SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wszystkie pisma popularnonaukowe i historyczne ze spadkiem sprzedaży w I półroczu

W pierwszym półroczu br. liderem sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Z kolei wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”.

Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszym półroczu 2017 roku wyniosła 95 625 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku była ona niższa o 2,55 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 13,15 proc. do 48 497 egz.

Wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie pozycję lidera zajął magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 17 877 egz., po spadku o 24,20 proc.

Drugi był „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w badanym okresie wyniosła 15 074 egz. (obniżyła się ona o 25,19 proc. - najbardziej w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych).

W czerwcu 2017 roku sprzedaż ogółem lidera popularnonaukowego miesięcznika, czyli „Świata Wiedzy”, wyniosła 84 781 egz., po spadku względem czerwca 2016 roku o 13,44 proc. Z kolei wynik „Focus” wyniósł 53 243 egz., po spadku o 6,24 proc.

Wśród tytułów historycznych pozycję lidera zajął magazyn „W Sieci Historii” z 17 850 sprzedanych egz. Tytuł ten zanotował stratę wynoszącą 18,93 proc. - największą w obu segmentach.

Drugi był miesięcznik „Newsweek Historia” (16 400 egz.; spadek o 8,92 proc.).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Wszystkie pisma popularnonaukowe i historyczne ze spadkiem sprzedaży w I półroczu

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tak sobie myślę
chyba koniec boomu na pisma historyczne. za dużo tego...
0 0
odpowiedź