Polsat wygrał walkę o widza w Wielkanoc. „7 rzeczy, których nie wiecie o facetach” i „Rolnik szuka żony” hitami
Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję o 9 minut dłużej niż rok temu. Najpopularniejszą stacją w całym rynku był Polsat, a najwięcej widzów zgromadziły takie pozycje, jak film „7 rzeczy, których nie wiecie o facetach” i reality-show „Rolnik szuka żony”.
Najchętniej oglądaną pozycją programową między 31 marca a 2 kwietnia br. był film „7 rzeczy, których nie wiecie o facetach”, który w wielkanocny poniedziałek w Polsacie obejrzało 3,29 mln widzów, co przełożyło się na 20,80 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajął zerowy odcinek piątej serii reality-show „Rolnik szuka żony”. Produkcję tę w niedzielny wieczór w TVP1 śledziło 3,11 mln widzów (19,64 proc. udziału).
Podium uzupełniają „Fakty” TVN z widownią na poziomie 2,88 mln osób. W czołowej piątce znalazły się jeszcze teleturniej „Familiada” (2,52 mln widzów) i dziennik „Wiadomości” (2,40 mln).
Wśród 10 najpopularniejszych Jedynka umieściła cztery programy, trzy pozycje nadane zostały w Polsacie, dwie - w TVP2, a jedna - w TVN.
W grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce też należało tutaj do filmu „7 rzeczy, których nie wiecie o facetach”, który zgromadził tutaj 1,69 mln widzów i miał 26,95 proc. udziału w rynku.
Druga lokata przypadła widowisku „Kabaret Skeczów Męczących. Radio. Muzyka. Żarty” z widownią w Polsacie na poziomie 1,09 mln osób, a podium uzupełnia pokazany w TVN film „Kopciuszek” (1,03 mln widzów).
W tym rankingu po cztery pozycje zajęły audycje pokazane w Polsacie i TVN, a po jednej - w TVP1 i TVP2.
TOP 10 programów w grupie wiekowej 16-59.
Najchętniej oglądaną stacją podczas tegorocznej Wielkanocy był Polsat z udziałem na poziomie 9,33 proc., który względem ubiegłorocznych Świąt awansował z miejsca drugiego. Stacja ta zanotowała wzrost o 1,63 proc..
Na drugiej pozycji znalazła się TVP1 z wynikiem na poziomie 8,76 proc., wyższym o 5,93 proc. Awansowała ona z czwartej lokaty.
Z pierwszej na trzecią lokatę spadł TVN (7,83 proc.; - 21,07 proc.), a z trzeciej na czwartą - TVP2 (7,07 proc.; - 15,63 proc.).
Wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat nowym liderem był również Polsat, którego udział wyniósł 10,67 proc., po wzroście o 2,99 proc. Stacja ta na drugie miejsce zepchnęła TVN (9,73 proc.; - 20,89 proc.).
Na reklamy w telewizji podczas Świąt zdecydowanie najwięcej wydała firma Aflofarm - jej wydatki w okresie od 31 marca do 2 kwietnia br. wyniosły 13,17 mln zł. Drugie miejsce zajął operator telekomunikacyjny Polkomtel (9,08 mln zł), a trzecie należało do Procter & Gamble (7,78 mln zł).
Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję średnio przez 5 godzin, 27 minut i 24 sekundy, czyli o 9 minut i 11 sekund dłużej niż rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Polsat wygrał walkę o widza w Wielkanoc. „7 rzeczy, których nie wiecie o facetach” i „Rolnik szuka żony” hitami