O drogach;)

Kris Data ostatniej zmiany: 2017-04-07 13:00:46

O drogach;)

2017-04-06 15:27:31 - Kris

Ludzie na Księżycu byli, na Marsa chcą lecieć a technologi aby dobrze droge naprawić
nie opracowali.
Pomijam przypadki ze jak była dziura to najczęściej jest załatana tak że poziom
"łaty" jest albo wyżej albo niżej poziomu jezdni.
W okolicy nie tak dawno obsunęła się skarpa i zarwała się droga. Drogowcy skarpę
umocnili, wszystkie warstwy jezdni na odcinku ok 100 metrów zerwali i położyli od
nowa. I te 100 metrów nowego asfaltu z jednej strony jest niżej starej drogi z
drugiej strony wyżej. Różnice poziomów niewielkie pewnie w granicach 1cm ale jadąc
autem wyraźnie je czuć
Czy do diabła naprawdę drogowcy nie potrafią tak naprawić drogę aby wszystko równo
było? To jakaś skomplikowana super kosmiczna technologia?


O drogach;)

2017-04-06 17:33:30 - p...@g...com

Umowy są podpisywane na utrzymanie lub od sztuki ale w żadnym wypadku nie opłaca się
dziury naprawić dobrze tzn na zawsze :-)


Re: O drogach;)

2017-04-06 17:58:03 - "J.F."

Użytkownik przemek napisał w wiadomości
>Umowy są podpisywane na utrzymanie lub od sztuki ale w żadnym wypadku
>nie opłaca się dziury naprawić dobrze tzn na zawsze :-)

Ale niekoniecznie z tych powodow, co sugerujesz :-)

https://www.youtube.com/watch?v=rDcep9mLxZg

Niestety - po niemiecku.
Polska wersja to trzeba czatowac na Galileo.

J.



Re: O drogach;)

2017-04-06 18:59:53 - p...@g...com

zaklejenie takiej dziury byle czym to koszt 5-35 ojro szacowana trwałość około 3
miesiące. Alternatywa ? Owszem kompletny remont drogi czyli miliony więc nawet bogaci
Niemcy lepią :-)


Re: O drogach;)

2017-04-06 19:00:47 - Budzik

Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

>>Umowy są podpisywane na utrzymanie lub od sztuki ale w żadnym wypadku
>>nie opłaca się dziury naprawić dobrze tzn na zawsze :-)
>
> Ale niekoniecznie z tych powodow, co sugerujesz :-)
>
> https://www.youtube.com/watch?v=rDcep9mLxZg
>
> Niestety - po niemiecku.
> Polska wersja to trzeba czatowac na Galileo.

https://www.youtube.com/watch?v=VEKbj9RwWu8
Widział ktos zeby tak naprawiali?
Nasypią, pogrzeją miejscowo i juz.
Ale chyba coś w tym jest ze skoro technologią polega na grabieniu i
układaniu wartwy o 2-3 cm wyzszej niz pozostała czesc jezdni to to nie moze
być tak równe jak cała, nowo połozona jezdnia.
Gorzej jak nowo położona jest nierówna juz od startu...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac
'wali' i mam ja gdzies" MikeXex


Re: O drogach;)

2017-04-07 08:21:13 - s...@g...com

W dniu czwartek, 6 kwietnia 2017 19:00:47 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
>
> >>Umowy są podpisywane na utrzymanie lub od sztuki ale w żadnym wypadku
> >>nie opłaca się dziury naprawić dobrze tzn na zawsze :-)
> >
> > Ale niekoniecznie z tych powodow, co sugerujesz :-)
> >
> > https://www.youtube.com/watch?v=rDcep9mLxZg
> >
> > Niestety - po niemiecku.
> > Polska wersja to trzeba czatowac na Galileo.
>
> https://www.youtube.com/watch?v=VEKbj9RwWu8
> Widział ktos zeby tak naprawiali?
> Nasypią, pogrzeją miejscowo i juz.
> Ale chyba coś w tym jest ze skoro technologią polega na grabieniu i
> układaniu wartwy o 2-3 cm wyzszej niz pozostała czesc jezdni to to nie moze
> być tak równe jak cała, nowo połozona jezdnia.
> Gorzej jak nowo położona jest nierówna juz od startu...
>
>
Ja widzialem mnóstwo dobrze zalepionych dziur.
Ale do tego trzeba piłę, wyciąć, wydłubać stary asfalt. Pociapać smołą, nasypać
asfaltu, poubijać, dosypać do równego, poubijać, brzegi zaciapać smołą.

Technologie mamy opanowana. Ponoć z zagranicy przyjeżdzają oglądac i sie uczyć.

I jak widzę niektóre łaty to juz pare lat mają i sie nie kruszą...
A rozmiary różne. Od łatki w okolicy kartki A3 aż do placków wielkości samochodu lub
długości 10-15m.

Tylko taka łatka troche wiecej kosztuje niz zasypanie (na zimno) asfaltem z worka,
uklepaniem za pomocą koła żuka i poczekaniem aż słońce całość stopi i uszczelni...


