Wiodący międzynarodowy koncern medialny Viasat World został wyróżniony dwiema głównymi nagrodami na prestiżowej gali Promax BDA Europe Awards. Impreza stanowi europejską edycję światowego konkursu promującego wybitne osiągnięcia w dziedzinie rozrywki, designu i marketingu.
Tegoroczna ceremonia miała miejsce w Rzymie, a ekipa Viasat World została uhonorowana za kreatywne kampanie dla produkcji Królowie złomu i Morderstwa w cieniu korony, zdobywając główne nagrody w kategorii Documentary or Factual Entertainment Programme Spot oraz Programme Key Art/Poster. Powyższe wyróżnienie wraz z nominacjami w trzech innych kategoriach pozycjonuje zespół kreatywny Viasat World wśród najlepszych w branży.
Dwie główne nagrody spośród pięciu nominacji do Promax BDA Europe Awards to kolejny dowód na światową klasę naszego zespołu kreatywnego. Rywalizacja w powyższych kategoriach jest zawsze bardzo zacięta, dlatego jesteśmy bardzo dumni i cieszymy się, że wracamy z gali z tak prestiżowymi wyróżnieniami – opowiada Simon Mitchell, Marketing, PR & Creative Director w Viasat World.
Promocyjny spot serii Królowie złomu został nagrodzony Złotem w kategorii Documentary or Factual Entertainment Programme Spot. Rosnąca popularność programów przedstawiających męską pracę
i hobby, zarówno na Viasat Explore, jak i na konkurencyjnych kanałach, oznaczała potrzebę oryginalnego podejścia do tematu. Wykorzystanie rozpoznawalności kultowego Żelaznego Tronu wraz z perfekcyjną realizacją clipu i wyraźnym komediowym akcentem umożliwiło stworzenie zwycięskiej kreacji.
Kampania promocyjna serii dokumentalnej Morderstwa w cieniu korony emitowanej na kanale Polsat Viasat History, zatytułowana Breaking the Silence, zdobyła Złoto w kategorii Programme Key Art/Poster. Breaking the Silence jest koncepcją serii portretów opracowanych w celu promocji programu. Utrzymane w klimacie tajemniczości plakaty przedstawiają rzeczywiste postaci pochodzące z królewskich rodów, zobowiązane do zachowania milczenia, co obrazują usta zalakowane królewską pieczęcią. Ostatecznie jednak wosk wydaje się pękać, co znamionuje, iż świadkowie wkrótce przerwą długo utrzymywaną ciszę.
Kompletu pięciu nominacji dopełniają koncepcje promocyjne dla Epic Drama, nowego kanału z portfolio Viasat World, który zadebiutował w grudniu ubiegłego roku na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej,
w tym w Polsce.