problem z tylnym hamulcem

DR650se Data ostatniej zmiany: 2012-04-19 21:27:56

problem z tylnym hamulcem

2012-04-19 11:01:30 - DR650se

Witam,
problem dotyczy motocykla Suzuki DR650se - nożny hamulec jest słaby, trzeba go przed jazdą
podpompować, żeby w ogóle działał - bez tego pedał chodzi luźno i nie hamuje. Po
podpompowaniu siła hamowania jest bardzo mizerna - ze 100km/h raczej nie da się zatrzymać
motocykla do zera bez wspomagania hamulcem przednim lub silnikiem. Dodatkowo zdarza się,
że tylny hamulec się blokuje i cały czas trzyma. Na taki objaw też pomaga podpompowanie -
wtedy puszcza. Stan płynu hamulcowego jest równo w połowie między min a max i raczej go
nie ubywa, tarcza i klocki są dobre. Czy możecie mi podpowiedzieć co może być nie tak?

pozdrawiam

D.



Re: problem z tylnym hamulcem

2012-04-19 11:16:28 - AZ

On 04/19/2012 11:01 AM, DR650se wrote:
>
> problem dotyczy motocykla Suzuki DR650se - nożny hamulec jest słaby,
> trzeba go przed jazdą podpompować, żeby w ogóle działał - bez tego
> pedał chodzi luźno i nie hamuje. Po podpompowaniu siła hamowania jest
> bardzo mizerna - ze 100km/h raczej nie da się zatrzymać motocykla do
> zera bez wspomagania hamulcem przednim lub silnikiem. Dodatkowo zdarza
> się, że tylny hamulec się blokuje i cały czas trzyma. Na taki objaw też
> pomaga podpompowanie - wtedy puszcza. Stan płynu hamulcowego jest równo
> w połowie między min a max i raczej go nie ubywa, tarcza i klocki są
> dobre. Czy możecie mi podpowiedzieć co może być nie tak?
>
Nie ma co gdybać, rozbierz zacisk i pompę i dokładnie wszystko obejrzyj.

--
Artur
ZZR 1200



Re: problem z tylnym hamulcem

2012-04-19 11:32:53 - Kuczu

W dniu 2012-04-19 11:16, AZ pisze:
> On 04/19/2012 11:01 AM, DR650se wrote:
>>
>> problem dotyczy motocykla Suzuki DR650se - nożny hamulec jest słaby,
>> trzeba go przed jazdą podpompować, żeby w ogóle działał - bez tego
>> pedał chodzi luźno i nie hamuje. Po podpompowaniu siła hamowania jest
>> bardzo mizerna - ze 100km/h raczej nie da się zatrzymać motocykla do
>> zera bez wspomagania hamulcem przednim lub silnikiem. Dodatkowo zdarza
>> się, że tylny hamulec się blokuje i cały czas trzyma. Na taki objaw też
>> pomaga podpompowanie - wtedy puszcza. Stan płynu hamulcowego jest równo
>> w połowie między min a max i raczej go nie ubywa, tarcza i klocki są
>> dobre. Czy możecie mi podpowiedzieć co może być nie tak?
>>
> Nie ma co gdybać, rozbierz zacisk i pompę i dokładnie wszystko obejrzyj.
>

I niech porzadnie odpowietrzy uklad

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X



Re: problem z tylnym hamulcem

2012-04-19 11:32:45 - AZ

On 04/19/2012 11:32 AM, Kuczu wrote:
>>>
>> Nie ma co gdybać, rozbierz zacisk i pompę i dokładnie wszystko obejrzyj.
>>
>
> I niech porzadnie odpowietrzy uklad
>
To już druga sprawa, ale tak jak niedawno Ty wspominałeś - wężyk+strzykawa.

--
Artur
ZZR 1200



Re: problem z tylnym hamulcem

2012-04-19 11:37:35 - Roman Niewiarowski

W dniu 2012-04-19 11:01, DR650se pisze:
> Witam,
> problem dotyczy motocykla Suzuki DR650se - nożny hamulec jest słaby,
> trzeba go przed jazdą podpompować, żeby w ogóle działał - bez tego

Zlej stary plyn, wyczysc uklad (chocby przepompowujac plyn hamulcowy),
odpowietrz. Jesli dalej bedzie jak w opisie to moze trzeba bedzie kupic
nowa pompe/zestaw naprawczy.

pozdr
newrom
--
RD07 - otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right



Re: problem z tylnym hamulcem

2012-04-19 11:38:52 - Piotr Rezmer

DR650se pisze:

> się, że tylny hamulec się blokuje i cały czas trzyma. Na taki objaw też
> pomaga podpompowanie - wtedy puszcza. Stan płynu hamulcowego jest równo
> w połowie między min a max i raczej go nie ubywa, tarcza i klocki są
> dobre. Czy możecie mi podpowiedzieć co może być nie tak?

Mnie Autofus w podobnej sytuacji skasował za wymianę pompy.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar



Re: problem z tylnym hamulcem

2012-04-19 12:19:48 - Kuczu

W dniu 2012-04-19 11:38, Piotr Rezmer pisze:
> DR650se pisze:
>
>> się, że tylny hamulec się blokuje i cały czas trzyma. Na taki objaw też
>> pomaga podpompowanie - wtedy puszcza. Stan płynu hamulcowego jest równo
>> w połowie między min a max i raczej go nie ubywa, tarcza i klocki są
>> dobre. Czy możecie mi podpowiedzieć co może być nie tak?
>
> Mnie Autofus w podobnej sytuacji skasował za wymianę pompy.
>

A co zrobili naprawde ?

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X



Re: problem z tylnym hamulcem

2012-04-19 12:23:09 - AZ

On 04/19/2012 12:19 PM, Kuczu wrote:
>>
>> Mnie Autofus w podobnej sytuacji skasował za wymianę pompy.
>>
>
> A co zrobili naprawde ?
>
Odpowietrzyli układ.

--
Artur
ZZR 1200



Re: problem z tylnym hamulcem

2012-04-19 12:31:38 - Piotr Rezmer

Kuczu pisze:

> A co zrobili naprawde ?

Raczej wierzę, że nie chciało im się bawić w diagnostykę i rzeczywiście
wymienili (przynajmniej nowa była czyściutka).
U mnie, raczej nie była to kwestia zapowietrzenia i słabej skuteczności
hamowania. Zdarzało się że układ się zawieszał i hamulec w trybie 24/7
blokował tarczę :)


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar



Re: problem z tylnym hamulcem

2012-04-19 12:38:09 - AZ

On 04/19/2012 12:31 PM, Piotr Rezmer wrote:
>> A co zrobili naprawde ?
>
> Raczej wierzę, że nie chciało im się bawić w diagnostykę i rzeczywiście
> wymienili (przynajmniej nowa była czyściutka).
> U mnie, raczej nie była to kwestia zapowietrzenia i słabej skuteczności
> hamowania. Zdarzało się że układ się zawieszał i hamulec w trybie 24/7
> blokował tarczę :)
>
No standard jak na ASO, naprawa przez wymiane.

1. Nie działa element X
2. Wymień element X na nowy
3. Jeżeli znowu nie działa to wymień najbliższy niewymieniony jeszcze
element obok X
4. Jeżeli znowu nie działa, wróc do 3
5. Działa, wystaw fakturę i poinformuj właściciela o sukcesie

Jak hamulec się blokuje to na 90% jest to zatkany powrót w pompie.

--
Artur
ZZR 1200



Re: problem z tylnym hamulcem

2012-04-19 14:19:34 - Kuczu

W dniu 2012-04-19 12:38, AZ pisze:
>
> Jak hamulec się blokuje to na 90% jest to zatkany powrót w pompie.

Czasami klocki blokuja sie na zardzewialych swozniach prowadzacych albo
tloczki zlapia syf i nie wracaja jak powinny. Albo sie rozpeknie
sprezynka na pedale hamulca.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X



Re: problem z tylnym hamulcem

2012-04-19 14:25:27 - AZ

On 04/19/2012 02:19 PM, Kuczu wrote:
>>
>> Jak hamulec się blokuje to na 90% jest to zatkany powrót w pompie.
>
> Czasami klocki blokuja sie na zardzewialych swozniach prowadzacych albo
> tloczki zlapia syf i nie wracaja jak powinny. Albo sie rozpeknie
> sprezynka na pedale hamulca.
>
No, zardzewiałe swożnie to już poważne zaniedbanie, swoją drogą ciekawe
czemu nie robią tłoczków tak jak w samochodach, z taką prezerwatywą na
całym tłoczku?

--
Artur
ZZR 1200



Re: problem z tylnym hamulcem

2012-04-19 14:29:53 - Kamil Nowak 'Amil'

AZ napisał(a):
> No, zardzewiałe swożnie to już poważne zaniedbanie, swoją drogą ciekawe
> czemu nie robią tłoczków tak jak w samochodach, z taką prezerwatywą na
> całym tłoczku?

A ja ostatnio robilem zacisk grimeca czy jak mu tam, dwa tloczki i kurna
byly z jakiegoso kororowego stopu letkiego. Szok. Jak z poteflonu,
machnalem szmatka i czyste. Zero wzerow, trwalych zabrudzen itp. Czemu
japonce tak nie robia?


--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke



Re: problem z tylnym hamulcem

2012-04-19 14:30:55 - AZ

On 04/19/2012 02:29 PM, Kamil Nowak 'Amil' wrote:
>
> A ja ostatnio robilem zacisk grimeca czy jak mu tam, dwa tloczki i kurna
> byly z jakiegoso kororowego stopu letkiego. Szok. Jak z poteflonu,
> machnalem szmatka i czyste. Zero wzerow, trwalych zabrudzen itp. Czemu
> japonce tak nie robia?
>
A od czego to zacisk? Może warunki w których to pracuje?

--
Artur
ZZR 1200



Re: problem z tylnym hamulcem

2012-04-19 14:41:23 - Kamil Nowak 'Amil'

AZ napisał(a):
> A od czego to zacisk? Może warunki w których to pracuje?

Nie moge powiedziec, bo Kuczu czyta.

Aprilia skarabarrerro 125.
Zacisk wdutloczkowy.



--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke



Re: problem z tylnym hamulcem

2012-04-19 14:47:31 - AZ

On 04/19/2012 02:41 PM, Kamil Nowak 'Amil' wrote:
>
> Nie moge powiedziec, bo Kuczu czyta.
>
Pisz z sikacza to nie przeczyta.
>
> Aprilia skarabarrerro 125.
> Zacisk wdutloczkowy.
>
Jak sobie radzisz z odruchem wymiotnym po spojrzeniu na to?

--
Artur
ZZR 1200



Re: problem z tylnym hamulcem

2012-04-19 15:01:44 - Kamil Nowak 'Amil'

AZ napisał(a):
> Jak sobie radzisz z odruchem wymiotnym po spojrzeniu na to?

nie moje to nie wymiotuje, poza tym ja mam dusze artysty, turpizm, te sprawy

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke



Re: problem z tylnym hamulcem

2012-05-02 10:32:29 - Jasio

Użytkownik Kamil Nowak 'Amil' napisał w
wiadomości news:jmp0iu$fem$1@mx1.internetia.pl...
> AZ napisał(a):
>> No, zardzewiałe swożnie to już poważne zaniedbanie, swoją drogą
>> ciekawe czemu nie robią tłoczków tak jak w samochodach, z taką
>> prezerwatywą na całym tłoczku?
>
> A ja ostatnio robilem zacisk grimeca czy jak mu tam, dwa tloczki i
> kurna byly z jakiegoso kororowego stopu letkiego. Szok. Jak z
> poteflonu, machnalem szmatka i czyste. Zero wzerow, trwalych
> zabrudzen itp. Czemu japonce tak nie robia?

No właśnie, skąd ta niechęć?


--
Jasio
vfr etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj




Re: problem z tylnym hamulcem

2012-04-19 14:32:44 - Kuczu

W dniu 2012-04-19 14:25, AZ pisze:

> No, zardzewiałe swożnie to już poważne zaniedbanie, swoją drogą ciekawe
> czemu nie robią tłoczków tak jak w samochodach, z taką prezerwatywą na
> całym tłoczku?

Pewnie jest to kwestia rozmiaru zacisku. W autkach jest stanowczo wiecej
miejsca na takei fanaberie.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X



Re: problem z tylnym hamulcem

2012-04-19 14:34:23 - AZ

On 04/19/2012 02:32 PM, Kuczu wrote:
>> No, zardzewiałe swożnie to już poważne zaniedbanie, swoją drogą ciekawe
>> czemu nie robią tłoczków tak jak w samochodach, z taką prezerwatywą na
>> całym tłoczku?
>
> Pewnie jest to kwestia rozmiaru zacisku. W autkach jest stanowczo wiecej
> miejsca na takei fanaberie.
>
Ale tak sobie przypominając u siebie 4 tłoczkowe Tokico to pewnie dałoby
radę.
Generalnie co wymianę klocków to najlepiej wyjąć tłoczki i je wyczyścić
niż wpychać ten brud między uszczelki bo nie wszędzie da się wyczyścić -
chociażby przy krawędzi zacisku co ewentualnie można szmatkę włożyć i
poprzeciągać. A tak to najlepszy sposób to po dokładnym wyszyszczeniu
zacisku solidnie zabezpieczyć to pastą miedzianą w sprayu, elegancko z
całym syfem spływa przy czyszczeniu brake cleanerem.

--
Artur
ZZR 1200



Re: problem z tylnym hamulcem

2012-04-19 21:27:56 - Ivam

Użytkownik AZ napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jmp0of$cf6$6@node2.news.atman.pl...
> A tak to najlepszy sposób to po dokładnym wyszyszczeniu zacisku solidnie
> zabezpieczyć to pastą miedzianą w sprayu, elegancko z całym syfem spływa
> przy czyszczeniu brake cleanerem.

Kombinowalem i za cholere nie moglem doczyscic tloczkow, do tego nie chcialo
mi sie rozbierac i odpowietrzac, a zapieczone bylo jak jasna cholera.

Wystarczylo popsikac skoncentrowana piana aktywna (akurat mialem karchera
pod reka) i miekki pedzel do czyszczenia zakamarkow (jakis taki zolty, z
miekkim wlosem z castoramy). 10min pozniej obficie woda i wszystko elegancko
czyste i sprawne.

--
pzdr:
Ivam




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS