„Wprost” reklamowo przed „Newsweekiem” - „Tele Tydzień”, „Flesz” i „Party” mocno w górę (TOP 10)
We wrześniu br. magazyny cennikowo zarobiły z reklam 18,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Liderem jest „Wprost” przed „Newsweekiem”, a trzecie miejsce zajmuje „Tele Tydzień”, który tak samo jak „Flesz” i „Party” zanotował wzrost o ponad 50 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) we wrześniu br. wyniosły 248,2 mln zł - pokazują dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. To o 39,28 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 18,8 proc.
Przy czym według szacunków Starlinka faktyczne przychody magazynów z reklam w I półroczu br. wyniosły 268,9 mln zł, o 15,2 proc. mniej niż przed rokiem (zobacz szczegóły). Natomiast ZenithOptmedia Group prognozuje, że w całym br. realna wartość reklamy w magazynach zmaleje w skali roku o 21 proc. (więcej na ten temat).
Jednak we wrześniu wzrosty cennikowych wpływów reklamowych osiągnęły wszystkie pisma z czołowej dziesiątki. Po kilkanaście milionów złotych zarobiły „Wprost” (PMPG), „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) i „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer). Przychody „Wprostu” zwiększyły się w skali roku o 2,85 mln zł (to wzrost o 22,4 proc.), „Newsweeka” - o 2,59 mln zł (czyli o 23,1 proc.), a „Tele Tygodnia” - aż o 5,24 mln zł (czyli o 87,1 proc.).
>>> „Newsweek” liderem, tracą „Uważam Rze”, „Wprost” i „Gazeta Polska”
Stosunkowo niewiele niższe wzrosty od „Tele Tygodnia” zanotowały „Flesz” i „Party” (oba tytuły wydaje Edipresse Polska). Pierwsze pismo zarobiło więcej o 3,4 mln zł (czyli o 73,1 proc.) niż rok wcześniej, a drugie - o 2,73 mln zł (czyli o 58,2 proc.) niż rok wcześniej.
>>> „Tele Tydzień” liderem czytelnictwa tygodników, a „Pani Domu” - dwutygodników
Cennikowe wpływy reklamowe „Twojego Stylu” (Wydawnictwo Bauer) zwiększyły się w skali roku o 1,35 mln zł (to wzrost o 17,4 proc.), „Polityki” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - o 682 tys. zł (czyli o 12,1 proc.), „Show” (Wydawnictwo Bauer) - o 610 tys. zł (13,8 proc.), a „Gali” - o 689 tys. zł (17,2 proc.).
Za to przychody reklamowe „Vivy!” (Edipresse Polska) urosły rok do roku jedynie o 325 tys. zł, czyli o 3,9 proc.
>>> „Twój Styl” najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji, dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
IX.2013 |
IX.2012 |
Wprost |
15 568 715 zł |
12 714 683 zł |
Newsweek Polska |
13 834 746 zł |
11 241 742 zł |
Tele Tydzień |
11 254 498 zł |
6 015 149 zł |
Twój Styl |
9 120 625 zł |
7 765 870 zł |
Viva! |
8 558 017 zł |
8 233 383 zł |
Flesz |
8 044 850 zł |
4 646 600 zł |
Party |
7 414 975 zł |
4 686 175 zł |
Polityka |
6 331 900 zł |
5 649 575 zł |
Show |
5 042 682 zł |
4 432 363 zł |
Gala |
4 699 257 zł |
4 009 970 zł |
monitorowane tytuły razem |
248 200 725 zł |
208 918 580 zł |
Dołącz do dyskusji: „Wprost” reklamowo przed „Newsweekiem” - „Tele Tydzień”, „Flesz” i „Party” mocno w górę (TOP 10)
A o kondycji PMPG świadczą dobitnie wieczne problemy z cash-flow, a nie zestawienia z życzeniowymi danymi - panie z długim czymś tam