Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2016-10-10

A A A POLEĆ DRUKUJ

Leasing najbardziej oczywistą formą finansowania pojazdów – wynika z badań ING Lease

ING Lease zbadał potrzeby polskich przedsiębiorców i małych firm w zakresie leasingu pojazdów. Większość ankietowych uważa, że w przypadku samochodów leasing jest najbardziej oczywistą i powszechną formą finansowania ze względu na dostępność, elastyczność oraz korzystne rozwiązania prawno - podatkowe.

- Rośniemy dynamicznie w segmencie leasingu pojazdów. Na koniec 2 kwartału br. roku  ING Lease oddało w leasing pojazdy o wartości 746 mln PLN  tj. o 25 % więcej w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Chcemy wzmocnić ten trend poprzez doskonalenie i dopasowywanie naszej oferty do potrzeb klienta - powiedziała Ewa Łuniewska, prezes ING Lease. - Celem zleconego przez nas badania było szczegółowe poznanie oczekiwań  najmniejszych firm w zakresie finansowania zakupu pojazdów.

W badaniu wzięli udział przedsiębiorcy, którzy z leasingu jeszcze nie korzystali, a także tacy, którzy korzystali w przeszłości lub aktualnie korzystają z leasingu. Co istotne większość z drugiej grupy jest zadowolona z tej formy finansowania. Z badań wynika również, że firmy korzystające z leasingu częściej niż pozostałe wymieniają pojazdy na nowe, są bardziej skłonne do kolejnych inwestycji w rozwój firmy.

Najpierw samochód, potem finansowanie

Z badań wynika, że większość ankietowanych najpierw decyduje się na model i markę samochodu, a dopiero później zastawia się jak wymarzony pojazd sfinansować. Taki trend jest wyraźny u każdej z ankietowanych grup zawodowych: profesjonalistów (lekarzy, radców prawnych, architektów), firm usługowych oraz firm transportowych. Mniej niż 5% każdej z ankietowanych grup zawodowych najpierw zastanawia się nad dostępnymi formami finansowania pojazdu, który ich interesuje, a dopiero później decyduje się na model i markę samochodu.

Rzadko kiedy rozważamy inne formy finansowania pojazdów niż leasing

Większość każdej z ankietowanych grup zawodowych nie rozważa innych form finansowania pojazdów niż leasing. Zakup na kredyt lub za gotówkę rozważało tylko 22% profesjonalistów medycznych, 29% profesjonalistów z grupy architektów, radców prawnych, 24% firm usługowych oraz 29% firm transportowych.

Decyzję o finansowaniu podejmujemy na podstawie wysokości miesięcznej raty oraz całkowitego kosztu leasingu.

Jednak do innych istotnych czynników, obok parametrów finansowych, należą elastyczność i przejrzystość oferty, mniejsza ilość formalności w porównaniu z kredytem oraz czas otrzymania decyzji. Dopiero w następnej kolejności brana pod uwagę jest renoma instytucji finansowej.

Rekomendacje znajomych oraz własne pozytywna doświadczenia mają duży wpływ na decyzje dotyczące finansowania pojazdów

50% ankietowanych firm usługowych oraz transportowych, czyli firm, dla których pojazd stanowi podstawowe narzędzie pracy, bierze pod uwagę rekomendacje współpracowników, przede wszystkim księgowych przy podejmowaniu decyzji o finansowaniu pojazdów. Profesjonaliści, którzy prowadzą działalność gospodarczą, cenią sobie rekomendację innych doświadczonych przedsiębiorców na temat finansowania bądź opinii o danym leasingodawcy, jednak blisko 70% z nich podejmuje decyzje o finansowaniu samodzielnie.

- Przeprowadzone badania i rozmowy z naszymi obecnymi i potencjalnymi klientami były impulsem do modyfikacji naszej oferty. Rozszerzyliśmy ofertę standardowego leasingu pojazdów osobowych i dostawczych – ING Auto, wprowadziliśmy nową ofertę leasingu samochodów ciężarowych – ING Truck. Obydwie oferty są oparte na uproszczonych, szybkich i przyjaznych procedurach, a każdy program jest dostępny w blisko 400 oddziałach ING Banku na terenie całego kraju  – dodała Ewa Łuniewska.

Badanie zostało przeprowadzone w okresie od czerwca do września 2016 r. przez TNS Polska na zlecenie ING Lease. Badanie jakościowe obejmowało 14 pogłębionych wywiadów indywidualnych, a badanie ilościowe po 400 wywiadów CATI oraz CAPI. Badaniem objęto przedsiębiorców w segmencie profesjonalistów, reprezentujących zawody medyczne oraz specjalistów posiadających tytuł do wykonywania zawodu np. architekci, radcy prawni, jak również małe firmy handlowe oraz transportowe.


dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS