Opony przód/tył różnych producentów.Można?
2011-05-31 14:39:50 - km
seryjnej tylnej gumy Dunlopa.Chcę kupić na tył Pilot Road w pierwszej wersji,
zostawić przód Dunlopa.Co myślicie o takiej konfiguracji?
Z góry dzięki za podpowiedzi.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
2011-05-31 14:48:28 - Grzegorz Rogala
> Po 3300km użytkowania nowego bandita 1250 doszło do zniszczenia
> seryjnej tylnej gumy Dunlopa.Chcę kupić na tył Pilot Road w pierwszej wersji,
> zostawić przód Dunlopa.Co myślicie o takiej konfiguracji?
> Z góry dzięki za podpowiedzi.
>
Na suchym da rade, na mokrym moze byc roznie..
--
pozdr
Rogal
Tiger1050
KQ750Axi
www.rogal.riders.pl
Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
2011-05-31 16:38:55 - km
> Na suchym da rade, na mokrym moze byc roznie..
>
Dziękuję za odpowiedź,czym to uzasadniasz?
Nie bardzo rozumiem jakie są przeciwskazania oprócz
bełkotu marketingowego.
Przecież przód z tyłem się nie widzą.
Intuicyjnie czuję że nie mam racji,ale nikt nie potrafi
rzeczowo wyjaśnić dlaczego opona przednia i tylna powinny
być w tej samej specyfikacji/wieku/zużyciu.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
2011-05-31 16:43:41 - AZ
>
> Dziękuję za odpowiedź,czym to uzasadniasz?
> Nie bardzo rozumiem jakie są przeciwskazania oprócz
> bełkotu marketingowego.
> Przecież przód z tyłem się nie widzą.
> Intuicyjnie czuję że nie mam racji,ale nikt nie potrafi
> rzeczowo wyjaśnić dlaczego opona przednia i tylna powinny
> być w tej samej specyfikacji/wieku/zużyciu.
>
Ponoc tylny bieznik wspolpracuje z tylnym, w takiej kwestii ze przod
rozbija wode.
A o reszte to moze byc roznie, inny profil opony, inna sztywnosc bokow,
tyle mi przychodzi do glowy.
--
Artur
ZZR 1200
Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
2011-05-31 17:19:32 - KJ Siła Słów
>
>> Na suchym da rade, na mokrym moze byc roznie..
>>
>
> Dziękuję za odpowiedź,czym to uzasadniasz?
Przednia opona na mokrym ma za zadanie wyprzeć z toru jazdy wodę żeby
tylna miała czysty ślad. Nie wiem czy ktos z nas az tak dobrze rozumie
niuanse tego wypierania wody przez przod zeby powiedziec czy
plaskosc/stromosc profilu opony i jej bieznik tzn. przedniej bedzie
dobrze wspolpracowac z tylna.
Druga rzecz to roznica w stopniu przyczepnosci dwoch roznych opon
wynikajaca z potencjalnie roznego nagrzewania sie.
Dlatego warto miec jednakowe opony co do modelu. Z tym wiekiem to bym
nie przesadzal chyba ze z roku na rok Producent zmienil bieznik albo
jedna odlezala sie do poziomu kartofla.
IMO poki jestes powyzej TWI to powinno byc OK.
A jak pomieszasz mimo wszystko to tylko praktyka Ci pokaze czy dobrze
trafiles czy nie ;-)
KJ
Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
2011-06-02 14:23:33 - de Fresz
> Przednia opona na mokrym ma za zadanie wyprzeć z toru jazdy wodę żeby
> tylna miała czysty ślad. Nie wiem czy ktos z nas az tak dobrze rozumie
> niuanse tego wypierania wody przez przod zeby powiedziec czy
> plaskosc/stromosc profilu opony i jej bieznik tzn. przedniej bedzie
> dobrze wspolpracowac z tylna.
IMHO to tłumaczenie pachnie marketingową ściemą. Każda przednia opona
jakoś rozbija wodę, czy aby sposób w jaki to robi może mieć aż tak
wyraźny wpływ na zachowanie tylnej - biorąc pod uwagę, że te same opony
mogą być założone w motocyklach o różnej geometrii i w różnych
rozmiarach (zwłaszcza tyłu)? Jakoś powątpiewam.
