YouTube chce być agregatorem serwisów streamingowych
Mieszkańcy USA mogą już skorzystać z narządzenia Primetime Channels. Dzięki niemu możliwe jest subskrybowanie wybranych serwisów streamingowych z poziomu samego YouTube. Na razie nie ma wśród nich gigantów streamingu typu Netflix, Disney+ i HBO Max, ale koncern Google zapewnia, że to wczesna wersja usługi.
Firma Kaltura szacuje liczbę serwisów streamingowych na świecie na 5,3 tys. W Polsce to m.in. Netflix, Amazon Prime Video, Disney+, HBO Max, Player, Canal+ online, Polsat Box Go czy Viaplay. Dataxis szacuje, że tylko nad Wisłą 20 działa blisko 20 takowych platform. Z kolei firma Plex szacuje, że przeciętny Amerykanin na przeszukanie 4 serwisów spędza pół godziny. Jeśli robi to codziennie, to czas poświęcony na poszukiwanie treści może wynosić nawet 7 dni w roku. Wielu użytkowników narzeka też na różnorodne interfejsy poszczególnych platform. Między nimi są też duże różnice pod względem poziomów dźwięków.
Jakie serwisy wchodzą w skład Primetime Channels?
W Polsce i na świecie coraz większą popularnością cieszą się aplikacje i strony internetowe, które przybliżają ofertę najpopularniejszych na rynku platform. To na przykład Filmweb, IMBD, JustWatch, NaEkranie czy Upflix. Tradycyjni operatorzy płatnej telewizji w obawie przed odpływem abonentów podpisują umowy z czołowymi serwisami streamingowymi, agregując w jednym pakiecie treści od różnych dostawców. Canal+ w Polsce współpracuje na przykład z HBO Max, Playerem czy Viaplay, a Polsat Box z HBO Max i Disney+.
Teraz w roli agregatora serwisów streamingowych chce występować YouTube. Z poziomu tego serwisu można subskrybować platformy Showtime, Starz, Paramount+, AMC i ViX+. - Cieszymy się, że możemy rozszerzyć naszą współpracę z YouTube, aby zaoferować klientom Paramount+ inny sposób oglądania treści, które kochają - powiedział Jeff Shultz, dyrektor ds. strategii i rozwoju biznesu w Paramount Streaming. - Ta nowa funkcja daje nam możliwość rozszerzenia naszej obecności w YouTube, poszerzenia naszego zasięgu i zapewnienia konsumentom jeszcze większego wyboru, jeśli chodzi o streaming najlepszej rozrywki - dodał.
Nie wiadomo kiedy i czy usługa Primetime Channels pojawi się na innych rynkach. Od 2017 roku w Stanach Zjednoczonych firma oferuje YouTubeTV, pakiet około 60 podstawowych kanałów telewizyjnych w cenie 64,99 dol. miesięcznie. To zarówno stacje ABC, NBC, CBS, Fox, jak i tematyczne typu Disney Channel, CNBC, MSNBC, BBC America, BBC World News, Smithosian Channel, Sundance TV oraz liczne kanały sportowe.
Dołącz do dyskusji: YouTube chce być agregatorem serwisów streamingowych