SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zmiany w Optimusie

Nowa strategia Optimusa SA zakłada koncentrację na dwóch obszarach działalności: klientach indywidualnych oraz dużych projektach IT, realizowanych we współpracy z Siemensem, zapowiedział nowy prezes spółki Michał Lorenc.

Choć strategia przewiduje outsourcing części produkcji, Optimus nie zamierza zaprzestać produkowania komputerów osobistych, dodał.

„Strategia będzie się opierać na dwóch głównych obszarach. Będą to klienci indywidualni i duże projekty informatyczne” – powiedział Lorenc w rozmowie z agencją ISB.

„W przypadku dużych projektów będziemy współpracować z naszym partnerem strategicznym. Podpisaliśmy właśnie list intencyjny z firmą Centrum Rozwoju Oprogramowania (DSC – Software Development Centre) spółki Siemens” – powiedział prezes.

Lorenc podkreślił, że Optimus wspólnie z SDC będzie „podchodzić do dużych przetargów tak, abyśmy mogli kompleksowo obsłużyć dany projekt”.

Prezes zapowiedział także optymalizację kosztów i outsourcing części działalności.

„Nie chcemy zrezygnować z produkcji dopóki będzie się ona opłacała w Polsce” – zaznaczył.

Rada nadzorcza Optimusa powołała Lorenca na wakujące stanowisko prezesa zarządu na początku sierpnia. Wtedy także przyjęła zaproponowaną przez niego strategię rozwoju spółki na lata 2006-2008.

Według sierpniowych doniesień części mediów, opartych na nieoficjalnych informacjach, nowa strategia Optimusa miała zakładać przeniesienie produkcji komputerów do zewnętrznej spółki, natomiast Optimus zająłby się dystrybucją tych produktów pod dotychczasową marką.

W pierwszej połowie 2005 roku grupa Optimusa miała 2,66 mln zł straty wobec 2,46 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 85,16 mln zł wobec 89,45 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Zmiany w Optimusie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl