Yahoo wprowadza nowy format reklamowy w serwisie Tumblr, blogerzy dostaną udział w przychodach
Kilka dni po ogłoszeniu zakupu Yahoo przez Verizon, firma zarządzana przez Marissę Mayer postanowiła wspomóc monetyzację Tumblra. W serwisie zakupionym w 2013 roku za 1 mld dol. wprowadzono nowy format reklamy graficznej na blogach. Tumblr podzieli się zyskami z twórcami blogów.
Od czwartku 28 lipca br. na blogach w serwisie Tumblr wyświetlane są reklamy partnerów reklamowych Yahoo. Wedle zapowiedzi, serwis podzieli się przychodami z tych reklam z blogerami, natomiast nie podano wysokości wynagrodzenia. Poinformowano jedynie, że będzie to procent od tego, co zarobi Yahoo.
Nowy format został wprowadzony automatycznie na wszystkich blogach Tumblra. Jeżeli autorzy nie chcą, aby na ich blogu były wyświetlane reklamy to muszą sami wyłączyć tę opcję.
To pierwszy format stricte displayowy w serwisie Tumblr. Do tej pory był on monetyzowany z wykorzystaniem reklam natywnych Yahoo Gemini oraz postów sponsorowanych, w tym materiałów wideo. Wprowadzając nowy model, Yahoo liczy na przyciągnięcie reklamodawców kusząc ich liczbą użytkowników serwisu - jest ich 550 milionów.
25 lipca br. Verizon poinformował, że zamierza przejąć biznes operacyjny Yahoo, w tym platformę Tumblr, za 4,8 mld dol. Cały proces przejęcia ma zakończyć się w I kw. 2017 roku.
Dołącz do dyskusji: Yahoo wprowadza nowy format reklamowy w serwisie Tumblr, blogerzy dostaną udział w przychodach