Maciej Maciejowski i Tomasz Marszałł odchodzą z zarządu TVN Discovery Polska. "Upraszczanie organizacji"
Z końcem października br. z zespołu zarządzającego TVN Discovery Polska odchodzą Maciej Maciejowski, który odpowiadał w firmie za obszar digital i Tomasz Marszałł - odpowiadał za marketing. - Celem zmian jest upraszczanie organizacji oraz stworzenie elastycznej struktury zintegrowanej z globalnymi oddziałami naszej firmy - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Issat, szefowa komunikacji korporacyjnej w TVN.
W poniedziałek w komunikacie prasowym TVN Discovery Polska zapowiedziało kolejne zmiany w zarządzie. Niemal miesiąc po odejściu ze spółki jej dotychczasowego prezesa Piotra Koryckiego - kolejnymi osobami, które odejdą będzie Maciej Maciejowski oraz Tomasz Marszałł.
Grupa zapowiedziała, że nie planuje rekrutacji na stanowiska opuszczane przez Maciejowskiego i Marszałła. W najbliższym czasie zespół odpowiedzialny za cyfrową działalność spółki będzie podlegał bezpośrednio Katarzynie Kieli, a nadzór nad marketingiem przejmie Marcin Bogłowski, szef zespołu consumer insights & data.
TVN: Celem uproszczenie organizacji
Spytaliśmy spółkę, co jest przyczyną "odchudzania" zarządu TVN Discovery Polska. Katarzyna Issat, szefowa komunikacji korporacyjnej w spółce odpowiedziała nam, że „celem zmian jest upraszczanie organizacji oraz stworzenie elastycznej struktury zintegrowanej z globalnymi oddziałami firmy”. Zaprzeczyła jednocześnie, że powodem nie są oszczędności, które mogła wymusić np. pandemia koronawirusa.
Natomiast na nasze pytanie czy w najbliższym czasie planowane są jeszcze jakieś zmiany w zarządzie lub na kierowniczych stanowiskach w firmie otrzymaliśmy odpowiedź: - Funkcjonujemy w branży podlegającej nieustannym, niezwykle dynamicznym zmianom, które w ostatnim czasie nabrały dodatkowo tempa w związku z trwającą pandemią COVID-19. Nasza firma również będzie ciągle ewoluowała, tak by możliwie najlepiej i najskuteczniej konkurować oraz stabilnie się rozwijać – podkreśliła Katarzyna Issat.
Dokładnie miesiąc temu pytaliśmy również TVN na czym ma polegać zapowiadana zmiana w strategii i w sposobie zarządzania Grupą? Wtedy otrzymaliśmy odpowiedź, że będzie przebiegać „w kierunku postępującej, silniejszej integracji z Discovery”. - Będziemy również dążyć do lepszej współpracy na poziomie całej grupy oraz pełnego wykorzystania know-how i skali Discovery w regionie - zaznaczał nadawca. Priorytetem dla Grupy ma być też zapewnienie widzom oferty, która „będzie łatwo dostępna o każdej porze dnia i na każdym urządzeniu”.
Teraz TVN odpowiada nam, że kolejne zmiany w zarządzie „wpisują się w komunikowany już proces ciągłej transformacji modelu biznesowego, który realizowany jest w firmie od kilku lat”. - Model zarządzania firmą ma stwarzać warunki do dalszej, przyspieszonej transformacji biznesu w kierunku pozycji lidera D2C (direct to consumer - bezpośrednio dla klienta - przyp.red.).
Maciejowski w TVN przez 16 lat, Marszałł przez 5 lat
- Lata pracy w TVN były dla mnie niezwykle inspirujące. To wspaniała firma i ludzie, którym szczególnie chcę podziękować. Moje plany zawodowe idą inną drogą i cieszę się na nowe cyfrowe wyzwania - stwierdził Maciej Maciejowski.
Z firmą związany był od 2004 roku. Zaczął jako marketing manager stacji TVN24, TVN Turbo i TVN Style, potem był szefem TVN Warszawa i TVN Turbo, w 2011 roku został zastępcą dyrektora programowego, a jesienią 2012 roku dyrektorem marketingu. Przez ostatnie osiem lat był też członkiem zarządów spółek TVN i TVN Media.
Przed pracą w TVN Maciej Maciejowski przez cztery lata był project managerem w Grupie Onet.
Tomasz Marszałł przeszedł do TVN jesienią 2015 roku na stanowisko szefa marketingu i komunikacji. Dodatkowo w latach 2015-2018 był członkiem zarządu TVN Media, a od stycznia ub.r. - członkiem zarządu TVN.
Przedtem Marszałł przez pięć lat był dyrektorem marketingu PKO Banku Polskiego. Wcześniej był związany z Allianz, gdzie zarządzał ofertą produktową Allianz Banku oraz pracował jako dyrektor marketingu W. Kruk i Grupy Vistula. W przeszłości tworzył też wizerunek firmy z Grupy UniCredit - Xelion Doradcy Finansowi i nadzorował marketing pionu bankowości indywidualnej Banku Pekao. Był też współtwórcą i wiceprezesem firmy Expander.
- TVN to od zawsze fantastyczni ludzie, którzy tworzą najlepszą telewizję. Miałem przywilej pracować z najwybitniejszymi w swoim fachu. Dziś, udając się w dalszą drogę zawodową, chciałbym podziękować. Tym, dzięki którym pokochałem telewizję oraz mojemu zespołowi - wspaniałym ludziom. Wiem, że zawsze mogłem liczyć na ich wielkie pokłady kreatywności, zaangażowania i wsparcie. Jestem dumny z naszych wspólnych projektów i wiem, że jeszcze niejeden sukces przed Wami - zapewnił Tomasz Marszałł.
Z TVN odszedł prezes Piotr Korycki
Maciejowski i Marszałł to kolejni menedżerowie, którzy w br. po wielu latach pracy odchodzą z TVN Discovery Polska. Na początku września poinformowano, że z firmą rozstaje się prezes Piotr Korycki, a jego obowiązki przejmie Katarzyna Kieli. Uzasadniono, że to część globalnych zmian organizacyjnych w Discovery, a w ramach których z firmy odejdzie kilku szefów dotychczasowych regionów.
W ub.r. TVN osiągnął wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 5 proc. do 2,07 mld zł oraz wyniku netto ze 157,71 mln zł straty do 540,57 mln zł zysku. Firma zatrudnia 1,6 tys. osób, zwiększyła wydatki na wynagrodzenia, marketing i badania.
Discovery jest właścicielem TVN od lutego ub.r., kiedy sfinalizowało przejęcie Scripps Networks Interactive, do którego poprzednio należał polski nadawca.
Dołącz do dyskusji: Maciej Maciejowski i Tomasz Marszałł odchodzą z zarządu TVN Discovery Polska. "Upraszczanie organizacji"
Podziwiam zawsze osoby od PR: "Zaprzeczyła jednocześnie, że powodem nie są oszczędności" ... taaa ... ach te zyski spółki matki z Olimpiady.
Grupa Discovery zaciska pasa i likwiduje drogie i niepotrzebne stanowiska. D to tylko dobry PR a tak naprawdę to korpoludki, robiące kilka produkcji na krzyż i puszczająca w kółko w przeciwieństwie do TVN gdzie nowe nowe nowe.
Zwolnienia były do przewidzenia już z chwilą połączenia się tych firm.
Pani Kieli zapewne chce nowego ducha w TVN tchnąć i wykorzystywać też treści, które cała GRUPA produkuje.