SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wydatki reklamowe: Volkswagen i Natur Produkt Zdrovit mocno w górę, w dół Unilever i Orange (TOP 10)

Od stycznia do maja br. reklamodawcy wydali w tradycyjnych mediach 2 proc. więcej niż w tym samym okresie 2016 roku. O ponad 50 proc. nakłady na reklamę zwiększyli w tym okresie Volkswagen Group Polska i Natur Produkt Zdrovit. Z kolei Unilever Polska i Orange Polska zredukowali budżety niemal o jedną trzecią.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W pierwszych pięciu miesiącach br. wydatki reklamowe w mediach pozainternetowych wyniosły 12,9 mld zł (wg danych cennikowych netto, bez rabatów). To o 2 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.

Niezmiennie największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, który w omawianym okresie przeznaczył na wsparcie swoich marek w tradycyjnych mediach 875,4 mln zł. Było to 10,3 proc. więcej w skali roku.

Pozycję wicelidera reklamowego utrzymuje dystrybutor filmowy Kino Świat, który rok do roku zwiększył wydatki reklamowe o 28,6 proc., do 372,3 mln zł.

Trzecie miejsce na podium należy do sieci sklepów Lidl Polska z wydatkami w wysokości 268,3 mln zł, wyższymi w skali roku o 18,3 proc.

Spośród pozostałych reklamodawców z czołówki 10 tych największych dwóch marketerów znacznie zwiększyło inwestycje w działania promocyjne w tradycyjnych mediach. Volkswagen Group Polska, który jest importerem takich marek samochodów, jak Audi, Skoda czy Volkswagen wydał w tym roku 51,3 proc. więcej niż rok temu. Zwiększył wydatki z 136,2 do 206 mln zł.

Nakłady reklamowe Natur Produkt Zdrovit wzrosły z kolei o 56,5 proc., z 104,3 do 163,2 mln zł.

20,3 proc. więcej wydał w omawianym okresie koncern farmaceutyczny USP Zdrowie - reklamy jego marek w mediach warte były niemal 184 mln zł.

Na reklamach Ferrero Polska w tym roku media zarobiły 9,5 proc. więcej niż przed rokiem (192,9 mln zł), a na reklamach T-Mobile Polska - 9,8 proc. więcej (162,1 mln zł).

W czołówce największych reklamodawców dwie firmy znacząco zredukowały swoje budżety reklamowe przeznaczone na promocję w mediach pozainternetowych. Unilever Polska zmniejszył wydatki o 27,6 proc., z 244,9 do 177,2 mln zł, a Orange Polska zredukował je o 29,3 proc., z 235,9 do 166,9 mln zł.

Top reklamodawcy mediów tradycyjnych

(cennikowo, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-V 2016

I-V 2017

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

793 510 795 zł

875 352 292 zł

10,3

KINO ŚWIAT

289 597 133 zł

372 319 974 zł

28,6

LIDL

226 765 120 zł

268 328 506 zł

18,3

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

136 170 003 zł

206 010 910 zł

51,3

FERRERO POLSKA

176 211 237 zł

192 885 402 zł

9,5

USP ZDROWIE

152 898 190 zł

183 982 802 zł

20,3

UNILEVER POLSKA

244 860 942 zł

177 214 801 zł

-27,6

ORANGE POLSKA

235 877 275 zł

166 672 251 zł

-29,3

NATUR PRODUKT ZDROVIT

104 267 924 zł

163 181 121 zł

56,5

T-MOBILE POLSKA

147 571 159 zł

162 102 468 zł

9,8

Razem

12 651 850 135 zł

12 906 586 740 zł

2

Dołącz do dyskusji: Wydatki reklamowe: Volkswagen i Natur Produkt Zdrovit mocno w górę, w dół Unilever i Orange (TOP 10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl