Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-08-02

A A A POLEĆ DRUKUJ

MobileCom Day 2011 - Jak telefony komórkowe mogą zmieniać handel? Relacja

150x110
29 czerwca to dzień technologii mobilnych - wydarzenie organizowane w globalnym wymiarze przez organizację GS1, które spotkało się z dużym zainteresowaniem także na naszym lokalnym rynku.

Instytut Logistyki i Magazynowania postawił sobie za cel stworzenie platformy wymiany doświadczeń dla wszystkich przedstawicieli rynku – producentów, dystrybutorów, dostawców aplikacji i rozwiązań, zainteresowanych budową referencyjnych źródeł informacji o produktach. Wystąpienia na MobileCom Day potwierdziły potrzebę takich spotkań i duże zaangażowanie firm w obszarze rozwiązań mobilnych.

Spotkanie rozpoczął webinar przygotowany przez organizację GS1 Global dla Europy i Afryki, podczas którego firma CapGemini przedstawiła wyniki raportu pt. "Beyond the Label: Providing Digital Information Consumers Can Trust".

Trendy rynku mobilnego w Polsce i na świecie przedstawił Michał Wiśniewski, Dyrektor R&D Grupy Allegro. Podkreślił, że motorem napędowym krajowej rewolucji mobilnej jest rosnący dostęp do Internetu w standardzie 3G. Przedstawił również ciekawe badania grupy, które unaoczniają dużą dynamikę wzrostu wykorzystywania aplikacji mobilnych na platformach iOS (iPhone i iPad) , Android, Symbian i Windows Mobile w serwisach Grupy Allegro.

Druga prezentacja przekonywała do fotozakupów książek i multimediów. Dzięki aplikacji SaveUp.pl nie zapomnimy o planowanym zakupie. Wystarczy zrobić telefonem komórkowym zdjęcie produktu, aby móc go kupić lub znaleźć jego cyfrowy odpowiednik np. ebook'a w przypadku książek. – wyjaśniał Arkadiusz Skuza.

Potencjał technologii mobilnych docenił już KAMIS SA wdrażając z Instytutem Logistyki i Magazynowania pilotażową funkcjonalność aplikacji MOBIT-GS1 polegającą na udostępnianiu treści multimedialnych (przepisów) do konkretnego produktu firmy KAMIS (np. Przyprawy do Gyrosa). Zdaniem Łukasza Śliwińskiego z KAMIS’a oferując konsumentowi dostęp do wiarygodnej informacji o produkcie oraz multimediów, producent otrzymuje ,oprócz podniesienia wizerunku marki, innowacyjny kanał do nawiązania współpracy z konkretnym użytkownikiem produktów KAMIS’a.

MobileCom Day dobiegł końca. Ale dał początek nowej grupie roboczej zajmującej się tworzeniem standardów opisu produktów dla aplikacji internetowych i mobilnych. W inauguracyjnym spotkaniu grupy wzięło udział kilkudziesięciu przedstawicieli firm, które są zainteresowane budową referencyjnych źródeł informacji o produktach opartych na kodach kreskowych GS1.

Więcej o MobileCom Day (m.in. program, raport CapGemini): http://www.gs1pl.org/mobilecomday2011

Instytut Logistyki i Magazynowania (ILiM), GS1 Polska

Realizuje prace badawczo-rozwojowe i usługi doradcze podnoszące efektywność funkcjonowania przedsiębiorstw i całych łańcuchów dostaw. Jako organizacja krajowa GS1 Polska zarządza systemem GS1 skupiającym 18 tysięcy przedsiębiorstw. Wspiera uczestników systemu w efektywnym wdrażaniu globalnych standardów i nowych zastosowań opartych między innymi na kodach kreskowych.

Aktywnie działa w europejskiej przestrzeni badawczej w ramach projektów UE z obszaru logistyki i ICT.

Osoba odpowiedzialna za kontakt z prasą: Ilona Kużaj-Aydar Instytut Logistyki i Magazynowania T +48 61 850 49 30 M +48 605 539 717 ilona.kuzaj-aydar@ilim.poznan.pl www.ilim.poznan.pl www.gs1pl.org www.ilim.poznan.pl





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS