Nowe Jagged Alliance
2011-12-08 19:36:14 - M.G.
store.steampowered.com/video/57740/81311
Wiedzieliście o tym?
--
M.G.
Re: Nowe Jagged Alliance
2011-12-08 20:12:53 - Mateusz Ludwin
> store.steampowered.com/video/57740/81311
>
> Wiedzieliście o tym?
Pewnie bez tur...
Ale może nie będzie źle. Shadow Company też nie miał tur, a był ekstra
(demo).
--
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream.
That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight...
razor... and surviving.
Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com
Re: Nowe Jagged Alliance
2011-12-08 20:37:40 - kamil
> Remake właściwie:
>
> store.steampowered.com/video/57740/81311
>
> Wiedzieliście o tym?
>
Kalypso to aby nie ludzie od ostatniego Dungeon Keepera? Tak, tego
udającego remake, który kiedy okazał się kupą na patyku, był nieudolnie
broniony no przecież nie mówiliśmy, że to będzie to samo? :-)
Trzymajcie mnie, bo preorder zaraz zrobię!
--
Pozdrawiam,
Kamil
bynajmniej.net
Re: Nowe Jagged Alliance
2011-12-09 14:49:03 - Bart Ogryczak
> Remake właściwie:
>
> store.steampowered.com/video/57740/81311
>
> Wiedzieliście o tym?
Póki co vaporware. Co data premiery, to przesuwają o kolejne pare
miesięcy. Na Amazonie było już rok temu jako pre-order z datą premiery
w czerwcu tego roku.
A tak swoją drogą zrobili też darmówkę on-line: jaggedalliance.gamigo.com/en/
Re: Nowe Jagged Alliance
2011-12-09 15:42:02 - Saiko Kila
> store.steampowered.com/video/57740/81311
>
> Wiedzieliście o tym?
Już za czasów Brygady E5 mówiło się o tym JA (nazywać to się miało JA2:
Reloaded), ale jakoś nie wierzę, że to się szybko odmieni. To znaczy -
nadal będzie się tylko zapowiadać :)
Jedno co jest dobre, to że wydawcom E5 i E6 nie udało się zapewnić marki
JA dla swoich produktów. A JA2:R zmieniło wydawcę (i nazwę, jak widać,
to jest coś nowego). Kiedyś była petycja, żeby zachować system turowy,
ale nie sądzę, żeby zebrała dość wyznawców.
--
Saiko Kila
Obviously you've never heard of global lighting.
Re: Nowe Jagged Alliance
2011-12-09 16:25:35 - slawek
Użytkownik Saiko Kila
dyskusyjnych:36hpbegrghn6.dlg@saikokila.pl...
> to jest coś nowego). Kiedyś była petycja, żeby zachować system turowy,
> ale nie sądzę, żeby zebrała dość wyznawców.
I. Jest moim zdaniem różnica w rozumieniu nowe - bo będzie to nowe JA w
sensie że będzie się nazywało Jagged Alliance - ale czy będzie to gra o
zbliżonej grywalności, z tego samego rodzaju poczuciem humoru, mająca tzw.
kultowy charakter? Trochę w to wątpię. Ale mam nadzieję.
II. Zdziwiły mnie wymagania sprzętowe. Oryginalne JA2 i JA2.5 miały bardzo
małe wymagania (znacznie poniżej tego, co pisało na pudełku), tury to niemal
statyczny obraz. Teraz zrobiło się 4GB RAM i karta wideo z 1GB, procesor też
chyba i5 lub lepszy. To nie jest to, czego oczekiwałem - tzn. udanej logiki
gry i braku nacisku na full wypas sprzęt.
III. Co uważam że powinno być (lub nie być) a co było w JA2
1. Autolevelowanie przeciwników: durnota, głupota i ogólnie zły pomysł.
Owszem, przeciwnicy powinni być coraz trudniejsi - ale w uzasadniony sposób,
a nie że jak udało nam się wygrać 10 bitew, to za karę przeciwnik ma lepszy
sprzęt, więcej ludzi i wyposażenia. Autolevelowanie w JA2 kładło całą
STRATEGIĘ - no bo łatwiej było NIE WYGRYWAĆ bitew, ale po prostu zaczaić się
z LAW w krzakach i czekać na Deirdanę. A powinno być logicznie: zdobycie
koszar, to wróg nie ma nowych żołnierzy; zdobycie lotniska, wróg nie ma
lotniska, czyli gorzej u niego z amunicją; więcej kopalń, więcej kasy, ale
mniej kasy ma Deirdana itd. Poziom trudności powinien rosnąć, bo z obszarów
mało ludnych trafiamy na ufortyfikowane miasta; ale automagiczna zamiana
czerwonych w elitę to po prostu nieuczciwe względem gracza.
2. Tury. Powinny być. To znak firmowy i żadne takie inne wynalazki (aktywna
pauza) nie zastąpią.
3. Tłumiki, broń itp. - tu mod do JA2 jest wskazówką - to można zrobić było
znacznie lepiej i JA2-113 jest pod tym względem bardzo udany.
4. Klimat. No cóż, stare JA2 miało Boba i WWW, ze słynnym XEP641 i błędem
401. Nowe powinno mieć Facebooka (?) i ogólnie nadążać za. Może Arulcoid?
5. Mechanika: stare JA2 miało dwa bugi. Pierwszy to błędne liczenie czasu
(punktów w turze) zakładające, iż pocisk po wystrzeleniu jest nadal częścią
broni. Tzn. przeładowanie broni zaczynało się w chwili trafienia pocisku w
cel, a nie kiedy ten opuszczał lufę. Tzn. gdy broń miała 9 PA na strzał, gdy
postaci zostawało 17 PA, to powinny być możliwe dwa strzały: jeden zajmujący
9 PA i jeszcze drugi, po którym jednak broń nie zdołałaby w pełni się
przeładować. Jednak JA2 w takim przypadku pozwalał tylko na 1 strzał. Drugi
bug to złe animacje - kula przelatuje przez głowę i... i nic, przeciwnik
wciąż żywy i zdolny do strzelania do nas.
6. Mechanika: wolne sortowanie inventory, ogólnie kiepskie inventory,
ograniczenie dodatków tylko do 4 slotów. Częściowo poprawione w JA2-113.
7. Mechanika - this is not a bug... - ale dziś już trochę razi - grunt
płaski jak stół, ewentualnie niedostępne klify.
8. Mechanika - broń maszynowa i strzelanie seriami - poprawione w JA2-113 (i
tam jest całkiem nieźle, zwłaszcza iż jest suppresion fire).
9. Wmurowane w murawę czołgi (ok, wiemy że Deirdana nie kupiła do nich
paliwa).
I to na razie tyle.
slawek
Re: Nowe Jagged Alliance
2011-12-10 01:54:11 - SirMike
> Remake właściwie:
>
> store.steampowered.com/video/57740/81311
>
> Wiedzieliście o tym?
Wygląda mi na mega-budżetówę. Brzydka i toporna. Nie czekam.
W oryginalne JA zagrywałem się godzinami. Tego bym już nie zdzierżył.
--
SirMike
dubscore.pl