Wojciecha Borowskiego czeka odbudowa pozycji McCann Worldgroup (opinie)
- Wojciech Borowski obejmując funkcję CEO w McCann Worldgroup podejmuje się trudnego zadania. Będzie musiał odbudować pierwszoligową pozycję firmy na polskim rynku - mówią eksperci pytani przez Wirtualnemedia.pl.
Jak już informowaliśmy Wojciech Borowski objął właśnie funkcję CEO w polskim oddziale McCann Worldgroup, tym samym będzie zarządzał wchodzącymi w jej skład agencjami McCann Warsaw, Momentum Worldwide, MRM Worldwide oraz Weber Shandwick. Borowski pracuje w branży reklamowej od 1996 roku. Karierę zaczynał w agencji Grey Warsaw, przez wiele lat zarządzał agencją Euro RSCG Poland. Stanowisko CEO było nieobsadzone w McCann Worldgroup Poland od trzech lat, odkąd po prawie 20 latach pracy opuścił je Marek Janicki (więcej na ten temat).
Przedstawiciele polskiej branży reklamowej, z którymi rozmawialiśmy, zgodnie określają Borowskiego jako wybitnego specjalistę ds. reklamy. Ale już na temat kondycji McCann Worldgroup Polska wypowiadają się niechętnie twierdząc, że przed Borowskim stoi nie lada trudne zadanie.
- Borowski na pewno wykorzysta swoje doświadczenia zdobyte podczas swojej bytności w Euro RSCG. Musiał tam koordynować działalność wielu podmiotów wchodzących w skład grupy. Było to zadanie trudne, które zrealizował z sukcesem, ponieważ firma pod jego wodzą funkcjonowała bez zastrzeżeń. Jest osobą, która z pewnością podoła nowemu zadaniu, chociaż nie jest to uzależnione tylko od niego - tutaj musi mieć miejsce synergia pomiędzy wszystkimi komórkami w McCann Worldgroup oraz chęć współpracy - mówi nam Rafał Baran, CEO Greygroup Polska.
- A jest co robić. Od czasu odejścia Marka Janickiego, czyli od prawie trzech lat, McCann de facto przestał być istotnie zauważalny na polskim rynku. Prawie w ogóle przestaliśmy spotykać agencję na przetargach, kampanie przez nich realizowane nie były specjalnie widoczne ani nie otrzymywały nagród na konkursach. Jeśli się cokolwiek mówiło o agencji, to o problemach, redukcjach itd. Uważam, że w całym polskim oddziale grupy McCann Worldwide nie było przez ten cały czas osoby, która miałaby jakąś spójną wizję oraz byłaby w stanie profesjonalnie spiąć działania wszystkich podmiotów funkcjonujących w grupie - dodaje Baran.
Marek Gargała, CEO w agencji Publicis nie rozumie, dlaczego tak długo zwlekano z decyzją obsadzenia stanowiska CEO w polskim oddziale McCann Worldgroup.
- Nad tym zastanawiają się chyba wszyscy obserwujący nasz rynek. Pewnie z perspektywy czasu i z punktu widzenia tej agencji można powiedzieć, że warto było poczekać akurat na Wojtka Borowskiego. Tym samym McCann ma ogromną szansę na powrót do pierwszej ligi. A to juz gorsza wiadomość dla nas, konkurentów, zwłaszcza, że nowy management będzie musiał się zabrać się ostro do pracy, aby nadrobić zaległości ostatnich lat - mówi Wirtualnemedia.pl Marek Gargała.
Rozmawialiśmy także z Piotrem Łysakiem, który przez ostatnie trzy lata był szefem agencji McCann Warsaw, a z grupą związany był od 1997 roku. Łysak mówi krótko: Objęcie przez Wojtka tego stanowiska to dobra wiadomość. Życzę mu szybkiego odzyskania przez grupę pozycji jednego z trzech największych graczy w branży. Pytany o szczegóły, nie chce komentować.
Po odejściu z Euro RSCG Borowski prowadził własną firmę GeoMobile, w której odpowiadał m.in. za obsługę marek i prowadzenie komunikacji. GeoMobile ma teraz zacząć dostarczać technologie mobilne agencji MRM Worldwide, funkcjonującej w ramach McCann Worldgroup.
Dołącz do dyskusji: Wojciecha Borowskiego czeka odbudowa pozycji McCann Worldgroup (opinie)