Użytkownik Ikselka napisał w wiadomości
>>> news:1381rvhqgjyye.1b4tot89xn78a$.dlg@40tude.net...
>>>> Dnia Fri, 23 Sep 2011 14:24:04 +0200, mz napisał(a):
>>>
>>>> A kiedy dziecku będzie natychmiast (w nocy o północy) potrzebny wynik
>>>> mnożenia np 7x8, będzie sobie przypominało, gdzie stała mama wskazujac
>>>> siódemkę i czy wynik 56 na pewno dotyczy ósemki, co leżała na stole, czy
>>>> może szóstki, którą wskazał tata...
>>>
>>>
>>> Nie rozumie twojej wypowiedzi. Moje dziecko w ten sposób sie nauczyło i to w
>>> bardzo szybkim tempie. Kilka dni po kilka minut zabawy. Wynik np 56 był
>>> wydrukowany na jednej kartce. I nie ma tu znaczenie gdzie on leżał. Wg mnie ma
>>> tu znaczenie to, że dziecko uczy sie w inny (nowy) sposób czegoś, przez co
>>> łatwiej mu to wchodzi go głowy.
>>
>> Nie mam nic przeciwko zabawie jako formie nauki, ale ta forma, którą
>> przedstawiłaś, nie z każdym dzieckiem będzie efektywna. Tzn z typem
>> wzrokowca czy słuchowca - może tak, ale już z pamięciowcem niekoniecznie.
>
> A kto zacz ten pamięciowiec?


Taki, co się woli np uczyć kolejnych dat historycznych na pamięć zamiast
poznawać historię jako wielowątkową spójną opowieść, snutą rok po roku,
wiek po wieku itd :-)
--
XL



Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-26 22:01:08 - medea

W dniu 2011-09-26 21:53, Ikselka pisze:
> Dnia Mon, 26 Sep 2011 21:23:57 +0200, Qrczak napisał(a):
>
>
>> A kto zacz ten pamięciowiec?
>
> Taki, co się woli np uczyć kolejnych dat historycznych na pamięć zamiast
> poznawać historię jako wielowątkową spójną opowieść, snutą rok po roku,
> wiek po wieku itd :-)

Ot, i jest teoria gotowa! ;)

Ewa



Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-26 22:03:32 - Iwon(K)a

Ikselka wrote in message
news:182fguj6zq7bk.13tyffzj86wf6.dlg@40tude.net...
> Dnia Mon, 26 Sep 2011 21:23:57 +0200, Qrczak napisał(a):
>
>> Dnia 2011-09-26 20:43, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>>> Dnia Mon, 26 Sep 2011 07:15:27 +0200, mz napisał(a):
>>>> Użytkownik Ikselka napisał w wiadomości
>>>> news:1381rvhqgjyye.1b4tot89xn78a$.dlg@40tude.net...
>>>>> Dnia Fri, 23 Sep 2011 14:24:04 +0200, mz napisał(a):
>>>>
>>>>> A kiedy dziecku będzie natychmiast (w nocy o północy) potrzebny wynik
>>>>> mnożenia np 7x8, będzie sobie przypominało, gdzie stała mama wskazujac
>>>>> siódemkę i czy wynik 56 na pewno dotyczy ósemki, co leżała na stole,
>>>>> czy
>>>>> może szóstki, którą wskazał tata...
>>>>
>>>>
>>>> Nie rozumie twojej wypowiedzi. Moje dziecko w ten sposób sie nauczyło i
>>>> to w
>>>> bardzo szybkim tempie. Kilka dni po kilka minut zabawy. Wynik np 56 był
>>>> wydrukowany na jednej kartce. I nie ma tu znaczenie gdzie on leżał. Wg
>>>> mnie ma
>>>> tu znaczenie to, że dziecko uczy sie w inny (nowy) sposób czegoś, przez
>>>> co
>>>> łatwiej mu to wchodzi go głowy.
>>>
>>> Nie mam nic przeciwko zabawie jako formie nauki, ale ta forma, którą
>>> przedstawiłaś, nie z każdym dzieckiem będzie efektywna. Tzn z typem
>>> wzrokowca czy słuchowca - może tak, ale już z pamięciowcem
>>> niekoniecznie.
>>
>> A kto zacz ten pamięciowiec?
>
>
> Taki, co się woli np uczyć kolejnych dat historycznych na pamięć zamiast
> poznawać historię jako wielowątkową spójną opowieść, snutą rok po roku,
> wiek po wieku itd :-)


wszyscy sie ucza _na pamiec_. To w ____pamieci____ zostaje wiedza. Jakimi
metodami
to inna sprawa. Tyle tylko, ze ty o tym nie wiesz a szkoda, bo podobno bylas
nauczycielka...

i.




Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-27 09:27:20 - Qrczak

Dnia dzisiejszego niebożę Iwon(K)a wylazło do ludzi i marudzi:
>
> Ikselka wrote in message
> news:182fguj6zq7bk.13tyffzj86wf6.dlg@40tude.net...
>> Dnia Mon, 26 Sep 2011 21:23:57 +0200, Qrczak napisał(a):
>>> Dnia 2011-09-26 20:43, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>>>> Dnia Mon, 26 Sep 2011 07:15:27 +0200, mz napisał(a):
>>>>> Użytkownik Ikselka napisał w wiadomości
>>>>> news:1381rvhqgjyye.1b4tot89xn78a$.dlg@40tude.net...
>>>>>> Dnia Fri, 23 Sep 2011 14:24:04 +0200, mz napisał(a):
>>>>>
>>>>>> A kiedy dziecku będzie natychmiast (w nocy o północy) potrzebny wynik
>>>>>> mnożenia np 7x8, będzie sobie przypominało, gdzie stała mama
>>>>>> wskazujac siódemkę i czy wynik 56 na pewno dotyczy ósemki, co
>>>>>> leżała na stole, czy
>>>>>> może szóstki, którą wskazał tata...
>>>>>
>>>>> Nie rozumie twojej wypowiedzi. Moje dziecko w ten sposób sie
>>>>> nauczyło i to w
>>>>> bardzo szybkim tempie. Kilka dni po kilka minut zabawy. Wynik np
>>>>> 56 był wydrukowany na jednej kartce. I nie ma tu znaczenie gdzie
>>>>> on leżał. Wg mnie ma
>>>>> tu znaczenie to, że dziecko uczy sie w inny (nowy) sposób
>>>>> czegoś, przez co
>>>>> łatwiej mu to wchodzi go głowy.
>>>>
>>>> Nie mam nic przeciwko zabawie jako formie nauki, ale ta forma, którą
>>>> przedstawiłaś, nie z każdym dzieckiem będzie efektywna. Tzn z typem
>>>> wzrokowca czy słuchowca - może tak, ale już z pamięciowcem
>>>> niekoniecznie.
>>>
>>> A kto zacz ten pamięciowiec?
>>
>> Taki, co się woli np uczyć kolejnych dat historycznych na pamięć zamiast
>> poznawać historię jako wielowątkową spójną opowieść, snutą rok po roku,
>> wiek po wieku itd :-)
>
> wszyscy sie ucza _na pamiec_. To w ____pamieci____ zostaje wiedza. Jakimi
> metodami
> to inna sprawa. Tyle tylko, ze ty o tym nie wiesz a szkoda, bo podobno
> bylas nauczycielka...

Atam. Wzrokowcy się uczą pi razy oko. Słuchowcy, kiedy w trawie piszczy. A
kinestetycy namacalnie.

Qra




Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-27 13:21:17 - medea

W dniu 2011-09-27 09:27, Qrczak pisze:
> A kinestetycy namacalnie.

Palpacyjnie.

Ewa, fachura




Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-27 15:06:49 - Iwon(K)a

Qrczak wrote in message
news:4e817acc$0$2451$65785112@news.neostrada.pl...
> Dnia dzisiejszego niebożę Iwon(K)a wylazło do ludzi i marudzi:
>>
>> Ikselka wrote in message
>> news:182fguj6zq7bk.13tyffzj86wf6.dlg@40tude.net...
>>> Dnia Mon, 26 Sep 2011 21:23:57 +0200, Qrczak napisał(a):
>>>> Dnia 2011-09-26 20:43, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>>>>> Dnia Mon, 26 Sep 2011 07:15:27 +0200, mz napisał(a):
>>>>>> Użytkownik Ikselka napisał w wiadomości
>>>>>> news:1381rvhqgjyye.1b4tot89xn78a$.dlg@40tude.net...
>>>>>>> Dnia Fri, 23 Sep 2011 14:24:04 +0200, mz napisał(a):
>>>>>>
>>>>>>> A kiedy dziecku będzie natychmiast (w nocy o północy) potrzebny
>>>>>>> wynik
>>>>>>> mnożenia np 7x8, będzie sobie przypominało, gdzie stała mama
>>>>>>> wskazujac siódemkę i czy wynik 56 na pewno dotyczy ósemki, co
>>>>>>> leżała na stole, czy
>>>>>>> może szóstki, którą wskazał tata...
>>>>>>
>>>>>> Nie rozumie twojej wypowiedzi. Moje dziecko w ten sposób sie
>>>>>> nauczyło i to w
>>>>>> bardzo szybkim tempie. Kilka dni po kilka minut zabawy. Wynik np
>>>>>> 56 był wydrukowany na jednej kartce. I nie ma tu znaczenie gdzie
>>>>>> on leżał. Wg mnie ma
>>>>>> tu znaczenie to, że dziecko uczy sie w inny (nowy) sposób
>>>>>> czegoś, przez co
>>>>>> łatwiej mu to wchodzi go głowy.
>>>>>
>>>>> Nie mam nic przeciwko zabawie jako formie nauki, ale ta forma, którą
>>>>> przedstawiłaś, nie z każdym dzieckiem będzie efektywna. Tzn z typem
>>>>> wzrokowca czy słuchowca - może tak, ale już z pamięciowcem
>>>>> niekoniecznie.
>>>>
>>>> A kto zacz ten pamięciowiec?
>>>
>>> Taki, co się woli np uczyć kolejnych dat historycznych na pamięć zamiast
>>> poznawać historię jako wielowątkową spójną opowieść, snutą rok po roku,
>>> wiek po wieku itd :-)
>>
>> wszyscy sie ucza _na pamiec_. To w ____pamieci____ zostaje wiedza. Jakimi
>> metodami
>> to inna sprawa. Tyle tylko, ze ty o tym nie wiesz a szkoda, bo podobno
>> bylas nauczycielka...
>
> Atam. Wzrokowcy się uczą pi razy oko. Słuchowcy, kiedy w trawie piszczy. A
> kinestetycy namacalnie.

no, i wzrokowcom zostaje w oku, sluchowcom w uchu, macantom w paluszkach, a
pamieciowcom w pamieci. ;)

i.
>
> Qra




Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-27 17:34:02 - Ikselka

Dnia Tue, 27 Sep 2011 09:27:20 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia dzisiejszego niebożę Iwon(K)a wylazło do ludzi i marudzi:
>>
>> Ikselka wrote in message
>> news:182fguj6zq7bk.13tyffzj86wf6.dlg@40tude.net...
>>> Dnia Mon, 26 Sep 2011 21:23:57 +0200, Qrczak napisał(a):
>>>> Dnia 2011-09-26 20:43, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>>>>> Dnia Mon, 26 Sep 2011 07:15:27 +0200, mz napisał(a):
>>>>>> Użytkownik Ikselka napisał w wiadomości
>>>>>> news:1381rvhqgjyye.1b4tot89xn78a$.dlg@40tude.net...
>>>>>>> Dnia Fri, 23 Sep 2011 14:24:04 +0200, mz napisał(a):
>>>>>>
>>>>>>> A kiedy dziecku będzie natychmiast (w nocy o północy) potrzebny wynik
>>>>>>> mnożenia np 7x8, będzie sobie przypominało, gdzie stała mama
>>>>>>> wskazujac siódemkę i czy wynik 56 na pewno dotyczy ósemki, co
>>>>>>> leżała na stole, czy
>>>>>>> może szóstki, którą wskazał tata...
>>>>>>
>>>>>> Nie rozumie twojej wypowiedzi. Moje dziecko w ten sposób sie
>>>>>> nauczyło i to w
>>>>>> bardzo szybkim tempie. Kilka dni po kilka minut zabawy. Wynik np
>>>>>> 56 był wydrukowany na jednej kartce. I nie ma tu znaczenie gdzie
>>>>>> on leżał. Wg mnie ma
>>>>>> tu znaczenie to, że dziecko uczy sie w inny (nowy) sposób
>>>>>> czegoś, przez co
>>>>>> łatwiej mu to wchodzi go głowy.
>>>>>
>>>>> Nie mam nic przeciwko zabawie jako formie nauki, ale ta forma, którą
>>>>> przedstawiłaś, nie z każdym dzieckiem będzie efektywna. Tzn z typem
>>>>> wzrokowca czy słuchowca - może tak, ale już z pamięciowcem
>>>>> niekoniecznie.
>>>>
>>>> A kto zacz ten pamięciowiec?
>>>
>>> Taki, co się woli np uczyć kolejnych dat historycznych na pamięć zamiast
>>> poznawać historię jako wielowątkową spójną opowieść, snutą rok po roku,
>>> wiek po wieku itd :-)
>>
>> wszyscy sie ucza _na pamiec_. To w ____pamieci____ zostaje wiedza. Jakimi
>> metodami
>> to inna sprawa. Tyle tylko, ze ty o tym nie wiesz a szkoda, bo podobno
>> bylas nauczycielka...
>
> Atam. Wzrokowcy się uczą pi razy oko. Słuchowcy, kiedy w trawie piszczy. A
> kinestetycy namacalnie.
>
> Qra

Iwonki nie wiedzą, że są różne rodzaje pamięci. A uczenie się to nie tylko
pamięć, ale i utrwalenie... No ale co tu tłumaczyć komuś, kto nigdy nie był
nauczycielem.
--
XL



Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-27 17:39:20 - Iwon(K)a

Ikselka wrote in message
news:j0rs9xclnt05.tjilcyxgx8ca$.dlg@40tude.net...
> Dnia Tue, 27 Sep 2011 09:27:20 +0200, Qrczak napisał(a):
>
>> Dnia dzisiejszego niebożę Iwon(K)a wylazło do ludzi i marudzi:
>>>
>>> Ikselka wrote in message
>>> news:182fguj6zq7bk.13tyffzj86wf6.dlg@40tude.net...
>>>> Dnia Mon, 26 Sep 2011 21:23:57 +0200, Qrczak napisał(a):
>>>>> Dnia 2011-09-26 20:43, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>>>>>> Dnia Mon, 26 Sep 2011 07:15:27 +0200, mz napisał(a):
>>>>>>> Użytkownik Ikselka napisał w wiadomości
>>>>>>> news:1381rvhqgjyye.1b4tot89xn78a$.dlg@40tude.net...
>>>>>>>> Dnia Fri, 23 Sep 2011 14:24:04 +0200, mz napisał(a):
>>>>>>>
>>>>>>>> A kiedy dziecku będzie natychmiast (w nocy o północy) potrzebny
>>>>>>>> wynik
>>>>>>>> mnożenia np 7x8, będzie sobie przypominało, gdzie stała mama
>>>>>>>> wskazujac siódemkę i czy wynik 56 na pewno dotyczy ósemki, co
>>>>>>>> leżała na stole, czy
>>>>>>>> może szóstki, którą wskazał tata...
>>>>>>>
>>>>>>> Nie rozumie twojej wypowiedzi. Moje dziecko w ten sposób sie
>>>>>>> nauczyło i to w
>>>>>>> bardzo szybkim tempie. Kilka dni po kilka minut zabawy. Wynik np
>>>>>>> 56 był wydrukowany na jednej kartce. I nie ma tu znaczenie gdzie
>>>>>>> on leżał. Wg mnie ma
>>>>>>> tu znaczenie to, że dziecko uczy sie w inny (nowy) sposób
>>>>>>> czegoś, przez co
>>>>>>> łatwiej mu to wchodzi go głowy.
>>>>>>
>>>>>> Nie mam nic przeciwko zabawie jako formie nauki, ale ta forma, którą
>>>>>> przedstawiłaś, nie z każdym dzieckiem będzie efektywna. Tzn z typem
>>>>>> wzrokowca czy słuchowca - może tak, ale już z pamięciowcem
>>>>>> niekoniecznie.
>>>>>
>>>>> A kto zacz ten pamięciowiec?
>>>>
>>>> Taki, co się woli np uczyć kolejnych dat historycznych na pamięć
>>>> zamiast
>>>> poznawać historię jako wielowątkową spójną opowieść, snutą rok po roku,
>>>> wiek po wieku itd :-)
>>>
>>> wszyscy sie ucza _na pamiec_. To w ____pamieci____ zostaje wiedza.
>>> Jakimi
>>> metodami
>>> to inna sprawa. Tyle tylko, ze ty o tym nie wiesz a szkoda, bo podobno
>>> bylas nauczycielka...
>>
>> Atam. Wzrokowcy się uczą pi razy oko. Słuchowcy, kiedy w trawie piszczy.
>> A
>> kinestetycy namacalnie.
>>
>> Qra
>
> Iwonki nie wiedzą, że są różne rodzaje pamięci. A uczenie się to nie tylko
> pamięć, ale i utrwalenie... No ale co tu tłumaczyć komuś, kto nigdy nie
> był
> nauczycielem.


nie obrazaj nauczycieli. To ze jedna taka jak ty jest wybitnie madra
ineczej, nie
oznacza ze cala reszta jest be.

i.






Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-27 18:27:26 - Qrczak

Dnia 2011-09-27 17:34, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
> Dnia Tue, 27 Sep 2011 09:27:20 +0200, Qrczak napisał(a):
>> Dnia dzisiejszego niebożę Iwon(K)a wylazło do ludzi i marudzi:
>>> Ikselka wrote in message
>>> news:182fguj6zq7bk.13tyffzj86wf6.dlg@40tude.net...
>>>> Dnia Mon, 26 Sep 2011 21:23:57 +0200, Qrczak napisał(a):
>>>>> Dnia 2011-09-26 20:43, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>>>>>> Dnia Mon, 26 Sep 2011 07:15:27 +0200, mz napisał(a):
>>>>>>> Użytkownik Ikselka napisał w wiadomości
>>>>>>> news:1381rvhqgjyye.1b4tot89xn78a$.dlg@40tude.net...
>>>>>>>> Dnia Fri, 23 Sep 2011 14:24:04 +0200, mz napisał(a):
>>>>>>>
>>>>>>>> A kiedy dziecku będzie natychmiast (w nocy o północy) potrzebny wynik
>>>>>>>> mnożenia np 7x8, będzie sobie przypominało, gdzie stała mama
>>>>>>>> wskazujac siódemkę i czy wynik 56 na pewno dotyczy ósemki, co
>>>>>>>> leżała na stole, czy
>>>>>>>> może szóstki, którą wskazał tata...
>>>>>>>
>>>>>>> Nie rozumie twojej wypowiedzi. Moje dziecko w ten sposób sie
>>>>>>> nauczyło i to w
>>>>>>> bardzo szybkim tempie. Kilka dni po kilka minut zabawy. Wynik np
>>>>>>> 56 był wydrukowany na jednej kartce. I nie ma tu znaczenie gdzie
>>>>>>> on leżał. Wg mnie ma
>>>>>>> tu znaczenie to, że dziecko uczy sie w inny (nowy) sposób
>>>>>>> czegoś, przez co
>>>>>>> łatwiej mu to wchodzi go głowy.
>>>>>>
>>>>>> Nie mam nic przeciwko zabawie jako formie nauki, ale ta forma, którą
>>>>>> przedstawiłaś, nie z każdym dzieckiem będzie efektywna. Tzn z typem
>>>>>> wzrokowca czy słuchowca - może tak, ale już z pamięciowcem
>>>>>> niekoniecznie.
>>>>>
>>>>> A kto zacz ten pamięciowiec?
>>>>
>>>> Taki, co się woli np uczyć kolejnych dat historycznych na pamięć zamiast
>>>> poznawać historię jako wielowątkową spójną opowieść, snutą rok po roku,
>>>> wiek po wieku itd :-)
>>>
>>> wszyscy sie ucza _na pamiec_. To w ____pamieci____ zostaje wiedza. Jakimi
>>> metodami
>>> to inna sprawa. Tyle tylko, ze ty o tym nie wiesz a szkoda, bo podobno
>>> bylas nauczycielka...
>>
>> Atam. Wzrokowcy się uczą pi razy oko. Słuchowcy, kiedy w trawie piszczy. A
>> kinestetycy namacalnie.
>>
>> Qra
>
> Iwonki nie wiedzą, że są różne rodzaje pamięci. A uczenie się to nie tylko
> pamięć, ale i utrwalenie... No ale co tu tłumaczyć komuś, kto nigdy nie był
> nauczycielem.

Ale mnie to chodziło o urządzenia wejścia.

Qra
--
ło-patologicznie



Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-27 18:40:35 - Ikselka

Dnia Tue, 27 Sep 2011 18:27:26 +0200, Qrczak napisał(a):


>>> Atam. Wzrokowcy się uczą pi razy oko. Słuchowcy, kiedy w trawie piszczy. A
>>> kinestetycy namacalnie.
>>>
>>> Qra
>>
>> Iwonki nie wiedzą, że są różne rodzaje pamięci. A uczenie się to nie tylko
>> pamięć, ale i utrwalenie... No ale co tu tłumaczyć komuś, kto nigdy nie był
>> nauczycielem.
>
> Ale mnie to chodziło o urządzenia wejścia.
>

To trzeba było napisać odbierają informacje, a nie się uczą.


--
XL



Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-27 19:54:41 - Qrczak

Dnia 2011-09-27 18:40, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
> Dnia Tue, 27 Sep 2011 18:27:26 +0200, Qrczak napisał(a):
>
>>>> Atam. Wzrokowcy się uczą pi razy oko. Słuchowcy, kiedy w trawie piszczy. A
>>>> kinestetycy namacalnie.
>>>>
>>>> Qra
>>>
>>> Iwonki nie wiedzą, że są różne rodzaje pamięci. A uczenie się to nie tylko
>>> pamięć, ale i utrwalenie... No ale co tu tłumaczyć komuś, kto nigdy nie był
>>> nauczycielem.
>>
>> Ale mnie to chodziło o urządzenia wejścia.
>>
>
> To trzeba było napisać odbierają informacje, a nie się uczą.

A czym to jest owo uczenie się?
Opowiesz nam o tym, czy nadal nie korepetytujesz?

Qra
--
Każdy facet myśli, że kobiety marzą o księciu. Gówno prawda.
One marzą o tym, żeby się nażreć i nie przytyć.



Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-27 20:36:20 - Ikselka

Dnia Tue, 27 Sep 2011 19:54:41 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2011-09-27 18:40, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>> Dnia Tue, 27 Sep 2011 18:27:26 +0200, Qrczak napisał(a):
>>
>>>>> Atam. Wzrokowcy się uczą pi razy oko. Słuchowcy, kiedy w trawie piszczy. A
>>>>> kinestetycy namacalnie.
>>>>>
>>>>> Qra
>>>>
>>>> Iwonki nie wiedzą, że są różne rodzaje pamięci. A uczenie się to nie tylko
>>>> pamięć, ale i utrwalenie... No ale co tu tłumaczyć komuś, kto nigdy nie był
>>>> nauczycielem.
>>>
>>> Ale mnie to chodziło o urządzenia wejścia.
>>>
>>
>> To trzeba było napisać odbierają informacje, a nie się uczą.
>
> A czym to jest owo uczenie się?
> Opowiesz nam

Nam - Qrom?
Ilewasjes?
:-)

> o tym, czy nadal nie korepetytujesz?
>

Nie nauczam. Ale służę informacją:


Czym jest uczenie się ?

Uczenie się jest jednym z podstawowych pojęć psychologii.
Uczenie się to proces zdobywania wiadomości, umiejętności i nawyków
(sprawności), prowadzący do stałych zmian w zachowaniu uczącego się.

Uczenie można rozpatrywać jako czynność (pojedynczą, krótkotrwałą) lub jako
proces (długotrwały zbiór czynności posobnych i/lub równoległych):

- czynność ? wtedy gdy chcemy sobie coś przyswoić np. wiersz
- proces ? układy czynności.

O tym czy dana czynność lub proces zachodzi wnioskujemy na podstawie
zaobserwowanych zmian - uczenie więc jest procesem nabywania doświadczeń
wyrażające się modyfikacją zachowania.

W pedagogice uczenie się odnoszone jest do czynności ucznia. Efekty uczenia
się zależne są między innymi od pamięci, koncentracji uwagi, motywacji,
zainteresowań, zdolności.
Efektem uczenia się jest wyuczenie się.




Jak widzisz - pamięć to nie wszystko. Zapamiętaj to, skoncentruj się na
tym, znajdź motywację, zainteresowanie i zdolność do przyswojenia.

--
XL



Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-27 20:38:09 - Ikselka

Dnia Tue, 27 Sep 2011 20:36:20 +0200, Ikselka napisał(a):

Errata:

> Jak widzisz -

wejście

> to nie wszystko. Zapamiętaj to, skoncentruj się na
> tym, znajdź motywację, zainteresowanie i zdolność do przyswojenia.

j.p.

--
XL



Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-27 20:56:49 - medea

W dniu 2011-09-27 20:36, Ikselka pisze:
> Nie nauczam. Ale służę informacją:
>
>
> Czym jest uczenie się ?
>
> Uczenie się jest jednym z podstawowych pojęć psychologii.
> Uczenie się to proces zdobywania wiadomości, umiejętności i nawyków
> (sprawności), prowadzący do stałych zmian w zachowaniu uczącego się.
>
> Uczenie można rozpatrywać jako czynność (pojedynczą, krótkotrwałą) lub jako
> proces (długotrwały zbiór czynności posobnych i/lub równoległych):
>
> - czynność ? wtedy gdy chcemy sobie coś przyswoić np. wiersz
> - proces ? układy czynności.
>
> O tym czy dana czynność lub proces zachodzi wnioskujemy na podstawie
> zaobserwowanych zmian - uczenie więc jest procesem nabywania doświadczeń
> wyrażające się modyfikacją zachowania.
>
> W pedagogice uczenie się odnoszone jest do czynności ucznia. Efekty uczenia
> się zależne są między innymi od pamięci, koncentracji uwagi, motywacji,
> zainteresowań, zdolności.
> Efektem uczenia się jest wyuczenie się.
>
>
>
>
> Jak widzisz - pamięć to nie wszystko. Zapamiętaj to, skoncentruj się na
> tym, znajdź motywację, zainteresowanie i zdolność do przyswojenia.

Bardzo ogólne ujęcie pełne oczywistych frazesów, wzięte z jakiegoś bryku
dla nauczycieli.
A my mówiliśmy tutaj konkretnie o sposobie nabywania informacji, który u
różnych osób różnie przebiega. Na przebieg uczenia się w dużym stopniu
ma wpływ coś, co nazwano modalnością sensoryczną. Sądzę, że bryki na ten
temat można łatwo znaleźć w sieci.

Ewa




Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-27 21:24:05 - Qrczak

Dnia 2011-09-27 20:36, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
> Dnia Tue, 27 Sep 2011 19:54:41 +0200, Qrczak napisał(a):
>> Dnia 2011-09-27 18:40, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>>> Dnia Tue, 27 Sep 2011 18:27:26 +0200, Qrczak napisał(a):
>>>
>>>>>> Atam. Wzrokowcy się uczą pi razy oko. Słuchowcy, kiedy w trawie piszczy. A
>>>>>> kinestetycy namacalnie.
>>>>>>
>>>>>> Qra
>>>>>
>>>>> Iwonki nie wiedzą, że są różne rodzaje pamięci. A uczenie się to nie tylko
>>>>> pamięć, ale i utrwalenie... No ale co tu tłumaczyć komuś, kto nigdy nie był
>>>>> nauczycielem.
>>>>
>>>> Ale mnie to chodziło o urządzenia wejścia.
>>>>
>>>
>>> To trzeba było napisać odbierają informacje, a nie się uczą.
>>
>> A czym to jest owo uczenie się?
>> Opowiesz nam
>
> Nam - Qrom?
> Ilewasjes?
> :-)

Nam, tym ciołkom jemiołkom nienauczycielom.

>> o tym, czy nadal nie korepetytujesz?
>>
>
> Nie nauczam. Ale służę informacją:
>
>
> Czym jest uczenie się ?
>
> Uczenie się jest jednym z podstawowych pojęć psychologii.
> Uczenie się to proces zdobywania wiadomości, umiejętności i nawyków
> (sprawności), prowadzący do stałych zmian w zachowaniu uczącego się.
>
> Uczenie można rozpatrywać jako czynność (pojedynczą, krótkotrwałą) lub jako
> proces (długotrwały zbiór czynności posobnych i/lub równoległych):
>
> - czynność ? wtedy gdy chcemy sobie coś przyswoić np. wiersz
> - proces ? układy czynności.
>
> O tym czy dana czynność lub proces zachodzi wnioskujemy na podstawie
> zaobserwowanych zmian - uczenie więc jest procesem nabywania doświadczeń
> wyrażające się modyfikacją zachowania.
>
> W pedagogice uczenie się odnoszone jest do czynności ucznia. Efekty uczenia
> się zależne są między innymi od pamięci, koncentracji uwagi, motywacji,
> zainteresowań, zdolności.
> Efektem uczenia się jest wyuczenie się.
>
>
>
>
> Jak widzisz - pamięć to nie wszystko. Zapamiętaj to, skoncentruj się na
> tym, znajdź motywację, zainteresowanie i zdolność do przyswojenia.

To Ty zaakcentowałaś w tym wszystkim pamięć. Więc jakby się skoncentruj.

Qra
--
ciołekniejemiołek



Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-27 21:54:45 - Ikselka

Dnia Tue, 27 Sep 2011 21:24:05 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2011-09-27 20:36, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>> Dnia Tue, 27 Sep 2011 19:54:41 +0200, Qrczak napisał(a):
>>> Dnia 2011-09-27 18:40, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>>>> Dnia Tue, 27 Sep 2011 18:27:26 +0200, Qrczak napisał(a):
>>>>
>>>>>>> Atam. Wzrokowcy się uczą pi razy oko. Słuchowcy, kiedy w trawie piszczy. A
>>>>>>> kinestetycy namacalnie.
>>>>>>>
>>>>>>> Qra
>>>>>>
>>>>>> Iwonki nie wiedzą, że są różne rodzaje pamięci. A uczenie się to nie tylko
>>>>>> pamięć, ale i utrwalenie... No ale co tu tłumaczyć komuś, kto nigdy nie był
>>>>>> nauczycielem.
>>>>>
>>>>> Ale mnie to chodziło o urządzenia wejścia.
>>>>>
>>>>
>>>> To trzeba było napisać odbierają informacje, a nie się uczą.
>>>
>>> A czym to jest owo uczenie się?
>>> Opowiesz nam
>>
>> Nam - Qrom?
>> Ilewasjes?
>> :-)
>
> Nam, tym ciołkom jemiołkom nienauczycielom.
>
>>> o tym, czy nadal nie korepetytujesz?
>>>
>>
>> Nie nauczam. Ale służę informacją:
>>
>>
>> Czym jest uczenie się ?
>>
>> Uczenie się jest jednym z podstawowych pojęć psychologii.
>> Uczenie się to proces zdobywania wiadomości, umiejętności i nawyków
>> (sprawności), prowadzący do stałych zmian w zachowaniu uczącego się.
>>
>> Uczenie można rozpatrywać jako czynność (pojedynczą, krótkotrwałą) lub jako
>> proces (długotrwały zbiór czynności posobnych i/lub równoległych):
>>
>> - czynność ? wtedy gdy chcemy sobie coś przyswoić np. wiersz
>> - proces ? układy czynności.
>>
>> O tym czy dana czynność lub proces zachodzi wnioskujemy na podstawie
>> zaobserwowanych zmian - uczenie więc jest procesem nabywania doświadczeń
>> wyrażające się modyfikacją zachowania.
>>
>> W pedagogice uczenie się odnoszone jest do czynności ucznia. Efekty uczenia
>> się zależne są między innymi od pamięci, koncentracji uwagi, motywacji,
>> zainteresowań, zdolności.
>> Efektem uczenia się jest wyuczenie się.
>>
>>
>>
>>
>> Jak widzisz - pamięć to nie wszystko. Zapamiętaj to, skoncentruj się na
>> tym, znajdź motywację, zainteresowanie i zdolność do przyswojenia.
>
> To Ty zaakcentowałaś w tym wszystkim pamięć. Więc jakby się skoncentruj.
>

Nie, to Ty: A kto zacz ten pamięciowiec?.
Ja ten typ wymieniłam pośród wielu.



--
XL



Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-27 22:06:10 - Qrczak

Dnia 2011-09-27 21:54, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
> Dnia Tue, 27 Sep 2011 21:24:05 +0200, Qrczak napisał(a):
>> Dnia 2011-09-27 20:36, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>>> Dnia Tue, 27 Sep 2011 19:54:41 +0200, Qrczak napisał(a):
>>>> Dnia 2011-09-27 18:40, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>>>>> Dnia Tue, 27 Sep 2011 18:27:26 +0200, Qrczak napisał(a):
>>>>>
>>>>>>>> Atam. Wzrokowcy się uczą pi razy oko. Słuchowcy, kiedy w trawie piszczy. A
>>>>>>>> kinestetycy namacalnie.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Qra
>>>>>>>
>>>>>>> Iwonki nie wiedzą, że są różne rodzaje pamięci. A uczenie się to nie tylko
>>>>>>> pamięć, ale i utrwalenie... No ale co tu tłumaczyć komuś, kto nigdy nie był
>>>>>>> nauczycielem.
>>>>>>
>>>>>> Ale mnie to chodziło o urządzenia wejścia.
>>>>>>
>>>>>
>>>>> To trzeba było napisać odbierają informacje, a nie się uczą.
>>>>
>>>> A czym to jest owo uczenie się?
>>>> Opowiesz nam
>>>
>>> Nam - Qrom?
>>> Ilewasjes?
>>> :-)
>>
>> Nam, tym ciołkom jemiołkom nienauczycielom.
>>
>>>> o tym, czy nadal nie korepetytujesz?
>>>>
>>>
>>> Nie nauczam. Ale służę informacją:
>>>
>>>
>>> Czym jest uczenie się ?
>>>
>>> Uczenie się jest jednym z podstawowych pojęć psychologii.
>>> Uczenie się to proces zdobywania wiadomości, umiejętności i nawyków
>>> (sprawności), prowadzący do stałych zmian w zachowaniu uczącego się.
>>>
>>> Uczenie można rozpatrywać jako czynność (pojedynczą, krótkotrwałą) lub jako
>>> proces (długotrwały zbiór czynności posobnych i/lub równoległych):
>>>
>>> - czynność ? wtedy gdy chcemy sobie coś przyswoić np. wiersz
>>> - proces ? układy czynności.
>>>
>>> O tym czy dana czynność lub proces zachodzi wnioskujemy na podstawie
>>> zaobserwowanych zmian - uczenie więc jest procesem nabywania doświadczeń
>>> wyrażające się modyfikacją zachowania.
>>>
>>> W pedagogice uczenie się odnoszone jest do czynności ucznia. Efekty uczenia
>>> się zależne są między innymi od pamięci, koncentracji uwagi, motywacji,
>>> zainteresowań, zdolności.
>>> Efektem uczenia się jest wyuczenie się.
>>>
>>> Jak widzisz - pamięć to nie wszystko. Zapamiętaj to, skoncentruj się na
>>> tym, znajdź motywację, zainteresowanie i zdolność do przyswojenia.
>>
>> To Ty zaakcentowałaś w tym wszystkim pamięć. Więc jakby się skoncentruj.
>>
>
> Nie, to Ty: A kto zacz ten pamięciowiec?.
> Ja ten typ wymieniłam pośród wielu.

Aaa-a-a-a... wobec wielu to ja mogę dodać wybiórczowiec. Pasi?

Qra
--
w terminologii współczesnej



Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-27 22:16:41 - Ikselka

Dnia Tue, 27 Sep 2011 22:06:10 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2011-09-27 21:54, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>> Dnia Tue, 27 Sep 2011 21:24:05 +0200, Qrczak napisał(a):
>>> Dnia 2011-09-27 20:36, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>>>> Dnia Tue, 27 Sep 2011 19:54:41 +0200, Qrczak napisał(a):
>>>>> Dnia 2011-09-27 18:40, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>>>>>> Dnia Tue, 27 Sep 2011 18:27:26 +0200, Qrczak napisał(a):
>>>>>>
>>>>>>>>> Atam. Wzrokowcy się uczą pi razy oko. Słuchowcy, kiedy w trawie piszczy. A
>>>>>>>>> kinestetycy namacalnie.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Qra
>>>>>>>>
>>>>>>>> Iwonki nie wiedzą, że są różne rodzaje pamięci. A uczenie się to nie tylko
>>>>>>>> pamięć, ale i utrwalenie... No ale co tu tłumaczyć komuś, kto nigdy nie był
>>>>>>>> nauczycielem.
>>>>>>>
>>>>>>> Ale mnie to chodziło o urządzenia wejścia.
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> To trzeba było napisać odbierają informacje, a nie się uczą.
>>>>>
>>>>> A czym to jest owo uczenie się?
>>>>> Opowiesz nam
>>>>
>>>> Nam - Qrom?
>>>> Ilewasjes?
>>>> :-)
>>>
>>> Nam, tym ciołkom jemiołkom nienauczycielom.
>>>
>>>>> o tym, czy nadal nie korepetytujesz?
>>>>>
>>>>
>>>> Nie nauczam. Ale służę informacją:
>>>>
>>>>
>>>> Czym jest uczenie się ?
>>>>
>>>> Uczenie się jest jednym z podstawowych pojęć psychologii.
>>>> Uczenie się to proces zdobywania wiadomości, umiejętności i nawyków
>>>> (sprawności), prowadzący do stałych zmian w zachowaniu uczącego się.
>>>>
>>>> Uczenie można rozpatrywać jako czynność (pojedynczą, krótkotrwałą) lub jako
>>>> proces (długotrwały zbiór czynności posobnych i/lub równoległych):
>>>>
>>>> - czynność ? wtedy gdy chcemy sobie coś przyswoić np. wiersz
>>>> - proces ? układy czynności.
>>>>
>>>> O tym czy dana czynność lub proces zachodzi wnioskujemy na podstawie
>>>> zaobserwowanych zmian - uczenie więc jest procesem nabywania doświadczeń
>>>> wyrażające się modyfikacją zachowania.
>>>>
>>>> W pedagogice uczenie się odnoszone jest do czynności ucznia. Efekty uczenia
>>>> się zależne są między innymi od pamięci, koncentracji uwagi, motywacji,
>>>> zainteresowań, zdolności.
>>>> Efektem uczenia się jest wyuczenie się.
>>>>
>>>> Jak widzisz - pamięć to nie wszystko. Zapamiętaj to, skoncentruj się na
>>>> tym, znajdź motywację, zainteresowanie i zdolność do przyswojenia.
>>>
>>> To Ty zaakcentowałaś w tym wszystkim pamięć. Więc jakby się skoncentruj.
>>>
>>
>> Nie, to Ty: A kto zacz ten pamięciowiec?.
>> Ja ten typ wymieniłam pośród wielu.
>
> Aaa-a-a-a... wobec wielu to ja mogę dodać wybiórczowiec. Pasi?
>

Pasi. Dodam: omnibus.


