Wysoki wzrost na rosyjskim rynku reklamy online
W pierwszej połowie bieżącego roku rosyjski rynek reklamy internetowej osiągnął wartość 260 milionów dolarów.
To o 73 procent więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2007 - informuje serwis Quintura, powołując się na raport firmy MindShare Interaction.
62 procent rynku (161 milionów dolarów) stanowiła reklama kontekstowa, a pozostałe 38 procent (99 milionów dolarów) reklama typu display. W przypadku tej pierwszej wydatki zwiększyły się o 57 procent.
Z kolei 10 największych internetowych reklamodawców w Rosji stanowiły firmy: Ford Motor (4,6 miliona dolarów), MTS (2,5 mln), Megafon (2,3 mln), General Motors (2 mln), VimpelCom (1,9 mln), Peugeout Citroen (1,6 mln), Nissan (1,5 mln), Samsung (1,3 mln), Honda (1,2 mln) oraz Procter & Gamble (1,1 mln).
Producenci samochodów inwestowali w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku w internet do 20 procent swoich reklamowych budżetów. Tymczasem w przypadku ogółu reklamodawców średnia wyniosła tutaj 3,5 procenta.
Firma MindShare Interaction przedstawiła również prognozę, według której w całym bieżącym roku wydatki na reklamę online w Rosji wyniosą ponad 600 milionów dolarów.
źródło: Quintura
Dołącz do dyskusji: Wysoki wzrost na rosyjskim rynku reklamy online