Wydatki na aplikacje mobilne na całym świecie spadły o 2 proc. w 2022 r
Na koniec 2022 roku wydatki użytkowników na aplikacje mobilne na całym świecie spadły o 2 proc. i wyniosły 167 miliardów dolarów - wynika z rocznego raportu Data.ai. Analitycy spółki po raz pierwszy w historii obserwacji odnotowali globalną recesję.
Wydatki użytkowników na gry mobilne spadły jeszcze bardziej – o 5 proc., do 109,5 mld dolarów. Eksperci przypisują ten spadek wysokiej inflacji, która zmusiła mobilnych graczy do większego oszczędzania.
Pomimo niższych wydatków na aplikacje do gier, ich pobrania ustanowiły nowy rekord 90 miliardów, co oznacza wzrost o 8 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.
Całkowity wolumen zakupów gier mobilnych wyniósł 110 miliardów dolarów, w 2023 roku liczba ta może spaść o kolejne 3proc., do 107 miliardów dolarów - przewiduje Data.ai.
Wydatki na inne aplikacje rosną
Dla kontrastu, globalne wydatki na aplikacje niezwiązane z grami wzrosły w zeszłym roku o 6 proc. do 58 miliardów dolarów, napędzane przez platformy streamingowe, aplikacje randkowe i usługi krótkich filmów, w tym TikTok. Instalacje aplikacji mobilnych niezwiązanych z grami wzrosły o 13 proc., do 165 miliardów.
Według Data.ai, w 2022 r. niektóre inne wskaźniki nadal rosły. W szczególności liczba pobrań nowych aplikacji wzrosła o 11 proc., do 255 miliardów. Średni czas spędzany przez użytkowników w aplikacjach wzrósł o 3 proc. - obecnie wynosi około pięciu godzin dziennie.
Całkowity czas spędzony w aplikacjach przez użytkowników na całym świecie wzrósł do 4,1 biliona godzin dziennie, co oznacza wzrost o 9 proc. rok do roku.
Dodatkowo na koniec 2022 roku wydatki na reklamę mobilną (w aplikacjach i na stronach mobilnych) wzrosły o 14 proc. Wyniosły one 336 mld dol. Jednocześnie analitycy Data.ai odnotowują spowolnienie tempa wzrostu i przewidują jego późniejsze spowolnienie w związku z obecną sytuacją gospodarczą. Oczekują, że do końca 2023 roku globalne wydatki na reklamę mobilną nie przekroczą 362 miliardów dolarów.
Najwięcej pobrań w Chinach
Data.ai uważa, że większość reklam zostanie przeniesiona do krótkich aplikacji wideo, w tym TikTok i YouTube.
Pod względem liczby pobrań aplikacji przodują Chiny, podobnie jak rok wcześniej. Dalej są Indie i Stany Zjednoczone. Chiny zajmują również pierwsze miejsce pod względem wydatków na aplikacje. Druga i trzecia pozycja należą do USA i Japonii.
W 2022 roku Instagram stał się najpopularniejszą aplikacją na świecie pod względem liczby pobrań. Za nimi plasują się TikTok i Facebook.
W pierwszej dziesiątce pod względem liczby pobrań znalazły się także komunikatory WhatsApp, Snapchat i Telegram.
Dołącz do dyskusji: Wydatki na aplikacje mobilne na całym świecie spadły o 2 proc. w 2022 r