Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 08:34:06 - Marcin N
Wymiana wyłącznie jej - przedłuża życie całego napędu, czy nie?
Logiczne, że jako najmniejszy element - zużywa się najszybciej, ale tyle
się naczytałem, że wymieniać należy wyłącznie kompletny napęd, że aż
muszę Was zapytać o zdanie.
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 08:50:13 - Marcin N
tak wygląda moja zębatka
i129.photobucket.com/albums/p235/MarcinN/motocykl/20120421232.jpg
Wymieniać?
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 09:05:15 - Kamil Nowak 'Amil'
> Wymieniać?
E po co. Odmaluj tylko (na niebiesko). Ale wczesniej potraktuj ja
fosolem, zeby ten nalot rdzy zlikwidowac.
--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 09:28:36 - Marcin N
> Marcin N napisał(a):
>> Wymieniać?
>
> E po co. Odmaluj tylko (na niebiesko). Ale wczesniej potraktuj ja
> fosolem, zeby ten nalot rdzy zlikwidowac.
Co trzeba zrobić, żeby otrzymać odpowiedź pozbawioną sarkazmu?
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 09:33:47 - ursyn
> W dniu 2012-05-08 09:05, Kamil Nowak 'Amil' pisze:
> > Marcin N napisał(a):
> >> Wymieniać?
> >
> > E po co. Odmaluj tylko (na niebiesko). Ale wczesniej potraktuj ja
> > fosolem, zeby ten nalot rdzy zlikwidowac.
>
> Co trzeba zrobić, żeby otrzymać odpowiedź pozbawioną sarkazmu?
Nie znam się na tym totalnie, ale jak na moje zielone oko nieznającej się lamy, to te zęby wykrzywiają się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.
Mnie tam pomysł pomalowania na niebiesko się podoba. Pomaluj, i wymień na nową jak wyschnie.
Pozdrawiam
ursyn
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 10:23:10 - Monster
> W dniu wtorek, 8 maja 2012 09:28:36 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
>
> > W dniu 2012-05-08 09:05, Kamil Nowak 'Amil' pisze:
> > > Marcin N napisał(a):
> > >> Wymieniać?
>
> > > E po co. Odmaluj tylko (na niebiesko). Ale wczesniej potraktuj ja
> > > fosolem, zeby ten nalot rdzy zlikwidowac.
>
> > Co trzeba zrobić, żeby otrzymać odpowiedź pozbawioną sarkazmu?
>
> Nie znam się na tym totalnie, ale jak na moje zielone oko nieznającej się lamy, to te zęby wykrzywiają się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.
>
Zębatkę trzeba odwrócić,to się wyprostują
Tomek
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 10:34:06 - Kamil Nowak 'Amil'
> Zębatkę trzeba odwrócić,to się wyprostują
albo jezdzic do tylu
--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 10:36:36 - AZ
>> Zębatkę trzeba odwrócić,to się wyprostują
>
> albo jezdzic do tylu
>
Eeee Tomek w BMW od zawsze odwraca zębatke i jak widać działa.
--
Artur
ZZR 1200
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 16:03:42 - Monster
> On 05/08/2012 10:34 AM, Kamil Nowak 'Amil' wrote:
>>> Zębatkę trzeba odwrócić,to się wyprostują
>>
>> albo jezdzic do tylu
>>
> Eeee Tomek w BMW od zawsze odwraca zębatke i jak widać działa.
>
Musisz mi pokazać jak się zęby skośne odwraca:-)
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 16:18:54 - AZ
>>
>> Eeee Tomek w BMW od zawsze odwraca zębatke i jak widać działa.
>
> Musisz mi pokazać jak się zęby skośne odwraca:-)
>
To taka ironia była bo w BMW zęby się wyłamują i mielą a nie wycierają ;-)
--
Artur
ZZR 1200
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 16:46:35 - Monster
> On 05/08/2012 04:03 PM, Monster wrote:
>>>
>>> Eeee Tomek w BMW od zawsze odwraca zębatke i jak widać działa.
>>
>> Musisz mi pokazać jak się zęby skośne odwraca:-)
>>
> To taka ironia była bo w BMW zęby się wyłamują i mielą a nie wycierają ;-)
>
Tylko w jednym przypadku,ale to cegła i się nie liczy:-)
A mielonkę to raz zrobiliśmy w Dnieprze kumpla jak się zachciało z
koszem na kole jezdzić,chyba 8 poszło:-)
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 09:36:40 - AZ
>>
>> E po co. Odmaluj tylko (na niebiesko). Ale wczesniej potraktuj ja
>> fosolem, zeby ten nalot rdzy zlikwidowac.
>
> Co trzeba zrobić, żeby otrzymać odpowiedź pozbawioną sarkazmu?
>
Musisz zmienić nick tak dla niepoznaki.
--
Artur
ZZR 1200
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 10:38:08 - OGONek~
Użytkownik Marcin N
news:joahv3$41f$1@news.task.gda.pl...
> Co trzeba zrobić, żeby otrzymać odpowiedź pozbawioną sarkazmu?
Odpowiem Ci bez sarkazmu - zestaw napędowy jest częścią _eksploatacyjną_ jak
klocki hamulcowe itp. Zawsze wymienia się go w całości.
Jazda motocyklem nie jest tania (jeżeli ktoś Ci tak powiedział to kłamał) i
jeżeli Cię na nią nie stać to sobie podaruj.
Zębatka jest już dosyć zużyta i teraz należy sprawdzić czy łańcuch jest
równo wyciągnięty (kręcisz kolem i sprawdzasz palcem naciąg czy jest
jednakowy na całej długości łańcucha), jeżeli nie to zestaw do wymiany.
Jeżeli jest w miarę równo wyciągnięty to możesz jeszcze trochę na nim
przejechać.
--
OGONek~
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 10:41:56 - Roman Niewiarowski
> Zawsze wymienia się go w całości.
Dlaczego ? :)
> jeżeli Cię na nią nie stać to sobie podaruj.
ROTFL
pozdr
newrom i dwie zebatki przednie na jedna tylna :)
--
RD07 - otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 11:52:10 - OGONek~
Użytkownik Roman Niewiarowski
news:4fa8dc53$0$1307$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2012-05-08 10:38, OGONek~ pisze:
>> Zawsze wymienia się go w całości.
>
> Dlaczego ? :)
Bo są tak zrobione że przeważnie się zużywają w miarę jednocześnie.
> pozdr
> newrom i dwie zebatki przednie na jedna tylna :)
Jakie zębatki stosujesz? Wiesz że są różnego gatunku? :)
--
OGONek~
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 11:54:27 - AZ
>
> Bo są tak zrobione że przeważnie się zużywają w miarę jednocześnie.
>
A mi się zużyły niejednocześnie i co mam zrobić?
--
Artur
ZZR 1200
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 12:05:23 - OGONek~
news:joaqgj$r2$3@node2.news.atman.pl...
> On 05/08/2012 11:52 AM, OGONek~ wrote:
>>
>> Bo są tak zrobione że przeważnie się zużywają w miarę jednocześnie.
>>
> A mi się zużyły niejednocześnie i co mam zrobić?
Swiadczy to przeważnie że łańcuch tez już oberwał.
Oczywiście różne bywają zębatki i łańcuchy :P
--
OGONek~
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 12:14:15 - AZ
>
> Swiadczy to przeważnie że łańcuch tez już oberwał.
> Oczywiście różne bywają zębatki i łańcuchy :P
>
Tak oberwał, że przejechał jeszcze spokojnie ponad 30 kkm?
--
Artur
ZZR 1200
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 12:18:23 - Roman Niewiarowski
> Bo są tak zrobione że przeważnie się zużywają w miarę jednocześnie.
aha
Czyli wymienia sie elementy zuzyte, a nie 'caly zestaw'.
W afryce to faktycznie mi sie pokrywa, ale w detku nie bylo sensu ruszac
tylu (+12 od nominalu) :)
> Jakie zębatki stosujesz?
Sunstar, vaz (chyba jtt tez, duzo zalezy od tego co jest w sklepie, oraz
co did wsadzil do zestawu) i... robione na zamowienie.
> Wiesz że są różnego gatunku? :)
Ba, one smaki maja inne! ;)
pozdr
newrom
--
RD07 - otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 13:05:09 - SkiMir
> W dniu 2012-05-08 10:38, OGONek~ pisze:
>> Zawsze wymienia się go w całości.
>
> Dlaczego ? :)
Bo tak mówią marketingowcy.
--
M.
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 10:42:58 - Kuczu
> Odpowiem Ci bez sarkazmu - zestaw napędowy jest częścią _eksploatacyjną_
> jak klocki hamulcowe itp. Zawsze wymienia się go w całości.
Niekoniecznie w calosci. Dopuszczalna jest wymiana samej zebatki jesli
reszta jest zdrowa. Ale to sie rzadko zdarza.
>
> Jazda motocyklem nie jest tania (jeżeli ktoś Ci tak powiedział to
> kłamał) i jeżeli Cię na nią nie stać to sobie podaruj.
tak
>
> Zębatka jest już dosyć zużyta i teraz należy sprawdzić czy łańcuch jest
> równo wyciągnięty (kręcisz kolem i sprawdzasz palcem naciąg czy jest
> jednakowy na całej długości łańcucha), jeżeli nie to zestaw do wymiany.
> Jeżeli jest w miarę równo wyciągnięty to możesz jeszcze trochę na nim
> przejechać.
tak
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 10:52:56 - AZ
>> Co trzeba zrobić, żeby otrzymać odpowiedź pozbawioną sarkazmu?
