Wzrosła odwiedzalność serwisów e-commerce. Mocno w górę Mediamarkt.pl i Mediaexpert.pl, w dół eobuwie i Empik.com
W kwietniu br. dziesięć czołowych serwisów e-commerce miało 15,6 proc. użytkowników i 35,6 proc. odsłon więcej niż przed rokiem. Zdecydowanym liderem jest Allegro.pl, największe wzrosty osiągnęły Mediamarkt.pl, Mediaexpert.pl i Euro.com.pl, natomiast znacząco zmalała odwiedzalność Empik.com i eobuwie.com.pl.
Allegro.pl w kwietniu br. odwiedziło 18,08 mln internautów, co dało 64,1 proc. zasięgu. Wykonali w serwisie 1,84 mld odsłon, każdy średnio 102 - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Witryna miała ponad 6 mln użytkowników niż zajmujące drugą pozycję Ceneo.pl, a także ponad dwa razy więcej odsłon niż pozostałe dziewięć stron z rankingu, które miały ich 770,51 mln. Allegro w związku epidemią pozwoliło za darmo aktywować opcję Allegro Smart (miesięczny czas promocji przedłużono już dwa razy), a w maju wprowadziło możliwość anulowania zakupu w ciągu trzech dni od transakcji.
Ceneo.pl zanotowało 11,91 mln odwiedzających i 142,96 mln odsłon, a chiński Aliexpress.com - 6,2 mln użytkowników i 184,79 mln odsłon.
W czołowej dziesiątce są trzy e-sklepy ze sprzętem elektronicznym. Na Mediaexpert.pl prawie 9 mln internautów wykonało 108,62 mln odsłon, na Euro.com.pl 6,8 mln odwiedzających wygenerowało 84,87 mln odsłon, a Mediamarkt.pl zanotował 4,65 mln użytkowników i 40,82 mln odsłon.
Z kolei Empik.com miał 4,37 mln odwiedzających i 61,25 mln odsłon. W serwisie w połowie marca udostępniono za darmo usługę Empik Premium, w ciągu miesiąca aktywowało ją ponad 500 tys. internautów. Natomiast na początku maja Empik uruchomił aplikację streamingową Empik Music.
Sklep eobuwie.pl (należący do grupy CCC) zanotował prawie 4 mln użytkowników i 35,65 mln odsłon. W pierwszym kwartale wpływy grupy CCC z e-commerce zwiększyły się rok do roku o 42,7 proc., a w marcu stanowiły już 59 proc. łącznych przychodów firmy. Pod koniec kwietnia ruszyła telewizyjna kampania reklamująca eobuwie.com.pl.
W rankingu są dwa sklepy internetowe ze sprzętem budowlanym i remontowym. Leroymerlin.pl zanotował 3,97 mln użytkowników i 42,52 mln odsłon, a Castorama.pl - 3,78 mln odwiedzających i 69,02 mln odsłon.
W zeszłym miesiącu dziesięć czołowych serwisów e-commerce miało łącznie 72,77 mln użytkowników (bez współodwiedzalności) i 2,61 mld odsłon, wobec 62,95 mln odwiedzających i 1,93 mld odsłon rok wcześniej. Rok do roku zyskały zatem 9,81 mln użytkowników (15,6 proc.) i 686 mln odsłon (35,6 proc.).
Allegro.pl osiągnęło wzrost o 1,08 mln użytkowników (6,3 proc.) i 606,61 mln odsłon (49 proc.), natomiast Ceneo.pl przy wzroście liczby odwiedzających o 1,1 mln (10,2 proc.) straciło 14,87 mln odsłon (9,4 proc.).
Procentowo największe wzrost zanotowały e-sklepy z elektroniką. Mediaexpert.pl zyskał 3,14 mln użytkowników (53,6 proc.) i 55,11 mln odsłon (103 proc.), Euro.com.pl - 2,16 mln odwiedzających (46,4 proc.) i 36,33 mln odsłon (74,9 proc.), a Mediamarkt.pl - 2,07 mln użytkowników (80,2 proc.) i 19,19 mln odsłon (88,7 proc.).
Z kolei na Aliexpress.com przybyło 695,2 tys. internautów (12,6 proc.) i 17,48 mln odsłon (10,4 proc.), a na Leroymerlin.pl - 893,2 tys. internautów (29 proc.) i 73,9 tys. odsłon (0,2 proc.).
Mocno zmalały natomiast wyniki Empik.com i eobuwie.com.pl. Pierwszy serwis stracił 576,2 tys. użytkowników (11,6 proc.) i 49,46 mln odsłon (44,7 proc.), a drugi - 612,4 tys. użytkowników (13,3 proc.) i 29,08 mln odsłon (44,9 proc.). Castorama.pl przy spadku liczby odwiedzających o 133,6 tys. (3,4 proc.) zyskała 44,58 mln odsłon (182,4 proc.).
Dołącz do dyskusji: Wzrosła odwiedzalność serwisów e-commerce. Mocno w górę Mediamarkt.pl i Mediaexpert.pl, w dół eobuwie i Empik.com
Są całkiem nieźle zaopatrzeni a jakby nie patrzeć to nie są na rynku od aż tak dawna.