SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Wprost” reklamowo przed „Newsweekiem” - „Tele Tydzień”, „Flesz” i „Party” mocno w górę (TOP 10)

We wrześniu br. magazyny cennikowo zarobiły z reklam 18,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Liderem jest „Wprost” przed „Newsweekiem”, a trzecie miejsce zajmuje „Tele Tydzień”, który tak samo jak „Flesz” i „Party” zanotował wzrost o ponad 50 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) we wrześniu br. wyniosły 248,2 mln zł - pokazują dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. To o 39,28 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 18,8 proc.

Przy czym według szacunków Starlinka faktyczne przychody magazynów z reklam w I półroczu br. wyniosły 268,9 mln zł, o 15,2 proc. mniej niż przed rokiem (zobacz szczegóły). Natomiast ZenithOptmedia Group prognozuje, że w całym br. realna wartość reklamy w magazynach zmaleje w skali roku o 21 proc. (więcej na ten temat).

Jednak we wrześniu wzrosty cennikowych wpływów reklamowych osiągnęły wszystkie pisma z czołowej dziesiątki. Po kilkanaście milionów złotych zarobiły „Wprost” (PMPG), „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) i „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer). Przychody „Wprostu” zwiększyły się w skali roku o 2,85 mln zł (to wzrost o 22,4 proc.), „Newsweeka” - o 2,59 mln zł (czyli o 23,1 proc.), a „Tele Tygodnia” - aż o 5,24 mln zł (czyli o 87,1 proc.).

>>> „Newsweek” liderem, tracą „Uważam Rze”, „Wprost” i „Gazeta Polska”

Stosunkowo niewiele niższe wzrosty od „Tele Tygodnia” zanotowały „Flesz” i „Party” (oba tytuły wydaje Edipresse Polska). Pierwsze pismo zarobiło więcej o 3,4 mln zł (czyli o 73,1 proc.) niż rok wcześniej, a drugie - o 2,73 mln zł (czyli o 58,2 proc.) niż rok wcześniej.

>>> „Tele Tydzień” liderem czytelnictwa tygodników, a „Pani Domu” - dwutygodników

Cennikowe wpływy reklamowe „Twojego Stylu” (Wydawnictwo Bauer) zwiększyły się w skali roku o 1,35 mln zł (to wzrost o 17,4 proc.), „Polityki” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - o 682 tys. zł (czyli o 12,1 proc.), „Show” (Wydawnictwo Bauer) - o 610 tys. zł (13,8 proc.), a „Gali” - o 689 tys. zł (17,2 proc.).

Za to przychody reklamowe „Vivy!” (Edipresse Polska) urosły rok do roku jedynie o 325 tys. zł, czyli o 3,9 proc.

>>> „Twój Styl” najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

IX.2013

IX.2012

Wprost

15 568 715 zł

12 714 683 zł

Newsweek Polska

13 834 746 zł

11 241 742 zł

Tele Tydzień

11 254 498 zł

6 015 149 zł

Twój Styl

9 120 625 zł

7 765 870 zł

Viva!

8 558 017 zł

8 233 383 zł

Flesz

8 044 850 zł

4 646 600 zł

Party

7 414 975 zł

4 686 175 zł

Polityka

6 331 900 zł

5 649 575 zł

Show

5 042 682 zł

4 432 363 zł

Gala

4 699 257 zł

4 009 970 zł

monitorowane tytuły razem

248 200 725 zł

208 918 580 zł

 

Dołącz do dyskusji: „Wprost” reklamowo przed „Newsweekiem” - „Tele Tydzień”, „Flesz” i „Party” mocno w górę (TOP 10)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Yogidługonogi
Jestem zmartwiony wynikami Wprost. Przeczytałem na tym forum tyle profesjonalnych opinii o nadciągającym bankructwie PMPG, że czuję autentyczną przykrość na myśl, że te opinie pisały SFRUSTROWANE CIOŁKI bez śladu znajomości branży.
0 0
odpowiedź
User
Iza
@Yogidługonogi -> po wynikach prawdę poznacie :-) Nad Wprost lament jest od zawsze ale trzeba przyznać, że żadna burza nie wywróciła potęgi tego tytułu od 30 kilku lat. Czy to Król, czy Lis czy Latkowski. Kawał dobrej polskiej prasy.
0 0
odpowiedź
User
Max
Dane cennikowe - i wszystko jasne. Pokaż mi frajerów, którzy za reklamę zapłacą więcej w czasopiśmie sprzedającym połowę tego, co sprzedaje konkurencja.
A o kondycji PMPG świadczą dobitnie wieczne problemy z cash-flow, a nie zestawienia z życzeniowymi danymi - panie z długim czymś tam
0 0
odpowiedź