dwusuw a czretosuw

staszaiwa@vp.pl Data ostatniej zmiany: 2011-06-03 21:53:47

dwusuw a czretosuw

2011-05-19 18:07:25 - staszaiwa@vp.pl

wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki
dwusuwowe od czterosuwowych, jakie plusy i minusy, żywotność itp.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: niusy.onet.pl



Re: dwusuw a czretosuw

2011-05-19 19:24:00 - erg


> wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki
> dwusuwowe od czterosuwowych, jakie plusy i minusy, żywotność itp.

iloscia suwów.

erg





Re: dwusuw a czretosuw

2011-05-19 19:24:40 - Piotr Rezmer

staszaiwa@vp.pl pisze:
> wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki
> dwusuwowe od czterosuwowych, jakie plusy i minusy, żywotność itp.
>

Dwusuw:
słabe hamowanie silnikiem
niższy moment na małych obrotach
dużo częstsza obsługa serwisowa. W skrajnych przypadkach, wymiana tłoka
co N motogodzin, gdzie N < 10.
wyższe moce uzyskiwane z tej samej pojemności

czterosuw:
lepsze hamowanie silnikiem,
przyjemniejsza charakterystyka momentu obrotowego
Dłuugo nie trzeba zmieniać tłoków


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar



Re: dwusuw a czretosuw

2011-05-19 20:43:45 - Norbi

W dniu 2011-05-19 19:24, Piotr Rezmer pisze:
> staszaiwa@vp.pl pisze:
>> wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki
>> dwusuwowe od czterosuwowych, jakie plusy i minusy, żywotność itp.
>>
>
> Dwusuw:
> słabe hamowanie silnikiem
> niższy moment na małych obrotach
> dużo częstsza obsługa serwisowa. W skrajnych przypadkach, wymiana tłoka
> co N motogodzin, gdzie N < 10.
> wyższe moce uzyskiwane z tej samej pojemności

Wieksze spalanie
Tanszy w naprawach...

>
> czterosuw:
> lepsze hamowanie silnikiem,
> przyjemniejsza charakterystyka momentu obrotowego
> Dłuugo nie trzeba zmieniać tłoków
>

Nie ma nic przyjemniejszego niz zapach oleju do 2-suwow o poranku :)

Co do dlugiej wymiany tlokow to sie troche mylisz - w takiej cwiartce
tloki sie zmienia do 80 mth

Przy amatorskiej jezdzie na 125 w 2t tlok spokojnie daje rade ok 40-50 mth

Norbi
BLACK XX'03




Re: dwusuw a czretosuw

2011-05-20 09:25:32 - Jasio

Użytkownik Norbi napisał w wiadomości
news:4dd564f1$0$2437$65785112@news.neostrada.pl...

> Nie ma nic przyjemniejszego niz zapach oleju do 2-suwow o poranku :)
>

Napalm. Zapomniałeś o napalmie.

--
Jasio
etz vfr





Re: dwusuw a czretosuw

2011-05-19 23:13:27 - Paweł.H.


Użytkownik napisał w wiadomości
news:524f.00000563.4dd5403d@newsgate.onet.pl...
> wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki
> dwusuwowe od czterosuwowych, jakie plusy i minusy, żywotność itp.
>

Dwusów:
-zdecydowanie większe spalanie
-wieksza moc uzyskiwana z tej samej pojemnosci (znacznie 2-3 razy: np. 125
4T: ~11-15 KM w zaleznosci od konstrukcji silnika, 125 2T : ~30-35 KM),
ale uzykiwana przy wyższych obrotach
-mała żywotność ~20tys i remont silnika, ale cena remontu znacznie niższa
niż w 4 -suwie)
-prostsza konsrtukcja=tańszy serwis
-lejemy olej do baku:)
-srodek i charakterystyczny dźwięk

Czterosów:
-niskie spalanie
-mała moc
-duża żywotnosć
-większa kultura pracy





Re: dwusuw a czretosuw

2011-05-19 23:14:51 - Paweł.H.

oczywiście dwusUw, czterosUw
>





Re: dwusuw a czretosuw

2011-05-23 14:44:46 - Roman Niewiarowski

W dniu 2011-05-19 23:13, Paweł.H. pisze:

A gdzie w tych wyliczeniach masa silnika ?

> Dwusów:
> -zdecydowanie większe spalanie

Bym nie desperowal. Chyba ze chcesz porownywac KX z gs500.

> -wieksza moc uzyskiwana z tej samej pojemnosci (znacznie 2-3 razy: np. 125
> 4T: ~11-15 KM w zaleznosci od konstrukcji silnika, 125 2T : ~30-35 KM),
> ale uzykiwana przy wyższych obrotach

Porownujesz zupelnie inne silniki. DT125 tez ma kilkanascie KM, a jest
2T. KX 58KM (2T) WR 250 36KM (4T).
A i tak nie jestem pewny czy nie wystepuje bardziej wysilony silnik w
klasie 4t 250.

> -mała żywotność ~20tys i remont silnika, ale cena remontu znacznie niższa
> niż w 4 -suwie)

20tys towartosc dla jakiego pojazdu ? i jesli mala to punktem
odniesienia jest... ?

> -prostsza konsrtukcja=tańszy serwis

Oj tak, zwlaszcza jak trzeba nicasil zregenerowac. Bedzie tanszy serwis!
;) No chyba ze jednak bys chcial porownywanie w obrebie jednej klasy ;)

> -lejemy olej do baku:)

A czemu nie do dozownika ?

> -duża żywotnosć

hehe.

> -większa kultura pracy

Noo, chyba ze porownasz single 4t do twinow 2t ;)

pozdr
newrom



Re: dwusuw a czretosuw

2011-05-23 14:47:02 - Piotr Klimek

Dnia (Mon, 23 May 2011 14:44:46 +0200) ktos podajacy sie za Roman Niewiarowski
wyklawiaturowal co nastepuje:


>> -lejemy olej do baku:)
>
> A czemu nie do dozownika ?

Bo jak przestanie dzialac tak jak powinien to zanim sie zorientujesz
bedziesz mial zatarty tlok :)


--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/



Re: dwusuw a czretosuw

2011-05-23 14:51:14 - Roman Niewiarowski

W dniu 2011-05-23 14:47, Piotr Klimek pisze:

> Bo jak przestanie dzialac tak jak powinien to zanim sie zorientujesz
> bedziesz mial zatarty tlok :)

Ale podwanie oleju z dozownika utrudnia zatarcie przy 'hamowaniu
silnikiem' w 2t.

pozdr
newrom



Re: dwusuw a czretosuw

2011-05-23 15:11:06 - Piotr Klimek

Dnia (Mon, 23 May 2011 14:51:14 +0200) ktos podajacy sie za Roman Niewiarowski
wyklawiaturowal co nastepuje:

>> Bo jak przestanie dzialac tak jak powinien to zanim sie zorientujesz
>> bedziesz mial zatarty tlok :)
>
> Ale podwanie oleju z dozownika utrudnia zatarcie przy 'hamowaniu
> silnikiem' w 2t.

Tak samo jak trzeba pamietac o dolaniu oleju po tankowaniu tak samo o nie
hamowaniu silnikiem przy zjezdzaniu z gory na przyklad :)

Gdyby nie to, ze mialem podejrzenia co do dozwonika w DT to bym go
zostawil na swoim miejscu. Sprawny dozownik na pewno jest lepszy niz
reczne mieszanie. Ale niesprawny moze narobic tyle klopotow, ze juz wole
mieszac :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/



Re: dwusuw a czretosuw

2011-06-03 21:30:03 - Rafał Tomaszewski

W dniu 2011-05-23 16:11, Piotr Klimek pisze:

>> Ale podwanie oleju z dozownika utrudnia zatarcie przy 'hamowaniu
>> silnikiem' w 2t.

a jak się hamuje silnikiem w 2t, da się w ogóle??????????

chłopaki dajcie spokój przy odpowiednim dbaniu czy 2t czy 4t to serwis
jeden huj

rozpatrując zakup dwuciach lub czteropaka zwraca się uwagę na coś
zupełnie innego. To tak jakby porównywac lustro analogowe do cyfrowego:)

Znam takich co mieli 4t i wrócili do 2t bo tak wolą i odwrotnie i żaden
z nich nie uzasadniał to kosztami remontu silnika bo to nie jest argument.

pozdrawiam
Rafał
250sxf
250excf
450exc



Re: dwusuw a czretosuw

2011-06-03 21:53:47 - Piotr Klimek

Dnia (Fri, 03 Jun 2011 22:30:03 +0300) ktos podajacy sie za Rafał Tomaszewski
wyklawiaturowal co nastepuje:

>>> Ale podwanie oleju z dozownika utrudnia zatarcie przy 'hamowaniu
>>> silnikiem' w 2t.
>
> a jak się hamuje silnikiem w 2t, da się w ogóle??????????

Nie da sie, stad ten cudzyslow. Chodzilo mi o jazde z gory z zamknietym
gazem na przyklad.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/



Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS