Polsat wygrał walkę o widza w Wielkanoc. „Rolnik szuka żony” ratingowym hitem
Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję o 34 minuty krócej niż rok temu. Najpopularniejszą stacją był Polsat, a najwięcej widzów zgromadziły „Rolnik szuka żony”, „Stulecie Winnych” i „Fakty”.
Najchętniej oglądaną pozycją programową między 20 a 22 kwietnia br. był pilot odcinka szóstej serii reality-show „Rolnik szuka żony”, który w wielkanocny poniedziałek w Jedynce obejrzało 3,23 mln widzów, co przełożyło się na 20,33 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajął kolejny odcinek serialu „Stulecie Winnych”. Produkcję tę w niedzielny wieczór w TVP1 śledziło 2,49 mln widzów (19,64 proc. udziału).
Podium uzupełniają „Fakty” TVN z widownią na poziomie 2,37 mln osób. W czołowej piątce znalazły się jeszcze inne dzienniki: „Wiadomości” TVP1 (2,24 mln widzów) i „Wydarzenia” Polsatu (2,23 mln).
Wśród 10 najpopularniejszych Jedynka umieściła cztery programy, trzy pozycje nadane zostały w Polsacie, dwie - w TVP2, a jedna - w TVN.
W grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce należało tutaj do pokazanego przez Polsat filmu „Piękna i Bestia”, który zgromadził tutaj 1,06 mln widzów i miał 18,69 proc. udziału w rynku.
Druga lokata przypadła reality-show „Rolnik szuka żony” z widownią w TVP1 na poziomie 957 tys. osób, a podium uzupełnia pokazany w TVN dziennik „Fakty” (905 tys. widzów).
W tym rankingu pięć pozycji zajęły audycje pokazane w Polsacie, trzy - w TVN, a dwie - w TVP2.
TOP 10 programów w grupie wiekowej 16-59.
Najchętniej oglądaną stacją podczas tegorocznej Wielkanocy był Polsat z udziałem na poziomie 10,23 proc., który względem ubiegłorocznych świąt zanotował wzrost wyniku o 9,65 proc.
Na drugiej pozycji znalazła się TVP1 z wynikiem na poziomie 8,02 proc., niższym o 8,45 proc.
Z czwartej na trzecią lokatę awansowała TVP2 (7,40 proc.; + 4,67 proc.), która wyprzedziła TVN (7,09 proc.; - 9,45 proc.).
Wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat liderem był również Polsat, którego udział wyniósł 11,77 proc., po wzroście o 10,31 proc.
Na reklamy w telewizji podczas Świąt zdecydowanie najwięcej wydała firma Nestle - jej wydatki w okresie od 20 do 22 kwietnia wyniosły 8,75 mln zł. Drugie miejsce zajęła spółka Aflofarm (7,25 mln zł), a trzecie należało do P4 (6,79 mln zł).
W tym roku Polacy oglądali telewizję podczas świąt średnio przez 4 godziny, 53 minuty i 38 sekund, czyli o aż 33 minuty i 46 sekund krócej niż rok wcześniej. W 2018 roku Wielkanoc wypadła 3 tygodnie wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Polsat wygrał walkę o widza w Wielkanoc. „Rolnik szuka żony” ratingowym hitem
Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wielkanoc-2019-przed-telewizorem-ogladalnosc-swiateczne-hity