Ladowanie CBR900RR -- deafult
2011-05-16 15:10:08 - Kopyt pkopyt@usun.to wptotez.itopl
W ramach urozimacania zakupilem CBR 900R do stajni. Zalozenie bylo takie, ze
jak SV-a sie rozkraczy to CBR-a nie, to vice versa. To tylko teoria, bo
obecnie trafilo obydwie kozy. Usterka w SV zdiagnozowana, ale w CBR jeszcze
nie. Prosba o rade/dwie
Do rzeczy. Padlo ladowanie w CBR900RRW (98r). Jakos sie to zbieglo z
pierwsza jazda w gestym ruchu w dosc cieply dzien. Temperatura wody siegnela
w koncu 100 st. C. Wczesniej jezdzilem, ale moto pozostawalo dosc chlodne.
Rozebralem co sie dalo i:
1) Na zimnym wszystko jest jak w serwisowce: ok. 14.0V - 14.5V @ 5 krpm przy
swiatlach drogowych).
2) Po rozgrzaniu ladowanie spada jednak do 12.5V, czyli go nie ma.
3) Regler juz byl wymieniany: teraz jest tam cos co wyglada jak czesc z
DUCATI ENERGIA. Wtyczka na wiazce w czesci zweglona -- to pamiatka po
poprzedniej awarii.
Pytania:
1) Szanse ze to znowu regler sa duze IMHO, ale jak go jeszcze sprawdzic
zanim zamowie zamiennik (koszt jakies 250 PLN)?
2) Jak jeszcze sprawdzic uzwojenia alternatora? Test zrobiony do tej pory to
przejscia miedzy poszczegolnymi uzwojeniami (opor ~= 0.6 Ohm w kazdej
kombinacji) oraz przejscia miedzy kazdym uzwojeniem i masa (brak przebicia).
Wiec chyba dobrze. Czy rzeczywiscie?
3) Jesli jednak kupowac regler to co lepsze:
- to (http://www.motocombo.pl/produkt-7065.html>),
- czy raczej to
(
A tak poza tym, motocykle to wspaniale hobby -- chyba musze kupic jakiegos
trzeciego konia, zeby w koncu pojezdzic.
Pozdrawiam
Pawel
SVSZ i SC33'98
Re: Ladowanie CBR900RR -- deafult
2011-05-16 14:51:15 - Piotr Klimek
wyklawiaturowal co nastepuje:
> Witam!
>
> W ramach urozimacania zakupilem CBR 900R do stajni. Zalozenie bylo takie, ze
> jak SV-a sie rozkraczy to CBR-a nie, to vice versa. To tylko teoria, bo
> obecnie trafilo obydwie kozy. Usterka w SV zdiagnozowana, ale w CBR jeszcze
> nie. Prosba o rade/dwie
Sorki, ze nie na temat ale co popsules w SV?
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/
Re: Ladowanie CBR900RR -- deafult
2011-05-16 16:06:09 - Kopyt pkopyt@usun.to wptotez.itopl
Użytkownik Piotr Klimek
> Sorki, ze nie na temat ale co popsules w SV?
No fakt -- OFFTOP jak cholera:))
Jak sie okazalo, kolejnym slabym punktem w SV jest -- poza slynnym zielonym
konektorem -- takze uszczelka popychacza sprzegla hydr. (czy jak to sie tam
nazywa). Ze wzgledow konstrukcyjnych, popychacz przechodzi kolo zebatki
zdawczej. Otwor w bloku silnika jest uszczelniony odpowiednim zestawem
uszczelek. Jazda po blocie i syfie (czyli wszedzie poza Kalifornia) sprawia,
ze popychacz pracuje w blocie i starym smarze do lancucha. W takich
warunkach uszczelki koncza sie blyskawicznie. Efekt -- wyciek plynu z
systemu (calkowita susza). U mnie efektem ubocznym bylo dodatkowo
powstawanie duzej ilosci piany na lancuchu napedowym po popryskaniu go
sprajem do lancuchow:)) Plyn po ucieczce z ukladu laduje na lancuchu
wlasnie. Najwyrazniej nie lubi smaru w spraju.
Usterka ta jest usuwana poprzez wymiane uszczelek na nowsze wersje
odpowiednio przeprojektowane ponoc. Zamowie, zaloze i sprawdze, czy
faktycznie jest poprawa. Na razie nie mam wcale sprzegla w tym moto.
No to tyle na tamat -- teraz moze CBR-ka?
