SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wirtualna Polska wyda o 6,6 mln zł więcej na resztę udziałów Nocowanie.pl

Wirtualna Polska poinformowała, że podwyższyła o 6,6 mln zł wartość zobowiązania z tytułu opcji kupna pozostałych 25 proc. udziałów spółki Nocowanie.pl. W pierwszej połowie br. Nocowanie.pl miało 3,51 mln zł wpływów ze sprzedaży i 1,5 mln zł skorygowanego zysku EBITDA.

Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding

W czerwcu ub.r. Wirtualna Polska zawarła umowę kupna za 22 mln zł 75 proc. udziałów serwisu pośrednictwa noclegowego Nocowanie.pl. Uzyskała też możliwość zakupu pozostałych udziałów, w dwóch transzach: po zakończeniu 2018 i 2019 roku.

W środę Wirtualna Polska poinformowała, że zawarto aneks do umowy, na mocy którego przesunięto termin realizacji obu części zakupu pozostałych udziałów Nocowanie.pl o rok oraz zmieniono podstawę wyliczenia wartości tych udziałów (obecnie jest to iloczyn znormalizowanej skonsolidowanej EBITDA Nocowanie.pl oraz spółki, której udziały są przedmiotem inwestycji, w roku obrotowym 2019 dla pierwszej części opcji i w roku 2020 dla drugiej części roku oraz mnożnika uzależnionego od przeciętnego wzrostu znormalizowanej skonsolidowanej EBITDA, odpowiednio w latach obrotowych 2017-2019 i 2017-2020, w stosunku do skonsolidowanej znormalizowanej EBITDA za rok obrotowy 2016).

Te transakcje zostaną przeprowadzone w ten sposób, że Nocowanie.pl kupi 100 proc. udziałów w spółce Grupa eHoliday. - Inwestycja zostanie dokonana na podstawie umowy sprzedaży udziałów o treści ustalonej przez spółkę Nocowanie.pl ze sprzedającymi, tj. trzema osobami fizycznymi będącymi obywatelami polskimi oraz spółką Nzolo Holdings Limited z siedzibą na Cyprze, przy udziale WP Media oraz KR. Łączna cena sprzedaży udziałów wyniesie 11,25 mln złotych, przy czym częściowo spółka Nocowanie.pl sfinansuje inwestycję ze środków własnych a częściowo na podstawie umów pożyczek ze środków udzielonych spółce Nocowanie.pl przez WP Media (w kwocie 6,488 mln zł) oraz KR (w kwocie 2,162 mln zł).

Jednocześnie Wirtualna Polska podwyższyła o 6,6 mln zł zdyskontowaną wartość zobowiązania z tytułu opcji do kupna reszty udziałów Nocowanie.pl. Wpłynie to na skonsolidowany wynik finansowy WP w czwartym kwartale br.

Na koniec czerwca br. wartość tego zobowiązania została określona na 12,2 mln zł.

W pierwszej połowie br. Nocowanie.pl zanotowało 3,51 mln zł wpływów ze sprzedaży i 1,5 mln zł skorygowanego zysku EBITDA.

Wiosną br. Wirtualna Polska podwyższyła o 47 mln zł wycenę zobowiązania do zakupu 49 proc. udziałów spółki zależnej Domodi (właściciela serwisów Domodi.pl i Homebook.pl), której 51 proc. udziałów nabyła trzy lata temu za 15 mln zł.

W pierwszej połowie br. Wirtualna Polska Holding zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży do 214,43 mln zł i spadek zysku netto do 16,78 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska wyda o 6,6 mln zł więcej na resztę udziałów Nocowanie.pl

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
fsad
Pierwszy raz słyszę o takim serwisie. "Nocowania" to ja szukam na mapach Google.
0 0
odpowiedź
User
Mózg
Dziwne, jedź w góry. Tam na co drugim płocie masz baner nocowanie.pl.
Pytałem się górala u którego mieszkałem dlaczego nocowanie a nie booking. Mówił, że z nocowanie ma dużo klientów i większą swobodę. Na booking wystawia pokój za 100 a oni dają z ceną 250 i górkę mają dla siebie nie dla niego. Życzę powodzenia serwisowi. Kilka lat temu ta strona była tragiczna, groch z kapustą. W tym roku wszytko duże, wyraźne, jakościowa zmiana. Jakbyś się interesował podróżami i kwaterami też byś takie rzeczy wiedział;)
0 0
odpowiedź
User
bst
Dziwne, jedź w góry. Tam na co drugim płocie masz baner nocowanie.pl.
Pytałem się górala u którego mieszkałem dlaczego nocowanie a nie booking. Mówił, że z nocowanie ma dużo klientów i większą swobodę. Na booking wystawia pokój za 100 a oni dają z ceną 250 i górkę mają dla siebie nie dla niego. Życzę powodzenia serwisowi. Kilka lat temu ta strona była tragiczna, groch z kapustą. W tym roku wszytko duże, wyraźne, jakościowa zmiana. Jakbyś się interesował podróżami i kwaterami też byś takie rzeczy wiedział;)

Bzdura na kółkach booking pobiera 12% prowizji cene końcową dla klienta ustala właściciel i od tego placi prowizje. Więc jak na bookingu jest coś za 250zł/doba to góral ma 220zł na rękę. Koniec i kropka 40 obiektów mam na bookingu.
0 0
odpowiedź