Ipsos zrealizuje dla TVP, TVN i Polsatu exit poll przy wyborach do europarlamentu - ankiety przed 845 lokalami wyborczymi
Ipsos na zlecenie Telewizji Polskiej, Telewizji Polsat i TVN przeprowadzi badanie exit poll w dniu wyborów do Parlamentu Europejskiego. Ankiety będą realizowane przed 845 losowo wybranymi lokalami wyborczymi w całym kraju.
Na podstawie ankiet przeprowadzonych przez Ipsos przed 845 lokalami wyborczymi przygotowane zostaną szacunkowe dane o procentowym poparciu dla ogólnopolskich komitetów wyborczych w skali całego kraju, podziale mandatów oraz frekwencji oraz tym, którzy kandydaci zdobyli mandaty do Parlamentu Europejskiego.
Zaraz po zakończeniu ciszy wyborczej te wyniki zostaną podane w kanałach Telewizji Polskiej, Telewizji Polsat i TVN. Nie podano, ile nadawcy zapłacą za to badanie.
Wybory do Parlamentu Europejskiego odbędą się w niedzielę 26 maja.
Ipsos dla największych nadawców telewizyjnych realizował badania exit poll przy wszystkich ogólnopolskich wyborach w ostatnich pięciu latach: do europarlamentu w 2014 roku, samorządowych w 2014 i 2018 roku, prezydenckich w 2015 roku oraz do krajowego parlamentu w 2015 roku.
Przy zeszłorocznych wyborach samorządowych ogłoszenie szacunkowych wyników pierwszej tury 21 października oglądało w telewizji łącznie 6,88 mln osób, najwięcej w TVP1 (1,96 mln), TVN24 (1,59 mln), TVP Info (1,39 mln) i Polsacie (1,09 mln). W przypadku drugiej tury, która odbyła się 4 listopada, zsumowana widownia wyniosła 4,6 mln osób, w tym 1,89 mln w TVP1, 1,2 mln w TVN24, a 1,08 mln w TVP Info.
Pod koniec października 2015 roku podanie szacunkowych wyników parlamentarnych zgromadziło w 10 stacjach 9,81 mln widzów. W maju 2015 roku ogłoszenie wyników pierwszej tury wyborów prezydenckich w 7 kanałach oglądało 7,79 mln osób, a w przypadku drugiej tury było to 11,43 widzów w 9 stacjach.
Dołącz do dyskusji: Ipsos zrealizuje dla TVP, TVN i Polsatu exit poll przy wyborach do europarlamentu - ankiety przed 845 lokalami wyborczymi