Pozdro
Pawel
Re: Ladowanie CBR900RR -- deafult
2011-05-16 15:57:21 - KJ Siła Słów
> 3) Regler juz byl wymieniany: teraz jest tam cos co wyglada jak czesc z
> DUCATI ENERGIA. Wtyczka na wiazce w czesci zweglona -- to pamiatka po
> poprzedniej awarii.
IMO to regler.
Pytanie jak się mają kabelki i piny w złączce i pytanie czy zweglona po
części kostka nie spowodowała że piny miały za słaby docisk co
spowodowało pad reglera. Bo jak Ducati Energia padło od słabej złączki
to możesz wymienić na to samo, ale jak mimo dużego radiatora się
przegrzało to ja bym nie powtarzał doświadczenia z tym samym elementem.
czy ja dobrze pamietam, ze w niektórych Hondach ludzie montowali na
radiator reglera 12V wiatrak z komputera żeby uniknąć przegrzania?
> A tak poza tym, motocykle to wspaniale hobby -- chyba musze kupic jakiegos
> trzeciego konia, zeby w koncu pojezdzic.
Niekoniecznie, pamiętam gościa co miał 2 moto i rano chciał pojechać
1-szym ale miał zepsutą żarówkę więc postanowił wyjąć na szybko z
drugiego, a że do obu był średni dostęp to najpierw 15 minut wydłubywał
z drugiego żeby po 10 minutach instalowania w pierwszym stłuc żarówkę,
podrapać ręce, wkurwić się pod niebiosa i pojechać samochodem.
Jak widać ilość nawet sprawnych motocykli o niczym jeszcze nie ma
przesądza :-)
KJ
Re: Ladowanie CBR900RR -- deafult
2011-05-16 16:02:51 - AZ
>
> czy ja dobrze pamietam, ze w niektórych Hondach ludzie montowali na
> radiator reglera 12V wiatrak z komputera żeby uniknąć przegrzania?
>
Cos Ci sie musialo strasznie pojebac, slyszalem od takiego jednego
ze Hondy sie nie psuja.
--
Artur
ZZR 1200
Re: Ladowanie CBR900RR -- deafult
2011-05-16 16:11:29 - KJ Siła Słów
> slyszalem od takiego jednego
> ze Hondy sie nie psuja.
Ale jemu Ducati padło.
A tak w ogóle to takie Ducati Energa to ile poleci?
KJ catalog boyz
Re: Ladowanie CBR900RR -- deafult
2011-05-16 17:54:27 - Kopyt pkopyt@usun.to wptotez.itopl
Użytkownik AZ
> > czy ja dobrze pamietam, ze w niektórych Hondach ludzie montowali na
> > radiator reglera 12V wiatrak z komputera żeby uniknąć przegrzania?
> >
> Cos Ci sie musialo strasznie pojebac, slyszalem od takiego jednego
> ze Hondy sie nie psuja.
No racja, nie psuja sie tylko maja gorsze dni. Tej wersji bede sie trzymal,
mocno. Czytalem o wiatrakach z kompa. Gosc sie chwalil na fireblade.pl, ze
zalozyl polatal, a jak przyszla pora to i tak mu regler padl. Wniosek, pad
reglera nie musi byc koniecznie spowodowany temperatura.
Jak KJ wyzej pisal, raczej wystarczy slaba masa. Co ciekawe subframe w
CBR900 jest slabo polaczony z reszta ramy (moze tak jest tylko u mnie).
Przejscie miedzy - aku a glowna czescia ramy jest. Przejscia miedzy
subframem (a do niego przykrecony jest regler), a - nie ma wcale. Czyli
zlacze masa reglera <-> odpowiedni kabel w wiazce musi byc, musi byc czyste
itp. Jak cos tam nie zagra, to zonk. Chassis moto nie pomoze.
Jednym slowem zaczynam polowanie na stara wiazke od CBR-ki. Moze to zlacze
bedzie jakies zdrowsze.
Pozdrawiam
Pawel
Re: Ladowanie CBR900RR -- deafult
2011-05-16 17:10:05 - KJ Siła Słów
> Jednym slowem zaczynam polowanie na stara wiazke od CBR-ki.
Mój sąsiad miał z bladym ten sam problem co opisujesz, ale on o ile
pamiętam wymienił samą obudowę złączki. Mogę dopytać co, skąd i za ile
jak chcesz.
KJ
Re: Ladowanie CBR900RR -- deafult
2011-05-16 18:44:47 - Kopyt pkopyt@usun.to wptotez.itopl
> Mój sąsiad miał z bladym ten sam problem co opisujesz, ale on o ile
> pamiętam wymienił samą obudowę złączki. Mogę dopytać co, skąd i za ile
> jak chcesz.
Chce, tj. poprosze -- niby na allegro jakies wiazki stare sie walaja (nawet
nie kosztuja fortuny), ale od nadmiaru wiedzy chyba sie nie pochoruje. A noz
ten wtyk jest siakis typowy. Oby.
Pozdro
Pawel
Re: Ladowanie CBR900RR -- deafult
2011-05-16 16:26:12 - Mystik
W dniu 2011-05-16 15:10, Kopyt pisze:
>
> 1) Szanse ze to znowu regler sa duze IMHO, ale jak go jeszcze sprawdzic
> zanim zamowie zamiennik (koszt jakies 250 PLN)?
Tak jak piszesz. Prawdopodobieństwo padu regulatora napięcia jest
największe.
Możesz sprawdzić czy to on jest wrażliwy na temperaturę korzystając z
jakiegoś spraya mrożącego. Czekasz, aż napięcie spadnie do tej
nieszczęsnej wartości 12V i chłodzisz regulator. Jak wzrośnie, to
wymieniasz.
Oczywiście stan złączek/wtyczek to podstawa. Czasami krótki brak masy
może spowodować uszkodzenie elektroniki.
> 2) Jak jeszcze sprawdzic uzwojenia alternatora? Test zrobiony do tej pory to
> przejscia miedzy poszczegolnymi uzwojeniami (opor ~= 0.6 Ohm w kazdej
> kombinacji) oraz przejscia miedzy kazdym uzwojeniem i masa (brak przebicia).
> Wiec chyba dobrze. Czy rzeczywiscie?
Co do oporu to się nie wypowiadam, bo nie wiem ile powinien dokładnie
wynosić. W zależności od układu i dojścia, możesz jeszcze sprawdzić ile
ten alternator daje faktycznie napięcia na wszystkich jego 3-fazach
(napięcie zmienne) na zimnym i po rozgrzaniu.
Jak będzie OK, to regulator.
Najważniejsze, żebyś był w stanie powtórzyć eksperyment z obniżeniem
napięcia ładowania.
pozdr.
Mystik
Re: Ladowanie CBR900RR -- deafult
2011-05-16 18:47:54 - Kopyt pkopyt@usun.to wptotez.itopl
Użytkownik Mystik
news:iqrc65$neb$1@news.onet.pl...
> Tak jak piszesz. Prawdopodobieństwo padu regulatora napięcia jest
> największe.
> Możesz sprawdzić czy to on jest wrażliwy na temperaturę korzystając z
> jakiegoś spraya mrożącego. Czekasz, aż napięcie spadnie do tej
> nieszczęsnej wartości 12V i chłodzisz regulator. Jak wzrośnie, to
> wymieniasz.
Dzieki za rade. Faktycznie popmucham na ten regler.
> Co do oporu to się nie wypowiadam, bo nie wiem ile powinien dokładnie
> wynosić. W zależności od układu i dojścia, możesz jeszcze sprawdzić ile
> ten alternator daje faktycznie napięcia na wszystkich jego 3-fazach
> (napięcie zmienne) na zimnym i po rozgrzaniu.
> Jak będzie OK, to regulator.
Wg. serwisowki opor na uzwojeniach powinien byc maks. 0.3 Ohma. Ja mam 0.6,
ale te nadmiarowe 0.3 zwalam na kontakt kabli miernika z odpowiednia
zlaczka.
Dzieki raz jeszcze
Pozdro
Pawel
Re: Ladowanie CBR900RR -- deafult
2011-05-17 08:22:32 - juhass
> Pytania:
>
> 1) Szanse ze to znowu regler sa duze IMHO, ale jak go jeszcze sprawdzic
> zanim zamowie zamiennik (koszt jakies 250 PLN)?
> 2) Jak jeszcze sprawdzic uzwojenia alternatora? Test zrobiony do tej pory to
> przejscia miedzy poszczegolnymi uzwojeniami (opor ~= 0.6 Ohm w kazdej
> kombinacji) oraz przejscia miedzy kazdym uzwojeniem i masa (brak przebicia).
> Wiec chyba dobrze. Czy rzeczywiscie?
> 3) Jesli jednak kupowac regler to co lepsze:
> - to (http://www.motocombo.pl/produkt-7065.html>),
> - czy raczej to
> (
>
Co do problemów z reglerem polecam forum vfr- gdzie jak gdzie, ale tam
ten problem znamy chyba od podszewki. ;)
Przykładowy link do tematu:
www.vfr-oc.pl/forum/viewtopic.php?f=18&t=1645
i jeszcze wiele wiele innych...
