nowy C-max 1,6 tdci czy 2.0 ?
2017-07-20 11:38:50 - "d...@d...pl"
chcialbym spytac moze kogos kto mial okazje porownywac te dwie wersje i nimi jezdzic
bo ja jakos nie moge trafic na salon gdzie jest jakis diesel - wszedzie raczej
ecoboosty. I ogolnie moze mi napiszecie ktory z tych silnikow sprawia mniej klopotów,
mam minivana mazdy w benzynie i niestety nie moge powiedziec ze benzyna do takiego
smaochodu sie sprawdza a teraz szukam czegos z podobna funkcjonalnoscia a juz w
dieslu
dziekuje za pomoc
r
Re: nowy C-max 1,6 tdci czy 2.0 ?
2017-07-20 13:23:42 - Pszemol
> Witam
>
> chcialbym spytac moze kogos kto mial okazje porownywac te dwie wersje i
> nimi jezdzic bo ja jakos nie moge trafic na salon gdzie jest jakis diesel
> - wszedzie raczej ecoboosty. I ogolnie moze mi napiszecie ktory z tych
> silnikow sprawia mniej klopotów, mam minivana mazdy w benzynie i niestety
> nie moge powiedziec ze benzyna do takiego smaochodu sie sprawdza a teraz
> szukam czegos z podobna funkcjonalnoscia a juz w dieslu
>
>
Czemu nie hybryda?
Wypożyczyłem C-Max Hybryde na wakacjach, jeździłem nim 10 dni.
Re: nowy C-max 1,6 tdci czy 2.0 ?
2017-07-20 13:42:17 - decore
wyglada i raczej chcialbym pojsc w konstrukcje proste i sprawdzone gdzie ekonomia i
jazda takim samochodem bylaby sensowna
Re: nowy C-max 1,6 tdci czy 2.0 ?
2017-07-20 14:11:36 - "Pszemol"
news:ab2b300c-39e1-4ab7-b366-839fe2a3ba97@googlegrou
ps.com...
> jakos w fordowskie hybrydy nie wierze, bralem pod uwage priusa ale cenowo
> to inaczej wyglada i raczej chcialbym pojsc w konstrukcje proste i
> sprawdzone gdzie ekonomia i jazda takim samochodem bylaby sensowna
Weź pod uwagę, że diesel odchodzi powoli do lamusa.
Kupując dziś nowe auto z silnikiem diesla musisz się
liczyć że będzie Ci go trudno sprzedać za 10 lat w świecie
pełnym czyściutkich samochodów elektrycznych...
A co do C-Max hybrydy którą jeździłem na wakacjach
to muszę powiedzieć że technologia na ekranach dosyć
imponująca i samochód bardzo oszczędny... Robiliśmy
sporo wycieczek i spaliliśmy strasznie mało benzyny.
Mimo, że to był mój pierwszy w życiu raz jazdy z hybrydem
i musiałem się pierwsze 2-3 dni uczyć z nim obchodzić,
postępować zgodnie ze wskazówkami "trenera hamowania"
:-) i przyspieszać ekonomicznie nauczyć :-)
Swoją drogą można sobie dodać rozrywki w czasie jazdy
za pomocą tego trenera hamowania, który Ci pokazuje
ile energii wróciło z hamulców do baterii akumulatorów
w czasie hamowania i możesz się doskonalić aby z 87%
dociągnąć do 97% a nawet czasem do 100% :-)
Re: nowy C-max 1,6 tdci czy 2.0 ?
2017-07-20 14:20:40 - Myjk
> Weź pod uwagę, że diesel odchodzi powoli do lamusa.
Hybrydy też są ogólnie ślepą uliczką. Wg mnie ze spalinowców to najlepiej
kupić turbobenzynę. Diesla, niezależnie od producenta, nie polecam.
decore, jakie przeloty masz zamiar robić?
--
Pozdor
Myjk
Re: nowy C-max 1,6 tdci czy 2.0 ?
2017-07-20 14:26:18 - "r...@k...pl"
<P...@P...com> napisał(-a):
> Weź pod uwagę, że diesel odchodzi powoli do lamusa.
> Kupując dziś nowe auto z silnikiem diesla musisz się
> liczyć że będzie Ci go trudno sprzedać za 10 lat w świecie
> pełnym czyściutkich samochodów elektrycznych...
10 lat temu tak samo trollowałeś w temacie otwierania samochodów komórką.
Widzę, że nie poprawia ci się...
--
Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy
REKORDOWY MEM W POLSKIM NECIE: https://www.facebook.com/sokzburaka/photos/a.1452029
521697738.1073741828.1452015088365848/20225824046424
44/?type=3
"Polska prawica jest nie tylko zaczadzona, podobnie jak radykalni muzułmanie, chorą
wersją religii,
ale też i bezdennie aintelektualna - te obie grupy więcej łączy, niż dzieli."
Nagłe zmiany prokuratorów, fałszywe komisje, wizyty na ul. Nowogrodzkiej i u
ojca Rydzyka - tak wygląda codzienność tych, którzy walczą o odzyskanie
pieniędzy i wykrycie sprawców największego przekrętu w historii III RP.
Zdaniem byłych członków SKOK Wołomin, obecna władza tkwi w tej aferze po uszy.
https://valconetti.wordpress.com/2017/07/08/pis-u-sk
ok-na-polske-nalezy-dobrac-sie-do-tylka-kaczynskiemu
-i-jego-szemranej-szajce/
Imprezka SKOK Wołomin -----> http://pl.tinypic.com/r/2hg7fus/9
Poznaje ktoś panów raczących się pyszną rosyjską wódeczką?
Reuters: Media publiczne w Polsce to fabryka rządowych fake newsów
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reuters-media-p
ubliczne-w-polsce-to-fabryka-rzadowych-fake-newsow
Patriota w akcji: http://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/wroclaw/morderc
a-staruszkow-z-legnicy-narodowiec-mordowal-wrogow-po
lski/b20q3dt
http://jasonhunt.pl/jakie-naprawde-sa-wiadomosci-tvp
-aby-sie-przekonac-ogladalem-je-przez-poltora-miesia
ca/
[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]
Zwrócił się o spotkanie i ja się z nim spotkałem, a to zawsze jest problem,
gdy się w podziemiu spotykasz z kimś, kto nie jest w strukturach podziemia, bo trzeba
się odpowiednio ubezpieczyć.
Szybko uciekłem z tego spotkania, bo uznałem go za agenta KGB. On namawiał mnie do
tego, żebym się ujawnił, mówił,
że "Solidarność kaputt, że to koniec z Solidarnością" - i mówię to z ręką na sercu -
"że tak naprawdę jedynym ratunkiem jest,
żebyśmy tak autentycznie, naprawdę pokochali ZSRR, bo tylko, jak oni nam uwierzą, że
my ich kochamy, to dadzą nam więcej wolności".
Taki człowiek! On ma być dziś liderem tamtej Solidarności?!
PiS podejmuje "ohydną próbę wyrzeczenia się odpowiedzialności,
nie mniej haniebnej i nieprzekonującej, jak własna żałosna defleksja Rosji
potępiającej zestrzelenie samolotu MH17" i jest "tchórzostwem na potwornym poziomie".
- Jeśli poprzecie Platformę Obywatelską, pomożecie sobie,
pomożecie Polsce - powiedział Jarosław Kaczyński.
Re: nowy C-max 1,6 tdci czy 2.0 ?
2017-07-20 14:28:44 - "Pszemol"
news:1b09fxktpvsc2.dlg@myjk.org...
> Thu, 20 Jul 2017 07:11:36 -0500, Pszemol
>
>> Weź pod uwagę, że diesel odchodzi powoli do lamusa.
>
> Diesla, niezależnie od producenta, nie polecam.
> Hybrydy też są ogólnie ślepą uliczką.
No nie wiem czemu tak uważasz...
Dziś diesel to tak jak zakup nowego dwusuwa kilka dekad temu.
Wiadomo było już wtedy, że długo samochody kopcące niebieskim
dymkiem za sobą nie pojeżdzą bo idzie nowe, czyściejsze, ekonomiczne.
A hybryda? Hybryda ma pewne znamiona elektrycznego auta,
czyli jest trendy, i do tego oszczędny. Jak upoluje jakiegoś taniego
na placu u sprzedawcy (nie będzie zamawiał wersji dla siebie)
to nie przepłaci chyba zbyt wiele w porównaniu z dieslem?
> Wg mnie ze spalinowców to najlepiej
> kupić turbobenzynę.
Dlaczego tak uważasz? Według mojej, skromnej opinii turbobenzyna
wymaga zbyt wiele troski: silnik jest bardzo "wysilony", szybko
brudzi olej i trzeba być zdyscyplinowanym jeśli chodzi o jego wymianę
albo ryzykujesz straszne bagno w misce olejowej i kosztowne naprawy.
A już jakieś studzenie sprężarki po każdej jeździe - no weź przestań...
To ja jestem dla samochodu aby mu służyć czy samochód dla mnie?
Re: nowy C-max 1,6 tdci czy 2.0 ?
2017-07-20 15:18:22 - Myjk
> No nie wiem czemu tak uważasz...
Ponieważ powielanie napędów nie jest opłacalne. Podobnie jak w domu nie
opłaca się instalaować dwóch źródeł ciepła.
> Dziś diesel to tak jak zakup nowego dwusuwa kilka dekad temu.
> Wiadomo było już wtedy, że długo samochody kopcące niebieskim
> dymkiem za sobą nie pojeżdzą bo idzie nowe, czyściejsze, ekonomiczne.
Nie, ponieważ z eliminacją dwusuwów zmieniały się na plus parametry
nowszych konstrukcji przy nieznazcnie wyższych kosztach produkcji. Dlatego
dwusuwy się skończyły, a nie dlatego że były czyściejsze. Podobnie z
dieslami, znikną, jak pojazdy elektryczne cenowo i użytkowo zbliżą siędo
pojazdów spalinowych. Na tę chwilę, w ciągu najbliższej dekady, a może
nawet dwóch, się na to nie zanosi.
> A hybryda? Hybryda ma pewne znamiona elektrycznego auta,
> czyli jest trendy, i do tego oszczędny. Jak upoluje jakiegoś taniego
> na placu u sprzedawcy (nie będzie zamawiał wersji dla siebie)
> to nie przepłaci chyba zbyt wiele w porównaniu z dieslem?
Trendy to sobie na pralkę przyklej. :P Toyota produkuje hybrydy -- i jakoś
świata nie zwojowała nimi. W 2010 Toyota produkowała 7mln samochodów
rocznie, a hybryd do 2015 sprzedało się nieco powyżej 8 mln. Wg mnie
hybrydy zostają wyparte przez elektryki.
> Dlaczego tak uważasz? Według mojej, skromnej opinii turbobenzyna
> wymaga zbyt wiele troski: silnik jest bardzo "wysilony", szybko
> brudzi olej i trzeba być zdyscyplinowanym jeśli chodzi o jego wymianę
> albo ryzykujesz straszne bagno w misce olejowej i kosztowne naprawy.
> A już jakieś studzenie sprężarki po każdej jeździe - no weź przestań...
> To ja jestem dla samochodu aby mu służyć czy samochód dla mnie?
Wymaga nie mniej troski niż turbodoładowany diesel. Co to w ogóle za
argumenty? :P Brudny olej? Studzenie turbiny? W życiu tego nie robiłem --
po 8 latach od wyjazdu z salonu mam przeleciane blisko 180 tys. i
praktycznie nic przy silniku przez ten czas nie robiłem (poza czyszczeniem
EGR).
--
Pozdor
Myjk
Re: nowy C-max 1,6 tdci czy 2.0 ?
2017-07-20 16:24:45 - "J.F."
dyskusyjnych:okq6e9$qc1$...@d...me...
>"decore" <r...@g...com> wrote in message
>> jakos w fordowskie hybrydy nie wierze, bralem pod uwage priusa ale
>> cenowo to inaczej wyglada i raczej chcialbym pojsc w konstrukcje
>> proste i sprawdzone gdzie ekonomia i jazda takim samochodem bylaby
>> sensowna
>Weź pod uwagę, że diesel odchodzi powoli do lamusa.
>Kupując dziś nowe auto z silnikiem diesla musisz się
>liczyć że będzie Ci go trudno sprzedać za 10 lat w świecie
>pełnym czyściutkich samochodów elektrycznych...
Normalniejemy i 10 letnie auto jest g* warte.
Czy go sprzedasz za 15% ceny zakupu czy za 5%, to juz niewielka
roznica.
Postrasz lepiej, ze juz w przyszlym roku zaczna sie zakazy wjazdu :-)
>A co do C-Max hybrydy którą jeździłem na wakacjach
>to muszę powiedzieć że technologia na ekranach dosyć
>imponująca i samochód bardzo oszczędny... Robiliśmy
>sporo wycieczek i spaliliśmy strasznie mało benzyny.
>Mimo, że to był mój pierwszy w życiu raz jazdy z hybrydem
>i musiałem się pierwsze 2-3 dni uczyć z nim obchodzić,
>postępować zgodnie ze wskazówkami "trenera hamowania"
>:-) i przyspieszać ekonomicznie nauczyć :-)
>Swoją drogą można sobie dodać rozrywki w czasie jazdy
>za pomocą tego trenera hamowania, który Ci pokazuje
>ile energii wróciło z hamulców do baterii akumulatorów
>w czasie hamowania i możesz się doskonalić aby z 87%
>dociągnąć do 97% a nawet czasem do 100% :-)
Brzmi ciekawie ... choc komputer powinien zachecac do patrzenia na
droge, a nie na ekran :-)
100% ... ciekawe ... zjazd z gorki ?
J.
Re: nowy C-max 1,6 tdci czy 2.0 ?
2017-07-20 17:04:04 - Pszemol
> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:okq6e9$qc1$...@d...me...
>> "decore" <r...@g...com> wrote in message
>>> jakos w fordowskie hybrydy nie wierze, bralem pod uwage priusa ale
>>> cenowo to inaczej wyglada i raczej chcialbym pojsc w konstrukcje
>>> proste i sprawdzone gdzie ekonomia i jazda takim samochodem bylaby
>>> sensowna
>
>> Weź pod uwagę, że diesel odchodzi powoli do lamusa.
>> Kupując dziś nowe auto z silnikiem diesla musisz się
>> liczyć że będzie Ci go trudno sprzedać za 10 lat w świecie
>> pełnym czyściutkich samochodów elektrycznych...
>
> Normalniejemy i 10 letnie auto jest g* warte.
> Czy go sprzedasz za 15% ceny zakupu czy za 5%, to juz niewielka
> roznica.
No niby tak, ale jak zamienisz 10 na 7 lat to pewnie ciut się Twoja
opowieść zmieni.
> Postrasz lepiej, ze juz w przyszlym roku zaczna sie zakazy wjazdu :-)
Jedno i drugie powinno się uwzględnić w rozważaniach...
>> A co do C-Max hybrydy którą jeździłem na wakacjach
>> to muszę powiedzieć że technologia na ekranach dosyć
>> imponująca i samochód bardzo oszczędny... Robiliśmy
>> sporo wycieczek i spaliliśmy strasznie mało benzyny.
>> Mimo, że to był mój pierwszy w życiu raz jazdy z hybrydem
>> i musiałem się pierwsze 2-3 dni uczyć z nim obchodzić,
>> postępować zgodnie ze wskazówkami "trenera hamowania"
>> :-) i przyspieszać ekonomicznie nauczyć :-)
>
>> Swoją drogą można sobie dodać rozrywki w czasie jazdy
>> za pomocą tego trenera hamowania, który Ci pokazuje
>> ile energii wróciło z hamulców do baterii akumulatorów
>> w czasie hamowania i możesz się doskonalić aby z 87%
>> dociągnąć do 97% a nawet czasem do 100% :-)
>
> Brzmi ciekawie ... choc komputer powinien zachecac do patrzenia na
> droge, a nie na ekran :-)
Możesz to wyłączyć, jak Cię rozprasza.
Generalnie chodzi tu o zwalnianie na leciutko naciśniętych hamulcach - coś,
czego nigdy nie robisz w tradycyjnym aucie. Takie zwalnianie aż do
całkowitego zatrzymania przed czerwonym światłem kończyłem rezultatem
97-100% regeneracji.
W zależności od siły naciśnięcia pedału hamulca samochód decyduje czy tylko
zacząć zwalniać, z użyciem silników elektrycznych i trybu regeneracyjnego
czy zaaplikować normalne hample jak naciśniesz mocniej.
Generalnie parę pierwszych razów moje naciśnięcie hamulca o mało nie
skończyło się wybiciem zębów na kierownicy bo "normalne", zdecydowane ich
naciśnięcie jest za mocne - szybko uczysz się lekko tylko operować pedałem
hamulca jak chirurg-neurolog operuje skalpelem :-)
> 100% ... ciekawe ... zjazd z gorki ?
Zjazd z górki trenowałem dosyć "ambitnie", przełączając automat z D na L
aby nie spalić hamulców. Niestety za mocno tym zdławiłem skrzynię. Znosiłem
dzielnie zbyt wysokie obroty hamującego silnika... Potem dopiero odkryłem
pośrednie ustawienie skrzynki: malutki guziczek świetnie ukryty przy czubku
lewarka z ikonką auta zjeżdżającego z górki.... :-) A guziczek odkryłem
zupełnie przypadkiem naciskając go niechcący i zauważyłem nową żółtą ikonkę
na ekranie :-) Szkoda że nie odkryłem go wcześniej, zanim nie zjeżdżałem
pół godziny z wielkiego wulkanu Haleakala, pokonując ponad 1000 metrów
różnicy wzniesień na dystansie około 18km super krętą drogą numer 378 do
skrzyżowania z 377 :-)
Swoją drogą ciekawe co hybryda robi z regeneracyjnym hamowaniem przy
jeździe z górki, gdy bateria akumulatorów jest już w 100% naładowana?
Regeneracyjne hamowanie przecież nie zadziała bez obciążenia ładującą się
baterią?