Sam przez pewien czas jeździłem na oponach różnych producentów na
przodzie i tyle, jeździłem i na kompletach, powiem szczerze, że nie
zauważyłem nic nieopokojącego przy mieszaniu.
Za to sądzę, że różne zestawienia przód-tył mogą mieć wpływ na
prowadzenie w złożeniach, zwłaszcza głębokich.
--
Pozdrawiam
de Fresz
Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
2011-06-02 21:18:00 - KJ Siła Słów
> IMHO to tłumaczenie pachnie marketingową ściemą. Każda przednia opona
> jakoś rozbija wodę, czy aby sposób w jaki to robi może mieć aż tak
> wyraźny wpływ na zachowanie tylnej
Moze i pachnie ale masz jak sprawdzic?
KJ
Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
2011-06-03 10:20:26 - de Fresz
>> IMHO to tłumaczenie pachnie marketingową ściemą. Każda przednia opona
>> jakoś rozbija wodę, czy aby sposób w jaki to robi może mieć aż tak
>> wyraźny wpływ na zachowanie tylnej
>
> Moze i pachnie ale masz jak sprawdzic?
No sprawdzałem. Ale może miałem szczęście, może deszcz był za mały,
może nie wiedziałem na co zwracać uwagę, a może poszli do lasu.
--
Pozdrawiam
de Fresz
Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
2011-06-03 14:52:22 - Michał V-R
>> Moze i pachnie ale masz jak sprawdzic?
>
> No sprawdzałem. Ale może miałem szczęście, może deszcz był za mały, może
> nie wiedziałem na co zwracać uwagę, a może poszli do lasu.
>
Ja mam rozne kapcie, przod/ tyl, z tylu michal power race, z przodu
mezeler, kasa nie pozwolila, by wymienic oba kapcie na raz. Ale latajac
po glebokich winklach, do zamkniecia tylnej opony zostaje mi ok 2cm, a
przod zamykam bez problemu, az rantu juz nie ma. Wiec lepiej miec
podobne kapcie, bo to pachnie gleba.(choc, jak wszyscy wiedza tyl zamyka
sie latwiej)
--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
----------------------------------------
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
----------------------------------------
Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
2011-05-31 17:30:09 - Grzegorz Rogala
> Dziękuję za odpowiedź,czym to uzasadniasz?
> Nie bardzo rozumiem jakie są przeciwskazania oprócz
> bełkotu marketingowego.
> Przecież przód z tyłem się nie widzą.
Widza, widza - w wiekszosci czasu jazdy (tak pi x oko od 40km/h) tylna
opona jedzie w sladzie przedniej. I o ile na suchym roznice wynikajace z
rzezby bieznika sa powiedzmy na drodze pomijalne to juz na mokrym moze
sie okazac ze tylna opona jedzie dalej po mokrym w mniej kontrolowany
sposob.
> Intuicyjnie czuję że nie mam racji,ale nikt nie potrafi
> rzeczowo wyjaśnić dlaczego opona przednia i tylna powinny
> być w tej samej specyfikacji/wieku/zużyciu.
Powiem tak z doswiadczenia wiem ze firma ta sama wystarczy bo w sumie
biezniki robia podobne np Pilot Road z przodu i Macadam X100 z tylu..
Ale w momencie kiedy masz dwoch roznych producentow to moze sie okazac,
ze mieszanka z przodu bedzie juz np nagrzana a tyl zimny i w winklu
mozesz sie ciezko zdziwic ta roznica przyczepnosci.
--
pozdr
Rogal
Tiger1050
KQ750Axi
www.rogal.riders.pl
Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
2011-05-31 17:52:23 - KJ Siła Słów
> Powiem tak z doswiadczenia wiem ze firma ta sama wystarczy bo w sumie
> biezniki robia podobne np Pilot Road z przodu i Macadam X100 z tylu..
Dokładnie tak to ja mialem w ZX.
Zgodnie z zasada ze podobny bieznik i zeby przod byl bardziej
przyczepny/miekki niz tyl.
To sa dalej dobre zasady ino nie z X100.
Bo to zla opona jest.
Nawet na tyl.
KJ
Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
2011-06-01 12:54:34 - Grzegorz Rogala
> To sa dalej dobre zasady ino nie z X100.
> Bo to zla opona jest.
> Nawet na tyl.
Obawiam sie, ze nie masz racji, zajezdzilem dwie takie opony z tylu w
Buzie i _ani_ razu mnie ta opona nie rozczarowala
Wyjazd do Maroka (10kkm) na innej oponie bylby po prostu niemozliwy.
Do Portugalii (8kkm) to samo,
zamknalem ja bez problemu, trzymala w winklach, na mokrym dawala rade
Warunek X100 zawsze kupowalem nowke sztuke z roku w ktorym wyjezdzalem
i pamietalem, ze pierwsze 20-30km mam z tylu kamienny krąg.. ;)
A rzezba bieznika odpowiadala idealnie Pilot Roadowi wiec i po mokrym
nie mialem przygod.
A tak btw opon to mam teraz hydrozagadke w Tigerze, pierwszy moj
motocykl ktory _ZEZARL_ przednia opone a tyl jeszcze spokojnie pare kkm
polata a raczej odwijam ;)
--
pozdr
Rogal
Tiger1050
KQ750Axi
www.rogal.riders.pl
Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
2011-06-01 13:49:20 - KJ Siła Słów
> Obawiam sie, ze nie masz racji, zajezdzilem dwie takie opony z tylu w
> Buzie i _ani_ razu mnie ta opona nie rozczarowala
> Wyjazd do Maroka (10kkm) na innej oponie bylby po prostu niemozliwy.
> Do Portugalii (8kkm) to samo
A mi w Polsce latała na niej dupa.
O!
Fakt ze po austriackim hajłeju jechala w jebutnym deszczu rowne 150 az
po same Wlochy i bylo git.
Za to na tymze hajleju spotkalem z lekka zdefasonowane BMW jednego
odwaznego Wlocha co sobie X100 zalozyl obie i w gorach mu nie wydalo.
Poza tym co gosc ktoremu snieg i mroz nie przeszkadza zeby jezdzic moto
z Łodzi do Wawy moze wiedziec o problemach w ogarnianiu przyczepnosci
przez normalnych ludzi?
;-)
KJ
Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
2011-06-01 00:19:02 - Tomek Wozniakowski
W dniu 2011-05-31 17:30, Grzegorz Rogala pisze:
>> Intuicyjnie czuję że nie mam racji,ale nikt nie potrafi
>> rzeczowo wyjaśnić dlaczego opona przednia i tylna powinny
>> być w tej samej specyfikacji/wieku/zużyciu.
Wiesz, na takie pytanie zawsze bedzie odpowiedz odpowiedz 'mozna', bo
kto Ci zabroni.
> Powiem tak z doswiadczenia wiem ze firma ta sama wystarczy bo w sumie
> biezniki robia podobne np Pilot Road z przodu i Macadam X100 z tylu..
> Ale w momencie kiedy masz dwoch roznych producentow to moze sie okazac,
> ze mieszanka z przodu bedzie juz np nagrzana a tyl zimny i w winklu
> mozesz sie ciezko zdziwic ta roznica przyczepnosci.
>
Rogal, ja jednak zaryzykowalbym stwierdzenie, ze jesli nie masz
mozliwosci eksperymentowania (za duzo kazsy na gumy), to nalezy wrzucac
ten sam model, bo to, co napisales jest IMHO tylko polprawda -
znaczysie, uwazam (wiecej, jestem przekonany), ze takie D220 czy
RoadSmart Dunlopa rozgrzewa sie zupelnie inaczej, niz D209 dajmy na to.
Dodatkowo, profile tych opon, ze wzgledu na ich specyfike, w zupelnie
inny sposob skladaja sie w winkiel i konia z rzedem temu, co sobie
potrafi to zasymulowac w glowie.
Daawno temu Damiano podawal jakies sprawdzone przez niego na torze
kombinacje mieszane, ale on mial mozliwosc poprobowania, a po drugie, te
opony srednio sie mialy do ulicznej czy turystycznej eksploatacji. Poza
tym obecnie, to je mozna pewnie w muzeum producentow ogladac ;)
Wniosek ostateczny Damiana byl zreszta zgodny z tym, co Ci wszyscy pisza
- jak nie masz mozliwosci/kasy, to wrzucaj komplet z tego samego modelu.
--
Pozdrawiam :)
Tomek
(ETZ150, czerwone STringi - Rozowa Pantera na baku i 3 balwanki na blasze;
CCCP...l, kaem Pluszaki - oooczywiscie ofiszjal ;), PGR;
Nowa Iwiczna, okol. Pulaw)
ICQ 112695673
Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
2011-06-01 13:47:59 - Grzegorz Rogala
> Rogal, ja jednak zaryzykowalbym stwierdzenie, ze jesli nie masz
> mozliwosci eksperymentowania (za duzo kazsy na gumy), to nalezy wrzucac
> ten sam model, bo to, co napisales jest IMHO tylko polprawda -
No bo to jest taka ekonomiczna prawda a nie uzytkowa. Wyszedlem z
zalozenia, ze mniejszym zlem jest zalozenie dwoch roznych opon _tego
samego_ producenta niz zakladanie opon od czapy nie?
> znaczysie, uwazam (wiecej, jestem przekonany), ze takie D220 czy
> RoadSmart Dunlopa rozgrzewa sie zupelnie inaczej, niz D209 dajmy na to.
> Dodatkowo, profile tych opon, ze wzgledu na ich specyfike, w zupelnie
> inny sposob skladaja sie w winkiel i konia z rzedem temu, co sobie
> potrafi to zasymulowac w glowie.
Ba, to akurat jest pewnik ze opony o innej mieszance beda zupelnie
inaczej sie rozgrzewac a co za tym idzie beda srednio przewidywalne a
juz jak dolozymy inny profil (na Twoim przykladzie RS a D209 albo
Qualifier) to juz wogole sie bedzie mozna zdziwic..
> Wniosek ostateczny Damiana byl zreszta zgodny z tym, co Ci wszyscy pisza
> - jak nie masz mozliwosci/kasy, to wrzucaj komplet z tego samego modelu.
I tym optymistycznym akcentem EOT :D
--
pozdr
Rogal
Tiger1050
KQ750Axi
www.rogal.riders.pl
Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
2011-05-31 17:33:23 - Grzegorz Rogala
>Chcę kupić na tył Pilot Road w pierwszej wersji,
A sie mi tak przypomnialo, to PR jest jeszcze produkowany?
bo wydawa mi sie ze od 2009r jest juz PRII.
Poza tym, jakiego masz tego Dunlopa?
--
pozdr
Rogal
Tiger1050
KQ750Axi
www.rogal.riders.pl
Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
2011-06-03 11:45:35 - Kefir
On May 31, 5:33 pm, Grzegorz Rogala
> W dniu 31-05-2011 14:39, km pisze:
>
> >Chcę kupić na tył Pilot Road w pierwszej wersji,
>
> A sie mi tak przypomnialo, to PR jest jeszcze produkowany?
> bo wydawa mi sie ze od 2009r jest juz PRII.
> Poza tym, jakiego masz tego Dunlopa?
Jeszcze kilka lat temu nie powazylbym sie na takie akcje, by miec
opony roznych producentow. Teraz zas, z przyczyn ekonomicznych w XT
mam opony od roznych mamusiek: zwykle P. Diablo tyl i jakis Dunlop,
chyba RoadSmart, z przodu. Celem bylo miec bardziej przyczepne cos z
przodu. Wynika to ze specyfiki jazdy koza, ktora udaje supermoto:
dopoki zamiata jedynie tylkiem sytuacja jest w miare pod kontola.
Z tego co piszecie wynika, ze powinienem zaczac sie bac. A taki bylem
zadowolony ;)
--
Pozdrawiam, Artur vel Kefir & ST955, XT660X, Tiger955