Wydatki reklamowe: Volkswagen i Natur Produkt Zdrovit mocno w górę, w dół Unilever i Orange (TOP 10)
Od stycznia do maja br. reklamodawcy wydali w tradycyjnych mediach 2 proc. więcej niż w tym samym okresie 2016 roku. O ponad 50 proc. nakłady na reklamę zwiększyli w tym okresie Volkswagen Group Polska i Natur Produkt Zdrovit. Z kolei Unilever Polska i Orange Polska zredukowali budżety niemal o jedną trzecią.
W pierwszych pięciu miesiącach br. wydatki reklamowe w mediach pozainternetowych wyniosły 12,9 mld zł (wg danych cennikowych netto, bez rabatów). To o 2 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.
Niezmiennie największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, który w omawianym okresie przeznaczył na wsparcie swoich marek w tradycyjnych mediach 875,4 mln zł. Było to 10,3 proc. więcej w skali roku.
Pozycję wicelidera reklamowego utrzymuje dystrybutor filmowy Kino Świat, który rok do roku zwiększył wydatki reklamowe o 28,6 proc., do 372,3 mln zł.
Trzecie miejsce na podium należy do sieci sklepów Lidl Polska z wydatkami w wysokości 268,3 mln zł, wyższymi w skali roku o 18,3 proc.
Spośród pozostałych reklamodawców z czołówki 10 tych największych dwóch marketerów znacznie zwiększyło inwestycje w działania promocyjne w tradycyjnych mediach. Volkswagen Group Polska, który jest importerem takich marek samochodów, jak Audi, Skoda czy Volkswagen wydał w tym roku 51,3 proc. więcej niż rok temu. Zwiększył wydatki z 136,2 do 206 mln zł.
Nakłady reklamowe Natur Produkt Zdrovit wzrosły z kolei o 56,5 proc., z 104,3 do 163,2 mln zł.
20,3 proc. więcej wydał w omawianym okresie koncern farmaceutyczny USP Zdrowie - reklamy jego marek w mediach warte były niemal 184 mln zł.
Na reklamach Ferrero Polska w tym roku media zarobiły 9,5 proc. więcej niż przed rokiem (192,9 mln zł), a na reklamach T-Mobile Polska - 9,8 proc. więcej (162,1 mln zł).
W czołówce największych reklamodawców dwie firmy znacząco zredukowały swoje budżety reklamowe przeznaczone na promocję w mediach pozainternetowych. Unilever Polska zmniejszył wydatki o 27,6 proc., z 244,9 do 177,2 mln zł, a Orange Polska zredukował je o 29,3 proc., z 235,9 do 166,9 mln zł.
Top reklamodawcy mediów tradycyjnych | |||
(cennikowo, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-V 2016 | I-V 2017 | zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA | 793 510 795 zł | 875 352 292 zł | 10,3 |
KINO ŚWIAT | 289 597 133 zł | 372 319 974 zł | 28,6 |
LIDL | 226 765 120 zł | 268 328 506 zł | 18,3 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA | 136 170 003 zł | 206 010 910 zł | 51,3 |
FERRERO POLSKA | 176 211 237 zł | 192 885 402 zł | 9,5 |
USP ZDROWIE | 152 898 190 zł | 183 982 802 zł | 20,3 |
UNILEVER POLSKA | 244 860 942 zł | 177 214 801 zł | -27,6 |
ORANGE POLSKA | 235 877 275 zł | 166 672 251 zł | -29,3 |
NATUR PRODUKT ZDROVIT | 104 267 924 zł | 163 181 121 zł | 56,5 |
T-MOBILE POLSKA | 147 571 159 zł | 162 102 468 zł | 9,8 |
Razem | 12 651 850 135 zł | 12 906 586 740 zł | 2 |
Dołącz do dyskusji: Wydatki reklamowe: Volkswagen i Natur Produkt Zdrovit mocno w górę, w dół Unilever i Orange (TOP 10)