Polacy wykazują się wysoką nieufnością wobec personalizowanych reklam. Co trzeci polski respondent nie czuje się komfortowo przy dostarczaniu danych i historii przeglądania swojemu dostawcy usług wideo, w celu personalizacji reklam – wynika z raportu Ericsson TV and Media 2016.
Według najnowszego raportu Ericsson TV and Media 2016, średni roczny czas oglądania treści na urządzeniach mobilnych, wzrósł od 2012 roku o ponad 200 godzin. Oznacza to, że średni tygodniowy czas oglądania treści wideo wynosi obecnie 25 godzin. Od kilku lat jesteśmy świadkami spadku oglądalności telewizji linearnej - widzowie chcą decydować o miejscu i czasie w którym będą oglądać materiały wideo, dlatego coraz częściej zwracają się ku serwisom VOD (Video on Demand), którym w 2015 roku poświęcali 31 procent czasu poświęcanego na konsumpcję treści wideo.
Wśród serwisów VOD w Polsce, zdecydowanym liderem jest YouTube, z którego korzysta niemal każdy ankietowany użytkownik. Czterdzieści procent z nich korzysta z Youtube przynajmniej raz dziennie. Drugie i trzecie miejsce przypadło dwóm rodzimym serwisom VOD – Ipla i TVN Player.
Jednym z głównych problemów przy korzystaniu z serwisów VOD jest kwestia poszukiwania odpowiedniego materiału do obejrzenia – to codzienny problem dla połowy ankietowanych przez Ericsson ConsumerLab. Dla polskich użytkowników, jedna trzecia czasu spędzanego w serwisie VOD przypada na wyszukiwanie konkretnego materiału do obejrzenia. To dwukrotnie więcej niż w przypadku tradycyjnej telewizji. Pomimo tego, poziom zadowolenia z usług VOD jest znacznie wyższy. Podobny współczynnik czasu spędzanego na wyszukiwanie i oglądanie materiałów, Ericsson zaobserwował między innymi w Stanach Zjednoczonych.
Serwisy takie jak Ipla i TVN Player działają jako A-VOD (Advertising Video On-Demand) – użytkownicy korzystają z nich bezpłatnie w zamian za oglądanie reklam, pojawiających się w trakcie materiału wideo. Co ciekawe, spośród osób ankietowanych przez Ericsson, Polacy wykazują się wysoką nieufnością wobec personalizowanych reklam. Co trzeci polski respondent nie czuje się komfortowo przy dostarczaniu danych i historii przeglądania swojemu dostawcy usług wideo, w celu personalizacji reklam. Dla porównania, w Wielkiej Brytanii podobne nastawienie deklaruje zaledwie co piąty respondent. Globalnie, nieufność deklaruje 25 procent respondentów.
Przeczytaj również:
O raporcie:
Raport Ericsson TV and Media 2016 powstał na podstawie ankiet wypełnionych przez 30 000 osób w 24 krajach, statystycznie odzwierciedlających poglądy 1,1 miliarda ludzi, Ericsson ConsumerLab TV and Media Report 2016 stanowi największe w swoim rodzaju studium zachowań odbiorców telewizyjnych. Wraz z danymi pomocniczymi i spostrzeżeniami zaobserwowanymi dzięki pomiarom urządzeń zainstalowanych bezpośrednio na odbiornikach, niniejszy raport przedstawia szczegółowy stan zachowań konsumenckich, ich podejście i oczekiwania w stosunku do telewizji i mediów, jak również potencjalny wpływ, jaki mogą mieć te trendy na obecne modele biznesowe tej branży.
Ankiety zostały przeprowadzone wśród konsumentów w wieku 16-69 lat na 24 rynkach: Australia, Brazylia, Kanada, Chiny, Kolumbia, Dominikana, Niemcy, Grecja, Indie, Włochy, Meksyk, Holandia, Polska, Portugalia, Rumunia, Rosja, RPA, Hiszpania, Szwecja, Tajwan, Turcja, Wielka Brytania i USA. Wszyscy respondenci mają w domu szerokopasmowe połączenie z Internetem i oglądają telewizję i wideo, co najmniej raz w tygodniu. Prawie wszyscy korzystają z Internetu codziennie.
dostarczył infoWire.pl