SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama kinowa urosła o dwie trzecie. Multikino liderem

W 2022 roku, po dwóch latach pod znakiem pandemii, nastąpiło wyraźne odbicie na rynku reklamy kinowej. Wydatki na nią zwiększono o ponad 60 proc., do 1,26 mld zł. Najwięcej zarobiło Multikino Media.

W  okresie od stycznia do grudnia 2022 roku kina cennikowo zarobiły z reklam 1,26 mld zł, - 61,8 proc. więcej niż w 2021 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe, bez rabatów, Kantar).

Najwięcej, 523,9 mln zł, trafiło do Multikino Media, brokera reklamy w kinach Multikino. Było to 76,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Drugie miejsce zajmuje Tandem Media, broker reklamy w kinach Helios z wpływami reklamowymi w kwocie 391,4 mln zł, wyższymi rok do roku o 60,2 proc.

Podium zamyka New Age Media, sprzedający ofertę reklamową kin Cinema City, z przychodami w wysokości 349,4 mln zł, o 45 proc. większymi niż przed rokiem.

McDonald's i Suzuki ze wzrostami o ponad 100 proc.

Największym reklamodawcą kinowym 2022 roku był dystrybutor filmowy Kino Świat. Wydał w kinach 156,7 mln zł, po wzroście rok do roku o 57,3 proc.

Drugi w rankingu McDonald’s Polska zwiększył nakłady na reklamę kinową rdr o 175,7 proc., do 107,1 mln zł. Trzeci na podium Monolith Films przeznaczył na nią 58,6 mln zł, czyli 77,1 proc. więcej w skali roku.

Kolejna w zestawieniu firma motoryzacyjna Suzuki Motor Polska przeznaczyła na promocję w kinach 58,1 mln zł (114,2 proc. w górę), a Cinkciarz.pl - 54,2 mln zł (wzrost o 52 proc.).

Dołącz do dyskusji: Reklama kinowa urosła o dwie trzecie. Multikino liderem

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
i tak i nie
Rozumiem, ze KinAds nie istnieje - zestawienie niewiarygodne
0 0
odpowiedź
User
Holly
Nie wiem, kto odpowiada za marketing Suzuki, ale ten ktoś powinien być natychmiast zwolniony. Te ich koszmarne reklamy, które mówią o jakimś sponoringu sportowym są tak niezrozumiałe i niczego nie wnoszą, że za każdym razem jak widzę te dwie stare gęby paplające coś nudnego w kinie, to mam ochotę rzygnąć.
0 0
odpowiedź
User
mike
Bezsensowne wyliczenia. Jak ja 1 stycznia 2023r. otworzę sklep monopolowy to przychód o ile procent będę miał większy niż w 2022 r.
0 0
odpowiedź