SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wszystkie dzienniki regionalne straciły w I półroczu 2013 roku. „Dziennik Zachodni” liderem

W I półroczu 2013 roku liderem dzienników regionalnych i lokalnych pozostał „Dziennik Zachodni”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Dziennik Wschodni”.

Średnia sprzedaż ogółem „Dziennika Zachodniego” (Polskapresse) w I półroczu 2013 roku wyniosła 53 342 egz., czyli o 9,89 proc. mniej niż w I półroczu 2012 roku - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugiej pozycji uplasowała się „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne), której średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 10,52 proc. do 50 447 egz. Z czwartego na trzecie miejsce awansował „Głos Wielkopolski” (Polskapresse), którego wynik sprzedażowy jednak spadł o 7,11 proc. do poziomu 36 740 egz.

>>> Sprzedaż „Rzeczpospolitej” i „GW” ostro w dół w I pół. 2013 r.

Natomiast największy spadek zanotował „Dziennik Wschodni” (Media Regionalne), który spadł z miejsca 20. na 21. Średni wynik tej gazety w I półroczu br. zmalał bowiem o 24,93 proc. i ostatecznie wyniósł 8 215 egz.

ZKDP

I półrocze

Wirtualnemedia.pl

2013

2012

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Polska Dziennik Zachodni

71 616

53 736

53 342

79 649

59 569

59 194

Gazeta Pomorska

58 205

51 704

50 477

65 089

57 190

56 409

Polska Głos Wielkopolski

46 557

36 745

36 740

51 072

39 556

39 550

Express Ilustrowany

46 825

36 699

36 699

52 097

40 970

40 970

Polska Dziennik Bałtycki

40 892

32 386

32 314

45 691

35 593

35 498

Polska Dziennik Łódzki

41 886

30 304

30 299

45 955

33 502

33 502

Głos - Dziennik Pomorza

35 271

27 989

27 554

39 347

31 408

30 472

Gazeta Lubuska

32 768

26 849

25 906

36 673

29 843

28 823

Dziennik Polski

33 524

25 771

25 547

41 378

30 015

29 792

Echo Dnia

33 074

24 943

23 245

37 341

27 701

26 258

Gazeta Codzienna Nowiny

29 393

21 656

21 626

34 024

24 691

24 642

Polska Gazeta Wrocławska

32 448

21 342

21 021

34 733

23 538

23 201

Polska Gazeta Krakowska

27 466

20 657

20 340

32 712

23 198

22 853

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

28 442

20 232

19 592

31 026

21 910

21 381

Nowa Trybuna Opolska

24 910

19 680

17 807

27 669

22 140

20 073

Nowości - Dziennik Toruński

21 618

16 717

16 000

25 067

19 058

17 924

Kurier Szczeciński

25 249

16 693

14 851

27 139

17 946

15 929

Express Bydgoski

20 486

14 647

13 758

22 599

16 319

14 838

Super Nowości

18 402

11 347

11 347

19 306

11 817

11 817

Gazeta Współczesna

12 398

10 104

9 051

14 640

10 539

10 192

Dziennik Wschodni

11 946

8 286

8 215

16 236

11 027

10 943

Kurier Poranny

9 961

8 450

7 468

11 142

8 403

7 992

Polska Kurier Lubelski

9 660

5 630

5 359

11 041

6 104

5 817

Polska Metropolia Warszawska

12 937

4 925

4 906

13 789

5 602

5 600


W czerwcu 2013 roku pierwsze miejsce zajął „Dziennik Zachodni”, którego średnia sprzedaż  ogółem spadła względem czerwca ub.r. o 19,53 proc. do poziomu 48 100 egz.

Drugie miejsce należało do „Gazety Pomorskiej” (w dół o 14,85 proc. do 47 630 egz.), a trzecie - do „Expressu Ilustrowanego” (Polskapresse; spadek o 13,35 proc. do 35 610 egz.).

Również i w tym ujęciu wszystkie dzienniki zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Dziennik Wschodni” - było to 25,19 proc.

ZKDP

czerwiec

Wirtualnemedia.pl

2013

2012

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Polska Dziennik Zachodni

66 360

48 390

48 100

80 160

59 966

59 774

Gazeta Pomorska

54 289

47 978

47 630

65 724

56 880

55 939

Express Ilustrowany

45 399

35 610

35 610

53 166

41 095

41 095

Polska Głos Wielkopolski

44 337

34 557

34 553

50 437

39 271

39 267

Polska Dziennik Bałtycki

38 011

29 464

29 416

45 898

35 862

35 774

Polska Dziennik Łódzki

40 946

27 561

27 561

46 432

32 657

32 657

Gazeta Lubuska

32 508

26 628

25 839

37 310

30 313

28 814

Głos - Dziennik Pomorza

32 757

25 620

25 268

38 899

30 383

29 066

Dziennik Polski

31 955

24 862

24 649

43 456

31 977

31 539

Echo Dnia

30 439

23 042

21 512

37 769

27 614

25 847

Gazeta Codzienna Nowiny

29 580

21 397

21 384

34 925

24 477

24 458

Polska Gazeta Wrocławska

29 724

20 257

19 733

35 988

24 018

23 758

Polska Gazeta Krakowska

25 498

19 368

19 279

32 503

22 693

22 246

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

27 794

19 401

18 299

31 564

22 873

21 981

Nowa Trybuna Opolska

25 038

19 742

17 376

27 767

22 320

19 673

Nowości - Dziennik Toruński

20 764

15 746

15 379

24 915

18 806

17 616

Kurier Szczeciński

25 233

16 112

14 075

29 845

19 173

16 866

Express Bydgoski

19 143

13 216

12 804

22 720

16 180

15 113

Super Nowości

19 056

11 238

11 238

20 290

12 113

12 113

Gazeta Współczesna

11 501

9 317

8 237

14 745

10 594

10 319

Dziennik Wschodni

11 107

7 965

7 765

15 855

10 530

10 380

Kurier Poranny

9 615

8 044

7 008

11 511

8 565

8 206

Polska Kurier Lubelski

9 002

5 251

4 983

11 357

5 735

5 595

Polska Metropolia Warszawska

12 625

4 634

4 634

14 112

6 094

6 083

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Dołącz do dyskusji: Wszystkie dzienniki regionalne straciły w I półroczu 2013 roku. „Dziennik Zachodni” liderem

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bluumsztajn
No to antypolska szczekaczka GW zbliża się do poziomu, na którym nie będzie ekonomicznego uzasadnienia, by to badziewie wydawać. A jak jeszcze zostanie po wyborach odcięta kroplówka reklam instytucji publicznych, to już na pewno padnie ten szajs. How nice
odpowiedź
User
1234
Sprzedaż Gazety Wyborczej spadła poniżej 200 000 egzemplarzy a oni podnoszą ceny.To bardzo dobre posuniecie coraz bliżej do upadku ego brukowca.
odpowiedź
User
Prasoznawca
No ale sukces grupy Polskapresse jest wielki ! Niestety szefostwo jest niewykopywalne ze swoich stanowisk i dalej prowadzi "skuteczną bitwę morską", wg misji: "Do dna".
odpowiedź