Swiece jedno i dwuelektrodowe

- MarusC Data ostatniej zmiany: 2012-03-08 18:11:04

Swiece jedno i dwuelektrodowe

2012-03-07 17:10:13 - - MarusC

Witam,

czy świece dwuelektrodowe powodują lepsze spalanie, czy tylko mają lepszą
trwałość od jednoelektrodowych?

Marek
R1200GS

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe

2012-03-07 18:15:29 - Grzybol

Użytkownik - MarusC napisał w wiadomości
news:jj8195$1e9$1@inews.gazeta.pl...
> Witam,
> czy świece dwuelektrodowe powodują lepsze spalanie, czy tylko mają lepszą
> trwałość od jednoelektrodowych?
> Marek
> R1200GS

Zrób prosty test w domu. Odkręć gaz, wszystkie kurki. Odczekaj godzinę.
Potem odpal zapalniczkę. Jak pierdolnie i przeżyjesz to sytuację powtórz w
domu u teściowej. Z tym, że tu odpal zwykłą zapałkę. Porównaj gdzie
pierdolnęło lepiej. Masz gotową odpowiedź.

--
Grzybol




Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe

2012-03-07 19:27:49 - Wiesiek


Użytkownik Grzybol napisał w wiadomości
news:jj854t$9js$1@mx1.internetia.pl...
> Użytkownik - MarusC napisał w wiadomości
> news:jj8195$1e9$1@inews.gazeta.pl...
>> Witam,
>> czy świece dwuelektrodowe powodują lepsze spalanie, czy tylko mają lepszą
>> trwałość od jednoelektrodowych?
>> Marek
>> R1200GS
>
> Zrób prosty test w domu. Odkręć gaz, wszystkie kurki. Odczekaj godzinę.
> Potem odpal zapalniczkę. Jak pierdolnie i przeżyjesz to sytuację powtórz w
> domu u teściowej. Z tym, że tu odpal zwykłą zapałkę. Porównaj gdzie
> pierdolnęło lepiej. Masz gotową odpowiedź.
>
> --
> Grzybol

.....a teraz idź w stronę lóżka i delikatnie się połóż. Na pewno ta Twoja
odpowiedź nadwyrężyła Twoje pokłady intelektu i mogła by Ci jakaś żyłka
pęknąć.
I co ? Zostalibyśmy beż Twojej wiedzy a byłaby to strata niepowetowana.

Trzymaj się !




Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe

2012-03-07 19:31:21 - Grzybol

Użytkownik Wiesiek napisał w wiadomości
news:jj89bd$24q$1@node2.news.atman.pl...
> Użytkownik Grzybol napisał w wiadomości
> news:jj854t$9js$1@mx1.internetia.pl...

> odpowiedź nadwyrężyła Twoje pokłady intelektu i mogła by Ci jakaś żyłka
> pęknąć.

Nie peniaj. Kask mam na łbie. Nie na bankomacie.

--
Grzybol




Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe

2012-03-07 19:51:47 - cpt. Nemo


Użytkownik - MarusC napisał w wiadomości
news:jj8195$1e9$1@inews.gazeta.pl...
> Witam,
>
> czy świece dwuelektrodowe powodują lepsze spalanie, czy tylko mają
> lepszą
> trwałość od jednoelektrodowych?
>
Wiesz pewnie jeszcze ze szkoly, ze iskra przeskakuje tam gdzie ma
najkrotsza droge, czyli najmniejszy opor. Niezaleznie od ilosci elektrod
iskra jest tylko jedna, ale swieca kilkuelektrodowa stabilniej i dluzej
trzyma parametry od zwyklej swiecy.





Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe

2012-03-07 22:35:02 - Kuczu

W dniu 2012-03-07 19:51, cpt. Nemo pisze:

>> czy ?wiece dwuelektrodowe powoduj? lepsze spalanie, czy tylko maj?
>> lepsz?
>> trwa?o?? od jednoelektrodowych?
>>
> Wiesz pewnie jeszcze ze szkoly, ze iskra przeskakuje tam gdzie ma
> najkrotsza droge, czyli najmniejszy opor. Niezaleznie od ilosci elektrod
> iskra jest tylko jedna, ale swieca kilkuelektrodowa stabilniej i dluzej
> trzyma parametry od zwyklej swiecy.
>

Nie do konca jest lepsza. Trwalsza i owszem. Tyle ze w jednoelektrodowej
iskra pojawia sie dokladnie w centrum komory spalania i spalanie
przebiega dokladnie tak jak powinno. Natomiast wiele elektrod stanowi
pewna przeszkode w prawidlowym procesie napelniania komory spalania
(jest ich duzo i przeszkadzaja) a iskra nigdy nie jest w centrum.
Stanowi to problem zwlaszcza w silnikach o niewielkiej pojemnosci i
malej komorze spalania. Dlatego tez w motocyklach sie ich nie stosuje a
w samochodach i owszem.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X



Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe

2012-03-08 09:27:59 - Grzegorz Rogala

W dniu 2012-03-07 22:35, Kuczu pisze:

> Nie do konca jest lepsza. Trwalsza i owszem. Tyle ze w jednoelektrodowej
> iskra pojawia sie dokladnie w centrum komory spalania i spalanie
> przebiega dokladnie tak jak powinno. Natomiast wiele elektrod stanowi
> pewna przeszkode w prawidlowym procesie napelniania komory spalania
> (jest ich duzo i przeszkadzaja) a iskra nigdy nie jest w centrum.
Co ma swieca do napelniania cylindra? i jaki wplyw ma przesuniecie iskry
o 1mm do powstania zaplonu a wlasciwie fali wybuchowej mieszanki
paliwowo-powietrznej. Gdzie i tak proces wymiany ladunku jest mega
skomplikowany w silnikach 2+ cylindrowych osiagajacych w dodatku wysokie
predkosci obrotowe..

> Stanowi to problem zwlaszcza w silnikach o niewielkiej pojemnosci i
> malej komorze spalania. Dlatego tez w motocyklach sie ich nie stosuje a
> w samochodach i owszem.

Powiedz to inzynierom Suzuki i Triumpha i paru innych marek ze, sie nie
stosuje bo seryjnie wyjezdzaja z fabryki w niektorych silnikach stosujac
dwuelektrodowe swiece (NGK CR9EK lub CR8EK)

--
Pozdr!
Rogal
KQ750 - leasing oddam (od Maja)
Tiger1050 - leasing oddam
www.rogal.riders.pl



Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe

2012-03-08 09:36:51 - Kuczu

W dniu 2012-03-08 09:27, Grzegorz Rogala pisze:

> Co ma swieca do napelniania cylindra?

Ma wplyw na ksztalt komory spalania i jej objetosc czyli na zawirowania
mieszanki a przez to na skutecznosc napelniania.

> i jaki wplyw ma przesuniecie iskry
> o 1mm do powstania zaplonu a wlasciwie fali wybuchowej mieszanki
> paliwowo-powietrznej.

ma znaczace. Nie wiem czy wiesz ale mieszanka paliwowa nie wypelnia
komory spalania zawsze idealnie rownomiernie. Na przyklad w silnikach z
dwiema swiecami na cylinder padniecie jednej z nich oslabia osiagi
silnika. Skoro zas nie ma to wplywu, jak twierdzisz, to padniecie jednej
swiecy nie powinno byc zauwazalne bo iskra i tak jest.

> Gdzie i tak proces wymiany ladunku jest mega
> skomplikowany w silnikach 2+ cylindrowych osiagajacych w dodatku wysokie
> predkosci obrotowe..

Tym bardziej mieszanka ma malo czasu na dostanie sie w okolice elektrody
i stworzenie idealnych warunkow do zaplonu.

>> Stanowi to problem zwlaszcza w silnikach o niewielkiej pojemnosci i
>> malej komorze spalania. Dlatego tez w motocyklach sie ich nie stosuje a
>> w samochodach i owszem.
>
> Powiedz to inzynierom Suzuki i Triumpha i paru innych marek ze, sie nie
> stosuje bo seryjnie wyjezdzaja z fabryki w niektorych silnikach stosujac
> dwuelektrodowe swiece (NGK CR9EK lub CR8EK)

Tak, bo konstruktor przewidzial swiece dwuelektrodowa i dlatego
odpowiednio uksztaltowal uklad dolotowy i komore spalania. Tam gdzie
oryginalnie jest swieca jednoelektrodowa zastosowanie wieloelektrodowej
moze pogorszyc osiagi.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X



Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe

2012-03-08 16:37:30 - Ivam

Użytkownik Kuczu napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jj9r40$4bv$1@inews.gazeta.pl...
> Tak, bo konstruktor przewidzial swiece dwuelektrodowa i dlatego
> odpowiednio uksztaltowal uklad dolotowy i komore spalania. Tam gdzie
> oryginalnie jest swieca jednoelektrodowa zastosowanie wieloelektrodowej
> moze pogorszyc osiagi.

Powiem wiecej - czytalem gdzies test swiec z rozdwojonym koncem elektrody
zewnetrznej (taki jezyk weza). Rezultaty mialy byc zajebiste - szersza
iskra=lepsze spalanie. Okazalo sie, ze kilka z testowanych maszyn tracilo
drastycznie moc - po 1 - 2 konie.

Znam teorie swiec wieloelektrodowych i zdaje sobie sprawe z ich dzialania i
wad, ale mam jedno ale. Moja MZ'ta (TS 250/1) zdecydowanie lepiej pali na
4'ro elektrodowym boschu super 4, niz na jakiejkolwiek innej swiecy. Nie
wiem czym to jest spowodowane, ale ta czteroektrodowa lepiej przepala
nadmiar paliwa (mam gaznik z ETZ), kazda inna byla zalewana.

Jak to wytlumaczyc?

--
pzdr:
Ivam




Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe

2012-03-09 08:50:57 - Grzegorz Rogala

W dniu 2012-03-08 09:36, Kuczu pisze:
> W dniu 2012-03-08 09:27, Grzegorz Rogala pisze:
>
>> Co ma swieca do napelniania cylindra?
>
> Ma wplyw na ksztalt komory spalania i jej objetosc czyli na zawirowania
> mieszanki a przez to na skutecznosc napelniania.

Chcesz mi wmowic, ze dodatkowa elektroda o powierzchni 1,2mm2 ma wplyw
na zawirowanie mieszanki? Jakis dowod poprosze - link or smth bo jakos
Ci nie wierze.

> ma znaczace. Nie wiem czy wiesz ale mieszanka paliwowa nie wypelnia
> komory spalania zawsze idealnie rownomiernie.
No przeca to logiczne - wymiana ladunku to zajebiscie skomplikowane
zagadnienie.

Na przyklad w silnikach z
> dwiema swiecami na cylinder padniecie jednej z nich oslabia osiagi
> silnika.
Z reguly, zaznaczam z reguly a nie zawsze, silniki twinspark to silniki
w ktorych sa po prostu duze srednice tloka i co za tym idace duze
pojemnosci komory spalania lub zwyczajna ekologia.Wiec padniecie
jednej z dwoch swiec koniecznych do poprawnej pracy jakby logiczne, ze
wplywa na prace tegoz silnika.

> Skoro zas nie ma to wplywu, jak twierdzisz, to padniecie jednej
> swiecy nie powinno byc zauwazalne bo iskra i tak jest.
Kuczu nie przeinaczaj tego co napisalem, co maja dwie swiece do swiecy
dwuelektrodowej?

>> Gdzie i tak proces wymiany ladunku jest mega
>> skomplikowany w silnikach 2+ cylindrowych osiagajacych w dodatku wysokie
>> predkosci obrotowe..
>
> Tym bardziej mieszanka ma malo czasu na dostanie sie w okolice elektrody
> i stworzenie idealnych warunkow do zaplonu.

Dalej, co ma 1,2mm2 elektroda do zawirowan tej mieszanki.

> Tak, bo konstruktor przewidzial swiece dwuelektrodowa i dlatego
> odpowiednio uksztaltowal uklad dolotowy i komore spalania. Tam gdzie
> oryginalnie jest swieca jednoelektrodowa zastosowanie wieloelektrodowej
> moze pogorszyc osiagi.

Moze, ale nie musi.Swiece jednoelektrodowe sa po prostu tansze. I jezeli
mamy zalete w postaci dluzszego okresu pomiedzy wymianami (ze wzgledu na
zuzycie elektrod ofkors) zalety dwuelektrodowych swiec przewyzszaja
watpliwe wady (1,2mm2 elektroda?)
Jak znajde to wystawie zdjecia swoich swiec CR9EK po przebiegu 24kkm i
swiecy CR9E po przebiegu ~13kkm - roznica w wypaleniu elektrody bocznej
a przez to zwiekszeniu przerwy miedzyelektrodowej jest widoczna golym
okiem. A chyba zgodzisz sie z faktem, ze prawidlowa wartosc przerwy ma
duze znaczenie dla pracy swiecy i samego silnika..


--
Pozdr!
Rogal
KQ750 - leasing oddam
Tiger1050 - leasing oddam
www.rogal.riders.pl



Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe

2012-03-09 09:09:41 - Kuczu

W dniu 2012-03-09 08:50, Grzegorz Rogala pisze:
> Chcesz mi wmowic, ze dodatkowa elektroda o powierzchni 1,2mm2 ma wplyw
> na zawirowanie mieszanki? Jakis dowod poprosze - link or smth bo jakos
> Ci nie wierze.

Ma znaczenie cos dodatkowego sterczacego z sufitu komory spalania.
Linka nie podam bo nie chce mi sie szukac.

> No przeca to logiczne - wymiana ladunku to zajebiscie skomplikowane
> zagadnienie.

No wlasnie.


> Z reguly, zaznaczam z reguly a nie zawsze, silniki twinspark to silniki
> w ktorych sa po prostu duze srednice tloka i co za tym idace duze
> pojemnosci komory spalania lub zwyczajna ekologia.Wiec padniecie
> jednej z dwoch swiec koniecznych do poprawnej pracy jakby logiczne, ze
> wplywa na prace tegoz silnika.

Niekoniecznie. TwinSparki maja swiece przesuniete na boki komory
spalania. Zgodnie z Twoja teoria (ze umiejscowienie swiecy nie ma
znaczenia, byle byla iskra) Na jednej swiecy tez bedzie dzialac bez
problemu. A nie dziala.

>
>> Skoro zas nie ma to wplywu, jak twierdzisz, to padniecie jednej
>> swiecy nie powinno byc zauwazalne bo iskra i tak jest.
> Kuczu nie przeinaczaj tego co napisalem, co maja dwie swiece do swiecy
> dwuelektrodowej?

> Dalej, co ma 1,2mm2 elektroda do zawirowan tej mieszanki.

Takie samo jak umieszczenie 2 mm precika w kanale dolotowym - zjebie
powaznie proces napelniania.


> Moze, ale nie musi.Swiece jednoelektrodowe sa po prostu tansze.

Niekoniecznie. Dobre swiece jednoelektrodowe sa drozsze. A proces
produkcji zwyklych jedno i wieloelektrodowych swiec nie jest bardziej
kosztowny.

> I jezeli mamy zalete w postaci dluzszego okresu pomiedzy wymianami (ze wzgledu na
> zuzycie elektrod ofkors) zalety dwuelektrodowych swiec przewyzszaja
> watpliwe wady (1,2mm2 elektroda?)

Ja wole miec platynowa lub irydowa droga swiece niz wieloelektrodowa.
Okres uzytkowania tez bede mial dluzszy.


> Jak znajde to wystawie zdjecia swoich swiec CR9EK po przebiegu 24kkm i
> swiecy CR9E po przebiegu ~13kkm - roznica w wypaleniu elektrody bocznej
> a przez to zwiekszeniu przerwy miedzyelektrodowej jest widoczna golym
> okiem. A chyba zgodzisz sie z faktem, ze prawidlowa wartosc przerwy ma
> duze znaczenie dla pracy swiecy i samego silnika..

A jakie przebiegi do wymiany swiec przewiduje producent Twojego motocykla ?


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X



Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe

2012-03-08 11:34:19 - mk

W dniu 2012-03-08 09:27, Grzegorz Rogala pisze:
wyjezdzaja z fabryki
honda VT miała 2 świece na cyl.
Pdr. M



Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe

2012-03-08 15:39:05 - Monster

W dniu 2012-03-08 11:34, mk pisze:
> W dniu 2012-03-08 09:27, Grzegorz Rogala pisze:
> wyjezdzaja z fabryki
> honda VT miała 2 świece na cyl.
> Pdr. M
Tu chodzi o świece dwuelektrodowe, czyli ma się to jak picie w
Szczawnicy do szczania w piwnicy..Czy kulturalniej Piłem w Spale,spałem
w Pile

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem



Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe

2012-03-08 16:37:57 - mk

W dniu 2012-03-08 15:39, Monster pisze:
> W dniu 2012-03-08 11:34, mk pisze:
>> W dniu 2012-03-08 09:27, Grzegorz Rogala pisze:
>> wyjezdzaja z fabryki
>> honda VT miała 2 świece na cyl.
>> Pdr. M
> Tu chodzi o świece dwuelektrodowe,
>
Naprawdę?
Podaję istnienia dwóch punktów zapłonu mieszanki w cyl. do informacji o
centrum komory spalania i problemach
Tiepier poniał?





Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe

2012-03-08 16:41:45 - Marcin N

W dniu 2012-03-08 16:37, mk pisze:

> Podaję istnienia dwóch punktów zapłonu mieszanki w cyl. do informacji o
> centrum komory spalania i problemach
> Tiepier poniał?

Szczerze mówiąc - pojęcia nie mam, co miałeś na myśli.



Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe

2012-03-08 18:11:04 - Ivam

Użytkownik mk napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jjajh8$n37$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
> Podaję istnienia dwóch punktów zapłonu mieszanki w cyl. do informacji o
> centrum komory spalania i problemach

Naprawde nie widzisz roznicy miedzy 1 swieca, ktora daje JEDNA iskre co raz
na inna elektrode, a 2 swiecami, ktore daja w sumie DWIE iskry?

My tutaj mowimy o jednej swiecy, jednej iskrze, w kazdym z cylindrow.

--
pzdr:
Ivam




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS