Mam zamiar kupić Honde cr125

lukikuki Data ostatniej zmiany: 2012-03-23 00:48:44

Mam zamiar kupić Honde cr125

2012-03-22 16:45:07 - lukikuki

Mam zamiar wiedzieć o tym motorze co się tylko da np. moc, km, czy to jest
cross czy full-cross, koszty napraw, co ile wymiana tłoka jakie
najczęściej się psują części moto ma jeździć po lasach i od czasu do czasu
po torze.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Czy cylinder w crossie się zmienia czy co proszę o dokładne odpowiedzi
dziękuje :D

--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> grupy.scigacz.pl/




Re: Mam zamiar kupić Honde cr125

2012-03-22 19:37:53 - Norbi

W dniu 2012-03-22 16:45, lukikuki pisze:
> Mam zamiar wiedzieć o tym motorze co się tylko da np. moc, km, czy to
> jest cross czy full-cross, koszty napraw, co ile wymiana tłoka jakie
> najczęściej się psują części moto ma jeździć po lasach i od czasu do
> czasu po torze.
>
>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
>
> Czy cylinder w crossie się zmienia czy co proszę o dokładne odpowiedzi
> dziękuje :D
>

www.motox.pl/
wejdz na forum i poszukaj - lub zarejestruj sie i popytaj...


Norbi
BLACK XX'03



Re: Mam zamiar kupić Honde cr125

2012-03-23 00:48:44 - Rafał 'solaris' Fajfrowski

W dniu 22.03.2012 16:45, lukikuki pisze:
> Mam zamiar wiedzieć o tym motorze co się tylko da np. moc, km, czy to
> jest cross czy full-cross, koszty napraw, co ile wymiana tłoka jakie
> najczęściej się psują części moto ma jeździć po lasach i od czasu do
> czasu po torze.
>
>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
>
> Czy cylinder w crossie się zmienia czy co proszę o dokładne odpowiedzi
> dziękuje :D
>
> --
> Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> grupy.scigacz.pl/
>

To tak krótko:

Waga - ok 89 kg
Zbornik - ok 9 litrów
Moc - ok 40 koni z czego na kole (ok 35)
Skrzynia - 5 biegów
Chłodzenie - ciecz

Jest to Cross (lub jak kto woli full cross/voll cross/motocross :)

Koszt napraw.. to zależy od serwisu. Co do części to masz w pełno
sklepów i możesz się mniej więcej zorientować co ile kosztuje.

Tłok przy amatorskiej jeździe proponuje zmieniać nie później niż
25-30mth, korbowód co 2-3 tłoki.

Jest to krosówka idealna na tor, w lesie także nią pojeździsz ale to
raczej mija się z celem ze względu na - zawieszenie, przełożenia w
skrzyni, moduł zapłonowy, tylne koło (enduro ma 18 cali).

Jeśli chcesz jeździc po lasach (mało po torze) to polecam enduro (np.
EXC 200 lub mniejsze).

Co do serwisu to nie patrz tylko na tłok bo dochodzi do tego jeszcze:
- olej w silniku co 10-15mth
- olej do mieszanki
- olej do zawieszenia + uszczelniacze (a często lubi pociec.. olej
także trzeba zmieniać bo inaczej w środku będą gluty.. :)
- korbowód (+ łożyska na wal + zakucie)
- olej do filtra powietrza (+ mycie i nasączanie go po każdej jeździe)
- klocki hamulcowe (lubią szybko się ścierać - szczególnie w błocie :)
- napęd (łańcuch + spray, zębatki)
- opony (szczególnie tył)
- linki, klamki (często się urywają/łamią)
- łożysko główki ramy, łożysko na wahaczu, prolink (tutaj często
trzeba je czyścić inaczej pordzewieje)
- łożyska w kołach

I nie napalaj się na pierwszy lepszy - jedź z kimś kto się zna często
łatwo kupić trupa a potem to już zostaje skarbonka bez dna bo ciągle coś
się psuje. Akurat w 2T łatwo sprawdzić co się dzieje z cylindrem/tlokiem
poprzez zdjęcie dyfuzora (np. przy kupnie motocykla)

Najtańsze w tym motocyklach jest paliwo (pamiętaj) :)

PS. Jak już kupisz to pamiętaj o częstym myciu i nasączaniu filtra
powietrza - a nie chciałbyś aby Twój cylinder zassał piasek przy 10k
obrotów :)) (nie będę zdradzał Ci ile kosztuje nowy cylider/nicasil) :>

--
YZ 250F '08



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS