Re: koniec diesli
2016-12-14 22:26:04 - "Irek.N."
> http://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/ford
-wprowadza-nowy-i-oszcz%C4%99dny-silnik-wytrzyma%C5%
82-55-mln-kilometr%C3%B3w-wideo/ar-BBsFQ2Y
Jarek, ale zauważ jaki kretyn to pisał.
"Wirniki kompresora wykonano z jednego kawałka aluminium, a nie z
odlewu, co zmniejsza tolerancję do poziomu zaledwie dwóch lub trzech
mikronów - czyli wielkości pojedynczej bakterii."
Nie ma żadnej szansy, aby wirnik wykonano w takiej tolerancji, nawet 10x
większej.
"Efekt to większa wytrzymałość części i mniejszy hałas oraz wibracje. W
miejscu przekładni ślimakowej o konstrukcji zębatej zastosowano siłownik
turbosprężarki, dzięki czemu uzyskano dwukrotne skrócenie czasu reakcji
do 110 milisekund - tyle zajmuje mrugnięcie powieką."
Możesz mi powiedzieć, o co tutaj biega? Co to jest siłownik
turbosprężarki? Jaka przekładnia ślimakowa o konstrukcji zębatej?
To taki bełkot tylko...
Miłego.
Irek.N.
Re: koniec diesli
2016-12-14 22:44:12 - sirapacz
> Możesz mi powiedzieć, o co tutaj biega? Co to jest siłownik
> turbosprężarki? Jaka przekładnia ślimakowa o konstrukcji zębatej?
Zawór do regulacji sprężarki - jedyne co można tam dawkować do ilość
spalin dochodzących do pierwszego wirnika. pewnie chodzi o zwiększenie
prędkości rozkręcania się turbiny przy ruchach pedałem gazu.
Re: koniec diesli
2016-12-15 17:34:10 - "J.F."
dyskusyjnych:o2sdd3$1na6$...@g...aioe.org...
>> A tymczasem ... Ford opracowuje nowy silnik dieslowski
>> http://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/ford
-wprowadza-nowy-i-oszcz%C4%99dny-silnik-wytrzyma%C5%
82-55-mln-kilometr%C3%B3w-wideo/ar-BBsFQ2Y
>Jarek, ale zauważ jaki kretyn to pisał.
Tumanista przeciez :-)
>"Wirniki kompresora wykonano z jednego kawałka aluminium, a nie z
>odlewu, co zmniejsza tolerancję do poziomu zaledwie dwóch lub trzech
>mikronów - czyli wielkości pojedynczej bakterii."
>Nie ma żadnej szansy, aby wirnik wykonano w takiej tolerancji, nawet
>10x większej.
Czy nie ma, to nie wiem, polprzewodniki teraz maja tolerancje do nm.
Tylko tak sie zastanawiam skad ten kawalek, i ile kawalkow licza na
odlew, ze jeden lepszy :-)
>"Efekt to większa wytrzymałość części i mniejszy hałas oraz wibracje.
>W miejscu przekładni ślimakowej o konstrukcji zębatej zastosowano
>siłownik turbosprężarki, dzięki czemu uzyskano dwukrotne skrócenie
>czasu reakcji do 110 milisekund - tyle zajmuje mrugnięcie powieką."
>Możesz mi powiedzieć, o co tutaj biega? Co to jest siłownik
>turbosprężarki? Jaka przekładnia ślimakowa o konstrukcji zębatej?
Az takim specjalista od bełkotu to ja nie jestem :-)
Tez mnie to rozbawilo, ale informacja dla mnie jest, ze Ford pracuje
nad nowym silnikiem ... diesla.
A reszte to moze gdzies na stronie forda sie znajdzie, albo _fachowej_
prasy/internetu ...
J.