Reglery Ducati Energia cieszą się raczej dobrą opinią, ale nigdy nic nie
wiadomo. Na pewni trzeba najpierw wyeliminować inne przyczyny: wymiana
zwęglonej kostki, uszkodzonych fragmentów kabli, czyszczenie wszystkich
styków przy regulatorze i akumulatorze. Wiatrak na regler na pewno jest
dobrym pomysłem, o ile w cbr900 zamontowali regler w takim durnym
miejscu jak w vfr i są problemy z jego temperaturą.
--
Pozdrawiam:
juhass (vfr800)
gliwice/trzebinia
Re: Ladowanie CBR900RR -- deafult
2011-06-27 17:57:04 - Kopyt
> Do rzeczy. Padlo ladowaniew CBR900RRW (98r). Jakos sie to zbieglo z
> pierwsza jazda w gestym ruchu w dosc cieply dzien. Temperatura wody siegnela
> w koncu 100 st. C. Wczesniej jezdzilem, ale moto pozostawalo dosc chlodne.
[ CUT ]
Ponad miesiac temu pisalem na grupe o klopotach z ladowaniem w CBR
900. Dla przypomnienia wraz z nastaniem cieplejszych dni moto stracilo
ladowanie. Przejechanie 25 km oznaczalo koniecznosc naladowania
pusciutkiej baterii (pusta bateria == pol obrotu walem po nacisnieciu
rozrusznika i dead). Minelo troche czasu, pomijajac 3 tygodnie wyjazdu
mialem tez chwile zeby temat dalej obadac i klopot rozwiazac. Dla
potomnosci krotki opis tego co bylo.
Po dokladniejszym badaniu okazalo sie, ze problemem nie jest
regulator. Ladowanie na poziomie 12.5V pojawialo sie dopiero po
wlaczeniu sie (dla duzych temperatur) poteznego odbiornika pradu jakim
jest wiatrak chlodnicy. Przy dobrym regulatorze (na nowym zamienniku
sytuacja bez zmian) wskazania raczej na alternator. Jednak test
polegajacy na podlaczeniu do niego trzech zarowek 12V (wlaczone wlokna
swiatel mijania) polaczonych w trojkat zakonczyl sie spaleniem
odbiornikow juz przy 3 krpm. Moj wniosek: nawet pod obciazeniem
napiecie na altku jest OK.
Jak pisalem miesiac temu, wtyczka regulatora byla nadpalona --
pamiatka po naprawie wykonywanej przez poprzednika. Nie badalem tego
wczesniej skupiajac sie na samym regulatorze i zakladajac, ze ludzie
naprawiajac cos jednak mysla -- BLAD, BLAD. Teraz pogrzebalem w tym
temacie. Mojemu poprzednikowi oprocz zweglenia wtyczki regulatora,
nadpalily sie takze 2 z 3 kabli od alternatora do regulatora.
Pomyslowy Dobromir, ktory tam grzebal przede mna, nadsztukowal kable
dodajac do nich po kawaleczku i skrecajac konce ze soba (na oko
skrecal palcami -- kombinerek nawet nie uzyl skubany). Calosc dla
pewnosci grubo okrecil tasma izo. W nadpalonej wtyczce miedziane
wsuwki osadzil na sline/poxiline/minie/tasme izo/Bog wie co jeszcze.
Rozumiem, ze przeczytal gdzies, ze w pojazdach narazonych na drgania
unika sie lutowania, ale to co kolezka odwalil dalo rade pewnie przez
marnych kilkanascie kilometrow, a potem juz bylo tylko gorzej.
Rozumiem to tak: calosc sie poluzowala, kontakt miedzy fragmentem
oryginalnej wiazki sie pogorszyl i przy duzym poborze pradu z
alternatora spadek napiecia na tych polaczeniach zaczela byc baaardzo
znaczaca.
Kupilem za 50 PLN wiazke od SC28 (to co wazne pasuje do SC33),
wyplatalem z niej fabryczny (maszynowo zacisniete koncowki itp) i
nieuszkodzony fragment laczacy alternator z reglerem, zamontowalem go
rownolegle do wiazki w moim moto. Dodatkowo wiazka z SC28 zostala
honorowym dawca wtyczki do reglera w stanie prawie jak nowa. To
rozwiazalo problem ladowania. Teraz jest OK -- nawet na wolnych
napiecie siega pod przekracza 13 V (na dlugich).
To tak dla potomnosci, ku przestrodze i dla podsumowania watku.
Pozdro
Pawel
SVSZ i SC33'98