Instytut Logistyki i Magazynowania postawił sobie za cel stworzenie platformy wymiany doświadczeń dla wszystkich przedstawicieli rynku – producentów, dystrybutorów, dostawców aplikacji i rozwiązań, zainteresowanych budową referencyjnych źródeł informacji o produktach. Wystąpienia na MobileCom Day potwierdziły potrzebę takich spotkań i duże zaangażowanie firm w obszarze rozwiązań mobilnych.
Spotkanie rozpoczął webinar przygotowany przez organizację GS1 Global dla Europy i Afryki, podczas którego firma CapGemini przedstawiła wyniki raportu pt. "Beyond the Label: Providing Digital Information Consumers Can Trust".
Trendy rynku mobilnego w Polsce i na świecie przedstawił Michał Wiśniewski, Dyrektor R&D Grupy Allegro. Podkreślił, że motorem napędowym krajowej rewolucji mobilnej jest rosnący dostęp do Internetu w standardzie 3G. Przedstawił również ciekawe badania grupy, które unaoczniają dużą dynamikę wzrostu wykorzystywania aplikacji mobilnych na platformach iOS (iPhone i iPad) , Android, Symbian i Windows Mobile w serwisach Grupy Allegro.
Druga prezentacja przekonywała do fotozakupów książek i multimediów. Dzięki aplikacji SaveUp.pl nie zapomnimy o planowanym zakupie. Wystarczy zrobić telefonem komórkowym zdjęcie produktu, aby móc go kupić lub znaleźć jego cyfrowy odpowiednik np. ebook'a w przypadku książek. – wyjaśniał Arkadiusz Skuza.
Potencjał technologii mobilnych docenił już KAMIS SA wdrażając z Instytutem Logistyki i Magazynowania pilotażową funkcjonalność aplikacji MOBIT-GS1 polegającą na udostępnianiu treści multimedialnych (przepisów) do konkretnego produktu firmy KAMIS (np. Przyprawy do Gyrosa). Zdaniem Łukasza Śliwińskiego z KAMIS’a oferując konsumentowi dostęp do wiarygodnej informacji o produkcie oraz multimediów, producent otrzymuje ,oprócz podniesienia wizerunku marki, innowacyjny kanał do nawiązania współpracy z konkretnym użytkownikiem produktów KAMIS’a.
MobileCom Day dobiegł końca. Ale dał początek nowej grupie roboczej zajmującej się tworzeniem standardów opisu produktów dla aplikacji internetowych i mobilnych. W inauguracyjnym spotkaniu grupy wzięło udział kilkudziesięciu przedstawicieli firm, które są zainteresowane budową referencyjnych źródeł informacji o produktach opartych na kodach kreskowych GS1.
Więcej o MobileCom Day (m.in. program, raport CapGemini): http://www.gs1pl.org/mobilecomday2011
Instytut Logistyki i Magazynowania (ILiM), GS1 Polska
Realizuje prace badawczo-rozwojowe i usługi doradcze podnoszące efektywność funkcjonowania przedsiębiorstw i całych łańcuchów dostaw. Jako organizacja krajowa GS1 Polska zarządza systemem GS1 skupiającym 18 tysięcy przedsiębiorstw. Wspiera uczestników systemu w efektywnym wdrażaniu globalnych standardów i nowych zastosowań opartych między innymi na kodach kreskowych.
Aktywnie działa w europejskiej przestrzeni badawczej w ramach projektów UE z obszaru logistyki i ICT.
Osoba odpowiedzialna za kontakt z prasą: Ilona Kużaj-Aydar Instytut Logistyki i Magazynowania T +48 61 850 49 30 M +48 605 539 717 ilona.kuzaj-aydar@ilim.poznan.pl www.ilim.poznan.pl www.gs1pl.org www.ilim.poznan.pl