Regulator Napięcia
2011-10-27 19:24:54 -
DUCATI ENERGIA 343875
pasujące 343820,343870 lub SGR-438820
oznaczenia
G G R +B L C
NA CZTERY PINY
taki sam ma APRILIA 125 AF1 AF 1
Ewentualnie gdzie go kupie.
Pozdrawiam Artur
pipek722@wp.pl
606192245
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: Regulator Napięcia
2011-10-27 21:39:59 - Czarek Daniluk
> Witam.Poszukuje regulatora napięcia
> DUCATI ENERGIA 343875
> pasujące 343820,343870 lub SGR-438820
> oznaczenia
> G G R +B L C
> NA CZTERY PINY
> taki sam ma APRILIA 125 AF1 AF 1
> Ewentualnie gdzie go kupie.
> Pozdrawiam Artur
> pipek722@wp.pl
> 606192245
>
A nie wystarczy zakupić zwykły regulator napięcia ? tylko trzeba
wiedzieć czy prostownik w alternatorze jest 6cio czy 9cio diodowy ;)
Zwykły polski regler od samochodu będzie kosztował ze 20zł :)
Pozdrawiam !
PS:
Może mieć mniej wyjść :)
Re: Regulator Napięcia
2011-10-27 23:07:56 - Kuczu
> A nie wystarczy zakupić zwykły regulator napięcia ? tylko trzeba
> wiedzieć czy prostownik w alternatorze jest 6cio czy 9cio diodowy ;)
> Zwykły polski regler od samochodu będzie kosztował ze 20zł :)
>
> Pozdrawiam !
>
> PS:
> Może mieć mniej wyjść :)
A ktore wspolczesne auto ma regulator nie zespolony z alternatorem ?
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
Re: Regulator Napięcia
2011-10-30 20:53:03 - Czarek Daniluk
> W dniu 2011-10-27 21:39, Czarek Daniluk pisze:
>
>> A nie wystarczy zakupić zwykły regulator napięcia ? tylko trzeba
>> wiedzieć czy prostownik w alternatorze jest 6cio czy 9cio diodowy ;)
>> Zwykły polski regler od samochodu będzie kosztował ze 20zł :)
>>
>> Pozdrawiam !
>>
>> PS:
>> Może mieć mniej wyjść :)
>
> A ktore wspolczesne auto ma regulator nie zespolony z alternatorem ?
>
Czy trzeba szukać od współcześnie produkowanego ??
Są do nabycia zewnętrzne regulatory w sklepach z gratami do chociażby
Polonez/PF125/126 ;)
Sam kupiłem taki do CZ, zamontowałem i działa jak trzeba.
Pozdrawiam !
Re: Regulator Napięcia
2011-10-30 22:14:28 - Kuczu
> W dniu 2011-10-27 23:07, Kuczu pisze:
>> W dniu 2011-10-27 21:39, Czarek Daniluk pisze:
>>
>>> A nie wystarczy zakupić zwykły regulator napięcia ? tylko trzeba
>>> wiedzieć czy prostownik w alternatorze jest 6cio czy 9cio diodowy ;)
>>> Zwykły polski regler od samochodu będzie kosztował ze 20zł :)
>>>
>>> Pozdrawiam !
>>>
>>> PS:
>>> Może mieć mniej wyjść :)
>>
>> A ktore wspolczesne auto ma regulator nie zespolony z alternatorem ?
>>
>
> Czy trzeba szukać od współcześnie produkowanego ??
> Są do nabycia zewnętrzne regulatory w sklepach z gratami do chociażby
> Polonez/PF125/126 ;)
> Sam kupiłem taki do CZ, zamontowałem i działa jak trzeba.
>
> Pozdrawiam !
Hmmmm... Do CZ to daje rade. Do japonca/wlocha/niemca to juz troche gorzej.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
Re: Regulator Napięcia
2011-10-30 22:29:12 - Wojtek
> >
> > Czy trzeba szukać od współcześnie produkowanego ??
> > Są do nabycia zewnętrzne regulatory w sklepach z gratami do chociażby
> > Polonez/PF125/126 ;)
> > Sam kupiłem taki do CZ, zamontowałem i działa jak trzeba.
> >
> > Pozdrawiam !
>
> Hmmmm... Do CZ to daje rade. Do japonca/wlocha/niemca to juz troche gorzej.
>
Kumpel taki wsadził do ST:
www.swistak.pl/a4327230,UNIWERSALNY-REGULATOR-NAPIECIA-RN-05-GWAR-12m-cy.html
--
Wojtek Sobociński
Raz na rowerze, raz na motorze :D
Re: Regulator Napięcia
2011-10-31 00:56:19 - Kuczu
> Kuczu wrote:
>
>>>
>>> Czy trzeba szukać od współcześnie produkowanego ??
>>> Są do nabycia zewnętrzne regulatory w sklepach z gratami do chociażby
>>> Polonez/PF125/126 ;)
>>> Sam kupiłem taki do CZ, zamontowałem i działa jak trzeba.
>>>
>>> Pozdrawiam !
>>
>> Hmmmm... Do CZ to daje rade. Do japonca/wlocha/niemca to juz troche gorzej.
>>
>
> Kumpel taki wsadził do ST:
> www.swistak.pl/a4327230,UNIWERSALNY-REGULATOR-NAPIECIA-RN-05-GWAR-12m-cy.html
>
>
No tak, ale to jest elektroniczny, a nie mechaniczny z Poloneza. I o
rzad wielkosci drozszy.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
Re: Regulator Napięcia
2011-10-31 10:05:28 - falco
> No tak, ale to jest elektroniczny, a nie mechaniczny z Poloneza.
Siema,
tzw. czekoladka, to właśnie elektronik, prosty, polski elektroniczny
regulator...
P.S. O przydatności, to szukanego modelu się nie wypowiadam, bo nie wiem.
--
Pozdr! falco
SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97
Re: Regulator Napięcia
2011-10-31 21:39:53 - Czarek Daniluk
> No tak, ale to jest elektroniczny, a nie mechaniczny z Poloneza. I o
> rzad wielkosci drozszy.
>
Mechanicznych już nikt nie stosuje, teraz tylko elektronika.
25-30zł to nie jest rząd wielkości drożej ;P
Pozdrawiam !
Re: Regulator Napięcia
2011-10-30 22:38:00 - Monster
> Hmmmm... Do CZ to daje rade. Do japonca/wlocha/niemca to juz troche gorzej.
>
To całkiem inna bajka- gość szuka do napędu paralotni,można powiedzieć
że silnik od kosiarki:-)
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem
Re: Regulator Napięcia
2011-10-31 21:38:46 - Czarek Daniluk
> Hmmmm... Do CZ to daje rade. Do japonca/wlocha/niemca to juz troche gorzej.
>
Czym się różni alternator we włochu/japońcu/niemcu od tego który jest w
CZ ?? w.g mnie wszystkie mają takie same wyprowadzenia :P 3 fazy, zero i
czasami środek faz :P
Pozdrawiam !
Re: Regulator Napięcia
2011-10-31 23:04:18 - Gr4N4c1K
napisał(a):
> W dniu 2011-10-30 22:14, Kuczu pisze:
>
>> Hmmmm... Do CZ to daje rade. Do japonca/wlocha/niemca to juz troche
>> gorzej.
>>
>
> Czym się różni alternator we włochu/japońcu/niemcu od tego który jest w
> CZ ?? w.g mnie wszystkie mają takie same wyprowadzenia :P 3 fazy, zero i
> czasami środek faz :P
>
> Pozdrawiam !
ano bardzo dobrze różnicę widać gołym okiem...
są alternatory trójfazowe ze wzbudzeniem, takie jak w 99.9% obecnych
samochodów i w CZ/JAWA. regulator służy do sterowania prądem płynącym
przez uzwojenie wirnika. stąd też dwie szczotki i komutator w postaci
dwóch oddzielnych pierścieni na wirniku im większy prąd wzbudzenia tym
większe napięcie generuje uzwojenie stojana i większą oddaje moc..
generalnie takie rozwiązanie ma najlepszą sprawność bo alternator generuje
tyle prądu ile potrzebują odbiorniki. ale też bardziej skomplikowany
mechanicznie. do pełni szczęścia w obwodzie znajduje się prostownik
zamieniający prąd zmienny z trzech faz na prąd stały.
drugi rodzaj to alternator z wirnikiem wyposażonym w magnesy stałe....
zazwyczaj wirnik robi jednocześnie za koło zamachowe. magnesy obracają się
na zewnątrz stojana z uzwojeniami, z rzadka wewnątrz (mała jawka). proste
rozwiązanie mechaniczne okupione jest pewną wadą. mianowicie wraz ze
wzrostem obrotów wzrasta napięcie i w pewnym momencie gdzieś tą nadwyżkę
trzeba puścić. zazwyczaj w gwizdek i dla tego regulatory posiadają duże
radiatory. po prostu nadmiar prądu zamieniany jest w ciepło. tutaj
alternator może mieć uzwojenie jedno, dwu lub trójfazowe. jeszcze się
trafia dwupołówkowe. no i do tego odpowiedni prostownik i stabilizator
napięcia.
pozdrawiam
Re: Regulator Napięcia
2011-11-01 11:23:36 - Monster
> W dniu 2011-10-30 22:14, Kuczu pisze:
>
>> Hmmmm... Do CZ to daje rade. Do japonca/wlocha/niemca to juz troche
>> gorzej.
>>
>
> Czym się różni alternator we włochu/japońcu/niemcu od tego który jest w
> CZ ?? w.g mnie wszystkie mają takie same wyprowadzenia :P 3 fazy, zero i
> czasami środek faz :P
>
> Pozdrawiam !
Widać są różnice skoro nawet w Larssonie jest na półce jakieś 80 różnych
reglerów.
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem
Regulator Napięcia
2011-11-24 21:05:45 -
> Witam.Poszukuje regulatora napięcia
> DUCATI ENERGIA 343875
> pasujące 343820,343870 lub SGR-438820
> oznaczenia
> G G R +B L C
> NA CZTERY PINY
> taki sam ma APRILIA 125 AF1 AF 1
> Ewentualnie gdzie go kupie.
> Pozdrawiam Artur
> pipek722@wp.pl
> 606192245
Drugi rodzaj to alternator z wirnikiem wyposażonym w magnesy stałe....
zazwyczaj wirnik robi jednocześnie za koło zamachowe. magnesy obracają się
na zewnątrz stojana z uzwojeniami, z rzadka wewnątrz (mała jawka). proste
rozwiązanie mechaniczne okupione jest pewną wadą. mianowicie wraz ze
wzrostem obrotów wzrasta napięcie i w pewnym momencie gdzieś tą nadwyżkę
trzeba puścić. zazwyczaj w gwizdek i dla tego regulatory posiadają duże
radiatory. po prostu nadmiar prądu zamieniany jest w ciepło. tutaj
alternator może mieć uzwojenie jedno, dwu lub trójfazowe. jeszcze się
trafia dwupołówkowe. no i do tego odpowiedni prostownik i stabilizator
napięcia.
Posiadam alternator z wirnikiem wyposażonym w magnesy stałe.Z silnika wychodzą
dwa przewody do podłączenia z regulatorem(dwu fazowy)i wyjście + do
akumulatora i masa z obudowy.To co wiem to regulator był dwupołówkowy z
stabilizatorem.
Dziękuje koledze za szczegółowy opis jak wyżej.
Ewentualnie jaki regulator można zastosować.
Dziękuje i pozdrawiam.Artur
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/