>
> Odpowiem Ci bez sarkazmu - zestaw napędowy jest częścią _eksploatacyjną_
> jak klocki hamulcowe itp. Zawsze wymienia się go w całości.
>
A czy klocków nie powinno wymieniać się z zaciskami?
>
> Jazda motocyklem nie jest tania (jeżeli ktoś Ci tak powiedział to
> kłamał) i jeżeli Cię na nią nie stać to sobie podaruj.
>
> Zębatka jest już dosyć zużyta i teraz należy sprawdzić czy łańcuch jest
> równo wyciągnięty (kręcisz kolem i sprawdzasz palcem naciąg czy jest
> jednakowy na całej długości łańcucha), jeżeli nie to zestaw do wymiany.
> Jeżeli jest w miarę równo wyciągnięty to możesz jeszcze trochę na nim
> przejechać.
>
Potrafisz odpowiedzieć uzasadniając czemu zużytą zębatką ma dożynać
zdrowy (o ile tak jest) łańcuch? Ja gdybym nie wymienił zębatki to bym
miał napęd do wymiany po 40kkm a tak wyszło 65.
--
Artur
ZZR 1200
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 11:57:02 - OGONek~
Użytkownik AZ
news:joamt8$smk$1@node2.news.atman.pl...
> A czy klocków nie powinno wymieniać się z zaciskami?
Przeczytałeś dokładnie to co napisałem? Zwłaszcza to o częściach
eksploatacyjnych?
> Potrafisz odpowiedzieć uzasadniając czemu zużytą zębatką ma dożynać zdrowy
> (o ile tak jest) łańcuch? Ja gdybym nie wymienił zębatki to bym miał napęd
> do wymiany po 40kkm a tak wyszło 65.
Nie wiem jak to bywa u Ciebie ale jak łańcuch masz wyciągnięty to już nie
pasuje do nowej zębatki za bardzo. Czyż nie?
Ja bym nie ryzykował jazdy motocyklem 100kW z takim już lekko przechodzonym
łańcuchem.
Widzialem jak jednemu strzelił. Mial szczęście że do tyłu mu poleciał.
--
OGONek~
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 12:01:21 - AZ
>> A czy klocków nie powinno wymieniać się z zaciskami?
>
> Przeczytałeś dokładnie to co napisałem? Zwłaszcza to o częściach
> eksploatacyjnych?
>
Gdzie mogę o tym przeczytać? Czy ściganci do każdej konfiguracji zębatek
mają osobny łańcuch i go za każdym razem przekładają całość?
>>
>> Potrafisz odpowiedzieć uzasadniając czemu zużytą zębatką ma dożynać
>> zdrowy (o ile tak jest) łańcuch? Ja gdybym nie wymienił zębatki to bym
>> miał napęd do wymiany po 40kkm a tak wyszło 65.
>
> Nie wiem jak to bywa u Ciebie ale jak łańcuch masz wyciągnięty to już
> nie pasuje do nowej zębatki za bardzo. Czyż nie?
> Ja bym nie ryzykował jazdy motocyklem 100kW z takim już lekko
> przechodzonym łańcuchem.
>
To nie łańcuch jest wyciągnięty tylko zębatka zużyta i to że łańcuch na
niej ma luz powoduje dalszą degradację łańcucha.
>
> Widzialem jak jednemu strzelił. Mial szczęście że do tyłu mu poleciał.
>
Wsczonsające, dobrze, że mu nogi nie odciął, ten łańcuch znaczy się.
--
Artur
ZZR 1200
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 12:08:06 - OGONek~
Użytkownik AZ
news:joaqth$r2$4@node2.news.atman.pl...
> On 05/08/2012 11:57 AM, OGONek~ wrote:
>>> A czy klocków nie powinno wymieniać się z zaciskami?
>>
>> Przeczytałeś dokładnie to co napisałem? Zwłaszcza to o częściach
>> eksploatacyjnych?
>>
> Gdzie mogę o tym przeczytać? Czy ściganci do każdej konfiguracji zębatek
> mają osobny łańcuch i go za każdym razem przekładają całość?
O tym że zacisk nie jest częścią eksploatacyjna to f kasztym manóalu :P
Co do drugiego stwierdzenia to nic nie ma zastosowania. To jest wyczyn i to
się ma nijak do zwyklej jazdy. Tam nawet po kilka motóróf majom panie :P
--
OGONek~
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 11:26:35 - Drzewo
Użytkownik Marcin N
news:joahv3$41f$1@news.task.gda.pl...
> Co trzeba zrobić, żeby otrzymać odpowiedź pozbawioną sarkazmu?
NTG! :D
--
www.moto-opinie.info
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 09:35:56 - AZ
> Przy okazji:
>
> tak wygląda moja zębatka
> i129.photobucket.com/albums/p235/MarcinN/motocykl/20120421232.jpg
>
> Wymieniać?
>
Ja bym wymienił.
--
Artur
ZZR 1200
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-09 10:51:00 - marider
> On 05/08/2012 08:50 AM, Marcin N wrote:
>> Przy okazji:
>>
>> tak wygląda moja zębatka
>> i129.photobucket.com/albums/p235/MarcinN/motocykl/20120421232.jpg
>>
>> Wymieniać?
> >
> Ja bym wymienił.
Ja tez, to koszt ponizej 100zl za dobra zebatke wiec nie majatek a
starczy na dlugo (o ile lancuch i tylna tez bedzie dobra a nie zadne gowno).
Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki
Jog RR 50 LC (Lorenzo)
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 10:37:18 - Kuczu
> Przy okazji:
>
> tak wygląda moja zębatka
> i129.photobucket.com/albums/p235/MarcinN/motocykl/20120421232.jpg
>
> Wymieniać?
Ale szrot. Zebatke wyrzucic. Jesli lancuch jest w normie to wymienic
sama zebatke.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 11:27:36 - Marcin N
> W dniu 2012-05-08 08:50, Marcin N pisze:
>> Przy okazji:
>>
>> tak wygląda moja zębatka
>> i129.photobucket.com/albums/p235/MarcinN/motocykl/20120421232.jpg
>>
>> Wymieniać?
>
> Ale szrot. Zebatke wyrzucic. Jesli lancuch jest w normie to wymienic
> sama zebatke.
Ok, dziś wymienię.
W komplecie z tylną oponą.
Hmm, a może tylną oponę należy wymienić w komplecie z przednią? Albo
chociaż z przewodem hamulcowym...
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 11:51:10 - AZ
>
> Ok, dziś wymienię.
> W komplecie z tylną oponą.
>
> Hmm, a może tylną oponę należy wymienić w komplecie z przednią? Albo
> chociaż z przewodem hamulcowym...
>
Gupi jesteś i się nie znasz, opony zawsze wymienia się osiami.
--
Artur
ZZR 1200
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 12:01:21 - OGONek~
Użytkownik Marcin N
news:joaou6
> Ok, dziś wymienię.
> W komplecie z tylną oponą.
>
> Hmm, a może tylną oponę należy wymienić w komplecie z przednią? Albo
> chociaż z przewodem hamulcowym...
A tu już tak nie jest. Przednia się przeważnie mniej zużywa niż tylna więc
nie trzeba tego robić parami.
Co do przewodów to producent zaleca co 5 lat - ale nikt tego nie
przestrzega.
ps. Co do zestawu napędowego to polecam zębatki Sunstar i łańcuchy DiD.
--
OGONek~
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 12:30:16 - de Fresz
> Co do przewodów to producent zaleca co 5 lat - ale nikt tego nie przestrzega.
W stalowym oplocie też?
--
Pozdrawiam
de Fresz
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 12:40:19 - OGONek~
news:joasjo$5m4$1@inews.gazeta.pl...
> On 2012-05-08 12:01:21 +0200, OGONek~
>
>
>> Co do przewodów to producent zaleca co 5 lat - ale nikt tego nie
>> przestrzega.
>
> W stalowym oplocie też?
A jakie są zazwyczaj instalowane fabrycznie?
Nie próbujesz się przypadkiem czepić żeby się czepić?
ps. Nie pisz mi tu proszę że w nowych GSX-R sa instalowane fabrycznie w
stalowym...
--
OGONek~
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 12:46:50 - de Fresz
>>> Co do przewodów to producent zaleca co 5 lat - ale nikt tego nie przestrzega.
>>
>> W stalowym oplocie też?
>
> A jakie są zazwyczaj instalowane fabrycznie?
W moim prawie pełnoletnim KTMie są fabrycznie w oplocie. Husqa też
takie montuje od lat nastu. I w wielu innych europejskich motocyklach.
> Nie próbujesz się przypadkiem czepić żeby się czepić?
Nie próbujesz aby poklepać w kibord dla samego klepania?
> ps. Nie pisz mi tu proszę że w nowych GSX-R sa instalowane fabrycznie w
> stalowym...
Łaaaa! Dżapsy po 30 latach wreszcie dokonały epokowego odkrycia! Szacun ;-)
--
Pozdrawiam
de Fresz
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 12:54:16 - Roman Niewiarowski
> W moim prawie pełnoletnim KTMie są fabrycznie w oplocie.
I co kat* pisze o wymianie tych przewodow w serwis Manueli ?
* zrobilem optymistyczne zalozenie ze ktm uwierzyl ze jego wynalazki
pozyja dostatecznie dlugo ;)
pozdr
newrom
--
RD07 - otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 13:07:07 - de Fresz
>> W moim prawie pełnoletnim KTMie są fabrycznie w oplocie.
>
> I co kat* pisze o wymianie tych przewodow w serwis Manueli ?
Każą czekować co drugi przegląd i replace if necessary. Ja tam w
językach nieuczony, więc nie wiem ile to będzie w latach.
> * zrobilem optymistyczne zalozenie ze ktm uwierzyl ze jego wynalazki
> pozyja dostatecznie dlugo ;)
Oni - wierzą. Większość właścicieli też. Tylko złośliwce w ęternetu
śmiom wontpić!
--
Pozdrawiam
de Fresz
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 13:41:17 - Roman Niewiarowski
> Oni - wierzą. Większość właścicieli też.
zgodnie z zasada Keep Throwing Money?
> Tylko złośliwce w ęternetu śmiom wontpić!
ojtam ojtam, przeciez ktm mial motur z silnikiem od dt125, wiec bywaja
trwale kateemy!
pozdr
newrom
--
RD07 - otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 15:02:04 - de Fresz
>> Oni - wierzą. Większość właścicieli też.
>
> zgodnie z zasada Keep Throwing Money?
Znam parę osób, które _muszą_ pakować znacznie więcej kasy w Hundy, czy
inne Jamahahy, niż ja włożyłem w tego Austryjaka (wliczając kwotę
zakupu). I on nawet jeździ!
>> Tylko złośliwce w ęternetu śmiom wontpić!
>
> ojtam ojtam, przeciez ktm mial motur z silnikiem od dt125, wiec bywaja
> trwale kateemy!
Tey, czep się jakichś prawdziwych padak, Kawasaki na ten przykład.
--
Pozdrawiam
de Fresz
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 15:38:17 - AZ
>>> Oni - wierzą. Większość właścicieli też.
>>
>> zgodnie z zasada Keep Throwing Money?
>
> Znam parę osób, które _muszą_ pakować znacznie więcej kasy w Hundy, czy
> inne Jamahahy, niż ja włożyłem w tego Austryjaka (wliczając kwotę
> zakupu). I on nawet jeździ!
>
No w Hundy czy Jamahahahy to tak, ale w takie KHI to panie paliwo,
klocki i opony.
>
>>> Tylko złośliwce w ęternetu śmiom wontpić!
>>
>> ojtam ojtam, przeciez ktm mial motur z silnikiem od dt125, wiec bywaja
>> trwale kateemy!
>
> Tey, czep się jakichś prawdziwych padak, Kawasaki na ten przykład.
>
Jep się na cyce co??
--
Artur
ZZR 1200
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 16:01:19 - de Fresz
>>>> Oni - wierzą. Większość właścicieli też.
>>>
>>> zgodnie z zasada Keep Throwing Money?
>>
>> Znam parę osób, które _muszą_ pakować znacznie więcej kasy w Hundy, czy
>> inne Jamahahy, niż ja włożyłem w tego Austryjaka (wliczając kwotę
>> zakupu). I on nawet jeździ!
>>
> No w Hundy czy Jamahahahy to tak, ale w takie KHI to panie paliwo,
> klocki i opony.
A bo w dziedzinie gdzie KTM jest mocny, Kawasaki się w ogóle nie
naprawia, tylko od razu po sezonie czy dwóch złomuje.
>>>> Tylko złośliwce w ęternetu śmiom wontpić!
>>>
>>> ojtam ojtam, przeciez ktm mial motur z silnikiem od dt125, wiec bywaja
>>> trwale kateemy!
>>
>> Tey, czep się jakichś prawdziwych padak, Kawasaki na ten przykład.
>>
> Jep się na cyce co??
Co za wrażliwiec, ho ho.
--
Pozdrawiam
de Fresz
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 16:18:04 - AZ
>
> A bo w dziedzinie gdzie KTM jest mocny, Kawasaki się w ogóle nie
> naprawia, tylko od razu po sezonie czy dwóch złomuje.
>
A to ja nie wiem, mnie to tylko czarne interesuje.
>
> Co za wrażliwiec, ho ho.
>
Wkońcu mam Kawasaki ;-)
--
Artur
ZZR 1200
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 16:33:27 - de Fresz
>> A bo w dziedzinie gdzie KTM jest mocny, Kawasaki się w ogóle nie
>> naprawia, tylko od razu po sezonie czy dwóch złomuje.
>>
> A to ja nie wiem, mnie to tylko czarne interesuje.
Zbok!
>> Co za wrażliwiec, ho ho.
>>
> Wkońcu mam Kawasaki ;-)
A ja i Kawałsraki i KTMa, to chyba już powinienem zacząć siekierę oszczyć, nie?
--
Pozdrawiam
de Fresz
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 16:44:11 - AZ
>
> Zbok!
>
Zboczeńcy to orają moturami ściółkę w lesie i gwałcą spacerujące staruszki.
>>>
>>> Co za wrażliwiec, ho ho.
>>>
>> Wkońcu mam Kawasaki ;-)
>
> A ja i Kawałsraki i KTMa, to chyba już powinienem zacząć siekierę
> oszczyć, nie?
>
No.
--
Artur
ZZR 1200
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-13 17:59:00 - Kefir
> On 05/08/2012 03:02 PM, de Fresz wrote:>>> Oni - wierzą. Większość właścicieli też.
>
> >> zgodnie z zasada Keep Throwing Money?
Dobre.
>
> > Znam parę osób, które _muszą_ pakować znacznie więcej kasy w Hundy, czy
> > inne Jamahahy, niż ja włożyłem w tego Austryjaka (wliczając kwotę
> > zakupu). I on nawet jeździ!
>
>
> >> ojtam ojtam, przeciez ktm mial motur z silnikiem od dt125, wiec bywaja
> >> trwale kateemy!
>
> > Tey, czep się jakichś prawdziwych padak, Kawasaki na ten przykład..
>
> Jep się na cyce co??
Uczucia religijne urazil?
--
Artur vel Kefir & ST955 (sprzedany) & XT660X (sprzedam) & Tiger
955i (nie oddam za zadne skarby)
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-09 10:56:17 - marider
> Użytkownik de Fresz
> news:joasjo$5m4$1@inews.gazeta.pl...
>> On 2012-05-08 12:01:21 +0200, OGONek~
>>
>>
>>> Co do przewodów to producent zaleca co 5 lat - ale nikt tego nie
>>> przestrzega.
Chyba co 4.
>> W stalowym oplocie też?
Te sa dozywotnie, chyba ze je cos przetnie ;)
> A jakie są zazwyczaj instalowane fabrycznie?
Gumy, po taniosci.
> ps. Nie pisz mi tu proszę że w nowych GSX-R sa instalowane fabrycznie w
> stalowym...
W K11 dali przednie zaciski hamulcowe Brembo ale pompa i przewody sa tak
marne ze to zabija caly efekt i klamka wchodzi w manetke jak sie scisnie
wiec u mnie oryginalne gumowe przewody bylyby tam #1 do wywalenia. Cale
szczescie mam Yamahi ;)
Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki
Jog RR 50 LC (Lorenzo)
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-09 09:58:02 - Marcin N
> W dniu 2012-05-08 10:37, Kuczu pisze:
>> Ale szrot. Zebatke wyrzucic. Jesli lancuch jest w normie to wymienic
>> sama zebatke.
> Ok, dziś wymienię.
> W komplecie z tylną oponą.
No i wymieniłem.
Od razu dostał ze 20% mocy i z 15% przyczepności w złożeniu. Do tego
poprawiła się widoczność w lusterkach.
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-09 23:54:57 - Jackare
news:joafn4$vda$1@news.task.gda.pl...
> Przy okazji:
>
> tak wygląda moja zębatka
> i129.photobucket.com/albums/p235/MarcinN/motocykl/20120421232.jpg
>
> Wymieniać?
a co to za sprzęt, bo ze zdjęcia wygląda na coś niewielkiego o niezbyt dużej
mocy.
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-10 08:42:19 - Marcin N
> Użytkownik Marcin N
> wiadomości news:joafn4$vda$1@news.task.gda.pl...
>> Przy okazji:
>>
>> tak wygląda moja zębatka
>> i129.photobucket.com/albums/p235/MarcinN/motocykl/20120421232.jpg
>>
>> Wymieniać?
>
> a co to za sprzęt, bo ze zdjęcia wygląda na coś niewielkiego o niezbyt
> dużej mocy.
Fazer 600, 95KM
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-10 10:17:18 - Kuczu
> a co to za sprzęt, bo ze zdjęcia wygląda na coś niewielkiego o niezbyt
> dużej mocy.
Umiesz ocenic moc sprzeta po zdjeciu jego zebatki i lancucha ? WOW !
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-10 20:53:12 - Ivam
dyskusyjnych:jofte2$iuo$1@inews.gazeta.pl...
> Umiesz ocenic moc sprzeta po zdjeciu jego zebatki i lancucha ? WOW !
Koles jest dobry, co nie? Tymbardziej, ze we fazerze jest dosc szeroki
lancuch - 530.
--
pzdr:
Ivam
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-10 22:05:26 - Kuczu
> Koles jest dobry, co nie? Tymbardziej, ze we fazerze jest dosc szeroki
> lancuch - 530.
Wiekszych sie juz raczej nie stosuje. Kiedys byly 630 w duzych sprzetach
ale dzisiaj nawet 200 konne Busy maja 530.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 09:35:16 - AZ
> Jak to jest z tą zębatką zdawczą?
> Wymiana wyłącznie jej - przedłuża życie całego napędu, czy nie?
> Logiczne, że jako najmniejszy element - zużywa się najszybciej, ale tyle
> się naczytałem, że wymieniać należy wyłącznie kompletny napęd, że aż
> muszę Was zapytać o zdanie.
>
Gówno prawda, w sensie żeby nie wymieniać. W poprzednim napędzie była
tak zużyta że po odkręceniu na autostradzie urwało wszystkie zęby. W
aktualnym napędzie wymieniłem coś po ok. 30kkm bo wyglądała już na
zużytą i aktualnie napęd ma coś chyba koło 65 kkm (poprzedni skończył po
ok. 30 kkm) i aktualnie jest do wymiany.
--
Artur
ZZR 1200
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 11:26:15 - de Fresz
> Jak to jest z tą zębatką zdawczą?
> Wymiana wyłącznie jej - przedłuża życie całego napędu, czy nie?
> Logiczne, że jako najmniejszy element - zużywa się najszybciej, ale
> tyle się naczytałem, że wymieniać należy wyłącznie kompletny napęd, że
> aż muszę Was zapytać o zdanie.
Legendy głoszą (bo sam jakoś nie sprawdzałem), że wymiana samej
przedniej zębatki potrafi znacznie wydłużyć żywotność łańcucha,
szczególnie w krossach/enduro chłopaki to często praktykują, bo tu
zestaw potrafi nie wytrzymać nawet jednego sezonu (mowa o amatorskim
lataniu). W sumie - co masz do stracenia? Możesz być ortodoksem i
zmienić całość lub zaeksperymentować. Sama przednia zębatka kosztuje
ile, z 70 zł? Cały sensowny napęd przynajmniej koło pińcet. No to sam
sobie odpowiedz czy opłaca się ryzykować (i co dokładnie ryzykujesz).
--
Pozdrawiam
de Fresz
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 11:37:37 - Roman Niewiarowski
> Legendy głoszą (bo sam jakoś nie sprawdzałem), że wymiana samej
> przedniej zębatki potrafi znacznie wydłużyć żywotność łańcucha,
> szczególnie w krossach/enduro chłopaki to często praktykują, bo tu
> zestaw potrafi nie wytrzymać nawet jednego sezonu (mowa o amatorskim
Jak zakladasz przod nominal, a tyl +12 to spokojnie dwie-trzy przednie
zrobisz na okraglo, zanim tyl sie zuzyje. Przy nominalnych tyl/przod tez
sie wydluza zywotnosc. Z lancuchami troche wiekszy problem bo sie
nierowno wyciagaja.
W szosowych zawsze wymieniam komplet bo przewaznie konczy sie lancuch
zanim zjade przednia zebatke :-/
pozdr
newrom
--
RD07 - otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 12:20:21 - de Fresz
>> Legendy głoszą (bo sam jakoś nie sprawdzałem), że wymiana samej
>> przedniej zębatki potrafi znacznie wydłużyć żywotność łańcucha,
>> szczególnie w krossach/enduro chłopaki to często praktykują, bo tu
>> zestaw potrafi nie wytrzymać nawet jednego sezonu (mowa o amatorskim
>
> Jak zakladasz przod nominal, a tyl +12
W endurakach ten nominał to śliska sprawa, bo motóry z homo nierzadko
miewają strasznie kastrujące przełożenia fabrycznie i pierwszą rzeczą,
którą trzeba zrobić, jest zmiana na jakieś ludzkie 14/50 czy coś w tych
okolicach.
> W szosowych zawsze wymieniam komplet bo przewaznie konczy sie lancuch
> zanim zjade przednia zebatke :-/
W szosówkach miałem podobnie, co ciekawe w endurakach już ze 3 razy też
mi się całość dość równomiernie zużyła. No ale to już zależy od setki
czynników.
--
Pozdrawiam
de Fresz
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 11:50:19 - AZ
>> Jak to jest z tą zębatką zdawczą?
>> Wymiana wyłącznie jej - przedłuża życie całego napędu, czy nie?
>> Logiczne, że jako najmniejszy element - zużywa się najszybciej, ale
>> tyle się naczytałem, że wymieniać należy wyłącznie kompletny napęd, że
>> aż muszę Was zapytać o zdanie.
>
> Legendy głoszą (bo sam jakoś nie sprawdzałem), że wymiana samej
> przedniej zębatki potrafi znacznie wydłużyć żywotność łańcucha,
> szczególnie w krossach/enduro chłopaki to często praktykują, bo tu
> zestaw potrafi nie wytrzymać nawet jednego sezonu (mowa o amatorskim
> lataniu). W sumie - co masz do stracenia? Możesz być ortodoksem i
> zmienić całość lub zaeksperymentować. Sama przednia zębatka kosztuje
> ile, z 70 zł? Cały sensowny napęd przynajmniej koło pińcet. No to sam
> sobie odpowiedz czy opłaca się ryzykować (i co dokładnie ryzykujesz).
>
70? 35 PLN. Ja zrobiłem eksperyment i już wiem a inni bedą powtarząć że
brońciepanieboże nie wymieniać pojedyńczo...
--
Artur
ZZR 1200
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 12:26:03 - de Fresz
>> Sama przednia zębatka kosztuje
>> ile, z 70 zł? Cały sensowny napęd przynajmniej koło pińcet. No to sam
>> sobie odpowiedz czy opłaca się ryzykować (i co dokładnie ryzykujesz).
>>
> 70? 35 PLN.
Zależy od firmy i motóra. Osobiście jestem bardzo przywiązany do
zestawów Sunstar-DID i w zeszłym roku coś koło 70 zeta płaciłem za
przednią do Husqi. Acz faktycznie na takie dożynki może nie ma sensu
pchać się w nejlepsiejsze.
> Ja zrobiłem eksperyment i już wiem a inni bedą powtarząć że
> brońciepanieboże nie wymieniać pojedyńczo...
Wątki łańcuchowe są równie pełne klechd i bajań ludowych, co te
olejowe. Prosty test: co się powinno smarować w łańcuchu, rolki, czy
łączenia ogniw? Z obserwacji - rozkład odpowiedzi jest 50:50. Łącznie z
artykułami w gazetkach dla zmotoryzowanych gospodyń wiejskich.
--
Pozdrawiam
de Fresz
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 12:31:17 - AZ
>
> Wątki łańcuchowe są równie pełne klechd i bajań ludowych, co te olejowe.
> Prosty test: co się powinno smarować w łańcuchu, rolki, czy łączenia
> ogniw? Z obserwacji - rozkład odpowiedzi jest 50:50. Łącznie z
> artykułami w gazetkach dla zmotoryzowanych gospodyń wiejskich.
>
Nie wiem, mam olejarkę i ona się tym zajmuje. Widziałem natomiast
miszczów smarujących płytki z boku...
--
Artur
ZZR 1200
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 12:42:02 - OGONek~
Użytkownik AZ
news:joasll$3ac$1@node2.news.atman.pl...
>Widziałem natomiast miszczów smarujących płytki z boku...
Białym smarem? :P
--
OGONek~
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 12:50:57 - AZ
>> Widziałem natomiast miszczów smarujących płytki z boku...
>
> Białym smarem? :P
>
Tak.
--
Artur
ZZR 1200
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 13:59:54 - OGONek~
news:joatqh$4o8$1@node2.news.atman.pl...
> On 05/08/2012 12:42 PM, OGONek~ wrote:
>>> Widziałem natomiast miszczów smarujących płytki z boku...
>>
>> Białym smarem? :P
>>
> Tak.
Biedny był i nie stac go było na złotego DiD-a to chociaż pobielił :P
--
OGONek~
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 14:05:17 - AZ
>
> Biedny był i nie stac go było na złotego DiD-a to chociaż pobielił :P
>
A ja bardzo chętnie bym kupił czarny/stalowy a nie ten wiejski złoty ale
nie było, cóż...
--
Artur
ZZR 1200
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 14:10:35 - Kamil Nowak 'Amil'
> A ja bardzo chętnie bym kupił czarny
ah ta poprawnosc polityczna
--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 12:51:26 - Roman Niewiarowski
> Nie wiem, mam olejarkę i ona się tym zajmuje.
Powinienes jeszcze zalozyc szczotki, bo jak wiadomo z precla i louisa,
lancuch trzeba czyscic przed smarowaniem ;)
pozdr
newrom
--
RD07 - otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 12:56:35 - AZ
>> Nie wiem, mam olejarkę i ona się tym zajmuje.
>
> Powinienes jeszcze zalozyc szczotki, bo jak wiadomo z precla i louisa,
> lancuch trzeba czyscic przed smarowaniem ;)
>
Eeee u mnie komputer pokładowy mówi a teraz jedź czysta przez 100
kilometrów w celu oczyszczenia łańcucha. Działa ;-)
--
Artur
ZZR 1200
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 13:32:37 - duddits
> Nie wiem, mam olejarkę i ona się tym zajmuje. Widziałem natomiast
> miszczów smarujących płytki z boku...
Ale w trakcie czynności, że niby specjalnie? Mnie też czasem ręka zadrży
i coś tam na bok poleci :) Z czasem (niespecjalnie zawracam sobie głowę
czyszczeniem) robi się tego więcej ... w sensie do wizyty w myjni.
--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja
Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
2012-05-08 13:41:21 - AZ
>
> Ale w trakcie czynności, że niby specjalnie? Mnie też czasem ręka zadrży
> i coś tam na bok poleci :) Z czasem (niespecjalnie zawracam sobie głowę
> czyszczeniem) robi się tego więcej ... w sensie do wizyty w myjni.
>
Specjalnie, kręcił kołem i psiukał na wysokości zębatki po boku ale nie
wiem czy z dwóch stron czy tylko jednej.
--
Artur
ZZR 1200