--
XL



Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-28 08:12:14 - medea

W dniu 2011-09-27 22:16, Ikselka pisze:
> Dnia Tue, 27 Sep 2011 22:06:10 +0200, Qrczak napisał(a):
>
>> Dnia 2011-09-27 21:54, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>>> Dnia Tue, 27 Sep 2011 21:24:05 +0200, Qrczak napisał(a):
>>>> Dnia 2011-09-27 20:36, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>>>>> Dnia Tue, 27 Sep 2011 19:54:41 +0200, Qrczak napisał(a):
>>>>>> Dnia 2011-09-27 18:40, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>>>>>>> Dnia Tue, 27 Sep 2011 18:27:26 +0200, Qrczak napisał(a):
>>>>>>>
>>>>>>>>>> Atam. Wzrokowcy się uczą pi razy oko. Słuchowcy, kiedy w trawie piszczy. A
>>>>>>>>>> kinestetycy namacalnie.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Qra
>>>>>>>>> Iwonki nie wiedzą, że są różne rodzaje pamięci. A uczenie się to nie tylko
>>>>>>>>> pamięć, ale i utrwalenie... No ale co tu tłumaczyć komuś, kto nigdy nie był
>>>>>>>>> nauczycielem.
>>>>>>>> Ale mnie to chodziło o urządzenia wejścia.
>>>>>>>>
>>>>>>> To trzeba było napisać odbierają informacje, a nie się uczą.
>>>>>> A czym to jest owo uczenie się?
>>>>>> Opowiesz nam
>>>>> Nam - Qrom?
>>>>> Ilewasjes?
>>>>> :-)
>>>> Nam, tym ciołkom jemiołkom nienauczycielom.
>>>>
>>>>>> o tym, czy nadal nie korepetytujesz?
>>>>>>
>>>>> Nie nauczam. Ale służę informacją:
>>>>>
>>>>>
>>>>> Czym jest uczenie się ?
>>>>>
>>>>> Uczenie się jest jednym z podstawowych pojęć psychologii.
>>>>> Uczenie się to proces zdobywania wiadomości, umiejętności i nawyków
>>>>> (sprawności), prowadzący do stałych zmian w zachowaniu uczącego się.
>>>>>
>>>>> Uczenie można rozpatrywać jako czynność (pojedynczą, krótkotrwałą) lub jako
>>>>> proces (długotrwały zbiór czynności posobnych i/lub równoległych):
>>>>>
>>>>> - czynność ? wtedy gdy chcemy sobie coś przyswoić np. wiersz
>>>>> - proces ? układy czynności.
>>>>>
>>>>> O tym czy dana czynność lub proces zachodzi wnioskujemy na podstawie
>>>>> zaobserwowanych zmian - uczenie więc jest procesem nabywania doświadczeń
>>>>> wyrażające się modyfikacją zachowania.
>>>>>
>>>>> W pedagogice uczenie się odnoszone jest do czynności ucznia. Efekty uczenia
>>>>> się zależne są między innymi od pamięci, koncentracji uwagi, motywacji,
>>>>> zainteresowań, zdolności.
>>>>> Efektem uczenia się jest wyuczenie się.
>>>>>
>>>>> Jak widzisz - pamięć to nie wszystko. Zapamiętaj to, skoncentruj się na
>>>>> tym, znajdź motywację, zainteresowanie i zdolność do przyswojenia.
>>>> To Ty zaakcentowałaś w tym wszystkim pamięć. Więc jakby się skoncentruj.
>>>>
>>> Nie, to Ty: A kto zacz ten pamięciowiec?.
>>> Ja ten typ wymieniłam pośród wielu.
>> Aaa-a-a-a... wobec wielu to ja mogę dodać wybiórczowiec. Pasi?
>>
> Pasi. Dodam: omnibus.
>
Właściwie tego się nie da połączyć. No chyba że oceny dokonuje
wybiórczowiec.

Ewa



Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-27 22:04:14 - medea

W dniu 2011-09-27 21:24, Qrczak pisze:
> Więc jakby się skoncentruj.
>

Nie wymagasz aby zbyt wiele? Nie wiem, czy model zawsze-wiem-lepiej
jest do tego zdolny.

Ewa




Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-28 08:45:12 - Qrczak

Dnia dzisiejszego niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:
>
> W dniu 2011-09-27 21:24, Qrczak pisze:
>> Więc jakby się skoncentruj.
>
> Nie wymagasz aby zbyt wiele? Nie wiem, czy model zawsze-wiem-lepiej jest
> do tego zdolny.


Pedagogiczna praca u podstaw zakłada wymagania, im większe, tym lepiej. No
ale wiem, rozpędziłam się i to tak bez lizania.

Qra




Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-27 09:24:12 - Qrczak

Dnia dzisiejszego niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>
> Dnia Mon, 26 Sep 2011 21:23:57 +0200, Qrczak napisał(a):
>> Dnia 2011-09-26 20:43, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>>> Dnia Mon, 26 Sep 2011 07:15:27 +0200, mz napisał(a):
>>>> Użytkownik Ikselka napisał w wiadomości
>>>> news:1381rvhqgjyye.1b4tot89xn78a$.dlg@40tude.net...
>>>>> Dnia Fri, 23 Sep 2011 14:24:04 +0200, mz napisał(a):
>>>>
>>>>> A kiedy dziecku będzie natychmiast (w nocy o północy) potrzebny wynik
>>>>> mnożenia np 7x8, będzie sobie przypominało, gdzie stała mama wskazujac
>>>>> siódemkę i czy wynik 56 na pewno dotyczy ósemki, co leżała na
>>>>> stole, czy może szóstki, którą wskazał tata...
>>>>
>>>>
>>>> Nie rozumie twojej wypowiedzi. Moje dziecko w ten sposób sie
>>>> nauczyło i to w bardzo szybkim tempie. Kilka dni po kilka minut
>>>> zabawy. Wynik np 56 był wydrukowany na jednej kartce. I nie ma tu
>>>> znaczenie gdzie on leżał. Wg mnie ma tu znaczenie to, że dziecko
>>>> uczy sie w inny (nowy) sposób czegoś, przez co łatwiej mu to
>>>> wchodzi go głowy.
>>>
>>> Nie mam nic przeciwko zabawie jako formie nauki, ale ta forma, którą
>>> przedstawiłaś, nie z każdym dzieckiem będzie efektywna. Tzn z typem
>>> wzrokowca czy słuchowca - może tak, ale już z pamięciowcem
>>> niekoniecznie.
>>
>> A kto zacz ten pamięciowiec?
>
> Taki, co się woli np uczyć kolejnych dat historycznych na pamięć zamiast
> poznawać historię jako wielowątkową spójną opowieść, snutą rok po roku,
> wiek po wieku itd :-)

A o tych datach to się dowiaduje jak?

Qra




Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-27 13:23:19 - medea

W dniu 2011-09-27 09:24, Qrczak pisze:
> Dnia dzisiejszego niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>>
>> Dnia Mon, 26 Sep 2011 21:23:57 +0200, Qrczak napisał(a):
>>> Dnia 2011-09-26 20:43, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>>>> Dnia Mon, 26 Sep 2011 07:15:27 +0200, mz napisał(a):
>>>>> Użytkownik Ikselka napisał w wiadomości
>>>>> news:1381rvhqgjyye.1b4tot89xn78a$.dlg@40tude.net...
>>>>>> Dnia Fri, 23 Sep 2011 14:24:04 +0200, mz napisał(a):
>>>>>
>>>>>> A kiedy dziecku będzie natychmiast (w nocy o północy) potrzebny
>>>>>> wynik
>>>>>> mnożenia np 7x8, będzie sobie przypominało, gdzie stała mama
>>>>>> wskazujac
>>>>>> siódemkę i czy wynik 56 na pewno dotyczy ósemki, co leżała na
>>>>>> stole, czy może szóstki, którą wskazał tata...
>>>>>
>>>>>
>>>>> Nie rozumie twojej wypowiedzi. Moje dziecko w ten sposób sie
>>>>> nauczyło i to w bardzo szybkim tempie. Kilka dni po kilka minut
>>>>> zabawy. Wynik np 56 był wydrukowany na jednej kartce. I nie ma tu
>>>>> znaczenie gdzie on leżał. Wg mnie ma tu znaczenie to, że dziecko
>>>>> uczy sie w inny (nowy) sposób czegoś, przez co łatwiej mu to
>>>>> wchodzi go głowy.
>>>>
>>>> Nie mam nic przeciwko zabawie jako formie nauki, ale ta forma, którą
>>>> przedstawiłaś, nie z każdym dzieckiem będzie efektywna. Tzn z typem
>>>> wzrokowca czy słuchowca - może tak, ale już z pamięciowcem
>>>> niekoniecznie.
>>>
>>> A kto zacz ten pamięciowiec?
>>
>> Taki, co się woli np uczyć kolejnych dat historycznych na pamięć zamiast
>> poznawać historię jako wielowątkową spójną opowieść, snutą rok po roku,
>> wiek po wieku itd :-)
>
> A o tych datach to się dowiaduje jak?

Telepatycznie bądź - co poniektórzy - genetycznie.

Ewa, fachura




Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-27 13:38:49 - Qrczak

Dnia dzisiejszego niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:
>
> W dniu 2011-09-27 09:24, Qrczak pisze:
>> Dnia dzisiejszego niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>>>
>>>>> Nie mam nic przeciwko zabawie jako formie nauki, ale ta forma, którą
>>>>> przedstawiłaś, nie z każdym dzieckiem będzie efektywna. Tzn z typem
>>>>> wzrokowca czy słuchowca - może tak, ale już z pamięciowcem
>>>>> niekoniecznie.
>>>>
>>>> A kto zacz ten pamięciowiec?
>>>
>>> Taki, co się woli np uczyć kolejnych dat historycznych na pamięć zamiast
>>> poznawać historię jako wielowątkową spójną opowieść, snutą rok po roku,
>>> wiek po wieku itd :-)
>>
>> A o tych datach to się dowiaduje jak?
>
> Telepatycznie bądź - co poniektórzy - genetycznie.

Ach, zapomniałam, bo w sumie to dawnoć używałam.

Qra, tyle znajomych twarzy a wciąż to samo nazwisko




Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-27 17:31:42 - Ikselka

Dnia Tue, 27 Sep 2011 09:24:12 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia dzisiejszego niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>>
>> Dnia Mon, 26 Sep 2011 21:23:57 +0200, Qrczak napisał(a):
>>> Dnia 2011-09-26 20:43, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>>>> Dnia Mon, 26 Sep 2011 07:15:27 +0200, mz napisał(a):
>>>>> Użytkownik Ikselka napisał w wiadomości
>>>>> news:1381rvhqgjyye.1b4tot89xn78a$.dlg@40tude.net...
>>>>>> Dnia Fri, 23 Sep 2011 14:24:04 +0200, mz napisał(a):
>>>>>
>>>>>> A kiedy dziecku będzie natychmiast (w nocy o północy) potrzebny wynik
>>>>>> mnożenia np 7x8, będzie sobie przypominało, gdzie stała mama wskazujac
>>>>>> siódemkę i czy wynik 56 na pewno dotyczy ósemki, co leżała na
>>>>>> stole, czy może szóstki, którą wskazał tata...
>>>>>
>>>>>
>>>>> Nie rozumie twojej wypowiedzi. Moje dziecko w ten sposób sie
>>>>> nauczyło i to w bardzo szybkim tempie. Kilka dni po kilka minut
>>>>> zabawy. Wynik np 56 był wydrukowany na jednej kartce. I nie ma tu
>>>>> znaczenie gdzie on leżał. Wg mnie ma tu znaczenie to, że dziecko
>>>>> uczy sie w inny (nowy) sposób czegoś, przez co łatwiej mu to
>>>>> wchodzi go głowy.
>>>>
>>>> Nie mam nic przeciwko zabawie jako formie nauki, ale ta forma, którą
>>>> przedstawiłaś, nie z każdym dzieckiem będzie efektywna. Tzn z typem
>>>> wzrokowca czy słuchowca - może tak, ale już z pamięciowcem
>>>> niekoniecznie.
>>>
>>> A kto zacz ten pamięciowiec?
>>
>> Taki, co się woli np uczyć kolejnych dat historycznych na pamięć zamiast
>> poznawać historię jako wielowątkową spójną opowieść, snutą rok po roku,
>> wiek po wieku itd :-)
>
> A o tych datach to się dowiaduje jak?
>

Pewnikiem w szkole, bo raczej rzadko w domu... Tak to miały tylko moje
dzieci. Ale one to hurtem - bo z całą opowieścią.


--
XL



Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-27 17:35:07 - Iwon(K)a

Ikselka wrote in message
news:93dpy2axunh0$.3k49bftw0zmb$.dlg@40tude.net...
> Dnia Tue, 27 Sep 2011 09:24:12 +0200, Qrczak napisał(a):
>
>> Dnia dzisiejszego niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>>>
>>> Dnia Mon, 26 Sep 2011 21:23:57 +0200, Qrczak napisał(a):
>>>> Dnia 2011-09-26 20:43, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>>>>> Dnia Mon, 26 Sep 2011 07:15:27 +0200, mz napisał(a):
>>>>>> Użytkownik Ikselka napisał w wiadomości
>>>>>> news:1381rvhqgjyye.1b4tot89xn78a$.dlg@40tude.net...
>>>>>>> Dnia Fri, 23 Sep 2011 14:24:04 +0200, mz napisał(a):
>>>>>>
>>>>>>> A kiedy dziecku będzie natychmiast (w nocy o północy) potrzebny
>>>>>>> wynik
>>>>>>> mnożenia np 7x8, będzie sobie przypominało, gdzie stała mama
>>>>>>> wskazujac
>>>>>>> siódemkę i czy wynik 56 na pewno dotyczy ósemki, co leżała na
>>>>>>> stole, czy może szóstki, którą wskazał tata...
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Nie rozumie twojej wypowiedzi. Moje dziecko w ten sposób sie
>>>>>> nauczyło i to w bardzo szybkim tempie. Kilka dni po kilka minut
>>>>>> zabawy. Wynik np 56 był wydrukowany na jednej kartce. I nie ma tu
>>>>>> znaczenie gdzie on leżał. Wg mnie ma tu znaczenie to, że dziecko
>>>>>> uczy sie w inny (nowy) sposób czegoś, przez co łatwiej mu to
>>>>>> wchodzi go głowy.
>>>>>
>>>>> Nie mam nic przeciwko zabawie jako formie nauki, ale ta forma, którą
>>>>> przedstawiłaś, nie z każdym dzieckiem będzie efektywna. Tzn z typem
>>>>> wzrokowca czy słuchowca - może tak, ale już z pamięciowcem
>>>>> niekoniecznie.
>>>>
>>>> A kto zacz ten pamięciowiec?
>>>
>>> Taki, co się woli np uczyć kolejnych dat historycznych na pamięć zamiast
>>> poznawać historię jako wielowątkową spójną opowieść, snutą rok po roku,
>>> wiek po wieku itd :-)
>>
>> A o tych datach to się dowiaduje jak?
>>
>
> Pewnikiem w szkole, bo raczej rzadko w domu... Tak to miały tylko moje
> dzieci. Ale one to hurtem - bo z całą opowieścią.

pytanie brzmialo jak a nie gdzie......
i.





Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-26 21:59:43 - medea

W dniu 2011-09-26 20:43, Ikselka pisze:
> Tzn z typem wzrokowca czy słuchowca - może tak, ale już z pamięciowcem
> niekoniecznie.

Dobre, dobre!

Biedni wzrokowcy- i słuchowcy-bezpamięciowcy. ;)

Ewa




Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-27 09:28:34 - Qrczak

Dnia dzisiejszego niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:
>
> W dniu 2011-09-26 20:43, Ikselka pisze:
>> Tzn z typem wzrokowca czy słuchowca - może tak, ale już z pamięciowcem
>> niekoniecznie.
>
> Dobre, dobre!
>
> Biedni wzrokowcy- i słuchowcy-bezpamięciowcy. ;)


Bo nieważne zmysły,
gdy marzenia o rozumie prysły.

Qra




Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-27 17:35:06 - Ikselka

Dnia Tue, 27 Sep 2011 09:28:34 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia dzisiejszego niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:
>>
>> W dniu 2011-09-26 20:43, Ikselka pisze:
>>> Tzn z typem wzrokowca czy słuchowca - może tak, ale już z pamięciowcem
>>> niekoniecznie.
>>
>> Dobre, dobre!
>>
>> Biedni wzrokowcy- i słuchowcy-bezpamięciowcy. ;)
>
>
> Bo nieważne zmysły,
> gdy marzenia o rozumie prysły.
>

Nie rozumiecie podstawowych mechanizmów uczenia się, no ale to
musiałybyście trochę pedegogiki i psychologii liznąć, a ja korepetycji
prowadzić nie mam zamiaru obecnie.


--
XL



Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-27 18:01:06 - medea

W dniu 2011-09-27 17:35, Ikselka pisze:
> Dnia Tue, 27 Sep 2011 09:28:34 +0200, Qrczak napisał(a):
>
>> Dnia dzisiejszego niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:
>>> W dniu 2011-09-26 20:43, Ikselka pisze:
>>>> Tzn z typem wzrokowca czy słuchowca - może tak, ale już z pamięciowcem
>>>> niekoniecznie.
>>> Dobre, dobre!
>>>
>>> Biedni wzrokowcy- i słuchowcy-bezpamięciowcy. ;)
>>
>> Bo nieważne zmysły,
>> gdy marzenia o rozumie prysły.
>>
> Nie rozumiecie podstawowych mechanizmów uczenia się, no ale to
> musiałybyście trochę pedegogiki i psychologii liznąć, a ja korepetycji
> prowadzić nie mam zamiaru obecnie.

Może zajrzyj najpierw chociażby do jakiegoś podręcznika, to powstrzyma
Cię to przed wypisywaniem głupot na tych korepetycjach, co?

Ewa



Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-27 18:12:11 - Iwon(K)a

Ikselka wrote in message
news:hlzag2z65ty1.12tgjxabfmir0$.dlg@40tude.net...
> Dnia Tue, 27 Sep 2011 09:28:34 +0200, Qrczak napisał(a):
>
>> Dnia dzisiejszego niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:
>>>
>>> W dniu 2011-09-26 20:43, Ikselka pisze:
>>>> Tzn z typem wzrokowca czy słuchowca - może tak, ale już z pamięciowcem
>>>> niekoniecznie.
>>>
>>> Dobre, dobre!
>>>
>>> Biedni wzrokowcy- i słuchowcy-bezpamięciowcy. ;)
>>
>>
>> Bo nieważne zmysły,
>> gdy marzenia o rozumie prysły.
>>
>
> Nie rozumiecie podstawowych mechanizmów uczenia się, no ale to
> musiałybyście trochę pedegogiki i psychologii liznąć, a ja korepetycji
> prowadzić nie mam zamiaru obecnie.

jedyne co mozna liznac pochodzace od ciebie to przetwory kuchenne.
Trzymaj sie kuchni, a nie ksiazek bo ci to drugie srednio wychodzi.

i.





Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-27 18:28:06 - Qrczak

Dnia 2011-09-27 17:35, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
> Dnia Tue, 27 Sep 2011 09:28:34 +0200, Qrczak napisał(a):
>> Dnia dzisiejszego niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:
>>>
>>> W dniu 2011-09-26 20:43, Ikselka pisze:
>>>> Tzn z typem wzrokowca czy słuchowca - może tak, ale już z pamięciowcem
>>>> niekoniecznie.
>>>
>>> Dobre, dobre!
>>>
>>> Biedni wzrokowcy- i słuchowcy-bezpamięciowcy. ;)
>>
>>
>> Bo nieważne zmysły,
>> gdy marzenia o rozumie prysły.
>>
>
> Nie rozumiecie podstawowych mechanizmów uczenia się, no ale to
> musiałybyście trochę pedegogiki i psychologii liznąć, a ja korepetycji
> prowadzić nie mam zamiaru obecnie.

Ależ nie ma takiej potrzeby.
Albowiem mnie to chodziło o urządzenia wejścia.

Qra
--
ło-patologicznie



Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-27 18:41:15 - Ikselka

Dnia Tue, 27 Sep 2011 18:28:06 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2011-09-27 17:35, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
>> Dnia Tue, 27 Sep 2011 09:28:34 +0200, Qrczak napisał(a):
>>> Dnia dzisiejszego niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:
>>>>
>>>> W dniu 2011-09-26 20:43, Ikselka pisze:
>>>>> Tzn z typem wzrokowca czy słuchowca - może tak, ale już z pamięciowcem
>>>>> niekoniecznie.
>>>>
>>>> Dobre, dobre!
>>>>
>>>> Biedni wzrokowcy- i słuchowcy-bezpamięciowcy. ;)
>>>
>>>
>>> Bo nieważne zmysły,
>>> gdy marzenia o rozumie prysły.
>>>
>>
>> Nie rozumiecie podstawowych mechanizmów uczenia się, no ale to
>> musiałybyście trochę pedegogiki i psychologii liznąć, a ja korepetycji
>> prowadzić nie mam zamiaru obecnie.
>
> Ależ nie ma takiej potrzeby.
> Albowiem mnie to chodziło o urządzenia wejścia.
>

Odpowiedź - mój post wyżej.


--
XL



Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-27 07:16:58 - mz


Użytkownik Ikselka napisał w wiadomości
news:15fccq53rwrd6$.1rx5kbkxhjqh1.dlg@40tude.net...
> Dnia Mon, 26 Sep 2011 07:15:27 +0200, mz napisał(a):
>
>> Użytkownik Ikselka napisał w wiadomości
>> news:1381rvhqgjyye.1b4tot89xn78a$.dlg@40tude.net...
>>> Dnia Fri, 23 Sep 2011 14:24:04 +0200, mz napisał(a):
>>
>>
>>> A kiedy dziecku będzie natychmiast (w nocy o północy) potrzebny wynik
>>> mnożenia np 7x8, będzie sobie przypominało, gdzie stała mama wskazujac
>>> siódemkę i czy wynik 56 na pewno dotyczy ósemki, co leżała na stole, czy
>>> może szóstki, którą wskazał tata...
>>
>>
>> Nie rozumie twojej wypowiedzi. Moje dziecko w ten sposób sie nauczyło i to w
>> bardzo szybkim tempie. Kilka dni po kilka minut zabawy. Wynik np 56 był
>> wydrukowany na jednej kartce. I nie ma tu znaczenie gdzie on leżał. Wg mnie
>> ma
>> tu znaczenie to, że dziecko uczy sie w inny (nowy) sposób czegoś, przez co
>> łatwiej mu to wchodzi go głowy.
>
> Nie mam nic przeciwko zabawie jako formie nauki, ale ta forma, którą
> przedstawiłaś, nie z każdym dzieckiem będzie efektywna. Tzn z typem
> wzrokowca czy słuchowca - może tak, ale już z pamięciowcem niekoniecznie.
> --

Napisałem o swojej metodzie ze swoim dzieckiem. Nie jestem rodzicem ani
opeikunem wszystkich dzieci na świecie czy choćby w Polsce. Pisałem o swoim
dziecku i swoje metodzie.




Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-27 17:29:19 - Ikselka

Dnia Tue, 27 Sep 2011 07:16:58 +0200, mz napisał(a):

> Użytkownik Ikselka napisał w wiadomości
> news:15fccq53rwrd6$.1rx5kbkxhjqh1.dlg@40tude.net...
>> Dnia Mon, 26 Sep 2011 07:15:27 +0200, mz napisał(a):
>>
>>> Użytkownik Ikselka napisał w wiadomości
>>> news:1381rvhqgjyye.1b4tot89xn78a$.dlg@40tude.net...
>>>> Dnia Fri, 23 Sep 2011 14:24:04 +0200, mz napisał(a):
>>>
>>>
>>>> A kiedy dziecku będzie natychmiast (w nocy o północy) potrzebny wynik
>>>> mnożenia np 7x8, będzie sobie przypominało, gdzie stała mama wskazujac
>>>> siódemkę i czy wynik 56 na pewno dotyczy ósemki, co leżała na stole, czy
>>>> może szóstki, którą wskazał tata...
>>>
>>>
>>> Nie rozumie twojej wypowiedzi. Moje dziecko w ten sposób sie nauczyło i to w
>>> bardzo szybkim tempie. Kilka dni po kilka minut zabawy. Wynik np 56 był
>>> wydrukowany na jednej kartce. I nie ma tu znaczenie gdzie on leżał. Wg mnie
>>> ma
>>> tu znaczenie to, że dziecko uczy sie w inny (nowy) sposób czegoś, przez co
>>> łatwiej mu to wchodzi go głowy.
>>
>> Nie mam nic przeciwko zabawie jako formie nauki, ale ta forma, którą
>> przedstawiłaś, nie z każdym dzieckiem będzie efektywna. Tzn z typem
>> wzrokowca czy słuchowca - może tak, ale już z pamięciowcem niekoniecznie.
>> --
>
> Napisałem o swojej metodzie ze swoim dzieckiem. Nie jestem rodzicem ani
> opeikunem wszystkich dzieci na świecie czy choćby w Polsce. Pisałem o swoim
> dziecku i swoje metodzie.

Nic nie mam do Twej metody ani Twego dziecka.
Pisałam o innych metodach i innych dzieciach.

--
XL



Re: pomoce do nauki _ tabliczka mnożenia

2011-09-30 10:56:56 - Moni|a kserro@w@gazeta.pl

Dziekuję wszystkim za wypowiedzi

Monika





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS