Używane AWD
2016-10-07 09:51:32 - Maciek
Droga Filipinko, co wybrać?
Założenia - budżet 20 tys., napęd na wszystkie koła (stały lub *dobry*
dołączany, ale nie "sztywne 4x4"), silnik benzyna (jeśli pali do 8 l to
może być diesel, byle nie dci). Wnętrze 5-osobowe nie tylko na papierze.
Koszty utrzymania w granicach rozsądku (więc raczej nie lexus)
Rama nie przeszkadza. Gazowlność jest plusem. Odporność na korozję również.
Wiek do 10-11 lat. Wygląd, vmax, tzw. prestiż itp. sprawy mam gdzieś.
Ktoś pomoże?
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
---
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe
Avast.
https://www.avast.com/antivirus
Re: Używane AWD
2016-10-07 12:25:24 - Adam
>
> Droga Filipinko, co wybrać?
>
> Założenia - budżet 20 tys., napęd na wszystkie koła (stały lub *dobry*
> dołączany, ale nie "sztywne 4x4"), silnik benzyna (jeśli pali do 8 l to
> może być diesel, byle nie dci). Wnętrze 5-osobowe nie tylko na papierze.
> Koszty utrzymania w granicach rozsądku (więc raczej nie lexus)
> Rama nie przeszkadza. Gazowlność jest plusem. Odporność na korozję również.
> Wiek do 10-11 lat. Wygląd, vmax, tzw. prestiż itp. sprawy mam gdzieś.
>
> Ktoś pomoże?
>
Piszesz "stały ale nie sztywny".
Pisząc "sztywny" masz na myśli to, co prawie każdy terenowy Patrol ma w
zestawie ;) czyli brak międzyosiowego mechanizmu różnicowego?
Możliwości przeniesienia jest kilka, np:
- centralny dyferencjał
- różnego rodzaju sprzęgła (płytkowe, wiskoza)
- i oczywiście na sztywno
Kwestia, gdzie będziesz jeździł i ewentualnie co będziesz ciągnął.
Problem może być na nieco śliskim podłożu (trawa, piasek, śnieg) i przy
niektórych rodzajach sprzęgieł - zwłaszcza wiskozie: nowsze systemy
próbują wyhamować koło mające mniejszą przyczepność, co powoduje
generowanie dodatkowych naprężeń oraz powoduje grzanie się sprzęgła.
A jeśli chodzi o oszczędnego diesla, to najlepiej szukaj Disco w wersji
TD300.
--
Pozdrawiam.
Adam
Re: Używane AWD
2016-10-07 12:51:52 - Trybun
> Droga Filipinko, co wybrać?
>
> Założenia - budżet 20 tys., napęd na wszystkie koła (stały lub *dobry*
> dołączany, ale nie "sztywne 4x4"), silnik benzyna (jeśli pali do 8 l to
> może być diesel, byle nie dci). Wnętrze 5-osobowe nie tylko na papierze.
> Koszty utrzymania w granicach rozsądku (więc raczej nie lexus)
> Rama nie przeszkadza. Gazowlność jest plusem. Odporność na korozję również.
> Wiek do 10-11 lat. Wygląd, vmax, tzw. prestiż itp. sprawy mam gdzieś.
>
> Ktoś pomoże?
>
Co za pytanie... oczywiście że Honda HRV I. W zeszłym tygodniu miałem
okazję dokładnie obejrzeć i się przejechać w terenie. Wrażenia, niech si
e schowają do wora wszystkie autka klasy Toyota RAV 4, razem z nią, przy
tej Hondzie.
Dwa minusy - chyba w poszukiwanym wieku już nie znajdziesz egzemplarza,
no i wystrój wnętrza trochę przestarzały. Reszta to same plusy.
Testowane auto miało 16 lat a ani śladu rdzy, mimo że właściciel często
porusza się w terenie to jednak nic nie puka nic nie stuka,. Auto
zwrotne i poręczne, naprawdę warte polecenia.
Re: Używane AWD
2016-10-07 13:01:24 - Maciek
> Co za pytanie... oczywiście że Honda HRV I. W zeszłym tygodniu miałem
> okazję dokładnie obejrzeć i się przejechać w terenie. Wrażenia, niech si
> e schowają do wora wszystkie autka klasy Toyota RAV 4, razem z nią, przy
> tej Hondzie.
HRV można znaleźć, ale to jest auto na 4 osoby, a poza tym nie podoba mi
się gwałtowne dołączanie się napędu tylnej osi. Na zakręcie zaśnieżonej
drogi może być nieciekawie.
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
---
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe
Avast.
https://www.avast.com/antivirus
Re: Używane AWD
2016-10-07 13:06:23 - Maciek
> Pisząc "sztywny" masz na myśli to, co prawie każdy terenowy Patrol ma w
> zestawie ;) czyli brak międzyosiowego mechanizmu różnicowego?
Tak.
> Możliwości przeniesienia jest kilka, np:
> - centralny dyferencjał
> - różnego rodzaju sprzęgła (płytkowe, wiskoza)
To w zasadzie wszystko mi jedno. Dobrze działa i rozwiązanie z quattro czy
subaru, jak i to ze starszych VW albo TOD z koreańczyków. Mniej wazny typ,
ważne wykonanie i działanie. Oczywscie nie jeździłęm wszystkim, częśc znam
z opisów i relacji.
>
> Kwestia, gdzie będziesz jeździł i ewentualnie co będziesz ciągnął.
Nieodśnieżane drogi, góry i pagórki. Teren (lekki) rzadko.
> A jeśli chodzi o oszczędnego diesla, to najlepiej szukaj Disco w wersji
> TD300.
Dyskoteka odpada, awaryjne są.
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
---
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe
Avast.
https://www.avast.com/antivirus
Re: Używane AWD
2016-10-07 14:32:26 - uciu
GV XL7 2.7
Re: Używane AWD
2016-10-07 14:40:25 - z
> Ktoś pomoże?
>
Ja się przymierzam do złotego środka.
I do miasta i na zawianą polną drogę.
Może Suzuki SX4 = Fiat Sedici?
z
Re: Używane AWD
2016-10-07 15:03:34 - Maciek
> Może Suzuki SX4 = Fiat Sedici?
Dla mnie za małe.
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
---
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe
Avast.
https://www.avast.com/antivirus
Re: Używane AWD
2016-10-07 15:05:10 - Maciek
> GV 1 2.0 lub 2,7
> GV XL7 2.7
Chyba tylko XL spełnia kryterium "szosowego" AWD?
2.0 to diesel czy beznyna?
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
---
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe
Avast.
https://www.avast.com/antivirus
Re: Używane AWD
2016-10-07 16:41:51 - Cavallino
> W dniu 2016-10-07 o 09:51, Maciek pisze:
>
>> Ktoś pomoże?
>>
>
> Ja się przymierzam do złotego środka.
> I do miasta i na zawianą polną drogę.
> Może Suzuki SX4 = Fiat Sedici?
Duster.
A potem długo, długo nic.
Bo jak nawet mu dorówna w terenie, to cena dwa razy taka.