Re: O drogach;)

2017-04-07 08:48:06 - "miumiu"

Pytalem kiedys goscia od sieci sanitarnych czemu w tym porabanym kraju nikt
nie potrafi wyregulowac wysokosci studzienek. Nagadal sie 15 minut ale
zadnej sensownej odpowiedzi nie bylo. Caly czas mnie nurtuje czemu
studzienki nie moga byc w osi pasa pomiedzy kolami i czy to wymaga
technologii nasa zeby wyregulowac ich wysokosc...




Re: O drogach;)

2017-04-07 09:15:15 - Kris

W dniu piątek, 7 kwietnia 2017 08:51:54 UTC+2 użytkownik miumiu napisał:
> Pytalem kiedys goscia od sieci sanitarnych czemu w tym porabanym kraju nikt
> nie potrafi wyregulowac wysokosci studzienek.

To kolejna rzecz która od dawna mnie zadziwia

>Nagadal sie 15 minut ale
> zadnej sensownej odpowiedzi nie bylo. Caly czas mnie nurtuje czemu
> studzienki nie moga byc w osi pasa pomiedzy kolami i czy to wymaga
> technologii nasa zeby wyregulowac ich wysokosc...

Nie dalej jak dwa tygodnie temu ok 3km odcinek drogi u nas od nowa asfaltem zalali.
Przedtem wszystkie instalacje tam nowe kładli. Studzienki kanalizacyjne zamontowane
tak ze można sobie zawieszenie protestować tam jadąc.


Re: O drogach;)

2017-04-07 09:52:53 - s...@g...com

W dniu piątek, 7 kwietnia 2017 08:51:54 UTC+2 użytkownik miumiu napisał:
> Pytalem kiedys goscia od sieci sanitarnych czemu w tym porabanym kraju nikt
> nie potrafi wyregulowac wysokosci studzienek. Nagadal sie 15 minut ale
> zadnej sensownej odpowiedzi nie bylo. Caly czas mnie nurtuje czemu
> studzienki nie moga byc w osi pasa pomiedzy kolami i czy to wymaga
> technologii nasa zeby wyregulowac ich wysokosc...

To nie wina kraju.
Taki urok instalacji wodnych jest.
Mówiąc wprost:
Kanaliza nie jest szczelna. W zimie to co z niej wyplywa ma szanse rury nieco
wypchnąć albo przynajmniej zbić i na wiosne osiądzie. Nawet w mieście.
Nawet niemce maja takie problemy i sprzet do naprawy takich uszkodzeń (uchwyt
podnoszący właz do studzienki, piłę odcinającą ten właz, troche gratów do
zabetonowania ten szczeliny itp. Na youtube sa filmiki reklamowe takich maszyn).

Jak pare razy widzialem robienie kanalizy pod zerwaną drogą to relatywnie dobrze jest
robione. Podsypane, ubite, wypoziomowane, potem asfalt wylany i jest równo. Za pare
lat i tak sie robią 2-5cm róznice w wysokości...

Mnie bardziej zastanawia czemu kanaliza nie jest budowana w jakiejkolwiek linii
prostej pod takimi drogami.
Często nie jest to nawet linia skośna w stosunku do drogi tylko taki se zygzak...


Re: O drogach;)

2017-04-07 13:00:46 - Budzik

Użytkownik s...@g...com ...

>> Pytalem kiedys goscia od sieci sanitarnych czemu w tym porabanym
>> kraju nikt nie potrafi wyregulowac wysokosci studzienek. Nagadal sie
>> 15 minut ale zadnej sensownej odpowiedzi nie bylo. Caly czas mnie
>> nurtuje czemu studzienki nie moga byc w osi pasa pomiedzy kolami i
>> czy to wymaga technologii nasa zeby wyregulowac ich wysokosc...
>
> To nie wina kraju.
> Taki urok instalacji wodnych jest.
> Mówiąc wprost:
> Kanaliza nie jest szczelna. W zimie to co z niej wyplywa ma szanse
> rury nieco wypchnąć albo przynajmniej zbić i na wiosne osiądzie. Nawet
> w mieście. Nawet niemce maja takie problemy i sprzet do naprawy takich
> uszkodzeń (uchwyt podnoszący właz do studzienki, piłę odcinającą ten
> właz, troche gratów do zabetonowania ten szczeliny itp. Na youtube sa
> filmiki reklamowe takich maszyn).
>
> Jak pare razy widzialem robienie kanalizy pod zerwaną drogą to
> relatywnie dobrze jest robione. Podsypane, ubite, wypoziomowane, potem
> asfalt wylany i jest równo. Za pare lat i tak sie robią 2-5cm róznice
> w wysokości...
>
> Mnie bardziej zastanawia czemu kanaliza nie jest budowana w
> jakiejkolwiek linii prostej pod takimi drogami. Często nie jest to
> nawet linia skośna w stosunku do drogi tylko taki se zygzak...

No własnie, jakby była na srodku pasa czyli miedzy kołami to by wielkiego
problemu nie było.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Demokracja prowadzi do dyktatury"
Platon


Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS