Problem z Trampkiem c.d.
2011-06-19 13:59:26 - Wojtek Sobociński
paliwa ustawiłem dokładnie na 7mm (wg manuala). Różnice na pływakach
były raptem o milimetr na każdym. Niestety problem występuje dalej -
wykręciłem świece, jedna jest ok (kawa z mlekiem) druga zapaprana na
czarno. Spróbowałem wsadzić moje stare świece od tenery (identyczne jak
w trampku) ale zrobiło się tylko gorzej. Wkręcenie do końca śruby składu
mieszanki daje efekt tylko w jednym gaźniku (cylinder z czystą świecą) a
w drugim żadnego.
Jutro kupuję nowe świece (i reparaturę do kranika bo ktoś dorabiał
chałupniczo membranę) ale czy jest sens je wkładać jeśli jedna się nie
wygrzeje?
Gdzie szukać dalej? Cewka? Moduł zapłonowy?
--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara
Re: Problem z Trampkiem c.d.
2011-06-19 19:10:42 - Kuczu
> Zaworki iglicowe zmienione, gaźnik przedmuchany, dysze czyste. Poziom
> paliwa ustawiłem dokładnie na 7mm (wg manuala). Różnice na pływakach
> były raptem o milimetr na każdym. Niestety problem występuje dalej -
> wykręciłem świece, jedna jest ok (kawa z mlekiem) druga zapaprana na
> czarno. Spróbowałem wsadzić moje stare świece od tenery (identyczne jak
> w trampku) ale zrobiło się tylko gorzej. Wkręcenie do końca śruby składu
> mieszanki daje efekt tylko w jednym gaźniku (cylinder z czystą świecą) a
> w drugim żadnego.
> Jutro kupuję nowe świece (i reparaturę do kranika bo ktoś dorabiał
> chałupniczo membranę) ale czy jest sens je wkładać jeśli jedna się nie
> wygrzeje?
> Gdzie szukać dalej? Cewka? Moduł zapłonowy?
>
Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz
jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
Re: Problem z Trampkiem c.d.
2011-06-19 19:34:02 - AZ
>
> Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz
> jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach
>
To Honda ma osobny modul zaplonowy na kazdy gar?
--
Artur
ZZR 1200
Re: Problem z Trampkiem c.d.
2011-06-19 20:28:56 - Kuczu
> On 2011-06-19, Kuczu
>>
>> Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz
>> jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach
>>
> To Honda ma osobny modul zaplonowy na kazdy gar?
>
XLV i XRV tak wlasnie mialy.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
Re: Problem z Trampkiem c.d.
2011-06-19 20:42:24 - Gr4N4c1K
> W dniu 2011-06-19 19:34, AZ pisze:
>> On 2011-06-19, Kuczu
>>>
>>> Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz
>>> jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach
>>>
>> To Honda ma osobny modul zaplonowy na kazdy gar?
>>
>
> XLV i XRV tak wlasnie mialy.
na gar albo pare garów, np.:
CB 750/900/1100 DOHC, CX500Euro, pewne wersje CX500/GL500, GL1000. w
przypadku wymienionych przeze mnie to moduł był w sumie tylko końcówka
mocy bo kąt zapłonu był robiony mechanicznie na aparacie odśrodkowym :)
pozdrawiam
Re: Problem z Trampkiem c.d.
2011-06-19 20:49:45 - Gr4N4c1K
> W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek Sobociński pisze:
>> Zaworki iglicowe zmienione, gaźnik przedmuchany, dysze czyste. Poziom
>> paliwa ustawiłem dokładnie na 7mm (wg manuala). Różnice na pływakach
>> były raptem o milimetr na każdym. Niestety problem występuje dalej -
>> wykręciłem świece, jedna jest ok (kawa z mlekiem) druga zapaprana na
>> czarno. Spróbowałem wsadzić moje stare świece od tenery (identyczne jak
>> w trampku) ale zrobiło się tylko gorzej. Wkręcenie do końca śruby składu
>> mieszanki daje efekt tylko w jednym gaźniku (cylinder z czystą świecą) a
>> w drugim żadnego.
>> Jutro kupuję nowe świece (i reparaturę do kranika bo ktoś dorabiał
>> chałupniczo membranę) ale czy jest sens je wkładać jeśli jedna się nie
>> wygrzeje?
>> Gdzie szukać dalej? Cewka? Moduł zapłonowy?
>>
>
> Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz
> jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach
>
wsadź nowe świece i zobacz czy na obu w garnku masz iskre. może kabel WN
od jednej świecy poleciał. taki śmieszny układ, że jakby jeden kabel miał
zwarcie to na drugiej świecy będzie iskra. w brew pozorom na jednej świecy
działającej w garnku ten silnik kiepsko chodzi.
pyt1. jakie świece macie? ciepłota
pyt2. jaka waha? oktany
pozdrawiam
Re: Problem z Trampkiem c.d.
2011-06-19 22:02:51 - Wojtek Sobociński
>>>
>>
>> Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz
>> jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach
>>
>
> wsadź nowe świece i zobacz czy na obu w garnku masz iskre. może kabel WN
> od jednej świecy poleciał. taki śmieszny układ, że jakby jeden kabel
> miał zwarcie to na drugiej świecy będzie iskra. w brew pozorom na jednej
> świecy działającej w garnku ten silnik kiepsko chodzi.
Nowe będę miał jutro więc na razie posprawdzałem na starych - na każdej
cewce jest iskra ale słaba, fioletowa. Za to jeśli przeskoczy od obudowy
świecy do cylindra to jest niebieska.
> pyt1. jakie świece macie? ciepłota
NGK DPR8EA, pod numerem jest jeszcze cyfra 9.
> pyt2. jaka waha? oktany
Etylina 95, na tej samej stacji tankuję drugi motor i jest ok.
--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara
Re: Problem z Trampkiem c.d.
2011-06-19 22:13:15 - Wojtek Sobociński
> W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek Sobociński pisze:
>> Zaworki iglicowe zmienione, gaźnik przedmuchany, dysze czyste. Poziom
>> paliwa ustawiłem dokładnie na 7mm (wg manuala). Różnice na pływakach
>> były raptem o milimetr na każdym. Niestety problem występuje dalej -
>> wykręciłem świece, jedna jest ok (kawa z mlekiem) druga zapaprana na
>> czarno. Spróbowałem wsadzić moje stare świece od tenery (identyczne jak
>> w trampku) ale zrobiło się tylko gorzej. Wkręcenie do końca śruby składu
>> mieszanki daje efekt tylko w jednym gaźniku (cylinder z czystą świecą) a
>> w drugim żadnego.
>> Jutro kupuję nowe świece (i reparaturę do kranika bo ktoś dorabiał
>> chałupniczo membranę) ale czy jest sens je wkładać jeśli jedna się nie
>> wygrzeje?
>> Gdzie szukać dalej? Cewka? Moduł zapłonowy?
>>
>
> Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz
> jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach
>
Zamieniłem ale nic się nie zmieniło. Gdyby popracował to bym zobaczył
czy na świecach w drugim garze pojawił się czarny nalot ale odpalałem na
paliwie z puszki i czekałem tylko tyle, żeby sprawdzić że dalej
śmierdzi. Jak jutro będą nowe świece to sprawdzę to ponownie.
Acha, zmierzyłem kompresję, na jednym garze jest 11 a na drugim 9.5
(napompowanie trwa dłużej). Zawory raczej nie podparte bo nie ucieka, za
to dopytałem, że luz zaworowy nie sprawdzany od lat.
--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara
Re: Problem z Trampkiem c.d.
2011-06-20 13:15:23 - Roman Niewiarowski
> Zaworki iglicowe zmienione
gniazda tez czy same zaworki ? Jesli tylko zaworki to sproboj przelozyc
gniazda. I ogladnij dysze za pomoca jakiegos solidnego szkla
powiekszajacego czy aby ktos ich drutem nie przepychal.
pozdr
newrom
--
Estrella - do sprzedania
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
Re: Problem z Trampkiem c.d.
2011-06-20 14:07:38 - Wojtek Sobociński
> W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek Sobociński pisze:
>> Zaworki iglicowe zmienione
>
> gniazda tez czy same zaworki ? Jesli tylko zaworki to sproboj przelozyc
> gniazda. I ogladnij dysze za pomoca jakiegos solidnego szkla
> powiekszajacego czy aby ktos ich drutem nie przepychal.
Tak zrobie. Wczoraj czyscilem gazniki od gory i mam wrazenie ze po
przedmuchaniu stracil wolne obroty, ale nie moge w ogole zrobic
porzadnych testow dopoki nie bede mial swiec a co najwazniejsze -
reparatury do kranika. Kranik cieknie bo membrana jest dorabiana
chalupniczo a mam wrazenie (cholerny brak doswiadczenia) ze dla
dzialania calosci wazne jest zeby ten podcisnieniowy system zasilania w
paliwo byl sprawny. Jak odpalalem z puszki to strzela z wezyka cisnienia
a nie wiem czy mozna go po prostu zacisnac peanem i tak zostawic.
--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara
Re: Problem z Trampkiem c.d.
2011-06-20 14:26:58 - Roman Niewiarowski
> Tak zrobie. Wczoraj czyscilem gazniki od gory i mam wrazenie ze po
> przedmuchaniu stracil wolne obroty, ale nie moge w ogole zrobic
> porzadnych testow dopoki nie bede mial swiec a co najwazniejsze -
> reparatury do kranika.
Jedno i drugie nie pomoze na zalewanie. Kranik moze byc na pri, a jak
zaworek iglicowy trzyma dobrze to nie przecieknie. No i nie wydaje mi
sie by kranik mogl powodowac wzbogacenie mieszanki w jednym cylindrze.
> dzialania calosci wazne jest zeby ten podcisnieniowy system zasilania w
> paliwo byl sprawny.
Tam nie ma podcisnieniowego systemu zasilania. Jest zwykly zaworek ktory
otwiera kranik i leje sie paliwo. Rownie dobrze mozesz go wymienic na
kranik z wueski, a podcisnienie z silnika zaslepic.
> Jak odpalalem z puszki to strzela z wezyka cisnienia
> a nie wiem czy mozna go po prostu zacisnac peanem i tak zostawic.
Mozna. jak wyzej.
pozdr
newrom
--
Estrella - do sprzedania
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
Re: Problem z Trampkiem c.d.
2011-06-21 09:48:19 - Wojtek Sobociński
> W dniu 2011-06-20 14:07, Wojtek Sobociński pisze:
>
>> Tak zrobie. Wczoraj czyscilem gazniki od gory i mam wrazenie ze po
>> przedmuchaniu stracil wolne obroty, ale nie moge w ogole zrobic
>> porzadnych testow dopoki nie bede mial swiec a co najwazniejsze -
>> reparatury do kranika.
>
> Jedno i drugie nie pomoze na zalewanie. Kranik moze byc na pri, a jak
> zaworek iglicowy trzyma dobrze to nie przecieknie. No i nie wydaje mi
> sie by kranik mogl powodowac wzbogacenie mieszanki w jednym cylindrze.
Zmiana świec pomogła (czyszczenie gaźników być może też) - silnik hula :)
>
>
> Tam nie ma podcisnieniowego systemu zasilania. Jest zwykly zaworek ktory
> otwiera kranik i leje sie paliwo. Rownie dobrze mozesz go wymienic na
> kranik z wueski, a podcisnienie z silnika zaslepic.
>
Oj, jest, jest, w każdym razie w tym modelu. Cały wieczór go wczoraj
składałem i cały czas ciekł, najpierw od razu, potem po odpaleniu, a
potem po dobrym przegazowaniu i wyłączeniu motoru. Kiedy w końcu
złożyłem go dobrze (być może) to przestał podawać paliwo - mniejsza
membrana ma 3 małe dziurki. Jeśli nie uda się jej łatwo kupić to
przerobimy wtedy kranik na grawitacyjny.
Dla zainteresowanych wrzucam linka z forum transalpa o przeróbce kranika:
tnij.org/mch7
--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara
Re: Problem z Trampkiem c.d.
2011-06-21 09:54:28 - Roman Niewiarowski
> Oj, jest, jest, w każdym razie w tym modelu. Cały wieczór go wczoraj
> składałem i cały czas ciekł, najpierw od razu, potem po odpaleniu, a
> potem po dobrym przegazowaniu i wyłączeniu motoru.
Jesli zaworek iglicowy nie trzyma to trzeba cos z tym zrobic. Ale to cos
to doprowadzenie do dzialania zaworka, a nie obchodzenie problemu.
Zakladam ze mowiac o cieknieciu masz na mysli gaznik, a nie kranik :)
pozdr
newrom
--
Estrella - do sprzedania
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
Re: Problem z Trampkiem c.d.
2011-06-21 10:16:18 - Wojtek Sobociński
> W dniu 2011-06-21 09:48, Wojtek Sobociński pisze:
>
>> Oj, jest, jest, w każdym razie w tym modelu. Cały wieczór go wczoraj
>> składałem i cały czas ciekł, najpierw od razu, potem po odpaleniu, a
>> potem po dobrym przegazowaniu i wyłączeniu motoru.
>
> Jesli zaworek iglicowy nie trzyma to trzeba cos z tym zrobic. Ale to cos
> to doprowadzenie do dzialania zaworka, a nie obchodzenie problemu.
> Zakladam ze mowiac o cieknieciu masz na mysli gaznik, a nie kranik :)
Kranik cieknie, bydlak :) Gaźniki spoko, na nowych świecach odpalił od
razu, ssanie dobrze działa i zamyka się do końca, ustawianie mieszanki
po obu stronach daje efekt (zamykanie śruby składu jednego g. wcześniej
nic nie dawało), wkręca się pięknie na obroty. Zaworki iglicowe dałem
nowe jak ustawiałem poziom paliwa.
Jadę szukać membranki :)
--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara
Re: Problem z Trampkiem c.d.
2011-06-21 10:57:35 - Michał V-R
> Kranik cieknie, bydlak :) Gaźniki spoko, na nowych świecach odpalił od
> razu, ssanie dobrze działa i zamyka się do końca, ustawianie mieszanki
> po obu stronach daje efekt (zamykanie śruby składu jednego g. wcześniej
> nic nie dawało), wkręca się pięknie na obroty. Zaworki iglicowe dałem
> nowe jak ustawiałem poziom paliwa.
> Jadę szukać membranki :)
Ale cieknie na zewnatrz? jak nie, to zaworki jak trzymaja to na masz jak
na pri i glowy sobie tym nie zawracaj. zaworki nie puszcza. Juz to ktos
napisal wczesniej. Sprawdz jeszcze gniazda zaworkow dla pewnosci
--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
----------------------------------------
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
----------------------------------------
Re: Problem z Trampkiem c.d.
2011-06-21 14:06:04 - Wojtek Sobociński
> W dniu 2011-06-21 10:16, Wojtek Sobociński pisze:
>
>> Kranik cieknie, bydlak :) Gaźniki spoko, na nowych świecach odpalił od
>> razu, ssanie dobrze działa i zamyka się do końca, ustawianie mieszanki
>> po obu stronach daje efekt (zamykanie śruby składu jednego g. wcześniej
>> nic nie dawało), wkręca się pięknie na obroty. Zaworki iglicowe dałem
>> nowe jak ustawiałem poziom paliwa.
>> Jadę szukać membranki :)
>
> Ale cieknie na zewnatrz? jak nie, to zaworki jak trzymaja to na masz jak
> na pri i glowy sobie tym nie zawracaj. zaworki nie puszcza. Juz to ktos
> napisal wczesniej. Sprawdz jeszcze gniazda zaworkow dla pewnosci
>
Cieknie z kranika, ewidentnie. Wlasnie przywiozlem nastepny zestaw
kranikowy z larssona, tym razem do cbr 1000 '95, membrany wygladaja na
oko na takie same, wymienie te dziurawa i sie okaze.
--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara
Re: Problem z Trampkiem c.d.
2011-06-21 15:40:57 - Wojtek Sobociński
> W dniu 2011-06-21 09:54, Roman Niewiarowski pisze:
>> W dniu 2011-06-21 09:48, Wojtek Sobociński pisze:
>>
>>> Oj, jest, jest, w każdym razie w tym modelu. Cały wieczór go wczoraj
>>> składałem i cały czas ciekł, najpierw od razu, potem po odpaleniu, a
>>> potem po dobrym przegazowaniu i wyłączeniu motoru.
>>
>> Jesli zaworek iglicowy nie trzyma to trzeba cos z tym zrobic. Ale to cos
>> to doprowadzenie do dzialania zaworka, a nie obchodzenie problemu.
>> Zakladam ze mowiac o cieknieciu masz na mysli gaznik, a nie kranik :)
>
> Kranik cieknie, bydlak :) Gaźniki spoko, na nowych świecach odpalił od
> razu, ssanie dobrze działa i zamyka się do końca, ustawianie mieszanki
> po obu stronach daje efekt (zamykanie śruby składu jednego g. wcześniej
> nic nie dawało), wkręca się pięknie na obroty. Zaworki iglicowe dałem
> nowe jak ustawiałem poziom paliwa.
> Jadę szukać membranki :)
>
Membrankę kupiłem (ostatni blister w pudełku z zamiennikami :)).
Połapałem się wreszcie jak to powinno być złożone, wypchnąłem gumowy
trzepień od starej membrany, połączyłem obie aluminiowym łącznikiem,
posmarowałem brzegi membran (ranty) smarem silikonowym (błąd?), złożyłem
i działa. Nic nie cieknie, moto chodzi jak złoto :D
Dziękuję wszystkim za rady, na pewno wykorzystam je przy następnej okazji.
Pozdro
--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara
Re: Problem z Trampkiem c.d.
2011-06-20 14:36:52 - Kamil Nowak 'Amil'
> a nie wiem czy mozna go po prostu zacisnac peanem i tak zostawic.
Wezyk ktory idzie od krocca ssacego? Jak go nie zaslepisz to masz
gwarantowane lewe powietrze i motur nie bedzie gadal jak trzeba.
--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
Re: Problem z Trampkiem c.d.
2011-06-21 15:37:58 - Wojtek Sobociński
> Wojtek Sobociński napisał(a):
>> a nie wiem czy mozna go po prostu zacisnac peanem i tak zostawic.
>
> Wezyk ktory idzie od krocca ssacego? Jak go nie zaslepisz to masz
> gwarantowane lewe powietrze i motur nie bedzie gadal jak trzeba.
>
Ano przerobilem to. Na szczescie sytuacje udalo sie ogarnac. Motor
sprawny :D
--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara